De eerste vraag is vooral: hoe ga je die paar ton verzilveren? Leg me dat eens uit aub, want daar ben ik erg benieuwd naar (met m’n paar ton overwaarde).quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:38 schreef hoechst het volgende:
Ik heb nu 3 ton overwaarde.
Hoeveel overwaarde heb jij?
Is het handig om een paar ton te verzilveren voor bijvoorbeeld een caravan of een paar mooie Harleys?
Of is het plausibel dat een huis nog een paar ton in waarde zakt?
Hypotheek ophogen duh.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De eerste vraag is vooral: hoe ga je die paar ton verzilveren? Leg me dat eens uit aub, want daar ben ik erg benieuwd naar (met m’n paar ton overwaarde).
Ja maar hoe dan concreet? Op basis van inkomen is ‘hypotheek ophogen’ geen optie.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:54 schreef Chinless het volgende:
[..]
Hypotheek ophogen duh.
Google eens “geld uit stenen halen”.
https://www.eigenhuis.nl/(...)rwaarde-huis-opnemen
Niet. Het is gewoon even laten weten dat ie 3 ton overwaarde heeft. Is niet erg, maar we moeten niet doen alsof hij écht die paar ton wil gaan verzilveren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De eerste vraag is vooral: hoe ga je die paar ton verzilveren? Leg me dat eens uit aub, want daar ben ik erg benieuwd naar (met m’n paar ton overwaarde).
Huis verkopen en een doos aanschaffen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Is dat jouw slaaf? Misschien beter een paar werkschoenen geven ipv handschoenen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb pas 1 ton. Waar gebruik je de andere twee voor?
Zie je die ton niet? Mankeer je wat aan je ogen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is dat jouw slaaf? Misschien beter een paar werkschoenen geven ipv handschoenen?
Dit soort vragen is geen zinnig antwoord op te geven als we niet weten wat je met het geld wil doen, hoe oud je bent, hoe je er verder financieel voor staat, enz.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:38 schreef hoechst het volgende:
Is het handig om een paar ton te verzilveren voor bijvoorbeeld een caravan of een paar mooie Harleys?
Cashen. Dus huis verkopen. En dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik zou cashen. Ik vrees met de hoge rente en hoge inflatie naast dat de Straat van Hormuz en de heffing meespelen er een stevige correctie komt.
Maar goed @:thefreshprince kan beter advies geven
Wat zei de hypotheekadviseur toen je 'm belde?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:38 schreef hoechst het volgende:
Ja. Nee.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zie je die ton niet? Mankeer je wat aan je ogen?
Kan zijn dat je het geld zodanig investeert, dat de opbrengst hoger is dan de rente die je betaalt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:
Het “verzilveren van overwaarde” is een eufemisme voor het aangaan van een nieuwe of extra hypothecaire schuld.
Over die schuld betaal je rente aan je hypotheek-verstrekker. Die rente is in feite weggegooid geld. Geld dat je nooit meer terugkrijgt.
Waarom zou je vrijwillig geld weggooien?
Dat hij graag een lulgesprekje aan gaat voor een tarief van 120 euro per uur.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zei de hypotheekadviseur toen je 'm belde?
Vroeg ik jou wat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat hij graag een lulgesprekje aan gaat voor een tarief van 120 euro per uur.
Dit, en er vindt een toetsing plaats of je met je inkomen de nwe hypotheek kunt betalen. En dat wordt voor ts een lastige met wajong en/of sociale werkplaats inkomen....quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:
Het “verzilveren van overwaarde” is een eufemisme voor het aangaan van een nieuwe of extra hypothecaire schuld.
Over die schuld betaal je rente aan je hypotheek-verstrekker. Die rente is in feite weggegooid geld. Geld dat je nooit meer terugkrijgt.
Waarom zou je vrijwillig geld weggooien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |