Dit dus. Er is denk ik alleen niet de oprechte, serieuze intentie geweest (vanuit user) om überhaupt van mening te veranderen of deze te nuanceren (niet dat dat moet!) en derhalve kan je op je vingers natellen dat je zo’n reactie krijgt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ook dit geldt voor vele genres. Het is je smaak of niet.
Ben blij dat je wel hebt gehoord dat hij kritiek heeft en niet alleen maar rapt over bitches & money.
Nou niks bijzonders. Als een moslim een christen neersteekt is dat niet belangrijk genoeg om hier wereldnieuws van te maken.quote:
Bijzonder veel eigenlijk. Zowel de muzikale keuzes als producer en maker zijn zeer gedurfd en vaak spot on. Daarnaast ook tekstueel. Waar de meeste rappers het moeten hebben van vertellen hoeveel bitches ze wel niet neuken met hun grote lul, terwijl ze in hun vrije tijd graag een kogel door iemands kop jagen als die vervelend is, heeft Kanye het bijvoorbeeld over kutbaantjes tegen minimumloon, mentale problematiek, politiek, enz.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat onderscheidt hem dan van andere rappers? Voor mijn gevoel klinkt het allemaal hetzelfde; stompzinnig en eentonig gebonk gelardeerd met grove, agressieve teksten.
Zoveel rappers die het over meer hebben dan alleen bitches, en zoveel nummers van Kanye waar hij het alleeb over bitches heeft. Ik zou hem tekstueel echt niet op een bovengemiddeld niveau zetten; als producer uiteraard absoluut wel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bijzonder veel eigenlijk. Zowel de muzikale keuzes als producer en maker zijn zeer gedurfd en vaak spot on. Daarnaast ook tekstueel. Waar de meeste rappers het moeten hebben van vertellen hoeveel bitches ze wel niet neuken met hun grote lul, terwijl ze in hun vrije tijd graag een kogel door iemands kop jagen als die vervelend is, heeft Kanye het bijvoorbeeld over kutbaantjes tegen minimumloon, mentale problematiek, politiek, enz.
Hou toch op 'juridische onderbouwing ontbreekt'.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is gewoon geen juridische onderbouwing. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren? Je kunt ook kijken naar minister die hierover gaat. Die kan kennelijk ook geen enkele vinden.
Staat toch gewoon los van wat je van Ye vindt. Van mij hoeft hij ook niet te komen.
Het is duidelijk dat de vrijheid van meningsuiting tegenwoordig niet meer voor iedereen geldt. Als je beschaafd bent kan je de redding krijgen (zoals het hoort), maar als je dreigt met geweld krijg je bescherming voor je tere zieltje.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Keuze van locatie. Gelredome kan ook ervoor kiezen om het te weigeren. Doen ze ook niet.
Ga lekker daar klagen. Ik hoop dat je zijn post snapt en snapt dat het allemaal niet zo simpel is als jij wil schetsen.
Ik blijf het toch een beetje verbazend vinden hoe luchtig er over deze man wordt gedaan als je een man als Hitler, zijn gedachtegoed en dus ook zijn acties als de holocaust verheerlijkt en dat los wilt zien van een liedje dat hij zingt.quote:Ondanks verwachte protesten trekt Ye volle zalen: 'Ik ga voor de muziek'
RTL Nieuws · 4 uur geleden · Aangepast: 1 uur geleden
Terwijl tegenstanders van Ye morgen bij het GelreDome in Arnhem demonstreren tegen zijn komst, kijken duizenden fans juist uit naar zijn optreden. Onder hen is de Hilversumse Suzanna, die samen met haar 16-jarige zoon naar het concert gaat. "Ik keur zijn uitspraken absoluut af, maar uiteindelijk woog het uitje met mijn zoon voor mij zwaarder dan de controverse."
De komst van Ye, de artiest die jarenlang bekendstond als Kanye West, zorgt al weken voor discussie. De rapper raakte de afgelopen jaren herhaaldelijk in opspraak door antisemitische en pro-nazistische uitspraken. Zo prees hij Adolf Hitler, bracht hij een nummer uit met de titel Heil Hitler en verkocht hij via zijn webshop T-shirts met een hakenkruis.
Joodse organisaties probeerden zijn komst naar Nederland tegen te houden, maar een rechter bepaalde deze week dat daar geen juridische grond voor is.
Ondertussen bereiden tegenstanders van het concert zich voor op een protest bij het GelreDome. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) zegt morgen aanwezig te zullen zijn met protestborden.
"We willen ons laten horen, omdat Jodenhaat niet geaccepteerd of genormaliseerd mag worden", zegt directeur Naomi Mestrum. "Ook niet wanneer het gaat om een grote artiest. Zwijgen is geen optie." Volgens het CIDI is het 'onbegrijpelijk' dat Ye in Nederland mag optreden.
Als verrassing kaartjes gekocht
Voor Suzanna speelde die discussie wel mee toen zij enkele maanden geleden kaartjes kocht. Toch besloot ze de tickets te kopen. "Mijn zoon zeurde al heel lang om kaartjes. Ik luisterde vroeger zelf ook naar Kanye West, vooral zijn oudere muziek. Een paar maanden geleden dacht ik: ik strijk eens over mijn moederhart en koop als verrassing kaartjes voor ons twee."
"Ik denk dat hij een geniale artiest is die tegelijk psychisch niet helemaal in orde is"
Toch zegt ze nooit serieus te hebben overwogen om af te zien van het concert. "Ik heb niet echt getwijfeld. Natuurlijk heb ik wel nagedacht over de uitspraken die hij heeft gedaan. Dat nummer Heil Hitler vind ik zelf ook echt niet kunnen. Zijn uitspraken over Joden zijn haatzaaiend en absoluut verkeerd."
Geniale artiest
Volgens Suzanna is het mogelijk om de muziek los te zien van de persoon achter de artiest. "Ik denk dat hij een geniale artiest is die tegelijk psychisch niet helemaal in orde is als je dit soort uitspraken doet."
Dat verschillende politici en belangenorganisaties zich hebben ingezet om zijn komst te voorkomen, vindt ze minder begrijpelijk. "Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken."
Staatssecretaris Claudia van Bruggen benadrukte deze week dat er wordt ingegrepen als de rapper tijdens zijn concert strafbare uitingen doet.
Suzanna wijst erop dat Ye inmiddels excuses heeft aangeboden voor eerdere antisemitische uitlatingen tijdens een ontmoeting met een rabbijn. "Ik vind dat wel belangrijk. Het kwaad is al geschied, hij had die uitspraken nooit moeten doen, want je kwetst daar mensen mee."
Van ongemak over haar bezoek is geen sprake. "Ik heb eigenlijk geen moeite om naar het concert te gaan, ik heb er zelfs zin in." De enige spanning die ze voelt, komt voort uit haar rol als moeder. "Bij grote evenementen ben ik altijd alert op wat er kan gebeuren. Ik weet dat er mensen zullen demonstreren die het niet eens zijn met zijn komst. Maar aan de andere kant zitten wij hoog op de tribune, dus ik verwacht dat het gewoon een mooie avond wordt."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ans-kaartjes-protest
En dit weekend verwelkomt hetzelfde Gelredome iemand die openlijk Hitler verheerlijkt.quote:Het GelreDome in Arnhem heeft de twee zogenoemde eretegels van Marco Borsato bij de hoofdingang verwijderd. Ook de gevelsteen, een plaquette, is afgeplakt, bevestigt een woordvoerder van het Arnhemse stadion.
Showredactie
26 januari 2022, 14:56
Laatste update: 27 januari 2022, 07:55
,,Waarom hoeven we niet uit te leggen denk ik. Dat is bij iedereen bekend”, aldus de woordvoerder, die zegt dat het besluit is genomen na intern overleg.
https://www.ad.nl/show/ge(...)bij-ingang~a8defcb5/
Een eretegel is iets anders dan gewoon een optreden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dit weekend verwelkomt hetzelfde Gelredome iemand die openlijk Hitler verheerlijkt.
Heel apart.
Lol, ze kunnen het niet snel genoeg verwijderd hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dit weekend verwelkomt hetzelfde Gelredome iemand die openlijk Hitler verheerlijkt.
Heel apart.
Het bleef niet bij die eretegel he. Hij was nergens meer welkom. Niet op TV, niet op de radio. Gewoon nergens.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een eretegel is iets anders dan gewoon een optreden.
En terecht. Viespeuk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het bleef niet bij die eretegel he. Hij was nergens meer welkom. Niet op TV, niet op de radio. Gewoon nergens.
Daar kan het Gelredome weinig aan doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het bleef niet bij die eretegel he. Hij was nergens meer welkom. Niet op TV, niet op de radio. Gewoon nergens.
Nee, ze hebben er op deze manier ook niet aan meegeholpen natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar kan het Gelredome weinig aan doen natuurlijk.
Dat is natuurlijk onzin. MJ hoor je nog vaak zat op de radio nadat McDonalds Best besloot dat grote beeld te verwijderen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, ze hebben er op deze manier ook niet aan meegeholpen natuurlijk
Onzin.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op 'juridische onderbouwing ontbreekt'.
Voor iedere kleine wissewas worden buitenlandse sprekers buitengehouden en half europa heeft die vogel al verboden inmiddels.
De wil ontbreekt, anders hadden ze al lang al ergens een regeltje of paragraafje gevonden om die gozert weg te houden.
Burgemeesters gaan niet over wie wel en niet het land in mag.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:11 schreef Red_85 het volgende:
Terecht wel dat je bij zo'n nazilover gaat demonstreren. Waarom een marcouch hem toelaat is niet te begrijpen. Of, eigenlijk ook weer wel natuurlijk...
Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat de reactie bij Borsato een gevalletje massapsychose was omdat we toen hier even ons metoo moment hadden. Zoals in de VS Kevin Spacey enorm door de mangel is gehaald zonder dat er echt iets is blijven plakken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:01 schreef Tengano het volgende:
Als ik dan even denk aan Marco Borsato die voor wat geruchten dat hij aan de billen van een meisje had gezeten jarenlang gecancelled is en zijn carriere in no time volledig naar de klote is geholpen omdat men dat absoluut en moreel terecht vond, dan kan ik hier in dit geval iets minder goed bij bij bovenstaande logica.
Maar wellicht komt dat omdat het hier om Joden gaat en dat mensen in dit land inmiddels meer affiteit hebben met de islam en de bijborende jodenhaat dan met onze oorspronkelijke Joods/Christelijke wortels. Geen idee.
Maar nogmaals, gezien hoe wij met Marco Borsato zijn omgegaan vind ik dit volslagen hypocriet.
En dan moet je bedenken dan het stadion waar deze man gaat optreden dus de tegels en de ereplaquette van Marco Borsato die daar lagen, speciaal heeft laten weghalen.
Tegels en ereplaquette voor Marco Borsato bij GelreDome weg
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |