abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220912448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Geen enkele vraag aan koopmans over die rare 'factfinding' trip die ze kreeg naar China.
Heeft ze veel naar terug verwezen tijdens de pandemie als basis voor haar goedpraten bij de shows en dus ook in de maatregelen.

Niks.
Oei een wetenschapper ging naar de plek waar haar expertise nuttig kan zijn mbt een nieuw dodelijk virus.

Dat is erg verdacht! Ik neem aan dat je al aan de lijn hangt met De Telegraaf?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:06:00 #152
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220912461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, dat ontken ik toch ook niet?

Maar dat is nog steeds een eigen keuze geweest; je hóefde er niet per se aan mee te doen.
Je hóeft er niet aan mee te doen maar dan kan je niet meer naar kantoor niet naar een restaurant etc. etc.
Of je moet steeds een stok in je neus laten steken.

Vreselijk. Wat eem hufters.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:06:47 #153
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220912467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oei een wetenschapper ging naar de plek waar haar expertise nuttig kan zijn mbt een nieuw dodelijk virus.

Dat is erg verdacht! Ik neem aan dat je al aan de lijn hangt met De Telegraaf?
Koopmans is niet clean hoor, maar geloof wat je wilt.
pi_220912469
Een parlementaire enquete! Om dit te vieren sta ik op van mijn op gepaste afstand opgestelde thuistribune, en maak ik enthousiast geluid met mijn ratel.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 13:07:44 #155
236264 crew  capricia
pi_220912474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
MBT de avondklok daar keek men volgens mij naar Zweden waar het veel vroeger werd en heeft men dat verwerkt in het model, tenminste dat kan ik me zo herinneren.
Zweden heeft toch geen avondklok gehad? Daar was het juist veel relaxter. Wat ik me kan herinneren.

Het Zweedse coronabeleid stond toen bekend als een van de meest unieke en controversiële aanpakken wereldwijd. In plaats van strenge lockdowns en wettelijk beperkingen, vertrouwde de Zweden grotendeels op de eigen verantwoordelijkheid van burgers en vrijwillige richtlijnen.

Wel moesten de kroegen een uurtje eerder dicht. Maar winkels, restaurants en basisscholen zijn tijdens de gehele pandemie geopend gebleven.

Wel interessant om dat te vergelijken met NL. Voor zover dat gaat natuurlijk. Andere bevolkingsdichtheid etc. En valt ook buiten deze enquête.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220912478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef Perox het volgende:
maar geloof wat je wilt.
Je hebt mij overtuigd.

Nu weet ik het zeker, die Koopmans is niet koosjer!
pi_220912541
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Zweden heeft toch geen avondklok gehad? Daar was het juist veel relaxter. Wat ik me kan herinneren.

Het Zweedse coronabeleid stond toen bekend als een van de meest unieke en controversiële aanpakken wereldwijd. In plaats van strenge lockdowns en wettelijk beperkingen, vertrouwde de Zweden grotendeels op de eigen verantwoordelijkheid van burgers en vrijwillige richtlijnen.

Wel moesten de kroegen een uurtje eerder dicht. Maar winkels, restaurants en basisscholen zijn tijdens de gehele pandemie geopend gebleven.

Wel interessant om dat te vergelijken met NL. Voor zover dat gaat natuurlijk. Andere bevolkingsdichtheid etc. En valt ook buiten deze enquête.
Wellicht ook andere volksaard.

Nederland is toch prachtig vertegenwoordigd in 1 persoon in dat filmpie (bij de appie hein?) waar een gozer van 28 aan een buitenlandse journalist even ging uitleggen dat de Nederlanders nou eenmaal net een tikkeltje smarter waren en we daarom niet dezelfde maatregelen namen als andere Europese landen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 13:17:16 #158
236264 crew  capricia
pi_220912576
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wellicht ook andere volksaard.

Nederland is toch prachtig vertegenwoordigd in 1 persoon in dat filmpie (bij de appie hein?) waar een gozer van 28 aan een buitenlandse journalist even ging uitleggen dat de Nederlanders nou eenmaal net een tikkeltje smarter waren en we daarom niet dezelfde maatregelen namen als andere Europese landen.
Oh ja. En de 'intelligente lockdown'.
Waarmee we eigenlijk zeiden dat andere landen een domme lockdown hadden. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:17:27 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oei een wetenschapper ging naar de plek waar haar expertise nuttig kan zijn mbt een nieuw dodelijk virus.

Dat is erg verdacht! Ik neem aan dat je al aan de lijn hangt met De Telegraaf?
:') wtf is dit nou weer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:19:24 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912589
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef Perox het volgende:

[..]
Je hóeft er niet aan mee te doen maar dan kan je niet meer naar kantoor niet naar een restaurant etc. etc.
Of je moet steeds een stok in je neus laten steken.

Vreselijk. Wat eem hufters.
Je hebt een keuze. Echt hoor!
Of althans, de illusie van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:19:48 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912597
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een parlementaire enquete! Om dit te vieren sta ik op van mijn op gepaste afstand opgestelde thuistribune, en maak ik enthousiast geluid met mijn ratel.
Haal je wel je biertje voor 2000 uur?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220912616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Als je geen Nederlands begrijpt kan ik je niet helpen.
Ben je chagrijnig of snap je grapjes niet?
Vakman pur sang
pi_220912618
Kan mij dit schelen. Verleden is het verleden en de politiek leert nimmer van het verleden, dus beter verspillen we geen tijd en geld aan deze nonsens en gaan we bezig met wat er NU speelt.
pi_220912619
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Zweden heeft toch geen avondklok gehad? Daar was het juist veel relaxter. Wat ik me kan herinneren.

Het Zweedse coronabeleid stond toen bekend als een van de meest unieke en controversiële aanpakken wereldwijd. In plaats van strenge lockdowns en wettelijk beperkingen, vertrouwde de Zweden grotendeels op de eigen verantwoordelijkheid van burgers en vrijwillige richtlijnen.

Wel moesten de kroegen een uurtje eerder dicht. Maar winkels, restaurants en basisscholen zijn tijdens de gehele pandemie geopend gebleven.

Wel interessant om dat te vergelijken met NL. Voor zover dat gaat natuurlijk. Andere bevolkingsdichtheid etc. En valt ook buiten deze enquête.
Waren die niet op het laatst 180gr gedraaid met beleid?
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 13:22:17 #165
236264 crew  capricia
pi_220912623
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waren die niet op het laatst 180gr gedraaid met beleid?
Ik weet het niet meer.
Denk dat ik van alles verdrongen heb uit die tijd. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220912627
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waren die niet op het laatst 180gr gedraaid met beleid?
Ja volgens mij wel, komt volgens mij om heel simpele oorzaak, met zo een land verspreid het aan de start een stuk minder, maar op een gegeven moment krijg je dan toch de kritische massa waardoor het R getal wel snel oploopt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220912638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef Perox het volgende:
maar dan kan je niet meer naar kantoor
Waarom niet? Ik had een niet-gevaccineerde collega en die kwam gewoon elke dag naar kantoor.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:26:55 #168
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220912653
Ik schrijf het eindrapport wel, komt ie:
Tijdens de fog of war maak je wat twijfelachtige beslissingen basis van onvolledige informatie en snel veranderende omstandigheden. Maar er waren landen waarin corona doden in massagraven zijn gegooid, volgens mij hebben wij het oké gedaan.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220912656
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hebt een keuze. Echt hoor!
Of althans, de illusie van.
Klopt. Je kan wel cynisch doen, maar de keuze was er nog steeds.

Ook de keuze om continue verontwaardigd en daardoor cynisch te zijn was en is er ook nog steeds.
pi_220912661
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:24 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Waarom niet? Ik had een niet-gevaccineerde collega en die kwam gewoon elke dag naar kantoor.
De ene werkgever stelde het wel verplicht, de andere niet.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:28:59 #171
433080 wvee
blabla
pi_220912664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volgens de regering en het overgrote deel van de volksvertegewoordiging wisten we precies wat we moesten doen en was er eind 2019 niet eens een debat over nodig. We waren uitstekend voorbereid en we moesten voorlopig niks doen en het virus gewoon binnenvliegen.

Het wettelijk kader was er ook al, uiteraard ligt in een georganiseerd land wetgeving klaar voor noodsituaties of vermeende noodsituaties. De WPG had dan ook een voorziening voor 'plotseling' opkomende virusdreigingen. De minister kon een ziekte voorlopig op de A-lijst plaatsen om noodmaatregelen te kunnen nemen.

Voorwaarde daarvoor was dat de minister dan binnen 8 weken een wetsvoorstel zou indienen om dat definitief te maken, of weer in te trekken. Bij de wetsbehandeling zou dan de noodzaak besproken moeten worden. Dat is allemaal nooit gebeurd. De maatregelen zijn gebleven door een illegale voortzetting van covid op de A-lijst.
Nee, men reageerde op de situatie en deed wat ze dachten wat nodig was.
pi_220912678
Ik hoop dat ze aan Hugo gaan vragen hoe goed het idee was om de schaarse vaccins met een krokettenwagen te laten transporteren.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ttenbakker~acc9e1b9/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220912681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
De ene werkgever stelde het wel verplicht, de andere niet.
Maar je mag als werkgeer daar toch helemaal niet om vragen? Of je hoeft in ieder geval geen antwoord te geven.
Ik bedoel, of je gevaccineerd bent of niet? In ieder geval bij normale kantoorbanen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:35:49 #174
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220912711
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben je chagrijnig of snap je grapjes niet?
Ik word wel chagrijnig van dit onderwerp geef ik toe. :@
pi_220912726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
wie wilde er eind 2019 een debat over dan?
Zelfs Baudet kwam er niet eind 2019 mee, maar pas ergens in 2020. Twas niet alsof hij zelf leden-avonden in zaaltjes aflaste overigens.
Of het nou in december of in januari was maakt niet zoveel uit, er was niks aan de hand, we waren goed voorbereid, om dan vervolgens de wet aan de laars te moeten lappen om gezonde mensen in een soort quarantaine te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:28 schreef wvee het volgende:

[..]
Nee, men reageerde op de situatie en deed wat ze dachten wat nodig was.
Integriteit is geen gegeven, competentie ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')