abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220912326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:46 schreef Perox het volgende:

[..]
Sja dat ging toch even anders in mijn herinnering. We gingen vaccineren en niet verplichten want iedereen was vrij. Toen de vaccinatiegraad wat tegenviel heeft men toen dit pressiemiddel bedacht. Tja. Dan raak je mij een beetje kwijt met die onzin. Precies die dingen waar het over zou moeten gaan maar wat niet gaat gebeuren. Ik ben zelf gevaccineerd maar hecht sterk aan de eigen beslissingsbevoegdheid over je eigen lichaam. Dat punt is voor mij heel principieel. Toen de overheid in tegenstelling tot eerdere toezeggingen toch overging op drang is er bij mij wel iets geknapt.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen de term 'dwang' (of enigszins afgeleid: drang) gebruikten om aan te geven dat vaccineren verplicht was vanuit de overheid. Dat was het niet.

Je hebt altijd de keuze gehad om het niet te doen. Dat er daar consequenties aan verbonden waren (je mocht bij openbare gelegenheid X niet naar binnen, je mocht niet op kantoor verschijnen, etc.), was een keuze die je zelf mocht maken.

Maar dwang? Nee. Nooit is daar sprake van geweest. Dwang vanuit de overheid sowieso niet. Drang bij mijzelf wel; ik wilde die vaccinaties absoluut zelf wél hebben.
pi_220912327
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:25 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nog meer binnen zitten, nog minder de auto pakken, nog minder naar kantoor, nog minder fysiek contact etc. etc. etc. Begin alsvast maar met oefenen

Maar wees niet bang. Je mag snel weer in de rij aansluiten voor je prikkieprakkie. Wittehuis heeft zojuist getweet dat de aliens komen :')

Dus je moet je dan gaan insmeren met antispacialdystortionlotion.. Op je handen lopen als je je hond wil uitlaten en natuurlijk nieuwe schoenen. Speciale schoenen moet je kopen.. Anders mag je niet meer naar buiten

[ x ]
Jij bent wel mijn favoriete user op dit forum. :)
pi_220912328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:36 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ach, een retard komt met een filmje van een andere retard.
Ga jij eigenlijk wel eens buiten Europa op vakantie of blijf je enkel in Forumland?
pi_220912330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:33 schreef wvee het volgende:

[..]
Was t niet onbekend dan? Niet dat we jaarlijks zoiets als corona hebben en we precies weten wat te doen toch..
Volgens de regering en het overgrote deel van de volksvertegewoordiging wisten we precies wat we moesten doen en was er eind 2019 niet eens een debat over nodig. We waren uitstekend voorbereid en we moesten voorlopig niks doen en het virus gewoon binnenvliegen.

Het wettelijk kader was er ook al, uiteraard ligt in een georganiseerd land wetgeving klaar voor noodsituaties of vermeende noodsituaties. De WPG had dan ook een voorziening voor 'plotseling' opkomende virusdreigingen. De minister kon een ziekte voorlopig op de A-lijst plaatsen om noodmaatregelen te kunnen nemen.

Voorwaarde daarvoor was dat de minister dan binnen 8 weken een wetsvoorstel zou indienen om dat definitief te maken, of weer in te trekken. Bij de wetsbehandeling zou dan de noodzaak besproken moeten worden. Dat is allemaal nooit gebeurd. De maatregelen zijn gebleven door een illegale voortzetting van covid op de A-lijst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220912335
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat er scholen gesloten zijn om de ouders thuis te houden (terwijl kinderen niet echt veel last van het virus hadden). Kinderen hebben achterstanden opgelopen, en sommigen ook mentale problemen.

Ik zeg niet we de ouderen maar hadden moeten laten sterven of zo (wat wel in de verpleeghuizen gebeurd is), maar de samenstelling van het OMT was niet transparant en het is onduidelijk hoe belangen afgewogen zijn.

Ik denk dat dit wel een van de conclusies gaat worden.
Hmmm kinderen met een jaartje leerachterstand of een paar ouderen het risico laten nemen dat ze overlijden aan covid19.

Wat zou zwaarder wegen?
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:55:38 #131
236264 crew  capricia
pi_220912337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hmmm kinderen met een jaartje leerachterstand of een paar ouderen het risico laten nemen dat ze overlijden aan covid19.

Wat zou zwaarder wegen?
Dat is die afweging die niet transparant genomen is. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220912339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:36 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ach, een retard komt met een filmje van een andere retard.
Kan jij gewoon een keertje normaal posten ipv iedereen uit te maken voor "retard" "kneuzen" etc
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:56:23 #133
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220912343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik heb nooit begrepen waarom mensen de term 'dwang' (of enigszins afgeleid: drang) gebruikten om aan te geven dat vaccineren verplicht was vanuit de overheid. Dat was het niet.

Je hebt altijd de keuze gehad om het niet te doen. Dat er daar consequenties aan verbonden waren (je mocht bij openbare gelegenheid X niet naar binnen, je mocht niet op kantoor verschijnen, etc.), was een keuze die je zelf mocht maken.

Maar drang? Nee. Nooit is daar sprake van geweest.
De vaccinatiegraad stagneerde, vooral onder jongeren. Daarom is bedacht dat als je aan het openbare leven wilt deelnemen er extra hobbels dienden te worden opgeworpen. Zoals die QR code. Is gewoon gebeurd hoor.
pi_220912351
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is die afweging die niet transparant genomen is. :)
Niet alles hoeft transparant te zijn. De AIVD is ook niet transparant maar ik mag geloven dat ze werken voor onze veiligheid.

Het verdacht maken van politici, bestuurders en wetenschappers is iets wat sinds corona echt een probleem is. Al speelde het ook tijdens de boerenprotesten. Een Marion Koopmans en Jaap van Dissel liepen met zware beveiliging omdat ze dagelijks zwaar bedreigd werden.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:57:52 #135
236264 crew  capricia
pi_220912356
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:56 schreef Perox het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad stagneerde, vooral onder jongeren. Daarom is bedacht dat als je aan het openbare leven wilt deelnemen er extra hobbels dienden te worden opgeworpen. Zoals die QR code. Is gewoon gebeurd hoor.
Vraag me af wat die QR code überhaupt bijgedragen heeft aan het voorkomen van besmettingen met die Omicron variant. Want gevaccineerd kon je nog steeds besmettelijk zijn.

Idem met die avondklok, heeft dat echt doden voorkomen?

Het zijn hele zware maatregelen geweest, waarvan de onderbouwing en het effect niet goed controleerbaar was.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220912357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volgens de regering en het overgrote deel van de volksvertegewoordiging wisten we precies wat we moesten doen en was er eind 2019 niet eens een debat over nodig. We waren uitstekend voorbereid en we moesten voorlopig niks doen en het virus gewoon binnenvliegen.


wie wilde er eind 2019 een debat over dan?
Zelfs Baudet kwam er niet eind 2019 mee, maar pas ergens in 2020. Twas niet alsof hij zelf leden-avonden in zaaltjes aflaste overigens.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220912359
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:53 schreef Perox het volgende:

[..]
Daarom staat dat er ook niet er staat drang.
Drang is als je moet poepen
Vakman pur sang
pi_220912362
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:56 schreef Perox het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad stagneerde, vooral onder jongeren. Daarom is bedacht dat als je aan het openbare leven wilt deelnemen er extra hobbels dienden te worden opgeworpen. Zoals die QR code. Is gewoon gebeurd hoor.
Ja, dat ontken ik toch ook niet?

Maar dat is nog steeds een eigen keuze geweest; je hóefde er niet per se aan mee te doen.
pi_220912372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, dat ontken ik toch ook niet?

Maar dat is nog steeds een eigen keuze geweest; je hóefde er niet per se aan mee te doen.
Daar komt nog bij dat je ook altijd nog kon testen. Is ook gedoe, zeker, maar het was niet dat je gevaccineerd moest zijn om ergens aan deel te nemen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220912375
Misschien voor in de OP want ik denk dat dit een reeks word:

Week 1: start pandemie & eerste besluitvorming
Week 2: organisatie corona-aanpak
Week 3: zorgcapaciteit
Week 4: onderwijs
Week 5: avondklok & maatschappelijke onrust
Week 6: coronatoegangsbewijs & vaccinaties
Week 7: rol Tweede Kamer
Week 8–9: reflectie & crisisbestuur
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:00:26 #141
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220912379
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Drang is als je moet poepen
Als je geen Nederlands begrijpt kan ik je niet helpen.
pi_220912397
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag me af wat die QR code überhaupt bijgedragen heeft aan het voorkomen van besmettingen met die Omicron variant. Want gevaccineerd kon je nog steeds besmettelijk zijn.

Idem met die avondklok, heeft dat echt doden voorkomen?

Het zijn hele zware maatregelen geweest, waarvan de onderbouwing en het effect niet goed controleerbaar was.
Kan. Maar goed je moet het doen met de middelen die je hebt. En het OMT adviseerde dit, al dan niet als verlengstuk van de politiek.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:02:32 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912417
Geen enkele vraag aan koopmans over die rare 'factfinding' trip die ze kreeg naar China.
Heeft ze veel naar terug verwezen tijdens de pandemie als basis voor haar goedpraten bij de shows en dus ook in de maatregelen.

Niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220912427
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag me af wat die QR code überhaupt bijgedragen heeft aan het voorkomen van besmettingen met die Omicron variant. Want gevaccineerd kon je nog steeds besmettelijk zijn.

Idem met die avondklok, heeft dat echt doden voorkomen?

Het zijn hele zware maatregelen geweest, waarvan de onderbouwing en het effect niet goed controleerbaar was.
MBT de avondklok daar keek men volgens mij naar Zweden waar het veel vroeger werd en heeft men dat verwerkt in het model, tenminste dat kan ik me zo herinneren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:03:46 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912431
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef raptorix het volgende:
Misschien voor in de OP want ik denk dat dit een reeks word:

Week 1: start pandemie & eerste besluitvorming
Week 2: organisatie corona-aanpak
Week 3: zorgcapaciteit
Week 4: onderwijs
Week 5: avondklok & maatschappelijke onrust
Week 6: coronatoegangsbewijs & vaccinaties
Week 7: rol Tweede Kamer
Week 8–9: reflectie & crisisbestuur
Lekker tijdens het wk ook en in de vakanties :')

De minste maatschappelijke aandacht.
Ook helemaal toevallig natuurlijk na 3 jaar planning.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220912432
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Geen enkele vraag aan koopmans over die rare 'factfinding' trip die ze kreeg naar China.
Heeft ze veel naar terug verwezen tijdens de pandemie als basis voor haar goedpraten bij de shows en dus ook in de maatregelen.

Niks.
Dat is nu niet echt in scope, daarnaast word ze nog een keer verhoord, ik denk dat er zeker vragen over gestelt gaan worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220912436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker tijdens het wk ook en in de vakanties :')

De minste maatschappelijke aandacht.
Ook helemaal toevallig natuurlijk na 3 jaar planning.
En WK voetbal :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220912439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker tijdens het wk ook en in de vakanties :')

De minste maatschappelijke aandacht.
Ook helemaal toevallig natuurlijk na 3 jaar planning.
Het gaat niet 9 weken achter elkaar door?(toch?)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:04:47 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
En WK voetbal :+
Dat zeg ik :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:05:10 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is nu niet echt in scope, daarnaast word ze nog een keer verhoord, ik denk dat er zeker vragen over gestelt gaan worden.
ok ok ok.. dacht dat het over het begin ging.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')