abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220961451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:37 schreef Soury het volgende:

[..]
Ze hoeven toch ook niet voor de camera over hun kinderen te leuteren. Ze zullen vaak genoeg bellen.
Ja, dat snap ik ook niet, vorig seizoen genoeg gejammer daarover gehad met dikbil.
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:44:04 #227
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220961470
Ach ja ze filmen bijna 24 uur per dag waar je 30 minuten van ziet.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220961492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:44 schreef pmponer het volgende:
Ach ja ze filmen bijna 24 uur per dag waar je 30 minuten van ziet.
Er hangen tig camera's in die appartementen die 24 uur opnames maken inderdaad, af en toe komt er een cameraploegje langs voor hooguit een uurtje.
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:50:50 #229
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220961498
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er hangen tig camera's in die appartementen die 24 uur opnames maken inderdaad, af en toe komt er een cameraploegje langs voor hooguit een uurtje.
Ik bedoel meer, ze zullen het heus wel over hun kinderen hebben, maar dan buiten de (camera)ploeg om
pi_220961551
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220961623
Het Blok 2026 – Week 11: Brutale Bouwregelschendingen en de Klierende Kleuterklas

Je neemt een vervallen pand, een paar kluskoppels (ervaring niet nodig) die het binnen een aantal weken moeten omtoveren tot verkoopbare appartementen, en je zet er een cameraploeg op. Koppel er een te winnen geldbedrag aan waar een derderangs BN'er nog niet eens zijn bed voor uit komt en je hebt dé klusrealityshow van Nederland. Dit is: Het Blok 2026.

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zo ook in deze verbouwingswedstrijd. En wat doen mensen die op zijn van vermoeidheid maar toch nog vol moeten houden omdat het nog niet voorbij is? Juist, die worden baldadig en gaan lopen klieren. …wacht, zei ik ‘mensen’? Correctie, ik bedoelde natuurlijk kinderen. Meer specifiek kleuters. In dit geval: overjarige kleuters.

Deze week is met name aannemer Ray de sjaak. Als zijn mensen (die de verlaten appartementen van de inmiddels vertrokken duo’s moeten afwerken) bouwafval in de gezamenlijke container gooien, ontpopt Tante Til zich als Containervrouwtje 2.0 en trekt hem aan zijn mouw steekvest omdat zij van mening is dat hiervoor betaald moet worden. Intussen beweert Schijnheil bij hoog en laag dat zij en haar Gluiperd de container al zowat sinds 900 voor Christus niet gebruiken, terwijl Ray er (al dan niet terecht) het zijne van denkt.
Wanneer het fietsenhok op zijn verzoek moet worden leeggemaakt en hij graag heeft dat de geplaatste achterwand van spaanplaat ook wordt afgebroken, is dit tegen het zere been van Moppenflopper, die hooghartig roept wel “effe naar die kale toe te gaan om hem de waarheid te zeggen”. Helaas voor hem is Grote Ray er niet op dat moment dus moet Kleine Ray het ontgelden. In tegenstelling tot zijn mini-figure is Grote Ray weinig onder de indruk van het protest van Moppenflopper en weet hem met wat zalvende woorden zover te krijgen dat die tóch de achterwand demonteert. En intussen denkt Moppenflopper op zijn beurt dat Ray en hij “als jongens van de bouw” dezelfde taal spreken :') _O-
Ook betrapt de Kale Kleuterleider het circuskoppel Schijnheil en Gluiperd die tijdens het leeghalen van het fietsenhok een door Flower en Power(less) besteld tafelmeubel naar buiten sjouwen en lijken te willen confisqueren voor hun eigen appartement. Ray heeft het door en confronteert de spreekstalmeesteres ermee, die zich als een ware circusclown van de domme houdt en haar handen in onschuld wast. Zij dacht immers dat het anders zou worden weggegooid! Jaja…
En ook bij Onkel X kan Ray niet veel goed meer doen als die opmerkingen heeft over de geplaatste deuren in hun appartement. “Komt ie weer met z’n handen achter z’n overall populair te doen. En het is een schat van een man, maar er komt verder geen moer van terecht. Hij staat maar te kijken, te dirigeren, maar hij helpt ook niet.” Sowieso heeft Onkel X zijn week niet. Het helpt ook niet als Tante Til om de haverklap in zijn oor staat te blèren, Schijnheil en Gluiperd in een moment van verveling een confettikanon op hem afvuren of het een gedoetje is als de deuren ingehangen moeten worden. Uit baldadigheid dumpt Onkel X dan ook een emmer met urine in de gezamenlijke container, wat natuurlijk voor gezeik over gezeik zorgt.

Niet alleen naar Ray begint de irritatie toe te nemen, ook onderling zitten de kluskoppels elkaar inmiddels behoorlijk op de lip met gedoetjes tot gevolg. Ook bij de weinig spraakmakende Beige en Boring ontstaan irritaties als Beige de tegels in het afzonderlijke toilet moet voegen en Boring haar aan haar lot overlaat. Beige kan het niet hebben als iets niet volgens het plan in haar hoofd verloopt, begint zich op te fokken en roept als een stuurse kleuter half Crooswijk wakker om Borings hulp.
Verder richten zij hun irritaties vooral op andere kluskoppels en dan met name Schijnheil en Gluiperd. Als ze tijdens een interviewtje buiten horen dat dat koppel na 22:00 uur ’s avonds nog herrie maakt, kan Beige het niet laten om dit vast te leggen en de volgende dag aan Dennis te laten zien. Als die het circuskoppel ermee confronteert springen die zowat door brandende hoepels richting de snitchers die het zonder schouderophalen bekennen. Dat Schijnheil vervolgens met haar parmantige neusje in de lucht beweert dat zij hen ook al eens heeft betrapt op overtreden van de bouwregels schiet Beige in het verkeerde keelgat. “Die meid komt zichzelf nog wel een keer tegen in het leven!” })

Ook Moppenflopper en Mono-toon worden deze week weer met hun neus op de sluwe strapatsen van de trapezetroela gedrukt, en geloof het of niet: het betreft de bouwregels. Bij een door Tante Til georganiseerde borrel worden zij onverwacht hartelijk ontvangen voor een drankje, wat bij hun het gevoel opwekt dat de kleuterklas-fase wel voorbij is. Moppenflopper stelt dan ook voor om tot aan de oplevering gewoon na 22:00 uur ’s avonds door te gaan met lawaai maken om zo meer kans te maken de oplevering te kunnen halen. Dit plan wordt door het andere kamp tijdens die borrel positief ontvangen en zowaar lijkt vrede op aarde te bestaan. Maar nog diezelfde avond wordt die keutel echter weer razendsnel ingetrokken, met name door Schijnheil die intussen de Hoeder der Bouwregelementen is geworden en van mening is dat die gewoon gevolgd moeten worden. Hierbij verdraait ze ook haar eerdere woorden van de middag (in de strekking van “mij best, heb ik geen probleem mee”) en legt die in de mond van Tante Til. Gevolg: het door Moppenflopper geopperde plannetje gaat niet door, iedereen is opgejaagd door de naderende deadline, en Schijnheil en Gluiperd ontvangen dankzij het eerder genoemde bewijsmateriaal van overtreding een boete van 500 euro.

Niet dat dat hen veel zal doen, want zij wanen zich intussen tot het Koningspaar van Het Blok, zeker omdat ze door hun hofhouding (lees: Tante Til en Onkel X) op handen gedragen worden. Zelfs een ietwat vage deal, waarbij de broer van Gluiperd de overtollige isolatieplaten en pallets ophaalt voor een zacht prijsje, gebeurt op een manier die bij de FIOD de term witwassen zou krijgen maar hier oogluikend wordt toegestaan. Maar goed, Schijnheil is intussen blij dat ze “zoveel leuke mensen hebben leren kennen” in Het Blok. Ergens heb ik het vermoeden dat er tijdens die quote een spiegel buiten beeld stond, want die Bouwregelbitch is eerst en vooral blij met zichzelf.

Intussen zwoegen Moppenflopper en Mono-toon zich richting de oplevering. Zij heeft overal twijfels over en hoopt vurig dat het appartement überhaupt verkocht wordt. Als dan blijkt dat het fonteintje in het toilet eigenlijk te klein is in die ruimte schiet ze haast in een zenuwinzinking en moet er zelfs een peptalk van Ray aan te pas komen om haar mentaal op de been te houden.
Het helpt ook niet dat zij hun vertrouwelingen, bloedgabbers, Blok-Besties Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik sinds een week moeten missen. Die krijgen intussen nog een verrassingsbezoekje van Dennis als zij inmiddels zijn gesetteld op (onironisch) Camping de Heicohoeve. Brave Hendrik is met de schrik vrijgekomen en heeft ‘enkel’ een kneuzing in de rug. Hij kan dus helaas niet mee als Dennis de Sergeant meeneemt op de quad en ze de Heicohoeve op z’n grondvesten doen schudden (8>

En de Trage Tukkers? Die komen in deze voorlaatste klusweek eindelijk eens goed op stoom. De ingrediënten: een playlist met muziek uit de Achterhoek, een klushulp met wie Patrick eens lekker in het Twents kan bakkeleien en het wonder dat de binnendeuren alsnog tijdig worden geleverd zodat ze nog mee kunnen met de oplevering. Ook de vloerverwarming in de slaapkamer is eindelijk gelegd en het toilet kan in gebruik worden genomen. Ze zijn zelfs zó enthousiast dat ze gerust nog een maandje door zouden willen doen (wat gezien hun achterstand ook geen gekke gedachte is, maar soit). Zelfs de (terechte) kritiek van Heiko voorzien ze vooraf en pareren ze met het grootste gemak als ze die geleverd krijgen. Had men dit in Week 1 kunnen voorzien…

En ook: Moppenflopper weet wel héél goed hoe een hoerenkast eruit ziet - maar is er naar eigen zeggen nog nooit geweest, het blurren van Schijnheil had wel iets meer gemogen, Beige en Boring hebben een tripje naar Disneyland geboekt voor de kinderen en Trage Tukker Patrick denkt inmiddels na over een carrièreswitch: “Ik heb nog gesolliciteerd bij Ray, maar die had al genoeg mensen.”
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220961659
quote:
Niet alleen naar Ray begint de irritatie toe te nemen, ook onderling zitten de kluskoppels elkaar inmiddels behoorlijk op de lip met gedoetjes tot gevolg. Ook bij de weinig spraakmakende Beige en Boring ontstaan irritaties als Beige de tegels in het afzonderlijke toilet moet voegen en Boring haar aan haar lot overlaat. Beige kan het niet hebben als iets niet volgens het plan in haar hoofd verloopt, begint zich op te fokken en roept als een stuurse kleuter half Crooswijk wakker om Borings hulp.
Verder richten zij hun irritaties vooral op andere kluskoppels en dan met name Schijnheil en Gluiperd. Als ze tijdens een interviewtje buiten horen dat dat koppel na 22:00 uur ’s avonds nog herrie maakt, kan Beige het niet laten om dit vast te leggen en de volgende dag aan Dennis te laten zien. Als die het circuskoppel ermee confronteert springen die zowat door brandende hoepels richting de snitchers die het zonder schouderophalen bekennen. Dat Schijnheil vervolgens met haar parmantige neusje in de lucht beweert dat zij hen ook al eens heeft betrapt op overtreden van de bouwregels schiet Beige in het verkeerde keelgat. “Die meid komt zichzelf nog wel een keer tegen in het leven!” })
_O_ _O- _O_
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:37:13 #233
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220961737
@PeterKelder Hij mag er weer wezen, je column!!!
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:44:30 #234
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220961768
Trapezetroela :D
Kale Kleuterleider ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juni 2026 @ 22:45:37 #235
862 Arcee
Look closer
pi_220961771
"wimpertrut" _O-
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220963627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:45 schreef Arcee het volgende:
"wimpertrut" _O-
Weliswaar gewonnen met hun alles wit gekalkte hal en gang maar toch écht een boete van 500 euro. ^p^
Wel zo gemakkelijk als je verder geen kleuren gebruikt en dus niets hoeft af te plakken. :{
Vergeet vaak de namen dus in haar geval maar ´wimpertrutje´. ^O^
Vond dat de grootste twijfelaar daar best een gezellig kleurenpallet heeft gebruikt. Ze kreeg ook positief commentaar, had hen de winst wel gegund. :Y
Felicitaties van de snitzers voor wimpertrutje en echtgenoot werden afgedaan met een handje. _O-
pi_220964411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:53 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Felicitaties van de snitzers voor wimpertrutje en echtgenoot werden afgedaan met een handje. _O-
Beige die doodleuk "Zullen we nu heel hard juichen?" zei toen Dennis die boete toch uitdeelde aan die clowns _O- _O- _O-
pi_220964508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Beige die doodleuk "Zullen we nu heel hard juichen?" zei toen Dennis die boete toch uitdeelde aan die clowns _O- _O- _O-
Onverbeterlijk inderdaad. ;)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:50:53 #239
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220973104
Zo blij dat Sneue Aandachttrekker :X Frank en achterbakse schijnheil Lottie de oplevering niet hebben gewonnen! *O* *O* Dat denkt dat ze de Styliste uit het oosten is _O- 8)7 Rot maar gauw weer op dan! _O- _O- :W
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220977081
Wat mij opviel was de afwerking van de appartementen van de vertrokken kandidaten. Ik zag dat de vloerverwarming er heel anders uitzag dan bij de rest. Gewoon matten en niet die kunststof platen waar je die warmteslang in moet kronkelen. :{
  zondag 7 juni 2026 @ 11:29:52 #241
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220977361
Die finale, dat wordt wat. Ik hóóp op Menno en Mono als winnaars. Kim en Wim mogen ook. Maar niet Steffi en Man. Waarom Marloes en Patrick er zullen zijn, wie snapt dat??
pi_220977444
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Die finale, dat wordt wat. Ik hóóp op Menno en Mono als winnaars. Kim en Wim mogen ook. Maar niet Steffi en Man. Waarom Marloes en Patrick er zullen zijn, wie snapt dat??
Ach opvulling van het scherm :+
En wat jaloezie met zuurverdiende voor de smaak erbij
  zondag 7 juni 2026 @ 12:02:23 #243
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220977454
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ach opvulling van het scherm :+
En wat jaloezie met zuurverdiende voor de smaak erbij
Het hele huis is niet af :?
pi_220977739
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Omdat zij niet uit de wedstrijd geschopt zijn :P
Maar op dit moment gun ik hen nog nét iets meer de winst dan Frank en Lotty en Steffie en Gregor. Hoe F&L verbaal de konten van S&G zitten te likken is gewoon bizar.

Ik hoop gewoon (zal wel niet) dat S&G sowieso als vijfde eindigen, dat zou de mooiste uitkomst zijn.
  zondag 7 juni 2026 @ 13:10:46 #245
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220977803
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 12:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het hele huis is niet af :?
Dan wel, wordt gewoon afgemaakt door de club van Ray
En die kosten worden dan weer afgetrokken van de taxatie waarde.
Helaas gaat het niet om echte verkoop.
  zondag 7 juni 2026 @ 13:12:08 #246
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220977815
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:00 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon (zal wel niet) dat S&G sowieso als vijfde eindigen, dat zou de mooiste uitkomst zijn.
4e is eigenlijk de beste plek, net geen prijs. Succes in het circus en tot ziens.
Ik ben echter bang dat ze gaan winnen, ook omdat het om taxatiewaarde gaat en niet om wat de gek (koper) ervoor geeft.
pi_220977821
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:10 schreef pmponer het volgende:

[..]
Dan wel, wordt gewoon afgemaakt door de club van Ray
En die kosten worden dan weer afgetrokken van de taxatie waarde.
Helaas gaat het niet om echte verkoop.
Oh... ik dacht dat ze wel probeerden te verkopen, maar dat het bij het vorige seizoen niet lukte? Alhoewel... het jaar daarvoor denk ik ook niet...

Als ze moeten wachten tot wat de gek ervoor geeft kan het lang duren voordat de finale op televisie komt

Begrijp niet zo goed waarom mensen huizen van Het Blok zouden kopen > alles afgeraffeld door de tijdsdruk en zo... Zelfs bij de beste deelnemers twijfel ik over de kwaliteit :@
Misschien cynisch en slecht van me...
  zondag 7 juni 2026 @ 13:22:58 #248
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220977865
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh... ik dacht dat ze wel probeerden te verkopen, maar dat het bij het vorige seizoen niet lukte? Alhoewel... het jaar daarvoor denk ik ook niet...

Als ze moeten wachten tot wat de gek ervoor geeft kan het lang duren voordat de finale op televisie komt

Begrijp niet zo goed waarom mensen huizen van Het Blok zouden kopen > alles afgeraffeld door de tijdsdruk en zo... Zelfs bij de beste deelnemers twijfel ik over de kwaliteit :@
Misschien cynisch en slecht van me...
Nou ja je hebt als voordeel dat de hobbybobs wel op de vingers worden gekeken door echte aannemers die met het bouwbesluit in de hand zaken controleren. (zoals dikkere isolatie, 2 lagen gips etc etc)

Wanneer je een ander huis koopt, weet je nooit wat de willie wortel die daar heeft gewoond heeft uitgevreten.

Verder is er een grandioos te kort, dus die kopers gaan wel komen.
pi_220977935
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:22 schreef pmponer het volgende:

[..]
Nou ja je hebt als voordeel dat de hobbybobs wel op de vingers worden gekeken door echte aannemers die met het bouwbesluit in de hand zaken controleren. (zoals dikkere isolatie, 2 lagen gips etc etc)

Wanneer je een ander huis koopt, weet je nooit wat de willie wortel die daar heeft gewoond heeft uitgevreten.

Je hebt wel gelijk ja
Ik heb geen verstand van koopwoningen ;) dus zat maar "hardop" na te denken
Zelf zou ik denk ik toch niet snel aan een Blokhuis denken om in te gaan wonen, ondanks jouw goede argumenten
pi_220977956
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:22 schreef pmponer het volgende:

[..]

Dit seizoen zaten ze er ook wel meer op heb ik het idee dan vorige seizoenen, zeker dat eerste revival-seizoen in Amsterdam liep er maar eenmaal per week een aannemer voor 5 minuten binnen en hadden de koppels volgens mij ook veel meer vrijheid in hoe ze het wilden indelen. Nu is het gewoon de plannen uitvoeren zoals die op de tekening staan en de enige persoonlijke touch zit 'm in de afwerking en styling. Maar alsnog: bijna 5 ton voor zulke appartementen is gekkenwerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')