abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220919456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.

En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
Dit dus.

Door monogaam te zijn, ga je inderdaad een 'seksuele verplichting' aan met je partner. Door die langdurig en stelselmatig niet na te komen, ben je eigenlijk je partner van een basisbehoefte aan het weerhouden.

Er zijn zelfs partners die tegen hun wederhelft zeggen 'ik ben er klaar mee, ik hoef geen seks meer'. Prima, is je goed recht natuurlijk. Maar dan moet je de anderen ook direct toestemming geven om seks met anderen te mogen hebben. Anders zeg je namelijk 'ik ga geen seks meer hebben in mijn leven en (dus) jij ook niet meer.' Dat vind ik zelfs een vorm van misbruik.

Maar de meeste partners met een laag libido doen nog nét hier en daar af en toe even hun best zodat de partner met het normale (of hogere) libido niet geen 'geldige' reden heeft om met anderen seks te hebben maar wel gefrustreerd en bedroefd door het leven gaat.

Je moet er altijd samen uit zien te komen maar wanneer de libido's van de twee partners ver van elkaar verschillen is dit zeer, zeer moeilijk.
pi_220919469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Je zou je wel eens kunnen vergissen.

Kijk maar eens op de subreddit https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/

Je verbaast je erover hoeveel vrouwen daar klagen dat hun man vrijwel nooit seks wil...
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:15:17 #33
483584 incel
they/them
pi_220919913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je zou je wel eens kunnen vergissen.

Kijk maar eens op de subreddit https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/

Je verbaast je erover hoeveel vrouwen daar klagen dat hun man vrijwel nooit seks wil...
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:21:10 #34
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220919973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:15 schreef incel het volgende:

[..]
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggen
Waarschijnlijk? Er kunnen talloze redenen zijn.
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220919982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dit dus.

Door monogaam te zijn, ga je inderdaad een 'seksuele verplichting' aan met je partner. Door die langdurig en stelselmatig niet na te komen, ben je eigenlijk je partner van een basisbehoefte aan het weerhouden.

Er zijn zelfs partners die tegen hun wederhelft zeggen 'ik ben er klaar mee, ik hoef geen seks meer'. Prima, is je goed recht natuurlijk. Maar dan moet je de anderen ook direct toestemming geven om seks met anderen te mogen hebben. Anders zeg je namelijk 'ik ga geen seks meer hebben in mijn leven en (dus) jij ook niet meer.' Dat vind ik zelfs een vorm van misbruik.


Je moet er altijd samen uit zien te komen maar wanneer de libido's van de twee partners ver van elkaar verschillen is dit zeer, zeer moeilijk.
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.

En door seks zo groot te maken leg je een enorme druk op een laaglibido partner. Waarmee je wel eens je eigen graf zou kunnen graven qua seksleven want je komt in een hele rare en nare energie terecht waarbij het een verplichting is in plaats van een fijne bezigheid die je doet om samen te ontspannen. Zelfs als je partner er heel relaxed in staat en nooit klaagt of moeilijk doet over een afwijzing is die druk van het moet een keer gaan gebeuren constant aanwezig. Lijkt me enorm frustrerend. Want verlangen kun je niet onderhandelen of een compromis mee maken. Het is er wel of het is er niet.

quote:
Maar de meeste partners met een laag libido doen nog nét hier en daar af en toe even hun best zodat de partner met het normale (of hogere) libido niet geen 'geldige' reden heeft om met anderen seks te hebben maar wel gefrustreerd en bedroefd door het leven gaat.
Dat denk ik ook, en die Reddit onderschrijft dat beeld nog eens extra. Wat een treurig stukje van het internet. Het bijzondere is dat die partners van mensen die dat overkomt er zo laconiek in staan. Je merkt toch wel dat het een serieus issue is waar je partner mee worstelt als je een poos samen bent? Of zou het ze geen zak kunnen schelen?
blablablabla
pi_220920209
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:32:27 #37
483584 incel
they/them
pi_220920214
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:11 #38
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220920219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:37 #39
483584 incel
they/them
pi_220920223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.
Dus je bent een volcel.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:52 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220920224
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:34:39 #41
483584 incel
they/them
pi_220920227
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.
Ja als ik echt een kutmoment heb dan heb ik ook geen zin maar dat hou je maar zo lang vol
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:36:45 #42
5428 crew  miss_sly
pi_220920239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.

Zuurstof, voeding, vocht, slaap/rust en beschutting/bescherming zijn primaire levensbehoeften. Zonder seks kunnen ook mannen prima overleven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:38:56 #43
483584 incel
they/them
pi_220920250
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.

Zuurstof, voeding, vocht, slaap/rust en beschutting/bescherming zijn primaire levensbehoeften. Zonder seks kunnen ook mannen prima overleven.
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijn
pi_220920251
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Elan het volgende:
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.

En door seks zo groot te maken leg je een enorme druk op een laaglibido partner. Waarmee je wel eens je eigen graf zou kunnen graven qua seksleven want je komt in een hele rare en nare energie terecht waarbij het een verplichting is in plaats van een fijne bezigheid die je doet om samen te ontspannen. Zelfs als je partner er heel relaxed in staat en nooit klaagt of moeilijk doet over een afwijzing is die druk van het moet een keer gaan gebeuren constant aanwezig. Lijkt me enorm frustrerend. Want verlangen kun je niet onderhandelen of een compromis mee maken. Het is er wel of het is er niet.
Punt 1: Het is geen 'primaire' levensbehoefte inderdaad. Maar het is voor de meeste mensen met een normaal + libido, wel een noodzaak om gelukkig te zijn. Zeker in een relatie. Het gaat niet om je piemel ergens insteken of je vagina eens gevuld te krijgen, het gaat om 'gewild' te zijn door een ander persoon. Het liefst door je partner natuurlijk. Dat niet krijgen is eenzaam, frustrerend en niet bepaald zaligmakend.

Punt 2: Klopt. Druk op seks leggen maakt het allemaal niet beter. Maar ja, er zijn nou eenmaal mensen met een laag libido die het 'van zichzelf' hebben. Hormoonproblemen. Slecht zelfbeeld. Lichamelijke problemen. Etc.
Toch is het leven zonder (veel) seks voor die mensen zelf vaak gewoon prima. Ze missen niks. Maar ze moeten wellicht wel af en toe te horen krijgen dat hun partner hier wel flink onder lijdt. Dan kan iemand misschien aanzetten tot verandering. Naar de dokter gaan. Sporten. Hormoontherapiën. etc.

Wat is het alternatief? Je partner die al tig keer heeft aangegeven zo niet verder te willen leven, gewoon maar blijven negeren en nog nét in de relatie houden met hier en daar een keer seks? Van deze strategie snap ik helemaal niks.
pi_220920284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte.
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.

quote:
Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.

Met dit topic wil ik eigenlijk ook weg blijven bij de hele man versus vrouw discussie, zeker omdat dit thema beide seksen aan gaat.

Die seksuele 'schuld' is natuurlijk wel een dingetje binnen relaties al is het maar gevoelsmatig. Maar eigenlijk is de dynamiek er achter hoogst ongezond en zouden we er eigenlijk vanaf moeten.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:46:26 #46
483584 incel
they/them
pi_220920286
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.
[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.

Met dit topic wil ik eigenlijk ook weg blijven bij de hele man versus vrouw discussie, zeker omdat dit thema beide seksen aan gaat.

Die seksuele 'schuld' is natuurlijk wel een dingetje binnen relaties al is het maar gevoelsmatig. Maar eigenlijk is de dynamiek er achter hoogst ongezond en zouden we er eigenlijk vanaf moeten.
Het is geven en nemen in een relatie. Als 1 van de twee partners in ernstige gebreke wordt achtergelaten dan is dat onrechtvaardig en uiteindelijk slecht voor de relatie
pi_220920341
Gevoelsmatig ken ik dat wel ja. Ken beiden kanten. Met mn laatste ex had ik twee jaar burnout klachten, ik kon amper functioneren, laat staan zin in seks hebben. En dat legde een grote druk op de relatie, essentie was dat we niet goed communiceerde (achteraf) . Ik voelde me op en hij dacht dat ik intimiteit niet meer belangrijk vond. Absoluut niet waar maar dat is enorm langs elkaar gelopen. Terwijl ik een bijzonder gezellig libido heb normaal.

Ex daarvoor was andersom. We waren qua seks gewoon niet een goede match. Hij wilde lekker missionaris en dan omdraaien en slapen. Had er ook gewoon minder behoefte aan. Maar kwam ook nooit iets van een idee of initiatief/gesprek of tussenweg op dus wist het ook niet meer. Dat is oa daarop stuk gelopen.

Met huidige vriend tot nu toe nooit een probleem maar goed, het veranderd vaak na verloop van tijd maar verschil is nu wel dat hij wel heel open praat over seks en dat haalt in de toekomst de angel er wel uit denk ik. Het is gewoon een van de dingen in een relatie belangrijk zijn, net als respect, vertrouwen, dingen voor elkaar opvangen enz.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 14:59:06 #48
441859 crew  Lenny77
pi_220920756
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef incel het volgende:

[..]
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijn
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.
Je gaat er niet dood van dus het is geen levensbehoefte.

Dat het belangrijk is, dat is voor iedereen anders. Voor de meerderheid van de mensen wel.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220921568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Al Bundy vergeten? ;)
pi_220921593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.
Je gaat er niet dood van dus het is geen levensbehoefte.

Dat het belangrijk is, dat is voor iedereen anders. Voor de meerderheid van de mensen wel.
Het is een secundaire levensbehoefte. Net zoals sociaal contact een secundaire levensbehoefte is.

Verder niet relevant in de zin van ‘dan moet de partner maar zin maken’, maar het is voor veel mensen weldegelijk een deel van de mentale gezondheid.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:08:47 #51
441859 crew  Lenny77
pi_220921614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een secundaire levensbehoefte. Net zoals sociaal contact een secundaire levensbehoefte is.

Verder niet relevant in de zin van ‘dan moet de partner maar zin maken’, maar het is voor veel mensen weldegelijk een deel van de mentale gezondheid.
Eens.
Er werd echter primair gezegd ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220958021
Het hoort natuurlijk wel bij een relatie. Als je je corveediensten niet verricht, moet je natuurlijk niet raar op kijken dat je partner, als die wel wil, buiten de deur gaat scharrelen.
pi_220958233
Dit is waarom trouwen voor een man geen enkele nut meer heeft. Je kocht de koe van haar vader, vervolgens moet je alsnog naar de supermarkt voor de melk.

Alle gekheid op een stokje. Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn verandert de hormoonhuishouding bij vrouwen drastisch.

Joogle:

quote:
De hormonale veranderingen rondom het moederschap verlagen de zin in seks (het libido) bij de meeste vrouwen aanzienlijk, vooral in het eerste jaar na de bevalling. Deze daling is een biologisch en evolutionair functioneel mechanisme om het lichaam te laten herstellen.

De hormonale veranderingen rondom het moederschap zijn ingrijpend en kennen verschillende fases:

De zwangerschap: De aanmaak van oestrogeen en progesteron stijgt tot ongekende hoogtes. Dit is nodig om de placenta in stand te houden en de baby te laten groeien.

De bevalling en kraamperiode: Zodra de placenta wordt geboren, is er sprake van een abrupte daling in zwangerschapshormonen. Tegelijkertijd stijgen hormonen als prolactine (voor de borstvoeding) en oxytocine (het knuffel- en hechtingshormoon).

Hoge Oxytocinespiegels: Dit hechtingshormoon piekt tijdens het knuffelen en voeden van de baby. Het verzadigt de behoefte aan fysieke intimiteit, waardoor de drang naar seksuele intimiteit afneemt

Daarnaast, slaapgebrek, mentale belasting, overprikkeling, onzekerheid over eigen lichaam.
God is echt wel een lomperd dat hij vrouwen zo heeft gemaakt he oww :waves vist:
pi_220958510
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:19 schreef Spring_Sale het volgende:
Dit is waarom trouwen voor een man geen enkele nut meer heeft. Je kocht de koe van haar vader, vervolgens moet je alsnog naar de supermarkt voor de melk.

Alle gekheid op een stokje. Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn verandert de hormoonhuishouding bij vrouwen drastisch.

Joogle:
[..]
God is echt wel een lomperd dat hij vrouwen zo heeft gemaakt he oww :waves vist:
Vanuit biologisch standpunt natuurlijk zeer logisch. Het primaire doel van de mens is voortplanting. Als een vrouw dat doel heeft bereikt wordt het primaire doel verzorging van de jongen. Seks is niet meer 'nodig', evolutionair gezien heb je je taak volbracht.

Dat gezegd, kinderen nemen is wel echt de beste manier om je (seks)leven 18 jaar lang te verzieken. Ik begrijp vanuit de bodem van mijn hart niet waarom iemand daar ooit vrijwillig voor zou kiezen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220958582
nvm
pi_220958612
Koekoek
pi_220959508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:48 schreef Halcon het volgende:
Het hoort natuurlijk wel bij een relatie. Als je je corveediensten niet verricht, moet je natuurlijk niet raar op kijken dat je partner, als die wel wil, buiten de deur gaat scharrelen.
Krijg je daarmee als laaglibido partner niet alleen maar minder zin als er zo'n enorme druk op ligt? Oh jee het is alweer anderhalve week geleden, we moeten weer anders gaat hij of zij straks nog vreemd! Is nu niet echt waar je bloed sneller van gaat stromen. En de soort seks die hier uit voortkomt kan ook nooit de soort seks zijn waar degene die wel zin heeft per se naar op zoek is.
blablablabla
pi_220959585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Krijg je daarmee als laaglibido partner niet alleen maar minder zin als er zo'n enorme druk op ligt? Oh jee het is alweer anderhalve week geleden, we moeten weer anders gaat hij of zij straks nog vreemd! Is nu niet echt waar je bloed sneller van gaat stromen. En de soort seks die hier uit voortkomt kan ook nooit de soort seks zijn waar degene die wel zin heeft per se naar op zoek is.
Als je dat punt bereikt in je relatie dan moet je er ook gewoon een punt achter zetten (van beide kanten). Ik hoef geen seks met iemand die dat als 'moetje' ervaart. Dat is één van de meest niet sexy dingen die ik me kan bedenken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220959657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:09 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Als je dat punt bereikt in je relatie dan moet je er ook gewoon een punt achter zetten (van beide kanten). Ik hoef geen seks met iemand die dat als 'moetje' ervaart. Dat is één van de meest niet sexy dingen die ik me kan bedenken.
Vooral voor vrouwen maar ongetwijfeld ook bij mannen is zin in seks meer iets als eb en vloed. Dat komt en gaat als het ware.

Laag libido is volgens de nieuwste psychologische inzichten niets iets waarmee mensen geboren worden maar een primair gevolg van lichamelijke en psychologische omstandigheden waarin je verkeert, tenzij je aseksueel bent maar dan weet je dat over het algemeen wel van jezelf.

Dus als jij even je niet lekker in je vel voelt zitten of slecht slaapt zal je minder zin hebben. Als je jezelf er op zulke momenten toe gaat zetten omdat er een seksuele schuld is of in elk geval dat soort gevoelens kan ik me goed voorstellen dat er aversie onstaat of tenminste seks als een moetje. Want laten we eerlijk zijn dat is het dan ook. Je doet het om je partner tevreden te houden en misschien wel uit angst voor vreemdgaan. Wat waarschijnlijk alleen maar resulteert in nog meer afkeer van seks, of erger nog je partner.

Terwijl als je op die momenten kijkt wat je nodig hebt het misschien verstandiger is om even afstand te nemen seksueel en die gevoelens bespreekbaar te maken in plaats van je er over heen te zetten en het maar gewoon te doen omdat het er bij hoort.
blablablabla
pi_220959671
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Vooral voor vrouwen maar ongetwijfeld ook bij mannen is zin in seks meer iets als eb en vloed. Dat komt en gaat als het ware.

Laag libido is volgens de nieuwste psychologische inzichten niets iets waarmee mensen geboren worden maar een primair gevolg van lichamelijke en psychologische omstandigheden waarin je verkeert, tenzij je aseksueel bent maar dan weet je dat over het algemeen wel van jezelf.

Dus als jij even je niet lekker in je vel voelt zitten of slecht slaapt zal je minder zin hebben. Als je jezelf er op zulke momenten toe gaat zetten omdat er een seksuele schuld is of in elk geval dat soort gevoelens kan ik me goed voorstellen dat er aversie onstaat of tenminste seks als een moetje. Want laten we eerlijk zijn dat is het dan ook. Je doet het om je partner tevreden te houden en misschien wel uit angst voor vreemdgaan. Wat waarschijnlijk alleen maar resulteert in nog meer afkeer van seks, of erger nog je partner.

Terwijl als je op die momenten kijkt wat je nodig hebt het misschien verstandiger is om even afstand te nemen seksueel en die gevoelens bespreekbaar te maken in plaats van je er over heen te zetten en het maar gewoon te doen omdat het er bij hoort.
Mensen communiceren niet genoeg met elkaar. Dit soort dingen kun je zo makkelijk oplossen en begrijpelijk maken voor de ander door gewoon met elkaar te praten :N
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')