Het is volkomen logisch maar het legt wel een enorme druk op een relatie als het gaat om seksualiteit voor de partner met het lage(re) libido. Zeker als je kiest voor een monogame relatievorm is het eigenlijk jouw verantwoordelijkheid om je partner seksueel tevreden te houden, terwijl je het misschien wel helemaal niet voelt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.
En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
Maar dat geldt niet alleen voor seks. Een relatie komt met heel veel uiteenlopende verwachtingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is volkomen logisch maar het legt wel een enorme druk op een relatie als het gaat om seksualiteit voor de partner met het lage(re) libido. Zeker als je kiest voor een monogame relatievorm is het eigenlijk jouw verantwoordelijkheid om je partner seksueel tevreden te houden, terwijl je het misschien wel helemaal niet voelt.
Dat is ook waar het filmpje over gaat. Het creëert een complexe dynamiek, en seksualiteit en aantrekkingskracht zou nooit over schuldgevoelens moeten gaan.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.
En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
Je zou je wel eens kunnen vergissen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neukenJa misschien 0.1% of zo.
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:26 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je zou je wel eens kunnen vergissen.
Kijk maar eens op de subreddit https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/
Je verbaast je erover hoeveel vrouwen daar klagen dat hun man vrijwel nooit seks wil...
Waarschijnlijk? Er kunnen talloze redenen zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:15 schreef incel het volgende:
[..]
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggen
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit dus.
Door monogaam te zijn, ga je inderdaad een 'seksuele verplichting' aan met je partner. Door die langdurig en stelselmatig niet na te komen, ben je eigenlijk je partner van een basisbehoefte aan het weerhouden.
Er zijn zelfs partners die tegen hun wederhelft zeggen 'ik ben er klaar mee, ik hoef geen seks meer'. Prima, is je goed recht natuurlijk. Maar dan moet je de anderen ook direct toestemming geven om seks met anderen te mogen hebben. Anders zeg je namelijk 'ik ga geen seks meer hebben in mijn leven en (dus) jij ook niet meer.' Dat vind ik zelfs een vorm van misbruik.
Je moet er altijd samen uit zien te komen maar wanneer de libido's van de twee partners ver van elkaar verschillen is dit zeer, zeer moeilijk.
Dat denk ik ook, en die Reddit onderschrijft dat beeld nog eens extra. Wat een treurig stukje van het internet. Het bijzondere is dat die partners van mensen die dat overkomt er zo laconiek in staan. Je merkt toch wel dat het een serieus issue is waar je partner mee worstelt als je een poos samen bent? Of zou het ze geen zak kunnen schelen?quote:Maar de meeste partners met een laag libido doen nog nét hier en daar af en toe even hun best zodat de partner met het normale (of hogere) libido niet geen 'geldige' reden heeft om met anderen seks te hebben maar wel gefrustreerd en bedroefd door het leven gaat.
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neukenJa misschien 0.1% of zo.
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:
[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Dus je bent een volcel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:
[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Ja als ik echt een kutmoment heb dan heb ik ook geen zin maar dat hou je maar zo lang volquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:
[..]
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijnquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.
Zuurstof, voeding, vocht, slaap/rust en beschutting/bescherming zijn primaire levensbehoeften. Zonder seks kunnen ook mannen prima overleven.
Punt 1: Het is geen 'primaire' levensbehoefte inderdaad. Maar het is voor de meeste mensen met een normaal + libido, wel een noodzaak om gelukkig te zijn. Zeker in een relatie. Het gaat niet om je piemel ergens insteken of je vagina eens gevuld te krijgen, het gaat om 'gewild' te zijn door een ander persoon. Het liefst door je partner natuurlijk. Dat niet krijgen is eenzaam, frustrerend en niet bepaald zaligmakend.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Elan het volgende:
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.
En door seks zo groot te maken leg je een enorme druk op een laaglibido partner. Waarmee je wel eens je eigen graf zou kunnen graven qua seksleven want je komt in een hele rare en nare energie terecht waarbij het een verplichting is in plaats van een fijne bezigheid die je doet om samen te ontspannen. Zelfs als je partner er heel relaxed in staat en nooit klaagt of moeilijk doet over een afwijzing is die druk van het moet een keer gaan gebeuren constant aanwezig. Lijkt me enorm frustrerend. Want verlangen kun je niet onderhandelen of een compromis mee maken. Het is er wel of het is er niet.
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:
[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte.
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.quote:Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Het is geven en nemen in een relatie. Als 1 van de twee partners in ernstige gebreke wordt achtergelaten dan is dat onrechtvaardig en uiteindelijk slecht voor de relatiequote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.
[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.
Met dit topic wil ik eigenlijk ook weg blijven bij de hele man versus vrouw discussie, zeker omdat dit thema beide seksen aan gaat.
Die seksuele 'schuld' is natuurlijk wel een dingetje binnen relaties al is het maar gevoelsmatig. Maar eigenlijk is de dynamiek er achter hoogst ongezond en zouden we er eigenlijk vanaf moeten.
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef incel het volgende:
[..]
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijn
Al Bundy vergeten?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Het is een secundaire levensbehoefte. Net zoals sociaal contact een secundaire levensbehoefte is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.
Je gaat er niet dood van dus het is geen levensbehoefte.
Dat het belangrijk is, dat is voor iedereen anders. Voor de meerderheid van de mensen wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |