abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220918041
We hebben gewoon een cultuur waarbij binnen een relatie doorgaans seksuele exclusiviteit bestaat en seks is nu eenmaal een onderdeel van een relatie.

Dat komt niet vanuit de man en heeft niets te maken met eisen. Dat is gewoon een verwachting die je hebt. Net zoals dat monogamie een verwachting is die bij de meesten bestaat, ook als die niet uitgesproken is.

Logisch ook, want vanuit de biologie vormen zoogdieren vaak (tijdelijk) paren om kinderen te krijgen en groot te brengen.
pi_220918090
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.

En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
pi_220918165
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.

En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
Het is volkomen logisch maar het legt wel een enorme druk op een relatie als het gaat om seksualiteit voor de partner met het lage(re) libido. Zeker als je kiest voor een monogame relatievorm is het eigenlijk jouw verantwoordelijkheid om je partner seksueel tevreden te houden, terwijl je het misschien wel helemaal niet voelt.

Dat is ook waar het filmpje over gaat. Het creëert een complexe dynamiek, en seksualiteit en aantrekkingskracht zou nooit over schuldgevoelens moeten gaan.
blablablabla
pi_220918378
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is volkomen logisch maar het legt wel een enorme druk op een relatie als het gaat om seksualiteit voor de partner met het lage(re) libido. Zeker als je kiest voor een monogame relatievorm is het eigenlijk jouw verantwoordelijkheid om je partner seksueel tevreden te houden, terwijl je het misschien wel helemaal niet voelt.

Dat is ook waar het filmpje over gaat. Het creëert een complexe dynamiek, en seksualiteit en aantrekkingskracht zou nooit over schuldgevoelens moeten gaan.
Maar dat geldt niet alleen voor seks. Een relatie komt met heel veel uiteenlopende verwachtingen.

Niet voor niets stranden de meeste relaties dan ook.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:43:17 #30
483584 incel
they/them
pi_220919188
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
pi_220919456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat natuurlijk wel logisch volgt uit seksuele exclusiviteit eisen van de ander is dat je dan ook in beginsel bron van seksualiteit bent voor die ander. Anders dwing je de ander tot celibaat.

En daar zijn maar twee ontsnappingsroutes uit.
Dit dus.

Door monogaam te zijn, ga je inderdaad een 'seksuele verplichting' aan met je partner. Door die langdurig en stelselmatig niet na te komen, ben je eigenlijk je partner van een basisbehoefte aan het weerhouden.

Er zijn zelfs partners die tegen hun wederhelft zeggen 'ik ben er klaar mee, ik hoef geen seks meer'. Prima, is je goed recht natuurlijk. Maar dan moet je de anderen ook direct toestemming geven om seks met anderen te mogen hebben. Anders zeg je namelijk 'ik ga geen seks meer hebben in mijn leven en (dus) jij ook niet meer.' Dat vind ik zelfs een vorm van misbruik.

Maar de meeste partners met een laag libido doen nog nét hier en daar af en toe even hun best zodat de partner met het normale (of hogere) libido niet geen 'geldige' reden heeft om met anderen seks te hebben maar wel gefrustreerd en bedroefd door het leven gaat.

Je moet er altijd samen uit zien te komen maar wanneer de libido's van de twee partners ver van elkaar verschillen is dit zeer, zeer moeilijk.
pi_220919469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Je zou je wel eens kunnen vergissen.

Kijk maar eens op de subreddit https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/

Je verbaast je erover hoeveel vrouwen daar klagen dat hun man vrijwel nooit seks wil...
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:15:17 #33
483584 incel
they/them
pi_220919913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je zou je wel eens kunnen vergissen.

Kijk maar eens op de subreddit https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/

Je verbaast je erover hoeveel vrouwen daar klagen dat hun man vrijwel nooit seks wil...
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:21:10 #34
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220919973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:15 schreef incel het volgende:

[..]
Omdat het een cuck is die waarschijnlijk al 10 jaar lang stilzwijgend toekijkt hoe haar gewicht verdubbelt zonder er iets van te zeggen
Waarschijnlijk? Er kunnen talloze redenen zijn.
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220919982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dit dus.

Door monogaam te zijn, ga je inderdaad een 'seksuele verplichting' aan met je partner. Door die langdurig en stelselmatig niet na te komen, ben je eigenlijk je partner van een basisbehoefte aan het weerhouden.

Er zijn zelfs partners die tegen hun wederhelft zeggen 'ik ben er klaar mee, ik hoef geen seks meer'. Prima, is je goed recht natuurlijk. Maar dan moet je de anderen ook direct toestemming geven om seks met anderen te mogen hebben. Anders zeg je namelijk 'ik ga geen seks meer hebben in mijn leven en (dus) jij ook niet meer.' Dat vind ik zelfs een vorm van misbruik.


Je moet er altijd samen uit zien te komen maar wanneer de libido's van de twee partners ver van elkaar verschillen is dit zeer, zeer moeilijk.
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.

En door seks zo groot te maken leg je een enorme druk op een laaglibido partner. Waarmee je wel eens je eigen graf zou kunnen graven qua seksleven want je komt in een hele rare en nare energie terecht waarbij het een verplichting is in plaats van een fijne bezigheid die je doet om samen te ontspannen. Zelfs als je partner er heel relaxed in staat en nooit klaagt of moeilijk doet over een afwijzing is die druk van het moet een keer gaan gebeuren constant aanwezig. Lijkt me enorm frustrerend. Want verlangen kun je niet onderhandelen of een compromis mee maken. Het is er wel of het is er niet.

quote:
Maar de meeste partners met een laag libido doen nog nét hier en daar af en toe even hun best zodat de partner met het normale (of hogere) libido niet geen 'geldige' reden heeft om met anderen seks te hebben maar wel gefrustreerd en bedroefd door het leven gaat.
Dat denk ik ook, en die Reddit onderschrijft dat beeld nog eens extra. Wat een treurig stukje van het internet. Het bijzondere is dat die partners van mensen die dat overkomt er zo laconiek in staan. Je merkt toch wel dat het een serieus issue is waar je partner mee worstelt als je een poos samen bent? Of zou het ze geen zak kunnen schelen?
blablablabla
pi_220920209
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:32:27 #37
483584 incel
they/them
pi_220920214
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Overkomt mannen en vrouwen, mannen iets vaker omdat het vrouwelijke libido wat fragieler is.
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:11 #38
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220920219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:37 #39
483584 incel
they/them
pi_220920223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een kolder. Ik heb al jaren geen seks meer, mis het niet en ga ook niet mijn best doen om het wel te krijgen.
Dus je bent een volcel.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:33:52 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220920224
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:34:39 #41
483584 incel
they/them
pi_220920227
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin. Er zijn ook mannen die a-seksueel zijn, depressief, door medicatie bijwerkingen geen zin hebben, eigenlijk homo zijn en daarom geen seks willen met hun vrouw, enz.
Ja als ik echt een kutmoment heb dan heb ik ook geen zin maar dat hou je maar zo lang vol
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:36:45 #42
5428 crew  miss_sly
pi_220920239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte. Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.

Zuurstof, voeding, vocht, slaap/rust en beschutting/bescherming zijn primaire levensbehoeften. Zonder seks kunnen ook mannen prima overleven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:38:56 #43
483584 incel
they/them
pi_220920250
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is aantoonbaar biologisch onwaar.

Zuurstof, voeding, vocht, slaap/rust en beschutting/bescherming zijn primaire levensbehoeften. Zonder seks kunnen ook mannen prima overleven.
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijn
pi_220920251
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Elan het volgende:
Seks is allereerst geen basisbehoefte. Als je langere tijd geen seks hebt ga je niet dood.

En door seks zo groot te maken leg je een enorme druk op een laaglibido partner. Waarmee je wel eens je eigen graf zou kunnen graven qua seksleven want je komt in een hele rare en nare energie terecht waarbij het een verplichting is in plaats van een fijne bezigheid die je doet om samen te ontspannen. Zelfs als je partner er heel relaxed in staat en nooit klaagt of moeilijk doet over een afwijzing is die druk van het moet een keer gaan gebeuren constant aanwezig. Lijkt me enorm frustrerend. Want verlangen kun je niet onderhandelen of een compromis mee maken. Het is er wel of het is er niet.
Punt 1: Het is geen 'primaire' levensbehoefte inderdaad. Maar het is voor de meeste mensen met een normaal + libido, wel een noodzaak om gelukkig te zijn. Zeker in een relatie. Het gaat niet om je piemel ergens insteken of je vagina eens gevuld te krijgen, het gaat om 'gewild' te zijn door een ander persoon. Het liefst door je partner natuurlijk. Dat niet krijgen is eenzaam, frustrerend en niet bepaald zaligmakend.

Punt 2: Klopt. Druk op seks leggen maakt het allemaal niet beter. Maar ja, er zijn nou eenmaal mensen met een laag libido die het 'van zichzelf' hebben. Hormoonproblemen. Slecht zelfbeeld. Lichamelijke problemen. Etc.
Toch is het leven zonder (veel) seks voor die mensen zelf vaak gewoon prima. Ze missen niks. Maar ze moeten wellicht wel af en toe te horen krijgen dat hun partner hier wel flink onder lijdt. Dan kan iemand misschien aanzetten tot verandering. Naar de dokter gaan. Sporten. Hormoontherapiën. etc.

Wat is het alternatief? Je partner die al tig keer heeft aangegeven zo niet verder te willen leven, gewoon maar blijven negeren en nog nét in de relatie houden met hier en daar een keer seks? Van deze strategie snap ik helemaal niks.
pi_220920284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef incel het volgende:

[..]
Seks is voor een man een primaire levensbehoefte.
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.

quote:
Als een vrouw niet wil moet ze tijdig vervangende voorzieningen bedenken zoals hand of mond of open relatie of zo.
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.

Met dit topic wil ik eigenlijk ook weg blijven bij de hele man versus vrouw discussie, zeker omdat dit thema beide seksen aan gaat.

Die seksuele 'schuld' is natuurlijk wel een dingetje binnen relaties al is het maar gevoelsmatig. Maar eigenlijk is de dynamiek er achter hoogst ongezond en zouden we er eigenlijk vanaf moeten.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:46:26 #46
483584 incel
they/them
pi_220920286
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Eten en drinken zijn primaire levensbehoeften, primair verklapt het al die heb je nodig om te overleven. Je kunt 1,2 10 jaar zonder seks zonder daar aan dood te gaan.
[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij de vrouw? Je hebt toch zelf handen? Al zou het unfair zijn om het een ander gedwongen celibatair te laten leven omdat jij het niet meer wil doen. Maar je kan ook zelf opstappen of je heil al dan niet in overleg elders zoeken.

Met dit topic wil ik eigenlijk ook weg blijven bij de hele man versus vrouw discussie, zeker omdat dit thema beide seksen aan gaat.

Die seksuele 'schuld' is natuurlijk wel een dingetje binnen relaties al is het maar gevoelsmatig. Maar eigenlijk is de dynamiek er achter hoogst ongezond en zouden we er eigenlijk vanaf moeten.
Het is geven en nemen in een relatie. Als 1 van de twee partners in ernstige gebreke wordt achtergelaten dan is dat onrechtvaardig en uiteindelijk slecht voor de relatie
pi_220920341
Gevoelsmatig ken ik dat wel ja. Ken beiden kanten. Met mn laatste ex had ik twee jaar burnout klachten, ik kon amper functioneren, laat staan zin in seks hebben. En dat legde een grote druk op de relatie, essentie was dat we niet goed communiceerde (achteraf) . Ik voelde me op en hij dacht dat ik intimiteit niet meer belangrijk vond. Absoluut niet waar maar dat is enorm langs elkaar gelopen. Terwijl ik een bijzonder gezellig libido heb normaal.

Ex daarvoor was andersom. We waren qua seks gewoon niet een goede match. Hij wilde lekker missionaris en dan omdraaien en slapen. Had er ook gewoon minder behoefte aan. Maar kwam ook nooit iets van een idee of initiatief/gesprek of tussenweg op dus wist het ook niet meer. Dat is oa daarop stuk gelopen.

Met huidige vriend tot nu toe nooit een probleem maar goed, het veranderd vaak na verloop van tijd maar verschil is nu wel dat hij wel heel open praat over seks en dat haalt in de toekomst de angel er wel uit denk ik. Het is gewoon een van de dingen in een relatie belangrijk zijn, net als respect, vertrouwen, dingen voor elkaar opvangen enz.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 14:59:06 #48
441859 crew  Lenny77
pi_220920756
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef incel het volgende:

[..]
Volgens mij was er eens door een rechter of iets geoordeeld dat het een levensbehoefte is want ze brengen ook mongolen zoals autisten in een rolstoel en zo naar de hoeren in Nederland had ik eens gelezen dus dan zal het wel belangrijk zijn
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.
Je gaat er niet dood van dus het is geen levensbehoefte.

Dat het belangrijk is, dat is voor iedereen anders. Voor de meerderheid van de mensen wel.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220921568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:43 schreef incel het volgende:
Je mag het niet zeggen maar er is echt geen vent die een relatie gaat beginnen met een vrouw en dan nooit wil neuken :') Ja misschien 0.1% of zo.
Al Bundy vergeten? ;)
pi_220921593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Belangrijk is niet hetzelfde als een levensbehoefte.
Je gaat er niet dood van dus het is geen levensbehoefte.

Dat het belangrijk is, dat is voor iedereen anders. Voor de meerderheid van de mensen wel.
Het is een secundaire levensbehoefte. Net zoals sociaal contact een secundaire levensbehoefte is.

Verder niet relevant in de zin van ‘dan moet de partner maar zin maken’, maar het is voor veel mensen weldegelijk een deel van de mentale gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')