Hij vroeg om betrouwbare bronnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het artikel waar ik net naar linkte helpt je daar ook in.
Daarom ook dat linkje. Allemaal ook prima verifieerbaar. Snap ook niet waarom jullie nog altijd ontkennen dat FvD een heel fout clubje is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij vroeg om betrouwbare bronnen.
Waarom wil je dat van mij weten? Gaat dit topic over mij?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. Etniciteit. En als we dan weer terugkomen op Nederland: vind je daar etniciteit ook de (enige?) doorslaggevende factor om te bepalen of iemand Nederlands is? Of zijn er nog andere dingen die je meeweegt?
Nouja, ik ben nooit over China begonnen. Ik wil alleen maar van mensen weten wanneer iemand 'een Nederlander' is, maar daar geeft niemand een antwoord op.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom wil je dat van mij weten? Gaat dit topic over mij?
Ik wijs je alleen op het feit dat het in Oost-Azië anders gaat dan jij beweert.
Ik kan niet zoveel met morele veroordelingen, ik wil concrete resultaten zien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom ook dat linkje. Allemaal ook prima verifieerbaar. Snap ook niet waarom jullie nog altijd ontkennen dat FvD een heel fout clubje is.
En als ze het eens proberen, dan zit het vol tegenstrijdigheden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, ik ben nooit over China begonnen. Ik wil alleen maar van mensen weten wanneer iemand 'een Nederlander' is, maar daar geeft niemand een antwoord op.
Die kreeg je dan ook voorgeschoteld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan niet zoveel met morele veroordelingen, ik wil concrete resultaten zien.
Iemand is een Nederlander als diegene hier geboren is, tenzij ze naar Syrië afreizen of constant met andere nationaliteiten lopen te pronken en kanker Hollanders roepen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, ik ben nooit over China begonnen. Ik wil alleen maar van mensen weten wanneer iemand 'een Nederlander' is, maar daar geeft niemand een antwoord op.
Oh vertel, hoeveel Kristallnachten hebben er plaatsgevonden sinds deze conferentie?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die kreeg je dan ook voorgeschoteld.
En toch maar blijven ontkennen…
Lijken mij lastige criteria, vooral het cultuur-veranderen. Ben je geen Nederlander als je tegen Zwarte Piet bent? Ben je geen Nederlander als je de ruiten van het D66-kantoor ingooit?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand is een Nederlander als diegene hier geboren is, tenzij ze naar Syrië afreizen of constant met andere nationaliteiten lopen te pronken en kanker Hollanders roepen.
Verder is iemand een Nederlander die hier vrijwillig komt, werkt, de taal leert en de cultuur niet ten nadele of met geweld probeert te veranderen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijken mij lastige criteria, vooral het cultuur-veranderen. Ben je geen Nederlander als je tegen Zwarte Piet bent? Ben je geen Nederlander als je de ruiten van het D66-kantoor ingooit?
Degenen die de ruiten van het D66-kantoor ingooiden zijn waarschijnlijk hier geboren.quote:Iemand is een Nederlander als diegene hier geboren is
Als we pas bij het plaatsvinden van een kristallnacht kunnen stellen dat iets misschien te ver gaat, dan zijn we eigenlijk altijd te laat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh vertel, hoeveel Kristallnachten hebben er plaatsgevonden sinds deze conferentie?
Overigens, waar ik heb wat ontkend?
Ja, maar hier geboren zijn kun je wegstrepen als iemand ook deels Amerikaan is en daar wat te trots op is. Mag je het ook wegstrepen tegen iemand die de cultuur ten nadele probeert te veranderen?quote:
Klopt, we konden de demonisering van Pim al zien voordat hij werd vermoord.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als we pas bij het plaatsvinden van een kristallnacht kunnen stellen dat iets misschien te ver gaat, dan zijn we eigenlijk altijd te laat.
Als die deels Amerikaan kanker Hollanders roept gaat die wat mij betreft ook maar lekker naar Amerika.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar hier geboren zijn kun je wegstrepen als iemand ook deels Amerikaan is en daar wat te trots op is. Mag je het ook wegstrepen tegen iemand die de cultuur ten nadele probeert te veranderen?
Het ging toch om blank zijn?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh vertel, hoeveel Kristallnachten hebben er plaatsgevonden sinds deze conferentie?
Overigens, waar ik heb wat ontkend?
Toch neem jij nooit afstand van de demonisering die nu gaande is vanuit uiterst rechts…quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, we konden de demonisering van Pim al zien voordat hij werd vermoord.
Nee, maar ik ben blij dat er in ieder geval iemand iets wil zeggen over wanneer je een Nederlander bent.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als die deels Amerikaan kanker Hollanders roept gaat die wat mij betreft ook maar lekker naar Amerika.
Je vragen leiden nergens toe: tenzij ik als dictator aan de macht ben, gaan mijn onafhankelijke en rechtvaardige oordelen niet worden toegepast.
Daar was ik niet actief bij, ik was toen te jong om de politiek te volgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, we konden de demonisering van Pim al zien voordat hij werd vermoord.
Dus en de eisen voor een allochtoon zijn hoger dan voor een niet allochtoon en ondanks dat je dat allemaal doet zijn er hier users die dat nog niet voldoende vinden?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inburgeren, de taal leren, positief bijdragen aan de samenleving, werken, gezag respecteren, normen en waarden van de autochtone bevolking respecteren, aanpassen aan het land waarin je wordt opgenomen, respect hebben voor vrouwen/meisjes en andedre religies, etc. Jij begrijpen? Waarvan akte!
Gaan we Nederlandse werklozen hun Nederlanderschap dan ook afpakken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand is een Nederlander als diegene hier geboren is, tenzij ze naar Syrië afreizen of constant met andere nationaliteiten lopen te pronken en kanker Hollanders roepen.
Verder is iemand een Nederlander die hier vrijwillig komt, werkt, de taal leert en de cultuur niet ten nadele of met geweld probeert te veranderen.
Kareldestoute bekent kleur.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het ging toch om blank zijn?
Maar je matties zijn al lekker actief met pogingen AZC’s in de fik te steken.
Ja, de eisen voor een nieuwkomer zijn hoog. Een nieuw familielid moet zich ook meer bewijzen dan het lamme neefje.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus en de eisen voor een allochtoon zijn hoger dan voor een niet allochtoon en ondanks dat je dat allemaal doet zijn er hier users die dat nog niet voldoende vinden?
[..]
Gaan we Nederlandse werklozen hun Nederlanderschap dan ook afpakken?
Dat willen mensen pas serieus nemen als de radicalisatie aan het linkerspectrum eens goed wordt belicht.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar was ik niet actief bij, ik was toen te jong om de politiek te volgen.
Maar je zult je maatschappij ergens moeten beschermen tegen een vorm van intolerantie, zelfs als je volledig tolerant wil zijn. En dat geldt voor beide kanten van het spectrum.
Welke demonisering? Maak het eens concreet. Kom met een uitspraak en dan zeg ik je of ik het ermee eens ben of niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch neem jij nooit afstand van de demonisering die nu gaande is vanuit uiterst rechts…
Dat is een discussie die nooit is gevoerd maar wel veel relevanter is. Een hoop "expats" zijn wat mij betreft ook geen Nederlander.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben blij dat er in ieder geval iemand iets wil zeggen over wanneer je een Nederlander bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |