Wat is er mis met het volk dan? Schijnt dat het de stad is met het grootste percentage Surinamers van Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Almere is prima te doen, een groeistad, prima OV, levendige binnenstad, je bent zo in Utrecht of Amsterdam/Schiphol, betaalbaar enzovoort.
Alleen een beetje jammer van het volk wat er woont.
Lelystad is pas echt een ramp
De eerste generatie die er kwam wonen waren voornamelijk afgekeurde Amsterdammers.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat is er mis met het volk dan? Schijnt dat het de stad is met het grootste percentage Surinamers van Nederland.
Hoe kun je nou weer worden afgekeurd als Amsterdammer? Net zoiets bij die Lale Gul. Helemaal leip worden omdat ze afgekeurde Turk wordt genoemd, maar ze is nog steeds Turksquote:Op donderdag 28 mei 2026 09:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
De eerste generatie die er kwam wonen waren voornamelijk afgekeurde Amsterdammers.
Mensen die er wilde wonen, maar niet genoeg geld hadden, of er was geen plek.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe kun je nou weer worden afgekeurd als Amsterdammer? Net zoiets bij die Lale Gul. Helemaal leip worden omdat ze afgekeurde Turk wordt genoemd, maar ze is nog steeds Turksdaar kun je helemaal niet voor worden afgekeurd. Ik werd afgekeurd op mijn rijvaardigheid en ik werd afgekeurd door de politie en door de vrachtwagenchauffeur. Dat zijn zaken waar je op afgekeurd kunt worden.
Mensen die er wonen zouden liever ook zelf in Amsterdam wonenquote:Op donderdag 28 mei 2026 08:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Almere is prima te doen, een groeistad, prima OV, levendige binnenstad, je bent zo in Utrecht of Amsterdam/Schiphol, betaalbaar enzovoort.
Alleen een beetje jammer van het volk wat er woont.
Lelystad is pas echt een ramp
Almindere lijkt me ook wel leuk.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze willen nu een nieuwe polder naast Almere maken.
Alwere, zou je kunnen zeggen.
Ik zou voor geen goud in Amsterdam willen wonen. Almere City is al zeker 3 seizoenen uitverkocht (met wachtlijst voor seizoenkaarthouders). Ik ben Almeerder en dat zal ik ook altijd blijven. De horeca kan nog wel wat midden- en hoog segment gebruiken. Daarvoor ga ik meestal naar 't Gooi. Maar daar ben je dan ook in nog geen half uur, dus prima. Overigens ben je ook binnen een half uur in Amsterdam, maar daar kom ik amper.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:28 schreef Cruzinats het volgende:
ouwd toen de Nederlandse architectuur haar absolute dieptepunt kende
Troosteloos horeca en winkelgebied
Volgens mij heb je er ook echt nul saamhorigheid, niemand ziet zichzelf als een Almeriaan of Flevolander. Het zijn vooral allochtonen en tokkies die elkaar het leven zuur maken daar.
Probeer eens wat andere wijken in Almere dan, je had denk ik een positieve toevalstreffer. Grijze bakstenen met cementsluier vind je er ook genoeg hoor, dat zelfs een legbatterij er nog gezellig bij af steekt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben één keer in een wijk in Almere geweest: ik vond het gezellig en mooi met water en gebouwd met rode baksteen. Heel aangenaam wonen leek me dat.
Daarentegen ook eens in Lelystad geweest. Man, man, man, ze staan nog op mijn netvlies gegrift: grijze bakstenen, armoe troef. Troosteloos.
Toch kijk ik ook geregeld naar woningen in Almere op Funda en ik vind het niet afstotelijk. Zijn er daar veel wijken gebouwd met rode baksteen? En het was er ook heel groen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:59 schreef vigier het volgende:
[..]
Probeer eens wat andere wijken in Almere dan, je had denk ik een positieve toevalstreffer. Grijze bakstenen met cementsluier vind je er ook genoeg hoor, dat zelfs een legbatterij er nog gezellig bij af steekt.
Almere is het toppunt van de Nederlandse architectuur en infrastructuur, het is een topstad waar je leuk kan winkelen en al je boodschappen kan halen. Het heeft mooie parken, een leuk uitgaansleven en een gouden skyline dat ontworpen is vanuit de fantasie van een van de beste architecten dat Nederland ooit heeft geschapenquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:37 schreef Näsenbar het volgende:
Almere is het toekomstbeeld voor ons land, dus wen er maar aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |