abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220998970
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Om de mensheid te redden moeten we eerst de boel hier slopen :{
Utopisch denken dat we op een andere planeet op een kunnen geo engineeren terwijl we op onze eigen aarde niet eens serieus weten wat we nu eigenlijk met onze atmosfeer aan het doen zijn.. :')
pi_220999212
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Utopisch denken dat we op een andere planeet op een kunnen geo engineeren terwijl we op onze eigen aarde niet eens serieus weten wat we nu eigenlijk met onze atmosfeer aan het doen zijn.. :')
Met een juiste motivatie en uitdaging kan je bijna dingen gaan toveren.

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Bij Columbus was er in elk geval nog het idee dat hij een kans maakte om thuis te komen. De eerste zoveel honderd mensen die naar Mars zullen gaan, gaan daar om te sterven. Mensen zijn bereid dat soort doelen na te streven, totdat ze beseffen dat de 27e kolonist van Mars een roemloze eenzame dood stierf en dan dooft dat project ook als een nachtkaars. Ik zie gewoon niet hoe onze ambities in de ruimtevaart op termijn haalbaar, duurzaam en rendabel moeten blijken.
Veel mensen zijn bereid om zichzelf op te offeren voor zo’n grote eer. Het idee dat je als eerste mens ooit een voet op Mars zet, trekt sommige mensen enorm aan — ook al weten ze dat ze daar misschien zullen sterven.

Natuurlijk bestaat het risico dat mensen later beseffen dat Mars toch te moeilijk of te gevaarlijk is. Maar mensen zijn heel creatief en kunnen zich goed aanpassen. Daarom denk ik dat we uiteindelijk toch oplossingen zullen vinden om te overleven.

Mensen blijven nieuwsgierig en houden van reizen. Mars is gewoon het volgende gebied dat ze willen ontdekken en onderzoeken.

Degene die boel financieren (sponsoren) zal op uiteindelijk hiervan profiteren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220999312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:03 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Met een juiste motivatie en uitdaging kan je bijna dingen gaan toveren.
[..]
Veel mensen zijn bereid om zichzelf op te offeren voor zo’n grote eer. Het idee dat je als eerste mens ooit een voet op Mars zet, trekt sommige mensen enorm aan — ook al weten ze dat ze daar misschien zullen sterven.

Natuurlijk bestaat het risico dat mensen later beseffen dat Mars toch te moeilijk of te gevaarlijk is. Maar mensen zijn heel creatief en kunnen zich goed aanpassen. Daarom denk ik dat we uiteindelijk toch oplossingen zullen vinden om te overleven.

Mensen blijven nieuwsgierig en houden van reizen. Mars is gewoon het volgende gebied dat ze willen ontdekken en onderzoeken.

Degene die boel financieren (sponsoren) zal op uiteindelijk hiervan profiteren.
Maar er zijn een hoop mensen voor nodig, en een hoop geld. En ik denk dan, de draagkracht verdwijnt zodra er een keer voor zoveel miljard aan stuurloos verbrand metaal tussen de sattelieten door stuitert, zo de bodem van de Atlantische in. En de eerste mens op Mars, dat is spectaculair ja. Maar bijna niemand weet nog hoe de mensen op de maan heetten, buiten de eerste twee om.

Het gaat dusdanig duur en gevaarlijk worden, dat het zo lang gaat duren, dat overheden en geldschieters tussendoor afhaken. Misschien ook weer aanhaken, maar ik denk dat het een bodemloze put van misplaatste ambitie zal blijken.
-nee-
pi_220999584
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Maar er zijn een hoop mensen voor nodig, en een hoop geld. En ik denk dan, de draagkracht verdwijnt zodra er een keer voor zoveel miljard aan stuurloos verbrand metaal tussen de sattelieten door stuitert, zo de bodem van de Atlantische in. En de eerste mens op Mars, dat is spectaculair ja. Maar bijna niemand weet nog hoe de mensen op de maan heetten, buiten de eerste twee om.

Het gaat dusdanig duur en gevaarlijk worden, dat het zo lang gaat duren, dat overheden en geldschieters tussendoor afhaken. Misschien ook weer aanhaken, maar ik denk dat het een bodemloze put van misplaatste ambitie zal blijken.
In het verleden hebben we al vaker roekeloze projecten gehad die veel geld kostten en soms mislukten. Dat hoort bij de menselijke drang om te ontdekken. En ja, daarbij is ook veel verspild. Maar we hebben er ook veel van geleerd.

Mensen blijven nieuwsgierig en willen altijd verder reizen en nieuwe plekken verkennen. Dat zit gewoon in ons. Daarom zullen er altijd mensen zijn die toch naar Mars willen, ondanks de risico’s en de enorme kosten.
En wie weet ontdekken we op Mars wel iets heel bijzonders misschien leven dat anders in elkaar zit dan we denken, of zelfs oude ruïnes van iets dat we nog niet kennen.
Maar als we niet gaan, zullen we het nooit weten of het een succes kan worden!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220999596
Zelfs Musk heeft zijn marsdromen in een diepvries gestopt en het nu uitgesteld tot minimaal 2032 voor een eerste onbemande mars missie. Terwijl bij de eerste dromen hij het er over had dat rond deze tijd de eerste mensen op Mars zouden moeten rondlopen.. :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:42:56 #31
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221087191
Denk dat mensen op Mars niet veel meer zullen ontdekken dan wat die rijdende robots al hebben ontdekt.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 13:08:17 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221087324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
In het verleden hebben we al vaker roekeloze projecten gehad die veel geld kostten en soms mislukten. Dat hoort bij de menselijke drang om te ontdekken. En ja, daarbij is ook veel verspild. Maar we hebben er ook veel van geleerd.

Mensen blijven nieuwsgierig en willen altijd verder reizen en nieuwe plekken verkennen. Dat zit gewoon in ons. Daarom zullen er altijd mensen zijn die toch naar Mars willen, ondanks de risico’s en de enorme kosten.
En wie weet ontdekken we op Mars wel iets heel bijzonders misschien leven dat anders in elkaar zit dan we denken, of zelfs oude ruïnes van iets dat we nog niet kennen.
Maar als we niet gaan, zullen we het nooit weten of het een succes kan worden!
Ruïnes van de Protheans _O_

En dan vinden we in de Mars Archives informatie over Element Zero, Biotic powers, en de locatie van het Mass Relay _O_ *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221087355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:42 schreef spapaars het volgende:
Denk dat mensen op Mars niet veel meer zullen ontdekken dan wat die rijdende robots al hebben ontdekt.
Nooit geschoten is altijd mis!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')