abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220940194
Naoual Ogab (42) is de weduwe van Noureddine. Noureddine en Naoual hebben 5 kinderen. Ze waren in blijde afwachting van het Offerfeest dat vandaag woensdag 27 mei 2026 plaatsvindt.

Noureddine reed al 20 jaar met de bus in Vlaanderen, toch wil zijn familie hem hier niet begraven, omdat België zijn vaderland niet is, dat is Algerije. Voorlopig kan het lichaam niet naar Algerije gebracht worden omdat er eerst een autopsie dient uitgevoerd te worden.

Het ongeval vond plaats op nog geen 700 meter van de eindbestemming. Daardoor was Noureddine gewoonlijk al om 8.45 terug thuis. Volgens zijn weduwe zou Noureddine uit het busje zijn geslingerd.
https://www.tscheldt.be/f(...)d-algerije-begraven/
pi_220940245
Als je toch een chauffeur hebt die gewoon spoorbomen negeert lijkt me dan toch dat je als begeleider onder geen beding zo een gek nog laat rijden? En zelfs al zouden ze hem laten rijden dan zou ik er geen kinderen meer door laten vervoeren, man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:50:37 #78
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220940269
Busbedrijf zal toch wel moeten uitleggen wat er nu
met die klachten is gedaan…
Ben verder benieuwd of er nog iets uit de autopsie gaat komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2026 @ 09:03:53 #79
3542 Gia
User under construction
pi_220940333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:42 schreef BroerJoost het volgende:
Naoual Ogab (42) is de weduwe van Noureddine. Noureddine en Naoual hebben 5 kinderen. Ze waren in blijde afwachting van het Offerfeest dat vandaag woensdag 27 mei 2026 plaatsvindt.

Noureddine reed al 20 jaar met de bus in Vlaanderen, toch wil zijn familie hem hier niet begraven, omdat België zijn vaderland niet is, dat is Algerije. Voorlopig kan het lichaam niet naar Algerije gebracht worden omdat er eerst een autopsie dient uitgevoerd te worden.

Het ongeval vond plaats op nog geen 700 meter van de eindbestemming. Daardoor was Noureddine gewoonlijk al om 8.45 terug thuis. Volgens zijn weduwe zou Noureddine uit het busje zijn geslingerd.
https://www.tscheldt.be/f(...)d-algerije-begraven/
Hier in Nederland zouden ze die autopsie achterwege laten, omdat het geloof voorgaat en ze liefst binnen 24 uur begraven moeten worden. Helaas, overmacht, geen autopsie. Zielige geloof is belangrijker.

Wel benieuwd of Naoual daar nog een probleem van heeft durven maken.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:03:40 #80
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220941585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier in Nederland zouden ze die autopsie achterwege laten, omdat het geloof voorgaat en ze liefst binnen 24 uur begraven moeten worden. Helaas, overmacht, geen autopsie. Zielige geloof is belangrijker.

Wel benieuwd of Naoual daar nog een probleem van heeft durven maken.
Bron?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:20:57 #81
3542 Gia
User under construction
pi_220942103
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bron?
Moslims worden hier altijd gepamperd en krijgen hun zin als ze klagen. Want anders word je uitgemaakt voor racist of neonazi.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:23:35 #82
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220942117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Moslims worden hier altijd gepamperd en krijgen hun zin als ze klagen. Want anders word je uitgemaakt voor racist of neonazi.
Dat is geen bron.
Bij dit soort ongelukken wordt altijd onderzoek gedaan en er is geen uitzondering op ‘geloof’

Als hij als enige in het busje zat had de familie kunnen zeggen dat een autopsie niet nodig was, maar aangezien er meerdere betrokkenen zijn wordt er autopsie gedaan op zijn lichaam. Zou in NL niet anders zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220942185
quote:
Amper drie dagen na het dramatische ongeval met een bus van firma ‘t Ros Beiaard reed een buschauffeur van dezelfde firma op exact dezelfde plek over de overweg terwijl de slagbomen naar beneden gingen en de lichten op rood stonden, vernemen HLN en VTM NIEUWS. Dat blijkt uit een mail die de directie diezelfde dag nog naar alle chauffeurs stuurde: “Onbegrijpelijk, onverantwoord en ronduit wansmakelijk.” We konden deze mail inkijken.
Met alternatieve link: https://www.demorgen.be/s(...)%2Fwww.google.com%2F
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220942211
quote:
Firma opheffen en vergunningen inleveren. Maar ja, onderaannemer. Lekker goedkoop. De Lijn zou zich ook moeten schamen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:26:49 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220942746
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:22 schreef Leshy het volgende:
Voor wat achtergrondinformatie over hoe deze chauffeur nog aan de slag kon zijn:
[..]
https://www.standaard.be/(...)ek-is/127107271.html
[..]
https://www.standaard.be/(...)de-bus/40736029.html
[..]
https://www.standaard.be/(...)erwijs/47704915.html

En zo zijn er nog talloze artikelen te vinden van de afgelopen jaren. Sterker nog, deze specifieke school in Buggenhout is al meerdere keren in het nieuws geweest omtrent de problematiek; zie bijvoorbeeld:
[..]
https://www.standaard.be/(...)pdagen/40887223.html

Alhoewel het niet goed te keuren is en natuurlijk een drama is dat het tot deze situatie heeft geleid, biedt het wel wat inzicht waarom zelfs blijkbaar een belabberde chauffeur niet zomaar van de weg is gehaald. "Er is geen andere chauffeur beschikbaar" is in dit geval niet een kwestie van een slappe smoes van de busmaatschappij, maar een daadwerkelijk bestaand structureel tekort dat al jaren- en jarenlang tot zeer schrijnende situaties leidt.
[..]
An sich klopt het wel. Het leerlingenvervoer is gewoon een wettelijke taak die door de Vlaamse busmaatschappij De Lijn wordt uitgevoerd. De provincie heeft daar verder niet zoveel over te zeggen en kan geen werknemers van De Lijn (of onderaannemers) ontslaan of rijontzeggingen opleggen of iets dergelijks.

Net zo goed kan in Nederland een gemeente of provincie geen postbezorger van PostNL ontslaan die de post de sloot in blijkt te kieperen, of het PostNL verbieden om de post nog langer te bezorgen. Het is in deze 't Ros Beiaard (de onderaannemer) of De Lijn die maatregelen hadden moeten treffen.
Mijn vader heeft (in Nederland) jaren dit busvervoer voor speciaal onderwijs gedaan als chauffeur en daar is het ook een drama met bezetting, gedrag chauffeurs en ook achterlijke planning. En dan liep het eindelijk een beetje en dan was er weer een nieuwe Europese aanbesteding en konden alle ouders en scholen weer op 0 beginnen want dan kwamen precies dezelfde chauffeurs in busjes met een andere sticker erop voor een ander kutcontract met een kutplanning en niet genoeg oog voor de kwetsbare passagiers.

De puinzooi zorgt ervoor dat nette, verantwoordelijke mensen zoals mijn vader het voor gezien houden en dan blijf je over met minder materiaal. Hij kreeg nog op zijn kop als hij zorgde dat een kind veilig thuiskwam ("U mag niet meer dat een paar meter afwijken van de geplande afzetplek" en dat was dan op een druk kruispunt voor een kind met een beperking).

Dus ja, ik snap wel hoe zo'n chauffeur blijft zitten anders wordt het nog minder werkbaar. Het enige positieve van dit afgrijselijke ongeluk is dat ze hier hopelijk oog voor gaan hebben.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:21:03 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220943077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier in Nederland zouden ze die autopsie achterwege laten, omdat het geloof voorgaat en ze liefst binnen 24 uur begraven moeten worden. Helaas, overmacht, geen autopsie. Zielige geloof is belangrijker.

Wel benieuwd of Naoual daar nog een probleem van heeft durven maken.
Totale onzin. Infien een autopsie noodzakelijk is wordt die gewoon gedaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:25:37 #87
3542 Gia
User under construction
pi_220943102
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Totale onzin. Infien een autopsie noodzakelijk is wordt die gewoon gedaan.
Weet ik. Zou willen weten of Naoual hier een probleem van heeft gemaakt, omdat iedereen toch weet dat moslims binnen 24 uur begraven moeten worden.
pi_220943119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het enige positieve van dit afgrijselijke ongeluk is dat ze hier hopelijk oog voor gaan hebben.
Ik betwijfel het helaas. Nu is dit wel een extreem tragische uitkomst van een overdreven focus op efficientie/winsten gepaard aan personeelstekort, ten nadele van kwetsbare passagiers en de verkeersveilighied, maar zo'n werkcultuur gooi je niet zomaar om. Extra chauffeurs om de werklast te verlichten ga je ook niet uit de lucht toveren.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:48:39 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220943230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik betwijfel het helaas. Nu is dit wel een extreem tragische uitkomst van een overdreven focus op efficientie/winsten gepaard aan personeelstekort, ten nadele van kwetsbare passagiers en de verkeersveilighied, maar zo'n werkcultuur gooi je niet zomaar om. Extra chauffeurs om de werklast te verlichten ga je ook niet uit de lucht toveren.
Nee, ik weet het. Het is ook geen simpel probleem dat magisch op te lossen is, maar betere kaders zou op zijn minst een uitkomst mogen zijn. Ik bedoel, soms moet het escaleren voordat er geld of aandacht vrijkomt en een ergere escalatie dan dit kan ik me niet voorstellen.

Je geeft je kind mee (heb ik jaren gedaan) aan iemand waarvan je mag verwachten dat die er verantwoordelijk mee omgaat. Het gros van de chauffeurs is natuurlijk okay. Elke ouder mag verwachten dat het taxibedrijf de middelen heeft om in te grijpen als dit niet het geval is. En als dat niet het geval is, dan moet er hoger in de keten een verantwoordelijke aan te wijzen zijn. En als het niet zodanig ingericht is dat die iets kan, dan moet dat veranderen in de regelgeving en de budgetten, dus moeten de beleidsmakers verantwoordelijk gehouden kunnen worden.

Wat dat betreft zie ik het nu ook somber in, want hoe erg het ook is, de meeste mensen hebben niet veel affiniteit met kinderen in die busjes, misschien even als ze om het leven komen zoals nu. Dus ik hoop dat dit ongeluk lang genoeg zorgt voor belangstelling dat er toch iets verandert.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:28:32 #90
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220943544
“ Nog geen drie dagen na het dodelijke treinongeluk in het Belgische Buggenhout is een schoolchauffeur van hetzelfde vervoersbedrijf door rood gereden op dezelfde spoorwegovergang waar het ongeluk plaatsvond. ”

https://www.nu.nl/buitenl(...)-fataal-ongeluk.html

Wat werken daar voor dwazen? |:( Sluiten die zooi
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220945894
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
“ Nog geen drie dagen na het dodelijke treinongeluk in het Belgische Buggenhout is een schoolchauffeur van hetzelfde vervoersbedrijf door rood gereden op dezelfde spoorwegovergang waar het ongeluk plaatsvond. ”

https://www.nu.nl/buitenl(...)-fataal-ongeluk.html

Wat werken daar voor dwazen? |:( Sluiten die zooi
Ik zat het met verbazing te lezen. -O-
pi_220945904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik zat het met verbazing te lezen
Ik ook.
Werken duidelijk niet de chauffeurs met de meeste verantwoordelijkheid. Man man man.
pi_220945919
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

BELGED
  dinsdag 2 juni 2026 @ 21:01:51 #94
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220945946
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
“ Nog geen drie dagen na het dodelijke treinongeluk in het Belgische Buggenhout is een schoolchauffeur van hetzelfde vervoersbedrijf door rood gereden op dezelfde spoorwegovergang waar het ongeluk plaatsvond. ”

https://www.nu.nl/buitenl(...)-fataal-ongeluk.html

Wat werken daar voor dwazen? |:( Sluiten die zooi
die moet je levenslang een beroepsverbod geven wat een zot. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 2 juni 2026 @ 21:04:47 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220945965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
“ Nog geen drie dagen na het dodelijke treinongeluk in het Belgische Buggenhout is een schoolchauffeur van hetzelfde vervoersbedrijf door rood gereden op dezelfde spoorwegovergang waar het ongeluk plaatsvond. ”

https://www.nu.nl/buitenl(...)-fataal-ongeluk.html

Wat werken daar voor dwazen? |:( Sluiten die zooi
Koekkoek
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')