Later dacht ik nog, stel dat ze voor 61K aan bankbiljetten in haar koffer propt en terug gaat naar India, daar kun je ruim leven van dit geldquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat nu open.
Er waren hier een paar terechte opmerkingen over dit project.
Uiteindelijk voor een wat lager bedrag dan ik van plan was toch meegenomen.
Tja, dat kan natuurlijk altijd maar het onderpand (1e hypotheek) kan ze niet meenemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Later dacht ik nog, stel dat ze voor 61K aan bankbiljetten in haar koffer propt en terug gaat naar India, daar kun je ruim leven van dit geld
Lijkt me dat ze dan beter een paar maanden later kan gaan nadat ze wat vervalsde aannemersrekeningen ingedient heeft. Dan zit ze met 120k helemaal op rozen.😀 Overigens vandaag zelf meegenomen op basis van 1e hypotheek en uitslag van veilingen van vandaag.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Later dacht ik nog, stel dat ze voor 61K aan bankbiljetten in haar koffer propt en terug gaat naar India, daar kun je ruim leven van dit geld
Dat laatste is idd de belangrijkste (positieve) overweging want kijkend naar cashflow moet ze in het negatieve geval rondkomen van bruto 44-12K en in het positieve geval van 44-4K; het is allemaal geen vetpot. Op papier heeft ze genoeg vermogen maar dat is totaal niet rendabel (en daardoor ook voor een groot deel gebakken lucht vermoed ik).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze dan beter een paar maanden later kan gaan nadat ze wat vervalsde aannemersrekeningen ingedient heeft. Dan zit ze met 120k helemaal op rozen.😀 Overigens vandaag zelf meegenomen op basis van 1e hypotheek en uitslag van veilingen van vandaag.
Ik verwacht er in 1A met 2 projecten zonder verlies uit komen. De vraag is wat SiG gaat doen? Gaan ze doorpakken richting persoonlijk faillissement of proberen ze met deze man nog een regeling te treffen voor de rest.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Actuele WOZ waarde is 1.956.000 en opbrengst 1.355.800. Dit komt op 69% van de WOZ waarde
Taxatiewaarde uit pitches was 1.660.000. Sowieso een paar ton verlies voor hoogste schijven.
Dubbele rente? Iig Zandleven was de officiele looptijd volgens mij al ten eindequote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En volgens mij moet ook de renteachterstand van 1A er ook nog vanaf.
Oktober 2025 was termijn van 5 jaar voorbij. Al meer dan 7 maanden te laat afgelost.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:40 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Dubbele rente? Iig Zandleven was de officiele looptijd volgens mij al ten einde
Ik denk dat de eerste vraag is: waar is de geldnemer? Zou zomaar eens ergens buiten NL of misschien wel buiten de EU kunnen zijn. Ik kan me namelijk met de beste wil nog steeds niet voorstellen dat iemand het zover laat komen en dan niet zou willen meewerken aan een vrijwillige verkoop, de kans dat het dan financieel beter afloopt is toch veel groter? Ik ga er vanuit dat SIG d ekomend etijd wel zal aangeven wat ze gaan doen met de restschuld, is vooral van belang voor de hoger rente schalen want daar zal na aftrek van kosten en (boete?)rente niet veel voor over blijven verwacht ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:37 schreef Faraday01 het volgende:
De vraag is wat SiG gaat doen? Gaan ze doorpakken richting persoonlijk faillissement of proberen ze met deze man nog een regeling te treffen voor de rest.
Wat kunnen ze communiceren? Dat de veilingen klaar zijn kan iedereen vastsellen en geïnteresserden zullen inmiddels wel weten wat de verkoop bruto heeft opgebracht. Relevante recovery bedragen kunnen ze niet noemen want eindafrekeningen zijn er nog niet opgemaakt. Maar op basis van de veilingresultaten kunnen we mogelijk straks bij de afrekening wel een beeld vormen hoeveel kosten er in het geheel gemaakt moeten worden om zoiets uit te (laten) voeren en krijgen we misschien een beetje een gevoel bij recoverykostem, ik denk dat die vrij hoog liggen...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:34 schreef paardendokter het volgende:
Vandaag was naar mijn weten de eerste executieveiling onder regie van SIG. Het betrof vier panden van één leningnemer.
De opbrengst van de veiling is al uren bekend. We mogen aannemen dat de jongens en meisjes op het kantoor van SIG hebben meegekeken. Wat ik als klant en investeerder verwacht is dat er vandaag nog een eerste update volgt vanuit SIG. Daar mogen best wat voorbehouden bij geformuleerd worden, maar hier ligt een (gemiste?) kans
Die tekst staat er al een tijdje niet meer op.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Was dit de eerste veiling vandaag? Voor SIG denk ik wel? Hun oude motto "Het enige platform zonder default" gaat in elk geval al een tijdje niet meer op. Ik kan me bij andere platformen wel dreigende veilingen herinneren maar die werden allemaal afgeblazen door een onderhands bod.
Daar komt na vandaag en na kosten minimaal 4 ton en waarschijnlijk nog wel iets meer bij.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:30 schreef ML45 het volgende:
[..]
Die tekst staat er al een tijdje niet meer op.
Bij statistieken lees ik dat er voor 805.750 is afgeboekt, tov de uitbetaalde rente van 23.288.172 een relatief gering bedrag.
Dan is het nog steeds héél weinig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar komt na vandaag en na kosten minimaal 4 ton en waarschijnlijk nog wel iets meer bij.
Voor wat het waard is de GVE kredietscores zijn slecht.quote:Op woensdag 27 mei 2026 04:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Project: Meubelmakerij Woodtrends
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 380.000
Rente: 7,75%
Looptijd: 36 maanden
Leenvorm: Flexlening
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32952
1e hypotheek bedrijfsunits met vrij lage ltv. Omzet moet komende jaar maal 3 door webshop. Meubelmaker is 14 jaar bezig en wil over 5 jaar stoppen en pand hierna blijven verhuren.
Ja die neem ik wel mee. IJverig baasje deze man.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:30 schreef Fredericm het volgende:
Doen jullie nog iets met
https://www.collincrowdfund.nl/p-aydin/
7,5% bij collin annutair aflosbaar. 435K ondanks bedrag geen direkt. Net dekkende tweede hypotheek op nieuw woonhuis in waalwijk. Door aflossing loopt het risico er wel uit. Hebben blijkbaar goede deal in België gesloten voor verhuur kamers aan arbeidsmigranten.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:30 schreef Fredericm het volgende:
Doen jullie nog iets met
7,5% bij collin annutair aflosbaar. 435K ondanks bedrag geen direkt. Net dekkende tweede hypotheek op nieuw woonhuis in waalwijk. Door aflossing loopt het risico er wel uit. Hebben blijkbaar goede deal in België gesloten voor verhuur kamers aan arbeidsmigranten.
Ik heb het idee dat de 9% een minstens even goed onderpand heeft of ziet men dat anders?quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:48 schreef Fredericm het volgende:
En doen jullie mee met https://www.collincrowdfund.nl/deinum-installatietechniek/ ?
9% bij collin direkt. Startende ondernemer warmte installatie. Gezien leeftijd wel vakman neem ik aan.
Ruim dekkende 2e hypotheek op courant woonhuis
Wood*trends: maakt al 2 tot3 jaar verliezen, negatief EV, forse schuldenlast. Kandidaat voor een toekomstige veiling. Heel erg courant lijkt me het onderpand niet en als ik zie dat zelfs leuke huisjes op de veiling onder de WOZ weg gaan dan brand ik hier mijn vingers niet aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:23 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Voor wat het waard is de GVE kredietscores zijn slecht.
Ja maar die eerste is al heel lang ondernemer, heeft al drie bedrijven en lijkt goed te weten wat hij doet.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het idee dat de 9% een minstens even goed onderpand heeft of ziet men dat anders?
Ik laat deze ook lopen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:48 schreef Fredericm het volgende:
En doen jullie mee met https://www.collincrowdfund.nl/deinum-installatietechniek/ ?
9% bij collin direkt. Startende ondernemer warmte installatie. Gezien leeftijd wel vakman neem ik aan.
Ruim dekkende 2e hypotheek op courant woonhuis
Deze neem ik klein (lage rente voor maar een 2e hypotheek) mee op globaal de argumenten die Obli ook al noemde. Keurig huis dat hij vast niet graag kwijt zal raken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:30 schreef Fredericm het volgende:
Doen jullie nog iets met
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |