quote:"Om de bepalingen van de Grondwet, het Burgerlijk Wetboek, de Wet ter bevordering van de werkgelegenheid en andere wetten uit te voeren en de persoonlijke waardigheid van burgers effectief te beschermen tegen schendingen, heeft het Hooggerechtshof de volgende rechtspraakregels verduidelijkt: Ten eerste, in gevallen van openbare belediging of laster van iemands seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie, beschouwt het Hooggerechtshof dit over het algemeen als een schending van de algemene persoonlijkheidsrechten en gelast het de beëindiging van de schending, een verontschuldiging en een schadevergoeding voor psychisch leed. Het Hooggerechtshof verduidelijkt dat discriminerende woorden en handelingen op basis van seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie onwettig zijn… Ten tweede, als werkgevers bij werving, aanstelling, overplaatsing en ontslag discrimineren op basis van seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie, zal het Hooggerechtshof ook wettelijk vaststellen dat de werkgever zich schuldig heeft gemaakt aan arbeidsdiscriminatie en de intrekking van de betreffende beslissingen en een schadevergoeding enz. gelasten. Het Hooggerechtshof verbiedt expliciet onredelijke discriminatie op de arbeidsmarkt op basis van seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie… Ten derde, als scholen ongepaste straffen opleggen aan leerlingen vanwege hun seksuele geaardheid, genderidentiteit, of genderuitdrukking, of het nalaten van hun managementverantwoordelijkheden wat leidt tot pesten op de campus, zal het Volksgerechtshof de school wettelijk verplichten de verantwoordelijkheid te dragen, waarmee de verplichting van de school om de persoonlijke vrijheid en waardigheid van studenten te beschermen wordt versterkt... Deze zaken weerspiegelen allemaal de gelijke bescherming door het Volksgerechtshof van de legitieme rechten en belangen van seksuele minderheden, en elke discriminatie op basis van seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderuitdrukking zal worden veroordeeld." Onredelijke discriminatie op basis van genderuitdrukking is een duidelijk bij wet verboden standpunt... Vervolgens zullen we doorgaan met het beoordelen van zaken betreffende de bescherming van de rechten van seksuele minderheden in rechtbanken in het hele land, de rechtspraakregels samenvatten en de rechtspraaknormen uniformeren; we zullen te zijner tijd de volwaardige rechtspraakregels verduidelijken door middel van rechterlijke interpretaties, notulen van vergaderingen, leidende zaken, referentiezaken en typische gevallen om de rechtsbasis te versterken; en we zullen de bescherming van persoonlijkheidsrechten opnemen in de opleiding van rechters om de persoonlijke vrijheid en waardigheid van burgers in overeenstemming met de wet te beschermen. —Reactie op "Suggesties voor een duidelijk verbod op de toepassing van wetgeving gebaseerd op het beginsel van discriminatie op grond van seksuele geaardheid en genderidentiteit in gerechtelijke procedures"
Komt omdat ze alle moslims in strafkampen zetten voor heropvoedingquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:15 schreef Mikeytt het volgende:
Sowieso al 1 van de enige landen waar je als lesbisch of homostel op straat kan lopen met zowat 0,0% kans op geweld, catcalling of bemoeienis van omstanders. Dit staat er nog wat kracht bij.
Menig moslim in China is zeer accepterend jegens LHBT'ersquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Komt omdat ze alle moslims in strafkampen zetten voor heropvoeding
Hier in Jettens Nederland zijn homos onveilig..
Zou iig een mooie wereld zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:51 schreef Qarrad het volgende:
Go Tsjaina!
Over een jaar of honderd spreekt de nieuwe wereldorde Chinees.
Meh. Voorheen was de queerhaat in China niet hoog.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ter compensatie maken de Amerikanen de omgekeerde beweging. Netto blijft de wereldwijde queerhaat dan ongeveer hetzelfde.
Al die Chinese koloniën...quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:51 schreef Qarrad het volgende:
Go Tsjaina!
Geklets.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meh. Voorheen was de queerhaat in China niet hoog.
Sambalbijquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:51 schreef Qarrad het volgende:
Go Tsjaina!
Ik meet queerhaat niet op basis van de mogelijkheid van homostellen om een legaal partnerschap op te stellen.quote:
Sowieso het grootste probleem in China; men geeft geen fuck om een ander, anders kan je wel eens in de problemen komen.quote:
Inderdaad. China doet het natuurlijk niet bepaald goed als het gaat om de vrijheden voor LHBT'ers, maar het mag duidelijk zijn dat TS een agenda heeft hier en de boel veel positiever wil laten lijken dan deze in werkelijkheid is.quote:
Wordt homo zelfs. Hoe doe je dat dan, homo worden?quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:38 schreef DrDentz het volgende:
Wel sneu voor die ouders, die wilden zo graag een zoon, wordt ie homo.
Die bronnen kan toch niemand lezen manquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:15 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Vertaling volkshooggerechtshof:
[..]
[ afbeelding ]
Eigenlijk heel prachtig. Iemand dient een voorstel in bij een lokaal loket, en om het antwoord meer kracht bij te staan, pakt het hooggerechtshof het op. Zeer sterk signaal.
Sowieso al 1 van de enige landen waar je als lesbisch of homostel op straat kan lopen met zowat 0,0% kans op geweld, catcalling of bemoeienis van omstanders. Dit staat er nog wat kracht bij.
Merk ook dat er op TieBa (Chinees forum) steeds harder wordt opgetreden tegen discrinatie.
Tevens mooi dat genderidentiteit nu ook zo expliciet wordt genoemd. "All workers shall unite"
Komt wel heel interessant over, alsof je de verkeerde menukaart bij de Chinees krijgt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die bronnen kan toch niemand lezen man![]()
Dat weet ik zo net nog niet. China gaat een harde population decline tegemoet. Hun culturele aantrekkingskracht is op de één of andere manier ook vrij laag, als je dat vergelijkt met de culturele dominantie van Amerika uit het verleden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:51 schreef Qarrad het volgende:
Go Tsjaina!
Precies. Wereldrecord gluren bij de buren, AI surveillancestaat, the great firewall en een portie onderdrukking voor het dociel en bang gemaakte volk. En verder maar beleefd doen naar de buitenwereld. I don't bye it. Moet het nog maar zien met die emanicpatie aldaar.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. China doet het natuurlijk niet bepaald goed als het gaat om de vrijheden voor LHBT'ers, maar het mag duidelijk zijn dat TS een agenda heeft hier en de boel veel positiever wil laten lijken dan deze in werkelijkheid is.
Kontneuken met een vent lijkt mequote:Op woensdag 20 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wordt homo zelfs. Hoe doe je dat dan, homo worden?
We gaan het zienquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet. China gaat een harde population decline tegemoet. Hun culturele aantrekkingskracht is op de één of andere manier ook vrij laag, als je dat vergelijkt met de culturele dominantie van Amerika uit het verleden.
China doet het beter dan menig ander land voor LHBTQ'ers. 2 vrouwen die hand in hand rondlopen in Beijing vs Den Haag... Ik kan wel zeggen waar ze veiliger zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. China doet het natuurlijk niet bepaald goed als het gaat om de vrijheden voor LHBT'ers, maar het mag duidelijk zijn dat TS een agenda heeft hier en de boel veel positiever wil laten lijken dan deze in werkelijkheid is.
Meh. Vakanties naar China zijn behoorlijk in trek. Record op record maand-na-maand door o.a. de open visum-maatregelen. Men gaat er naar op vakantie en komt terug met een positief beeld.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:18 schreef Richestorags het volgende:
Hun culturele aantrekkingskracht is op de één of andere manier ook vrij laag
Ze zijn erg goed in spionage inderdaad. Ook hard nodig gezien de mate van spionage van Europa in China.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Precies. Wereldrecord gluren bij de buren,
The great firewall is best. Beschermt het volk.quote:AI surveillancestaat, the great firewall en een portie onderdrukking voor het dociel en bang gemaakte volk. En verder maar beleefd doen naar de buitenwereld. I don't bye it. Moet het nog maar zien met die emanicpatie aldaar.
Van negers moeten ze dan weer niks hebben, daar gaan ze een paar meter vandaan staan. Als neger kun je beter in Den Haag lopen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
China doet het beter dan menig ander land voor LHBTQ'ers. 2 vrouwen die hand in hand rondlopen in Beijing vs Den Haag... Ik kan wel zeggen waar ze veiliger zijn.
Veiligheid (in de zin van niet in elkaar geslagen worden) is maar één aspect. Hier in Nederland heb je wellicht meer kans om in elkaar geslagen te worden (zeer kleine kans, maar toch) terwijl je in China waarschijnlijk aanzienlijke kans hebt om tot de orde te worden geroepen door een agenten of willekeurige omstanders als je in hun gezichtsveld met je partner loopt te tongzoenen. Een ander soort problematiek en een andere soort van vrijheidsinperking.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
China doet het beter dan menig ander land voor LHBTQ'ers. 2 vrouwen die hand in hand rondlopen in Beijing vs Den Haag... Ik kan wel zeggen waar ze veiliger zijn.
Wattequote:Op woensdag 20 mei 2026 14:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet. China gaat een harde population decline tegemoet. Hun culturele aantrekkingskracht is op de één of andere manier ook vrij laag, als je dat vergelijkt met de culturele dominantie van Amerika uit het verleden.
Wat een onzin. Oudere generaties zijn soms nog onwetend en zijn nieuwsgierig omdat er weinig zwarte mensen in China wonen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Van negers moeten ze dan weer niks hebben, daar gaan ze een paar meter vandaan staan. Als neger kun je beter in Den Haag lopen.
I.t.t. Nederland waar homo's en joden straffeloos racistisch bejegend worden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat een onzin. Oudere generaties zijn soms nog onwetend en zijn nieuwsgierig omdat er weinig zwarte mensen in China wonen.
Daar heerst een zero-tolerance beleid voor racisme.
"Kleine kans"... nou, loop maar eens door wijken als de Schilderswijk, met je kleine kans...quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Veiligheid (in de zin van niet in elkaar geslagen worden) is maar één aspect. Hier in Nederland heb je wellicht meer kans om in elkaar geslagen te worden (zeer kleine kans, maar toch) terwijl je in China waarschijnlijk aanzienlijke kans hebt om tot de orde te worden geroepen door een agenten of willekeurige omstanders als je in hun gezichtsveld met je partner loopt te tongzoenen. Een ander soort problematiek en een andere soort van vrijheidsinperking.
De ergste wijken als voorbeeld is natuurlijk geen goed voorbeeld. Gemiddeld gezien kun je in Den Haag en Nederland prima hand in hand lopen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Kleine kans"... nou, loop maar eens door wijken als de Schilderswijk, met je kleine kans...
Oftewel China is (ook) geen baken van vrijheid voor LHBTQ en heterokoppels.quote:En ik ben nooit aangesproken voor een kus met mijn vriendin in China. Tongzoenen, tja... waarschijnlijk wel, maar dat is ook bij heterokoppels niet bepaald geaccepteerd op straat.
Vakantie betekent niet dat we ineens allemaal Chineze muziek luisteren, Chinese films kijken, Chinese boeken lezen etc. Sterker nog, op die vakanties wordt er Engels aangeboden op de hotspots.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meh. Vakanties naar China zijn behoorlijk in trek. Record op record maand-na-maand door o.a. de open visum-maatregelen. Men gaat er naar op vakantie en komt terug met een positief beeld.
Over 20 jaar rijden we bijna allemaal in een Chinese auto.
PDA heeft weinig met vrijheid te maken. Elk land zet grenzen in hoe ver je daarin mag gaan.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oftewel China is (ook) geen baken van vrijheid voor LHBTQ en heterokoppels.
Oh, dat denk ik ook. Ik vraag me alleen af hoe aantrekkelijk een dergelijke samenleving is voor buitenstaanders. Ik denk wel dat China veel meer invloed gaat krijgen in Afrika en mogelijk Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We gaan het zien
Ik denk persoonlijk dat een samenleving met plannen voor 100 jaar (waarbij mensenrechten en individualisme op het tweede plan staan) waarbij technologie en intellectuele ontwikkeling voorop staat verder gaat komen dan een pseudo-democratie die met intervallen van 4 tot 8 jaar alles afbreekt van de vorige bende en die alles voor zich uit schuift, ongeacht of we liever in jeans rondlopen als influencer met bonkmuziek uit een designer-hoofdtelefoon op ons knarretje zonder iets bij te kunnen of willen dragen aan de samenleving.
Het is zeg maar short content vs. een encyclopedie.
Och, daar kan ik ook wel wat verhalen van vertellen wat betreft de Nederlandse tolerantie daarvoor jegens mijn biculturele kindjes.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh, dat denk ik ook. Ik vraag me alleen af hoe aantrekkelijk een dergelijke samenleving is voor buitenstaanders. Ik denk wel dat China veel meer invloed gaat krijgen in Afrika en mogelijk Zuid-Amerika.
Het Chinese model is echter (nog) exclusiever dan het Europese. Kinderen in China van buitenlandse komaf worden never nooit als Chinees gezien.
Dat is volledig irrelevant. Je kunt het accepteren of niet accepteren zonder geweld tegen ze te gebruiken of opmerkingen te maken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Menig moslim in China is zeer accepterend jegens LHBT'ers
Ja, dat ook Nederland nog een pad te bewandelen heeft, dat weet ik (uit eigen ervaring ook).quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Och, daar kan ik ook wel wat verhalen van vertellen wat betreft de Nederlandse tolerantie daarvoor jegens mijn biculturele kindjes.
Kom maar door met deel 2 van deze serie.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:30 schreef CarbonC het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |