abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221062001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Vandaag heeft hij op school gezegd dat hij het gisteren juist hartstikke leuk vond, maar onderweg naar huis toe vertelde hij me weer dat hij aan het eind van de dag hartstikke duizelig was van de drukte.
Dat kan ook naast elkaar bestaan, toch? Dat het wennen is (aan de prikkels) maar op zich positief/leuk?
pi_221062207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 17:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat kan ook naast elkaar bestaan, toch? Dat het wennen is (aan de prikkels) maar op zich positief/leuk?
Jawel, maar gisteren zei hij dat het helemaal geen leuke dag was omdat het zo druk was en het hem te veel werd. Maar ik denk dat alles gewoon even wat moest afzakken zodat hij de indrukken kon verwerken.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:38:08 #103
344469 Amsel
zonder t
pi_221062342
@Kyara ik heb je verhaal gemist, maar denk dat ik de strekking ervan wel begrijp.

Ik heb het geluk dat mijn man tegenwoordig degene is die vaak thuis is met de kinderen terwijl ik werk, dus de aanspraak van collega's heb ik wel. Al blijft dat allemaal wel oppervlakkig.

Maar vriendschappen onderhouden vind ik echt heel moeilijk. Ik merk dat ik ook steeds minder met anderen gemeen heb. Ik kan niet tegen hun blije verhalen over hun gezin, en heb zelf geen zin om altijd maar te moeten vertellen over hoe moeilijk het bij ons gaat. Maar omdat al mijn headspace gevuld is met de issues van de kinderen, weet ik ook niet zo goed waar ik het anders over moet hebben. Daardoor voel ik me soms juist in gezelschap het meest eenzaam. Ik ben ook minder attent geworden: vergeet verjaardagen, baanwissels, dingen waar ze druk mee waren en waar een goede vriendin later nog eens op zou terugkomen om te vragen hoe het gaat. Ik trek me stukje bij beetje steeds meer terug, en weet dat ik er later spijt van krijg als ik niemand meer over heb, maar weet ook niet hoe ik de situatie kan veranderen.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 20:20:54 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221063143
Oef, dat is inderdaad heel herkenbaar @Amsel :*
  Redactie Frontpage dinsdag 16 juni 2026 @ 22:11:36 #105
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221064721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:38 schreef Amsel het volgende:
@:Kyara ik heb je verhaal gemist, maar denk dat ik de strekking ervan wel begrijp.

Ik heb het geluk dat mijn man tegenwoordig degene is die vaak thuis is met de kinderen terwijl ik werk, dus de aanspraak van collega's heb ik wel. Al blijft dat allemaal wel oppervlakkig.

Maar vriendschappen onderhouden vind ik echt heel moeilijk. Ik merk dat ik ook steeds minder met anderen gemeen heb. Ik kan niet tegen hun blije verhalen over hun gezin, en heb zelf geen zin om altijd maar te moeten vertellen over hoe moeilijk het bij ons gaat. Maar omdat al mijn headspace gevuld is met de issues van de kinderen, weet ik ook niet zo goed waar ik het anders over moet hebben. Daardoor voel ik me soms juist in gezelschap het meest eenzaam. Ik ben ook minder attent geworden: vergeet verjaardagen, baanwissels, dingen waar ze druk mee waren en waar een goede vriendin later nog eens op zou terugkomen om te vragen hoe het gaat. Ik trek me stukje bij beetje steeds meer terug, en weet dat ik er later spijt van krijg als ik niemand meer over heb, maar weet ook niet hoe ik de situatie kan veranderen.
Ik voel mij gezegend met een aantal vriendinnen die in een soortgelijke situatie zitten of zelf ook niet zo heel lekker gaan door verschillende omstandigheden. Soms is een belletje in tranen dan heel fijn om te kunnen plegen, maar veel vaker is het gewoon stomme meme's naar elkaar doorsturen. Om vervolgens ook nog weer te kunnen bellen als het nodig is. En daar hoeft echt niet maandelijks of wat dan ook fysiek contact te zijn hoor. Er zijn maar weinig mensen die ik fysiek vaak in mijn leven kan hebben zeg maar :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221067187
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:30 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk went de nieuwe school @:ToT

@:Schanu hebben jullie al meer nieuws over de buggy?
Nee helaas, de gemeente heeft het teruggelegd bij de leverancier dus daar zal het nu liggen. Ik ga ervan uit dat het nog wel maanden zal gaan duren, zeker gelet op de vakantieperiode waar we nu in zitten. En een vriendin heeft een dochter met een handicap, zij is bekend met Welzorg (RSR, maar schijnbaar hetzelfde) en noemde het al gekscherend 'Kwelzorg'. Schijnt niet de makkelijkste en fijnste partij te zijn helaas, haar dochter is rolstoelafhankelijk en zelfs levering daarvan duurde een jaar terwijl ze uit haar oude rolstoel was gegroeid. We wachten maar geduldig af, meer dan dat kunnen we toch niet.

ToT, wat vervelend dat de schoolwissel tegen is gevallen. Dat schakelen kan ook heel moeilijk zijn en vraagt echt de benodigde tijd. Als het zoveel voor hem is, is het misschien bespreekbaar om te werken met een opbouw en hem dus niet alle dagen naar school te laten gaan? Zo kan hij geleidelijk wennen aan de verandering en heeft hij meer ruimte om te schakelen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2026 @ 08:33:26 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221067272
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:23 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee helaas, de gemeente heeft het teruggelegd bij de leverancier dus daar zal het nu liggen. Ik ga ervan uit dat het nog wel maanden zal gaan duren, zeker gelet op de vakantieperiode waar we nu in zitten. En een vriendin heeft een dochter met een handicap, zij is bekend met Welzorg (RSR, maar schijnbaar hetzelfde) en noemde het al gekscherend 'Kwelzorg'. Schijnt niet de makkelijkste en fijnste partij te zijn helaas, haar dochter is rolstoelafhankelijk en zelfs levering daarvan duurde een jaar terwijl ze uit haar oude rolstoel was gegroeid. We wachten maar geduldig af, meer dan dat kunnen we toch niet.

ToT, wat vervelend dat de schoolwissel tegen is gevallen. Dat schakelen kan ook heel moeilijk zijn en vraagt echt de benodigde tijd. Als het zoveel voor hem is, is het misschien bespreekbaar om te werken met een opbouw en hem dus niet alle dagen naar school te laten gaan? Zo kan hij geleidelijk wennen aan de verandering en heeft hij meer ruimte om te schakelen.
Blijven bellen naar de leverancier was hier de manier om de levering van hulpmiddelen te versnellen. Dan komt er toch meer druk op te liggen. En voel je niet bezwaard. Jullie hebben het nodig!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:34:35 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221067680
Wat balen @Schanu
Ik had zo gehoopt dat jullie voor de zomervakantie een goede oplossing zouden hebben -O-
pi_221067686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Vandaag heeft hij op school gezegd dat hij het gisteren juist hartstikke leuk vond, maar onderweg naar huis toe vertelde hij me weer dat hij aan het eind van de dag hartstikke duizelig was van de drukte.
Wat naar, het kan natuurlijk naast elkaar bestaan... het leuk hebben, maar dat het tegelijkertijd zoveel te veel is dat hij er duizelig van wordt...

Mijn oudste gaat deze week een paar uur meedraaien op de dagbesteding... hopelijk bevalt het in zoverre dat het geen harde "nee" wordt. En dan nog afwachten of de gemeente akkoord gaat natuurlijk. Begeleidster heeft de aanvraag al in gang gezet!
Fake it till you make it...
pi_221067717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat naar, het kan natuurlijk naast elkaar bestaan... het leuk hebben, maar dat het tegelijkertijd zoveel te veel is dat hij er duizelig van wordt...

Mijn oudste gaat deze week een paar uur meedraaien op de dagbesteding... hopelijk bevalt het in zoverre dat het geen harde "nee" wordt. En dan nog afwachten of de gemeente akkoord gaat natuurlijk. Begeleidster heeft de aanvraag al in gang gezet!
Ja maar hij zei dus juist tegen me dat het géén fijne dag was vanwege de drukte.
Ben blij dat hij er nu genuanceerder over denkt, nu alles wat op z'n plaats is gevallen. :)
Hij is normaal altijd super blij en positief, maar ik ben wel gewend dat hij in sommige gevallen ff negatiever op iets terugblikt dan nodig.

Maar spannend; hoe oud is je oudste? Jaartje of 7 - 8, dacht ik?
pi_221068137
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:40 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja maar hij zei dus juist tegen me dat het géén fijne dag was vanwege de drukte.
Ben blij dat hij er nu genuanceerder over denkt, nu alles wat op z'n plaats is gevallen. :)
Hij is normaal altijd super blij en positief, maar ik ben wel gewend dat hij in sommige gevallen ff negatiever op iets terugblikt dan nodig.

Maar spannend; hoe oud is je oudste? Jaartje of 7 - 8, dacht ik?
Hij zei tegen jou dat het geen fijne dag was, maar op school dat t wel een fijne dag was?

Mijn oudste is 18 intussen *) .
pi_221068166
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hij zei tegen jou dat het geen fijne dag was, maar op school dat t wel een fijne dag was?

Mijn oudste is 18 intussen *) .
Ow! _O- :D

Ja klopt; toen ik hem ophaalde van de nieuwe school zei hij dat het geen leuke dag was omdat het veel te druk was en er veel te veel lawaai was, maar de volgende dag (na een nachtje lekker rusten dus) zei hij op zijn huidige school dat het juist wél fijn was op de nieuwe school.
Sowieso weet ik dat iedereen hartstikke lief tegen hem was daar, en de juf had ook gezegd dat hij prima had meegedaan. Hijzelf vertelde me trouwens ook dat er een meisje was die hem verteld was dat ze verliefd op hem was, en ze had geprobeerd hem te zoenen! _O- :D

En dan was het geen leuke dag? :P
pi_221069443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Ow! _O- :D

Ja klopt; toen ik hem ophaalde van de nieuwe school zei hij dat het geen leuke dag was omdat het veel te druk was en er veel te veel lawaai was, maar de volgende dag (na een nachtje lekker rusten dus) zei hij op zijn huidige school dat het juist wél fijn was op de nieuwe school.
Sowieso weet ik dat iedereen hartstikke lief tegen hem was daar, en de juf had ook gezegd dat hij prima had meegedaan. Hijzelf vertelde me trouwens ook dat er een meisje was die hem verteld was dat ze verliefd op hem was, en ze had geprobeerd hem te zoenen! _O- :D

En dan was het geen leuke dag? :P
Zo, gelijk al een meisje achter je aan O+ hij heeft blijkbaar een goede indruk gemaakt. Vindt hij haar ook leuk? *;
pi_221070656
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:48 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zo, gelijk al een meisje achter je aan O+ hij heeft blijkbaar een goede indruk gemaakt. Vindt hij haar ook leuk? *;
Nee, hij heeft al vaste verkering met een meisje van 9! :D Daarbij heeft hij tegen haar gezegd: "Ho ho! Dit is nog veel te vroeg! Ik ben pas 7 jaar! Kussen doe ik pas als ik 8 ben!" _O- _O- _O-
pi_221077002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Nee, hij heeft al vaste verkering met een meisje van 9! :D Daarbij heeft hij tegen haar gezegd: "Ho ho! Dit is nog veel te vroeg! Ik ben pas 7 jaar! Kussen doe ik pas als ik 8 ben!" _O- _O- _O-
Heerlijk! En wat een wijsheid O+
pi_221078178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Heerlijk! En wat een wijsheid O+
Echt wel! :D Ja op school zijn ze vaak ook erg verbaasd over wat hij allemaal weet en hoe hij kennis combineert! :D
pi_221078318
Doet me denken aan mijn oudste die in groep 4 denk ik een keer met haar vriendje lunchte bij ons.
En mijn oudste doodserieus zei: "Als we later gaan trouwen dan ga ik wel zo'n pilletje halen bij de huisarts, want ik wil geen kinderen hoor!". O+
Ze heeft mbt kinderen nog steeds dezelfde mening, maar het toenmalige vriendje is uit beeld.
Ik heb nog wel contact met zijn ouders, die hebben me ook geholpen met de verhuizing en alles.
pi_221081603
Een tijdje geleden heb ik hier heel kort geprobeerd mee te posten, maar het lukt me niet om echt aan te haken. Wel lees ik veel herkenning en goede adviezen en ik hoop dat ik hier een vraag mag stellen, voor het geval iemand nog een goede tip heeft.

Lang verhaal kort: kind van 6 met extreme prikkelgevoeligheid door een vroeggeboorte en kan daardoor niet elke dag naar school. Op 1 dag oppas nodig, de rest lossen we zelf op. Maar nu is de oppas langdurig uitgevallen en heb ik voor na de zomer een oppasprobleem (tot de zomer een noodoplossing, en zelf juf dus in de vakantie geen probleem).

Nu ben ik al aan het rondkijken naar gastouders/nanny maar nanny is vaak voor (veel) meer uur dan nodig, en gastouders aan huis zijn schaars. Heeft iemand nog een tip waar wellicht een oppas vandaan te toveren valt? (Omgeving Drechtsteden)

(Geen oplossing in netwerk en helemaal stoppen met werken is geen optie)
  donderdag 18 juni 2026 @ 20:07:40 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221082158
Contact zoeken met een Medisch Kinderdagverblijf?
pi_221082288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:17 schreef Watzalikverzinnen het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier heel kort geprobeerd mee te posten, maar het lukt me niet om echt aan te haken. Wel lees ik veel herkenning en goede adviezen en ik hoop dat ik hier een vraag mag stellen, voor het geval iemand nog een goede tip heeft.

Lang verhaal kort: kind van 6 met extreme prikkelgevoeligheid door een vroeggeboorte en kan daardoor niet elke dag naar school. Op 1 dag oppas nodig, de rest lossen we zelf op. Maar nu is de oppas langdurig uitgevallen en heb ik voor na de zomer een oppasprobleem (tot de zomer een noodoplossing, en zelf juf dus in de vakantie geen probleem).

Nu ben ik al aan het rondkijken naar gastouders/nanny maar nanny is vaak voor (veel) meer uur dan nodig, en gastouders aan huis zijn schaars. Heeft iemand nog een tip waar wellicht een oppas vandaan te toveren valt? (Omgeving Drechtsteden)

(Geen oplossing in netwerk en helemaal stoppen met werken is geen optie)
Heb je al eens met de gemeente gekeken of er vanuit de Jeugdwet een paar uur individuele begeleiding geregeld kan worden? En dan vragen of je hiervoor zelf een zorgverlener mag zoeken? Dat ga je niet meer redden voor de komende weken maar misschien voor de toekomst? Moet je het alleen geen oppassen noemen maar begeleiding gericht op... Zelf in te vullen. Je kunt hiervoor ook de hulp inroepen van een onafhankelijk cliëntondersteuner (moet jouw gemeente gratis ter beschikking stellen) of een mantelzorgmakelaar die wordt soms een paar uur vergoed uit je aanvullende verzekering van de zorgverzekeraar als je die hebt. Verder zou je op de nationale hulpgids (is een website) een oproep kunnen doen misschien reageert daar wel iemand op die het voor een niet al te hoog tarief wil doen? Veel succes ermee!
pi_221082950
Nationale hulpgids kan je kijken, tarieven zijn volgens mij best hoog, althans ik heb eens gezocht en ik vond het duur.

Ik denk dat je vanuit de gemeente niet snel een paar uur krijgt voor begeleiding. En dan moet je vaak een concrete hulpvraag hebben wat je wilt bereiken met die begeleiding.
Bij een 6 jarige zullen ze ook vooral de ouders begeleiden en als je zoekt voor een oppas, dan zeggen ze sowieso nee.
Wij hadden de aanvraag voor begeleiding voor de oudste helemaal onderbouwd op basis van de punten waarop de gemeente scoort en daar hebben ze toch nog een heel minimale tijd van weten te maken voor begeleiding.

Maar je zou MEE eens kunnen bellen en je vraag voorleggen, die weten vaak best goed wat er aan aanbod is in de regio (en soms gaat de onafhankelijk cliëntondersteuner ook via hen, hier wel).n
Zij kunnen meedenken en anders weten zij misschien wel waar je dan het best terecht kan.
  donderdag 18 juni 2026 @ 22:37:11 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221083712
Ik zou dan inderdaad het wijkteam inschakelen. Zij hebben meer zicht op de mogelijkheden en op eventuele potjes.
pi_221085335
Die tegenstrijdigheden zijn hier wel herkenbaar ToT, mijn 9 jarige kan aangeven een vreselijke dag op school te hebben gehad en 's avonds alsnog vertellen wat voor leuke dingen ze heeft gedaan. Het ligt er bij haar heel erg aan in wat voor bui ze zit. Als ze moe is, is ze al heel snel negatief over alles.

Ynske, bedankt voor de tip van het bellen van de leverancier. Ik heb gisteren contact met ze opgenomen en er lijkt wat schot in de zaak te zitten. De dame die ik sprak kon namelijk in het dossier zien dat er een bestelling was geplaatst en dat er gisteren nog activiteit was in de werkplaats. Dat klinkt toch hoopvol. Een tijdsindicatie kon ze niet geven omdat ze van de klantenservice is en dus alleen iets kon zeggen op basis van de aantekeningen in het dossier, maar ze zijn er in ieder geval mee bezig en daar zijn we echt heel blij mee O+

Watzalikverzinnen, wat een lastige situatie en helemaal in jouw werkveld. Het probleem is bij mij herkenbaar, als in dat mijn dochter niet naar de BSO kan ivm prikkels, maar ik werk gedeeltelijk thuis en kan het probleem zo opvangen. Ik heb helaas geen tips voor je, anderen hier gelukkig wel en hopelijk kan je daar wat mee. Sterkte!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 juni 2026 @ 09:04:31 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221085546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:21 schreef Schanu het volgende:
Die tegenstrijdigheden zijn hier wel herkenbaar ToT, mijn 9 jarige kan aangeven een vreselijke dag op school te hebben gehad en 's avonds alsnog vertellen wat voor leuke dingen ze heeft gedaan. Het ligt er bij haar heel erg aan in wat voor bui ze zit. Als ze moe is, is ze al heel snel negatief over alles.

Ynske, bedankt voor de tip van het bellen van de leverancier. Ik heb gisteren contact met ze opgenomen en er lijkt wat schot in de zaak te zitten. De dame die ik sprak kon namelijk in het dossier zien dat er een bestelling was geplaatst en dat er gisteren nog activiteit was in de werkplaats. Dat klinkt toch hoopvol. Een tijdsindicatie kon ze niet geven omdat ze van de klantenservice is en dus alleen iets kon zeggen op basis van de aantekeningen in het dossier, maar ze zijn er in ieder geval mee bezig en daar zijn we echt heel blij mee O+

Watzalikverzinnen, wat een lastige situatie en helemaal in jouw werkveld. Het probleem is bij mij herkenbaar, als in dat mijn dochter niet naar de BSO kan ivm prikkels, maar ik werk gedeeltelijk thuis en kan het probleem zo opvangen. Ik heb helaas geen tips voor je, anderen hier gelukkig wel en hopelijk kan je daar wat mee. Sterkte!
Wat fijn!
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:21:26 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221085918
Fijn dat ze er mee bezig zijn @Schanu !
Hopelijk snel meer duidelijkheid.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:11:23 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221087017
Wij kregen vandaag -eindelijk- positief advies van CIZ. Had hem niet meer verwacht eigenlijk. Maar het is wel een opluchting. Fiancieel gezien maar ook, wat al eerder is gezegd, het stukje erkenning.
pi_221087097
Wat ontzettend fijn Kyara!! *O* O+
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:28:04 #128
344469 Amsel
zonder t
pi_221087107
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:11 schreef Kyara het volgende:
Wij kregen vandaag -eindelijk- positief advies van CIZ. Had hem niet meer verwacht eigenlijk. Maar het is wel een opluchting. Fiancieel gezien maar ook, wat al eerder is gezegd, het stukje erkenning.
Wat fijn!! O+ :*
  vrijdag 19 juni 2026 @ 12:39:44 #129
344469 Amsel
zonder t
pi_221087164
Wij krijgen nu trouwens hulp van een door de gemeente gesubsidieerde mantelzorgmakelaar. Ik had MEE gemaild met de vraag waar ik in hemelsnaam moest beginnen om van onze gemeente duidelijkheid te krijgen over wat er aan mogelijke hulp bestaat, en toen verwezen ze me door naar hun collega's van mantelzorgondersteuning. En nu is er dus een mevrouw die allerlei uitzoekwerk voor ons doet, bezig is met aanvragen, achter de jeugdconsulent aanbelt als ze niet op tijd reageert, en zoveel mogelijk alle communicatie van ons overgenomen heeft. Ze is nu bezig om logeerweekenden te regelen en te kijken of we een vergoeding kunen krijgen omdat we wel recht hebben op leerlingenvervoer maar er geen gebruik van kunnen maken en dus zelf kosten maken. En ik hoef weinig tot niets zelf te doen! Echt een geschenk uit de hemel. En dus een tip voor iedereen om te kijken of je gemeente zoiets heeft.

Tegelijkertijd is het natuurlijk belachelijk dat de gemeente dus geld steekt in het bekostigen van iemand die je helpt om je weg te vinden door alle ingewikkelde regelingen, in plaats van dat ze gewoon al die ingewikkelde regelingen simpeler maken :')
pi_221091017
Dat laatste @Amsel! Wat een gedoe.
pi_221095718
Qua oppas: er zijn platforms voor gespecialiseerde studenten (zoals pabo of psychologie) bv babysits.nl/speciale zorg, of charlycares.com. (geen ervaring mee)
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:30:48 #132
344469 Amsel
zonder t
pi_221095965
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:47 schreef Arja het volgende:
Qua oppas: er zijn platforms voor gespecialiseerde studenten (zoals pabo of psychologie) bv babysits.nl/speciale zorg, of charlycares.com. (geen ervaring mee)
En kijk of je gemeente werkt met Zorgoppas!
pi_221096767
Dank jullie wel voor alle tips! Echt heel fijn!

Ik ga op zoek naar zo’n cliëntondersteuner, dat klinkt heel nuttig, ook voor andere dingen waar we tegenaan lopen. MEE ga ik ook contacten en zorgoppas en de andere die genoemd worden ook bekijken.

Het wijkteam zijn we bij bekend, maar op het gebied van oppas was de reactie ‘ja dan moet je maar minder gaan werken en een buurtoma zoeken’…

Ik heb in ieder geval weer een beetje hoop dat er een oplossing te vinden valt!

En fijn dat er voor jullie ook af en toe lichtpuntjes zijn met extra kinderbijslag, buggy’s die dan toch lijken te gaan komen en fijne mensen die werk uit handen nemen.

Fijn dat ik hier even binnen mocht komen vallen met mijn vraag, dank!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:50:53 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221097888
Het is ook zo stom dat elke gemeente het weer anders ingericht heeft. Hier doet de wijkcoach wel veel heb ik het idee. Die is ons ook echt aan het ontzorgen.
pi_221106605
Nu je buurtoma zegt, moet ik ook aan buurtgezinnen.nl denken. Weet niet of dat ook in jouw regio is, watzalikverzinnen
pi_221118129
Buurtgezin hebben we, voor in het weekend een paar uur om de week (meer is voor kind niet haalbaar). Maar die uren zijn goud waard

[ Bericht 4% gewijzigd door Watzalikverzinnen op 22-06-2026 20:38:22 ]
pi_221147184
Mijn jongste, die net zo vaak niet als wel naar school gaat, wilde vandaag de hele dag blijven terwijl we ze vanwege de hitte eerder mochten ophalen, en baalt dat morgen de school dicht is _O-

En mijn oudste, die totaal niet tegen verandering en verrassingen kan, reageerde enorm redelijk op het feit dat haar musical morgen niet doorgaat en verplaatst moet worden, terwijl haar klasgenoten in huilen uitbarstten :?

De wereld staat op zijn kop :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:01:04 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221158274
Bizar he, hoe dat soms werkt in die hoofdjes. Ik kan me wel voorstellen dat voor veel kinderen het verplaatsen van de musical wel een dobber is, ze werken er zo lang naar toe.
pi_221181838
Mijn 9 jarige is over naar de volgende groep! Totaal tegen onze verwachting in omdat ze afgelopen schooljaar meer dan de helft heeft gemist. Ze was er zelf helemaal niet blij mee, wilde liever blijven zitten omdat ze niet naar een ander lokaal wil ;) De juf sprak wel over een rekentrauma, dat kwam even binnen. De vorige school heeft haar daar zoveel bijles in geprobeerd te geven op een manier die niet aansloot bij hoe Jewels hoofd werkt, dat ze volledig is dichtgeslagen en geen enkel vertrouwen meer heeft in haar eigen rekenskills. Terwijl de juf aangeeft dat ze het wel kan. Voor de succeservaringen wordt rekenen dus nog wel op groep 4/5 niveau aangeboden.

En ik belde net nog maar weer een keer met Welzorg en kreeg het verrassende antwoord dat er een opdracht voor inplanning van een leverdatum in het systeem stond. Woensdag 8 juli wordt de nieuwe buggy geleverd! *O* Ze kon niet zien welke, dus dat is een verrassing, maar ik kan mij toch niet voorstellen dat ze de plank 2 keer achter elkaar zo vreselijk misslaan. Als alles goed gaat, hebben we voor we op vakantie gaan de buggy dus binnen *O* O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 juni 2026 @ 14:30:53 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221181876
Wat fijn Schanu!
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2026 @ 14:43:13 #141
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221181946
*O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2026 @ 14:47:12 #142
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221181953
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 juni 2026 @ 15:29:51 #143
344469 Amsel
zonder t
pi_221182194
quote:
Geniaal!
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2026 @ 15:46:48 #144
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221182315
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 15:29 schreef Amsel het volgende:

[..]
Geniaal!
Ik zag dit in Londen. Het maakt meteen zoveel duidelijk. Het zat daar aan een soort speenkoord.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 juni 2026 @ 16:18:36 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221182510
Wat een fijne berichten @Schanu *O*
En wat een goed idee van @Troel om dat er aan te maken. Het maakt idd al zoveel duidelijk. En het scheelt dan hopelijk ook stomme opmerkingen (al dan niet gecombineerd met het zonnebloem keycord).
pi_221183041
Briljant idee Troel, bedankt!
pi_221183416
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:23 schreef Schanu het volgende:
Mijn 9 jarige is over naar de volgende groep!
*O* Wat fijn dat ze het zo goed doet. En maatwerk voor rekenen komt vast ook goed.
pi_221269813
Laatst vroeg ik hier om tips om een oppas te vinden en ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen.

Veel lijntjes uitgezet. De Sitly app leverde de meeste reacties op, maar vooral jongeren die nu in de vakantie tijd hebben. Nationale hulpgids viel wat tegen. Geen reactie van mensen en ook best duur. Uiteindelijk een gastouderbureau gebeld, en die vrouw heeft wonderen verricht: vorige week gebeld, gister kennismaking met een gastouder (met veel ervaring qua prikkelgevoeligheid) en vandaag bericht dat de gastouder aan huis kan komen vanaf september. Ik ben nog een beetje in shock dat het zo snel geregeld is!

Ook contact gehad met zorgoppas. Die konden niet helpen in deze situatie maar dachten wel fijn mee. Daar ga ik ons ook aanmelden voor af en toe oppas.

Nogmaals dank voor de tips!
pi_221271963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:42 schreef Watzalikverzinnen het volgende:
Laatst vroeg ik hier om tips om een oppas te vinden en ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen.

Veel lijntjes uitgezet. De Sitly app leverde de meeste reacties op, maar vooral jongeren die nu in de vakantie tijd hebben. Nationale hulpgids viel wat tegen. Geen reactie van mensen en ook best duur. Uiteindelijk een gastouderbureau gebeld, en die vrouw heeft wonderen verricht: vorige week gebeld, gister kennismaking met een gastouder (met veel ervaring qua prikkelgevoeligheid) en vandaag bericht dat de gastouder aan huis kan komen vanaf september. Ik ben nog een beetje in shock dat het zo snel geregeld is!

Ook contact gehad met zorgoppas. Die konden niet helpen in deze situatie maar dachten wel fijn mee. Daar ga ik ons ook aanmelden voor af en toe oppas.

Nogmaals dank voor de tips!
Wow, Dat klinkt fijn!
pi_221274178
Wat fijn Watzalikverzinnen!

Hier helaas weer tegenvaller met de buggy. Hij is vanmorgen geleverd, het is de Excel Elise Travel Buggy geworden. We hebben nota bene 4 suggesties gegeven, de gemeente heeft ze alle 4 doorgestuurd naar Welzorg en zonder contact op te nemen met ons hebben ze toch gewoon weer een eigen keuze gemaakt. De zitting kan niet naar achteren, de kap is niets meer dan een zonnekap. En Jewel zit met haar hoofd al tegen die kap aan, het zitvlak is te kort, ze kan haar armen niet goed kwijt.....

Ik vind het onbegrijpelijk dat Welzorg alle go's van de gemeente krijgt om buiten hun standaard assortiment een passende buggy voor ons te kopen, dat zij onze suggesties 1 op 1 doorsturen met dus een go om er daar 1 van te kopen, en dat ze alsnog kiezen voor een buggy die niet voldoet én te klein is. Ik ben zó boos!

Ik heb de gemeente nu een mail gestuurd want telefonisch wordt er niet opgenomen. Met het voorstel dat we deze in gebruik nemen, want dan hebben we in ieder geval íéts, maar dat tegelijkertijd een zoektocht wordt uitgezet naar een andere die wel voldoet en waar Jewel langer in door kan. Want ze wordt in november 10, ze zit midden in de groei, ik durf te wedden dat ze nog voor het einde van dit jaar helemaal uit deze buggy is gegroeid (en eigenlijk nu al, maar het past nog zeg maar).
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:22:00 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221274228
Wat een prutsers zeg. Onbegrijpelijk dat er niet wordt geluisterd, zeker na de go van de gemeente.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2026 @ 15:47:42 #152
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221275785
Wat een @#$*(@^&#$. Maar helaas is dat wel herkenbaar hoor bij dat soort bedrijven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221277521
Wat een tegenvaller is dat zeg. Dat ze gewoon zonder overleg toch iets anders opsturen. Dat je ook niet de kans hebt om uit te leggen waarom de aangedragen opties de enige mogelijkheid zijn en iets anders niet. Terwijl je eigenlijk ook zou verwachten dat als je dat de eerste keer onderbouwt hebt dat het dan duidelijk moet zijn.

Hopelijk gaat er wel een andere/goede oplossing komen, maar daar heb je nu, zo vlak voor de vakantie helemaal niks aan. Ik kan me helemaal voorstellen dat je compleet over de flos bent!!
pi_221278211
Wat een prutsers dan ook bij zo'n bedrijf... Ben je lekker mee.

Vandaag is bij de oudste haar beugel geplaatst, slotjes in de bovenkaak, alleen 2 kaaskiezen die ze toch nog even extra wil laten nakijken voor ze er een slotje opplakt van mogen we vrijdag nog weer terug...

Qua pijn valt het nu nog mee, t zeurt n beetje zegt ze. Hopenlijk morgen ook alles kalm want dan mag ze trakteren omdat ze in de vakantie jarig is..
S. 2014
J. 2016
pi_221280922
@Schanu wat een domper! :* succes weer met het overal achteraan bellen...

@gewoonmezelf87 fijn dat het lijkt mee te vallen met de pijn!
Mijn niet zo snel piepende jongste had veel pijn van de beugel, die heb ik ibuprofen naast de paracetamol gegeven, want ze had zo veel last. Maar het is het allemaal wel waard geweest, ze heeft nu zo'n mooi gebit O+ .

Dagbesteding voor oudste nog altijd niet wezen kijken, wordt nu eind deze maand. Steeds komt er iets tussen (dan is t 2x te warm, dan is oudste ziek, nou ja. Eind van de maand nieuwe poging...
pi_221291713
De WMO medewerkster mailde gisteren terug, heel netjes en snel. Ze gaat contact opnemen met RSR om te kijken wat er nodig is om een geschikt hulpmiddel te krijgen en of dit voor volgende week vrijdag kan ivm onze vakantie (daar weet ik het antwoord natuurlijk al wel op :')). We mogen de huidige houden als backup, zodat we in ieder geval iets hebben.

Ze laat vandaag weten wat er uit het gesprek met RSR komt, ik ga er zeker niet van uit dat ze binnen een week een geschikte buggy kunnen leveren, maar hopelijk kunnen we in ieder geval een constructieve afspraak maken zodat we de zekerheid hebben dat er uiteindelijk een geschikte buggy komt. Bijvoorbeeld dat ze eerst met ons afstemmen welke ze willen bestellen voordat ze daadwerkelijk gaan bestellen. Of, gewoon een gek idee, dat ze misschien een passessie komen doen zodat we in ieder geval ook zeker weten dat de geleverde buggy groot genoeg is 8)7

Niet blij met Welzorg/RSR, wel blij met onze gemeente, dat geeft in ieder geval een beetje hoop en nu hoef ik het gevecht met RSR niet zelf aan te gaan.

Gewoonmezelf, wat fijn dat het plaatsen van de beugel goed ging. Valt het nog steeds mee met de pijn? En hoe ging het trakteren gisteren? O+

Mijn 9 jarige zal uiteindelijk ook een keer een beugel moeten, maar ze duimt nog steeds en daar zie ik haar niet mee stoppen. Daar komt bij dat haar mond een gevoelig iets is voor haar, tandenpoetsen is al een drama en toen er tanden getrokken moesten worden durfde zelfs de Vogellanden dat niet aan en hebben ze het onder narcose in het ziekenhuis laten doen. Hopelijk plaatsen ze ook beugels onder narcose :')

Nijna, jammer maar begrijpelijk dat jullie nog niet hebben kunnen kijken bij de dagbesteding, hopelijk gaat de afspraak die nu staat wel door!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:22:54 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221292505
Fijn dat de gemeente zo goed meedenkt @Schanu Dat maakt toch dat je er minder alleen voor staat.

Beugels.....zo blij dat de beugel van D1 eruit is. Naar afspraken gaan was altijd gedoe en altijd wel een medewerker die toch niet helemaal begreep dat je niet naderhand moet uitleggen maar vooraf. Maar, D1 is heel braaf met elastiekjes enzo. Wil het graag goed doen dus draagt nu ook consequent haar nachtbeugel.

D2 kan slecht tegen pijnprikkels. Dus als er ook maar iets niet lekker zit dan draagt ze haar elastiekjes niet meer. Laatst heeft ze met een schaar eigenhandig een of ander vlechtwerkje uit haar beugel geknipt :X Nu afgesproken dat we niet voor perfectie gaan maar voor goed genoeg. Dus na de vakantie gaat die beugel er ook uit *O* Nachtbeugel zal ze waarschijnlijk ook niet gaan dragen :')
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:27:04 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221292533
Wij hebben het vermoeden dat D2 naast ASS ook ADHD heeft. Dat is helaas nooit getest. D1 is wel op alles getest maar D2 alleen op ASS. We overwegen nu om toch ook het ADHD stuk uit te laten zoeken. Er is natuurlijk wel overlap met ASS dus de vraag is een beetje of het meerwaarde heeft om het toch te testen. Voor haarzelf, maar ook voor school en voor in de toekomst.

We lopen hier al langer mee maar omdat we de overslap van behandeling naar persoonlijke begeleiding gaan maken, hebben we straks geen directe lijntjes meer met testmogelijkheden dus vandaar dat het nu weer boven komt drijven.

Iemand hier ervaring mee? Of gedachten over?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 12:53:54 #159
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221292845
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:27 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben het vermoeden dat D2 naast ASS ook ADHD heeft. Dat is helaas nooit getest. D1 is wel op alles getest maar D2 alleen op ASS. We overwegen nu om toch ook het ADHD stuk uit te laten zoeken. Er is natuurlijk wel overlap met ASS dus de vraag is een beetje of het meerwaarde heeft om het toch te testen. Voor haarzelf, maar ook voor school en voor in de toekomst.

We lopen hier al langer mee maar omdat we de overslap van behandeling naar persoonlijke begeleiding gaan maken, hebben we straks geen directe lijntjes meer met testmogelijkheden dus vandaar dat het nu weer boven komt drijven.

Bij jongste kregen we al meteen bij de ass diagnose te horen dat we waarschijnlijk wel binnen een jaar terug zouden zijn voor adhd. Bij oudste zien we ook kenmerken, maar die lijkt minder last te hebben, dus nooit verder laten onderzoeken. Ik kreeg het zelf pas rond mijn 30e te horen en pas toen vielen de puzzelstukjes voor mij in elkaar. Het gaat echt heel, heel, heel, heel vaak samen en vooral bij meisjes is het lastig diagnosticeren omdat het vaak in het hoofd zit qua drukte en niet in het lijf zeg maar. Maar des te belangrijker om het wel te weten, want het vreet je op van binnen uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:07:55 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221293031
Kun je iets meer vertellen waarom het belangrijk is om tijdig te testen? Was voor jou vooral het weten belangrijk? Of zijn er dingen waar je anders mee omgaat nu? Anders dan met ass?
pi_221293755
De gemeente heeft contact gehad met RSR, de adviseur die in ons dossier heeft besloten is met vakantie en de onderbouwing staat nergens genoteerd. Nu ligt dus het verzoek bij hem dat hij hierover contact opneemt met ons. Gezellig als we in Frankrijk zitten :+ Benieuwd hoe dat gaat, aangezien de gemeente zich er nu dus tussenuit trekt (met de woorden dat ze hoopt dat het is opgelost als zij zelf terug is van vakantie) en wij het rechtstreeks met RSR mogen oppakken. Is wel de kortste klap, maar hopelijk wordt er dan wel geluisterd. Afwachten maar weer.

Kyara, hier ook een vermoedelijke combinatie. Mijn moeder heeft ADHD, mijn vader ASS. Bij Jewel is toen zij 5 jaar was ADHD (type voormalige ADD) vastgesteld maar omdat de vorige praktijk hier niets mee deed en bij de huidige praktijk alleen naar het stuk ASS is gekeken, weet ik niet of ze nu dan een dubbele diagnose heeft of alleen ASS. Ik herken wel ook ADHD bij haar. En ook bij mijzelf, ook al vanuit mijn jeugd, maar ik loop zelf bij een ASS kenniscentrum waar ze dus ook niet verder kijken dan ASS.

Ik weet niet of het voor Jewel of voor mijzelf verschil zou maken om het officieel bevestigd te zien of niet. Als je het van jezelf weet kan je er naar handelen, maar anderzijds moet je dan wel weten hoe te handelen. En dan kan het fijn zijn als de diagnoses beiden bekend zijn zodat de hulpverlening met beide diagnoses rekening kan houden. ADHD en ASS kunnen elkaar namelijk vreselijk in de weg zitten, ook al gaat het vaak samen. De prikkelbehoefte versus prikkelgevoeligheid of behoefte aan structuur maar deze moeilijk zelf kunnen toepassen bijvoorbeeld. Met begeleiding alleen gericht op ASS richt je je dan op één van beiden, terwijl het allemaal invloed op elkaar heeft. Dat vergt dus waarschijnlijk ook weer een andere vorm van begeleiding.

Het lijkt mij sowieso geen kwaad kunnen om iets zeker te weten, dus alleen al in het kader van baadt het niet dan schaadt het niet zou je het kunnen laten uitzoeken. Of jullie daar dan verder wat mee willen of kunnen, kan je altijd daarna nog bekijken.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 14:51:42 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221294071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:07 schreef Kyara het volgende:
Kun je iets meer vertellen waarom het belangrijk is om tijdig te testen? Was voor jou vooral het weten belangrijk? Of zijn er dingen waar je anders mee omgaat nu? Anders dan met ass?
Ahja, ik was hier aan het typen toen ik aan het wachten was bij de fysio :D

Ik heb heel veel gegooid op ASS terwijl het ADHD was. Ik wist niet beter. Pas toen ik wist dat het ADHD was, had ik echt handvatten waar ik wat mee kon. Want ik heb de structuur nodig, die probeerde ik zoveel mogelijk te regelen, maar nu was het ook duidelijk WAAROM me dat nooit lukte.
Aan de ene kant wil je rust (ASS), aan de andere kant ben je altijd op zoek naar de prikkels omdat dat ervoor zorgt dat je aan de slag kunt (ADHD). En inmiddels is er heel veel meer over bekend.

Ik heb heel veel gehad aan Alex Partridge, ook al is hij met name met ADHD bezig. Wellicht heb je wat aan deze video? Bekijk deze YouTube-video of deze? Bekijk deze YouTube-video
En anders toch zeker Rich en Rox Pink.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2026 @ 16:14:05 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221294746
Dank voor jullie antwoorden @Schanu en @Troel . Hier kan ik ook veel mee in de communicatie naar de behandelaar. Ik ben ook van meten is weten en baadt het niet dan schaadt het niet maar de praktijk heeft meer argumentatie nodig.

Ik herken ook wel eea bij mezelf en zou daar ook wel wat in uit willen zoeken maar weet ook niet zo goed waar te starten.
pi_221365272
Ik was met oudste bij een vroegere klasgenoot die allerlei creatieve dingen doet en waar oudste nieuwsgierig naar was.
Ik heb haar in tijden niet meer zo in contact gezien O+ . Praten, dingen laten zien die ze zelf tekent.
Het was zo fijn om te zien dat het wel ergens zit, ik hoop dat we meer van zulke momenten kunnen creeëren!
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:36:52 #165
344469 Amsel
zonder t
pi_221365401
Fijn zo'n ervaring @Nijna O+

Wij zijn net terug van vakantie en het is zo enorm goed gegaan! Weinig stress, geen enorme meltdowns (wel kleintjes, maar ach...), en ze hebben beiden dingen gedaan die buiten hun comfortzone lagen en die ze spannend vonden, en die uiteindelijk gewoon heel goed verliepen. Ben trots op ze, en blij dat ze die succeservaringen hebben gehad! En dat man en ik daardoor ook een redelijk ontspannen (naar onze maatstaven dan hè ;) ) vakantie hebben gehad *O*
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:46:37 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221365516
Wat fijn Amsel! O+ Dat geeft vast weer wat energie en moed! O+
pi_221365648
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:36 schreef Amsel het volgende:
Fijn zo'n ervaring @:Nijna O+

Wij zijn net terug van vakantie en het is zo enorm goed gegaan! Weinig stress, geen enorme meltdowns (wel kleintjes, maar ach...), en ze hebben beiden dingen gedaan die buiten hun comfortzone lagen en die ze spannend vonden, en die uiteindelijk gewoon heel goed verliepen. Ben trots op ze, en blij dat ze die succeservaringen hebben gehad! En dat man en ik daardoor ook een redelijk ontspannen (naar onze maatstaven dan hè ;) ) vakantie hebben gehad *O*
Dat klinkt als een geslaagde vakantie! Fijn O+
  Redactie Frontpage zaterdag 18 juli 2026 @ 11:17:56 #168
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221367377
Fijn Amsel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221437827
Wij zijn ook net terug van vakantie. Midweekje Ameland met schoonfamilie.

Het jaar op de M's nieuwe school is voorbij gevlogen. Hij is over naar groep 6 en doet het echt heel goed. Tegenwoordig durf ik ook alleen naar rapportgesprekken.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 26 juli 2026 @ 17:41:43 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_221438218
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:27 schreef Kyara het volgende:

* DJMO uit lurkstand komt

Ik ben nu 47,kreeg diagnose adhd ergens in 2012,wn 7 jaar geleden de diagnose ass er boven op. In 2008 heb ik gedwongen een iq test moeten doen, die ik heb afgeraffeld omdat ik er geen zin in had, en daar kwam een iq uit van 126. Pas afgelopen jaar hoorde ik van de diagnose hoogfunctionerend autisme.

Als ik als kind de juiste diagnoses haf gekregen in plaats van het labeltje onhandelbaar, dan had dat heel veel gescheeld voor mijn leven.

Ik ben nu op punt aangekomen dat ik compleet vastloop in mijn leven. Omdat ik sommige zaken voor granted aanneem, gaan dingen volledig mis.

Ik ga verder niet in details treden, maar laat een diagnose stellen om handvatten te krijgen. Voor zowel d2 als voor jezelf.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_221446960
Wat fijn dat de vakantie zo goed ging Amsel!

Hoe was jouw vakantie Cygne?

Hier gaat de vakantie met ups en downs. We hebben meerdere malen getwijfeld om een rondje langs de directe buren te maken en de situatie uit te leggen omdat Jewel dagelijks minstens 1 grote meltdown heeft :X Qua eten is het ook nog lastiger dan het al was. Niks smaakt zoals het hoort voor haar dus ze is onwijs beperkt in wat ze eet. Gelukkig vond ik vandaag wel rijstwafels :+

Heel blij dat we de buggy mee hebben, het geeft Jewel zelfs zoveel vertrouwen en rust dat ze meer zelf loopt dan wij van haar gewend zijn. Vandaag is ze zelfs met ons mee afgedaald naar de voet van een waterval terwijl ze eerst met 1 van ons boven wilde blijven O+

Over die buggy gesproken, wij werden vandaag gebeld voor een bezorgafspraak van buggy nummer 3 :+ de adviseur heeft geen contact met ons opgenomen, is ook pas vandaag van vakantie terug gekomen dus wie hier nu weer wat in gang heeft gezet zonder overleg weet ik echt niet. En ze konden wederom niet zeggen welke buggy. Nu dus aangegeven dat ik prima een afspraak wil inplannen, maar dat ik voor die tijd contact wil om te horen welke ze nu gaan leveren. Want als hij weer niet voldoet mogen ze zich de moeite besparen om überhaupt langs te komen en hoeven wij onze agenda er niet voor vrij te houden. Wat een soap, die Welzorg, benieuwd naar het vervolg :X
pi_221465052
@Schanu, fijn dat ze nu meer loopt dan jullie verwacht hadden, fijn dat de buggy positieve invloed lijkt te hebben!

Balen van Welzorg, zo moeilijk kan het toch niet zijn, zou je denken... maar blijkbaar wel.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:02:36 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221465099
Fijn dat de buggy zo goed werkt @Schanu zou wel fijn zijn als er nu ook een goede wordt geleverd. Wel heel suf dat er nu weer niet overlegd is. Hopelijk horen jullie snel meer.
pi_221560838
Hoe is het met de buggy afgelopen @Schanu?
pi_221567880
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:16 schreef Kyara het volgende:
Hoe is het met de buggy afgelopen @:Schanu?
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.

Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:44:12 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221568197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:

[..]
We zijn teruggebeld maar niet door de adviseur, en deze medewerker kende ons dossier niet en was uberhaupt niet op de hoogte dat er een nieuwe buggy zou worden geleverd. Kansloos gesprek van nog geen 2 minuten dus en ik zou opnieuw worden teruggebeld wat niet is gebeurd. De levering afgelopen woensdag dus maar afgewacht en we kregen de convaid ez rider geleverd. Ditmaal met een grote kap dus dat is echt perfect. Maar de rugleuning is niet aanpasbaar en deze buggy zit echt heel erg rechtop, dus Jewel ging meteen weer in verweer.

Ik merk dat ik vechtmoe ben geworden, misschien helpt het ook niet mee dat de avonden hier nonstop doffe ellende zijn omdat we elke avond minimaal van 8 tot 10 bezig zijn met Jewel op bed krijgen. Gisteren was ik het zo zat en deed ze mij zoveel pijn dat ik haar met onderbroek nog aan onder de koude douche heb gezet. Niet heel opvoedkundig correct en ik ben er niet trots op. Maar we zijn wel radeloos op dit moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back to the buggy, we hebben een soort van kussen/knuffel gekocht die eigenlijk voor in de auto is maar waar je met je hoofd ook in/tegenaan kan liggen, zodat ze hopelijk toch lekkerder kan liggen in de buggy als ze wil slapen. Want ik heb de energie niet om het gevecht voort te zetten en ik denk ook niet dat wij het winnen. En deze buggy tikt alle boxjes verder wel aan, vooral ook die grote kap, en ik ben bang dat als we een andere krijgen dat dit op andere vlakken weer niet of minder voldoet. Dus we gaan hem uitproberen en kijken hoe het gaat.
:*

Ik weet niet of bij jullie stichting mee zit om jullie te helpen in de communicatie richting Wmo en de hulpmiddelen leverancier.
Of schakel een ergotherapeut ik, die doen ook hierin ondersteunen en weten precies te onderbouwen wat nodig is op een manier dat de Wmo en leveranciers wel meewerken.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_221569860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 08:25 schreef Schanu het volgende:

[..]

SPOILER
Wat een gedoe met die buggy. Ik snap dat je daar het gevecht niet meer mee aan wil gaan. Is er niemand in jullie omgeving die dat stukje over kan nemen? Ik merk dat er vaak best mensen zijn die graag willen helpen maar niet weten hoe en in de dagelijkse praktijk ook wel lastig in te passen. Maar je tanden in zoiets zetten is misschien wel mogelijk? Of kan de wijkcoach daarin nog iets betekenen?

En herkenbaar om het allemaal niet meer te trekken. Hier gisteravond weer gezeik om het slikken van een pil. Ik trok het gewoon niet meer en ben naar bed gegaan en heb man het laten oplossen :@

Wij hebben het bedritueel redelijk losgelaten. Dat wil zeggen, iedereen moet op een betaald moment bedklaar zijn en daarna schakel ik uit. Of ze gaan slapen of niet zoeken ze zelf maar uit maar blijf op je kamer en laat mij met rust. En ja, soms zit er eentje tot midden in de nacht nog te tekenen of moet ik om 3 uur s nachts nog even tegen D2 zeggen dat dit niet het moment is om keyboard te spelen. Maar soi. Ook niet opvoedkundig verantwoord maar qua hulpverlening kwamen we hierin ook niet veel verder.
pi_221572318
@Schanu wat een gedoe met die buggy. Kan me voorstellen dat je daar de energie niet meer voor hebt.
Misschien MEE eens vragen of die niet iets kunnen qua ondersteuning.
En dan maar even niet opvoedkundig verantwoord, je bent ook gewoon een mens, sterkte :*

Wij zijn intussen voor oudste zo ver dat we de indicatie voor de dagbesteding krijgen, ik moet wel eerst een pgb scan doen om te kijken of ik vertegenwoordiger kan zijn.
We hadden dit al voor de zomervakantie aangevraagd en uitgerekend in de weken dat de begeleidster van oudste op vakantie is, komen ze op gesprek... zucht. Dus dat moest ik alleen doen... ex had niet echt interesse om het pgb te beheren, dus dat mag ik doen.
En eigenlijk... eigenlijk ligt mn bordje al meer dan vol genoeg.

Ik heb een maand geleden nog eens gebeld of er voor de jongste al zicht was op een keukentafelgesprek, toen zouden we op de spoedlijst komen... ik blij dat het geen gillende spoed is.
Nog niks gehoord. Heb ik ook gezegd tegen die dame die voor de oudste kwam, maar die kwam namens de wmo en jongste is jeugdwet... En toen ik vroeg of we ook al naar het verlengen van de indicatie van oudste voor begeleiding moesten kijken, kreeg ik een tik op de vingers, want we hadden te vroeg geëvalueerd en dat hadden we nog helemaal niet mogen insturen, pas 8 weken van tevoren :')
En wij dachten mooi op tijd te zijn, want ze hebben het zo druk.
Schiet mij maar lek hoor.
pi_221591056
We hebben de buggy zaterdag voor het eerst uitgetest en ze zat er probleemloos in. Op een gegeven moment lukte het niet meer, toen hebben we een doek over de kap gehangen zodat ze een soort van tentje had. Dat vond ze echt heel fijn. Deze week komt de knuffel binnen die ik heb gekocht en kan ze die erbij uitproberen. Misschien komt het zo toch nog goed.

Kyara, slim dat jullie het bedritueel hebben losgelaten als dat helpt! Hier is het probleem dat Jewel er steeds uit blijft komen en naar ons toe gaat, of haar zusje wakker gaat maken. Wat mij betreft mag ze tot 12 uur 's nachts lezen in bed als ze dan in ieder geval maar blijft liggen, ze wordt vanzelf moe genoeg om in slaap te vallen, maar dat in bed liggen lukt haar dus al niet. Hopelijk slaapt ze nu weer wat sneller omdat school weer is begonnen.

Wat fijn dat er een indicatie komt voor dagbesteding voor de oudste Nijna, maar wat pittig dat dit er allemaal weer bijkomt voor jou. Klinkt ook als een moeizame samenwerking met de wmo/gemeente, het lijkt mij heel lastig dat beide kinderen onder een andere afdeling vallen en je dus nog meer contactlijntjes hebt om te moeten onderhouden. Heb je een consulente bij de gemeente die dit overkoepelend voor je zou kunnen oppakken zodat jij het wat meer los kan (proberen te) laten?
pi_221596613
@Schanu, hopelijk komt het zo toch goed met de buggy!

Ik trof nu een wmo consulent die wel wat dingen voor me is gaan uitzoeken, omdat ik in eerste instantie een beetje boos werd toen ze belde en vervolgens ventileerde dat dit er ook nog wel bij kon op het bord en de begeleidster op vakantie was enzo. Dus ze heeft wel eea uitgezocht, dus ik denk dat dat de boel wel iets versneld heeft.
pi_221608528
PGB scan gedaan en geslaagd, het leek meer een toets begrijpend lezen, maar goed het is gelukt dus die hobbel is genomen.

Heb daar ook nog even aangezwengeld dat we voor jongste wel erg lang aan het wachten waren en wonder boven wonder had ik 's middags iemand aan de telefoon om een afspraak te maken :+ .
Nu het gesprek nog... maar weer een stapje dichterbij voor hulp voor haar.
pi_221608689
Wat houdt pgb voor jullie in? Fijn dat er weer een hobbel is genomen en stapje dichterbij hulp.
pi_221608833
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:22 schreef Kyara het volgende:
Wat houdt pgb voor jullie in? Fijn dat er weer een hobbel is genomen en stapje dichterbij hulp.
De dagbesteding waar oudste heen zal gaan is voor de wmo alleen uit PGB en niet vanuit ZIN te financieren.
Dus het is om de dagbesteding te financieren. Ik ga het beheer doen van het PGB omdat de oudste dat niet zelf kan. Zowel de financiële kant als de zorginhoudelijke kant.
pi_221609749
Is jouw oudste meerderjarig inmiddels?
pi_221609926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:09 schreef Kyara het volgende:
Is jouw oudste meerderjarig inmiddels?
Ja, wordt alweer 19 dit jaar. Dus niet meer zo kind... nou ja sociaal emotioneel valt ze nog wel in de categorie kind...
pi_221610166
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
  Redactie Frontpage woensdag 19 augustus 2026 @ 22:35:38 #187
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221610503
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Het lijkt me best heftig als je kind meerderjarig is en je als ouder niet meer zo eenvoudig hulp in kan schakelen.
Is het ook. Gelukkig ziet oudste hier in dat ie hulp nodig heeft. Ik heb bij de gemeente gevraagd om mijn contactpersonen ook voor hem in te zetten. Dat scheelt weer. Hier wel zin overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221614339
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:50 schreef Kyara het volgende:
Daarom hebben we ook mentorschap aangevraagd, zodat wij dit soort dingen kunnen regelen, ook huisarts e.d.

Bewind hebben we niet gedaan, omdat we denken dat we dat samen met haar kunnen en ze daar tot nu toe voor open staat. Als dat niet blijkt te werken kan dat altijd nog.
En straks ook met dat pgb, ik wil haar daar ook wel in meenemen, het gaat immers om haar toch ook.
pi_221618986
Iemand hier ervaring met een ESSA (Emotional Support Stuffed Animal)? Ik kwam er iets over tegen op Facebook en lees er goede dingen over. Ik vond een hele leuke betaalbare, de little of big paws. Maar nu vraag ik mij af of dat toegevoegde waarde zou zijn voor de 9 jarige. Zij is ontzettend into knuffels, haar lust en haar leven, maar ik vraag mij af of een ESSA knuffel iets anders biedt dan de honderden andere knuffels die ze al heeft. Of dat mijn 8 jarige er wat aan zou hebben, die lijdt steeds meer onder het gedrag van haar zus dus kan ook wel wat extra steun gebruiken. Maar werkt een ESSA ook echt als steun of is het slechts de zoveelste knuffel voor de knuffelverzameling?

Vooral op zoek naar ervaringen dus om beter af te kunnen wegen of het wat voor mijn meiden (of 1 van hun) zou zijn.
pi_221619618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 11:08 schreef Schanu het volgende:
Iemand hier ervaring met een ESSA (Emotional Support Stuffed Animal)? Ik kwam er iets over tegen op Facebook en lees er goede dingen over. Ik vond een hele leuke betaalbare, de little of big paws. Maar nu vraag ik mij af of dat toegevoegde waarde zou zijn voor de 9 jarige. Zij is ontzettend into knuffels, haar lust en haar leven, maar ik vraag mij af of een ESSA knuffel iets anders biedt dan de honderden andere knuffels die ze al heeft. Of dat mijn 8 jarige er wat aan zou hebben, die lijdt steeds meer onder het gedrag van haar zus dus kan ook wel wat extra steun gebruiken. Maar werkt een ESSA ook echt als steun of is het slechts de zoveelste knuffel voor de knuffelverzameling?

Vooral op zoek naar ervaringen dus om beter af te kunnen wegen of het wat voor mijn meiden (of 1 van hun) zou zijn.
Ja, wij! Onze meiden hebben allebei een hulphond. Ze hebben ook een tuigje met emotional support (elders aangeschaft). Deze honden gaan overal mee naar toe. Ook naar school. Ze bieden houvast en support, geven opening tot een gesprekje en zijn inmiddels een vast gegeven. Ze hebben tig andere knuffels en zitten nu ook in de Jellycat fase en nu in de zomer zijn de hulphonden vrij van dienst maar zodra er iets spannends op het programma staat, zijn de honden wel de knuffels die direct meegaan.

Het tuigje vonden wij trouwens erg fijn omdat het duidelijk maakt het dat het niet zomaar een knuffel is. Daardoor wordt er ook wat respectvoller mee omgegaan door andere kinderen en door volwassenen (ook op regulier onderwijs, waar op een "normale" knuffel wel eens werd gereageerd dat ze geen kleuters meer waren).
pi_221619946
Wat fijn dat het zo goed helpt voor jouw meiden Kyara, bedankt voor het delen O+
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 21:35:00 #192
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221647690
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221647711
En een echte hulphond is dat nog een optie kyara en schanu?
pi_221648366
Wellicht ooit. Het opleiden is zoveel gedoe vind ik. Een organisatie doet het ook pas vanaf 16 jaar.
pi_221648373
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILER
SPOILER
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:41:18 #196
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221648739
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 23:13 schreef Kyara het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221649226
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 21:35 schreef Troel het volgende:
SPOILER
SPOILER
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221649266
[quote]2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 06:41 schreef Troel het volgende:

[..]

SPOILER
Quote verkloot maar goed. @Troel dus
pi_221649321
Mini-ToT is vorige week op een nieuwe, grotere school begonnen.
De kinderen daar zijn veel drukker en luidruchtiger dan op z'n oude school en hij is op het eind van de dag enorm overprikkeld en soms emotioneel.
Hij kan er ook echt niet tegen als hij ziet dat er regeltjes overtreden worden: "Ik zit in de klas om te leren, en die andere kinderen doen allemaal dingen die van de meester niet mogen!"
De andere kinderen van zijn oude school die nu ook naar deze school gaan, hebben het ook erg zwaar met de overgang. Maar ja; het is pas ook net iets meer dan een week he.

Ik heb met de leraar overlegd en hij krijgt nu gehoorbescherming om zich meer af te kunnen sluiten. Ook mag hij een boterhammetje eten als hij merkt dat zijn energieniveau laag aan het worden is.
Wat ook wel fijn is, is dat hij midden vooraan bij de leraar zit en zo dus iets minder meekrijgt van wat de andere kinderen allemaal doen.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:38:38 #200
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221649792
Wel prettig dat de docent meedenkt! Heb je contact ook met de andere ouders? Dat kan heel prettig zijn omdat jullie allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')