Dag duurt nog langquote:
Zoals vandaag.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:48 schreef Chillegast het volgende:
[..]
En er zullen nog vele maandagen komen.
Het lijkt nog mee te vallen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:01 schreef Black-Death het volgende:
Flinke klappen gisteren, zal vandaag niet veel beter zijn denk ik.
Niet 1 van mijn betere beleggingen kan ik je vertellenquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Ajax is beursgenoteerd, dus op zich...
Lithografie machines bouwen en ontwikkelen en onderhouden is geen kunstje wat je alleen doet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:41 schreef BEFEM het volgende:
Ik snap niet waarom dat ASML niet meer profiteert van de AI hype. Alle partijen gooien hun prijzen gigantisch omhoog, dat zou ASML ook kunnen doen. Tis echt peanuts wat nu de kosten van een ASML machine zijn.
Ik heb het niet over de techniek maar over de prijsquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:14 schreef dop het volgende:
[..]
Lithografie machines bouwen en ontwikkelen en onderhouden is geen kunstje wat je alleen doet.
Ook geen product wat je ontwikkelt verkoopt en nooit meer naar om hoeft te kijken.
Ingewikkeld spel tussen leveranciers en klanten. Waar bij je met iedereen vriendjes moet blijven.
Niks peanuts, markt die veel gecompliceerder in elkaar zit dan jij lijkt te snappen.
Een beetje, weetje wat de winstmarge van asml is?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de techniek maar over de prijs
300 miljoen is nu peanuts voor klanten. Als al die chipfabrikanten hun winst gigantisch kunnen verhogen, waarom ASML dan maar een beetje?
Ja ~55%.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:31 schreef dop het volgende:
[..]
Een beetje, weetje wat de winstmarge van asml is?
Het zijn geen koekjes of chips waar bij je met wat overwerken morgen 2x zoveel kunt verkopen.
Asml samsung Tsmc en Intel moeten nog jaren verder met elkaar.
De marges bij hun klanten zijn op de Pieken soms hoger maar in de dalen moet er soms geld bij.
Je kunt wel denken dat de prijs peanuts zijn maar geheugen en chips is een markt die enorm volatiel is.
En is het enige motivatie voor de koplopers van nu om extra geld uit te geven? Of is een aanschaf van high-na machines een proces waar jaren overheen gaat.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ~55%.
Je hebt het nu niet over een kleine piek he, Samsung een kwartaalwinst van 60 miljard! Dit is totaal anders dan de volatiliteit die we de afgelopen 20 jaar hebben gezien in de chipindustrie.
Maar ook: Wetsvoorstel VS hangt als donkere wolk boven Chinese afzetmarkt van ASMLquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:57 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-met-tsmc-op-de-loer
Haha, wat een timing.
Zou de MATCH act ook invloed hebben op Nokia? Nokia gaat echt hard naar benedenquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:56 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Maar ook: Wetsvoorstel VS hangt als donkere wolk boven Chinese afzetmarkt van ASML
20k nu of 20k bij uitkeren?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:52 schreef Faraday01 het volgende:
ASML belooft medewerkers 20k in aandelen als ze tot 2030 blijven. Bij 42.000 medewerkers gaat dat om 840 miljoen euro.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |