abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220796669
Er loopt hier in LIF al een leuk topic over kringloop winkels dus dacht daar kan vast en zeker wel een klein "broertje" bij die specifiek over Garagesales gaat. Iets waar ik mij al jaren mee vermaak!

Want eerlijk is eerlijk, een Garagesale is heel wat anders dan langs een paar kringloopwinkels gaan. Je komt dus niet bij commerciėle bedrijven maar gewoon jan en alleman, bij hun huis, op hun terrein. En dat soms op plekken waarvan je het bestaan niet eens wist.

Zelf ga ik al ruim 3 jaar Garagesales in het Noorden van het land af en heb al heel wat mooie dorpjes mogen bezoeken en heel veel leuke mensen gesproken en natuurlijk her en der ook leuke dingen gescoord!

Het lijkt mij leuk om middels dit topic / eventuele reeks elkaar op de hoogte te stellen van garagesales in Nederland/Belgie/Duitsland? en als je zelf bent geweest eens te delen wat je hebt gescoord en wat je er van vond, de plekken die je hebt bezocht?!

Dus laat ik even beginnen!

Dit weekend zijn er in de provincie Groningen 2 garagesales.

Zaterdag in Garnwerd
https://garnwerd.eu/garage-sale-zaterdag-16-mei/

En zondag is er de route in Oldambt
https://www.oldambtnu.nl/2026/05/11/246478/

Beide ga ik natuurlijk rijden! en zal hier wel vermelden wat ik er van vond!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220808198
Is wel leuk idd, maar deze twee gaan niet lukken.
pi_220808209
Vandaag dus in het pittoreske dorpje Garnwerd geweest! en wat een hoop verkopers daar! Heb geen lijst gehaald want zo groot is Garnwerd niet. Na anderhalf uur had ik het wel gezien en ja we hebben wel wat gescoord.

LEGO Eifeltoren (wel gebruikt) voor 15 euro (geef ik aan een vriend)
10 plantjes voor 6 euro
Een wekker voor 50 cent
Koperen weegschaal voor 2 euro 50.

En dat was het wel, niet veel wat ik wilde hebben maar de plantjes waren wel weer super! Tuin nu ook weer ietsje voller.

Heb zin in morgen!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220825487
Vandaag samen met een vriend de route Oldambt gereden en ruim 50 adressen bij langs geweest.

En ja we hebben best leuke dingen gescoord..

2 koperen windlantaarns voor 10 euro samen
Elec. Kettingzaag van black en decker voor 5 euro
Schep (bijna nieuw) 2 euro
2 Rotan krukjes voor 4 euro
Nieuw prullenbakje voor 50 cent

En m'n kammeraad had nog een buitenzitset gekocht voor 50 euro (ook als nieuw).

Dus ja, was leuk! Weer zat een beetje tegen maar mocht iig onze pret niet drukken! Volgend jaar weer!
Like trump...
  zondag 17 mei 2026 @ 17:40:22 #5
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220826705
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:42 schreef Cockwhale het volgende:
Is wel leuk idd, maar deze twee gaan niet lukken.
Beter een breder topic maken, kringloopwinkel, marktplaats, rommelmarkt, garageverkoop, gewoon lekker alle 2e hands pareltjes bij elkaar.
pi_220827029
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:40 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Beter een breder topic maken, kringloopwinkel, marktplaats, rommelmarkt, garageverkoop, gewoon lekker alle 2e hands pareltjes bij elkaar.
Van mij hoeft dat niet, hoeft geen stormlooptopic te worden.

Oh helemaal vergeten. Ook nog een vouwfiets met versnellingen gekocht voor 30 euro inclusief tas.
Like trump...
  zondag 17 mei 2026 @ 18:18:53 #7
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220827077
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:12 schreef Chandler het volgende:

[..]
Van mij hoeft dat niet, hoeft geen stormlooptopic te worden.

Oh helemaal vergeten. Ook nog een vouwfiets met versnellingen gekocht voor 30 euro inclusief tas.
Dat wordt het ook niet maar kan wel prima bij elkaar.

Die vouwfiets is een koopje, leuk :)
  maandag 18 mei 2026 @ 20:09:15 #8
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220835056
Ik ben er ook wel van, op rommelmarkten vind je nog wel eens echte pareltjes.
Bij de kringloop worden die er tegenwoordig uitgefilterd.
pi_220864028
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:18 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Dat wordt het ook niet maar kan wel prima bij elkaar.

Die vouwfiets is een koopje, leuk :)
Ja zeker, moet ik nog steeds even uittesten, staat al een week op mij te wachten.
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:09 schreef Mubassie het volgende:
Ik ben er ook wel van, op rommelmarkten vind je nog wel eens echte pareltjes.
Bij de kringloop worden die er tegenwoordig uitgefilterd.
Yup, tenzij je vriendjes bent met de mensen die er werken, dan kun je nog wel eens iets scoren.. maar veel zijn tegenwoordig ook best prijzig.. Zeker HET GOED en dergelijke grote ketens. :{

Morgen is er trouwens weer 1tje in Borger (Drenthe)
Like trump...
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:19:25 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220864049
This thread is…. -O-

Doe eens foto’s van je aankopen! O-)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:24:48 #11
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220864084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:14 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ja zeker, moet ik nog steeds even uittesten, staat al een week op mij te wachten.
[..]
Yup, tenzij je vriendjes bent met de mensen die er werken, dan kun je nog wel eens iets scoren.. maar veel zijn tegenwoordig ook best prijzig.. Zeker HET GOED en dergelijke grote ketens. :{

Morgen is er trouwens weer 1tje in Borger (Drenthe)
Het Goed is tegen het criminele aan met de prijzen die ze vragen voor gekregen spullen. Die mijd ik.

Het mooiste zijn de onbekende rommelige kringloopjes in dorpjes. In oude schuren en loodsen.

En nog mooier inderdaad de dorpse rommelmarkten.
pi_220864098
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het Goed is tegen het criminele aan met de prijzen die ze vragen voor gekregen spullen. Die mijd ik.

Het mooiste zijn de onbekende rommelige kringloopjes in dorpjes. In oude schuren en loodsen.

En nog mooier inderdaad de dorpse rommelmarkten.
Klopt en de kleinere leger des heils / stichtingen en dergelijke kringlooptjes. En vooral de niet gesorteerde kringloopjes! Daar vind ik geregeld nog wel een gem ;)
Like trump...
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 12:17:32 #13
184769 crew  Deisyy
pi_220884442
Garagesale, een sale in je garaasssjjj.

Bekijk deze YouTube-video
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220917615
Vandaag zijn er meerdere garagesales in het noorden//

Sexbierum - Pietersbierum
Assen/Kloosterveen
Nieuw-Buinen / Buinerveen

Die laatste ga ik straks eerst bezoeken... en mogelijk sluit ik af met Kloosterveen in Assen.

Ben benieuwd naar de omgeving daar! O+
Like trump...
pi_220917625
Rommelmarkten ken ik uiteraard wel, maar dat we in Nederland ook garagesales hebben was mij niet bekend. Eens kijken of ze dat in mijn omgeving ook hebben, lijkt me best geinig om een keer te gaan doen!
pi_220917656
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:04 schreef Bargehassus het volgende:
Rommelmarkten ken ik uiteraard wel, maar dat we in Nederland ook garagesales hebben was mij niet bekend. Eens kijken of ze dat in mijn omgeving ook hebben, lijkt me best geinig om een keer te gaan doen!
Persoonlijk kan ik er erg van genieten, je komt op plekken waar je nog nooit bent geweest, je spreekt veel onbekenden en soms scoor je ook nog eens een leuk pareltje..

Het kost mij meer dan het oplevert op financieel gebied, maar de rest maakt het meer dan goed! :+
Like trump...
pi_221025252
Vandaag zijn er garagesales in Scheemda / Heiligerlee

En Marsdijk in Assen. (deze ga ik niet heen).
Like trump...
pi_221731844
Morgen is er weer 1tje en dit keer in Drachten. Met wel meer dan 100 adressen.

https://www.google.com/ma(...)059226645507807&z=13
Like trump...
pi_221747500
Afgelopen route in Drachten was leuk al heb ik ze niet alle 100 gehad :@

Wel 60 en toen was ik er klaar mee.

gescoord!?

Een simpele metaaldetector
1 ps2 spelletje

(samen voor 13 euro)

een giertje voor een euro, en een 400w verwarmingding voor in het stopcontact voor maar 3 euro

Maar wel heel veel leuke gesprekken gehad! :Y
Like trump...
pi_221755134
Oeh die in Drachten ben ik helaas misgelopen, terwijl ik er vorige week nog was.

Is er een centrale site waar je een agenda van garagesales kan vinden? (Of: hoe kom jij aan je info Chandler?)
  dinsdag 8 september 2026 @ 21:53:20 #21
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221755166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:48 schreef Meridiaan het volgende:
Oeh die in Drachten ben ik helaas misgelopen, terwijl ik er vorige week nog was.

Is er een centrale site waar je een agenda van garagesales kan vinden? (Of: hoe kom jij aan je info Chandler?)
Ja, ik was ook vlakbij, in Ureterp.
Voorheen Bargehassus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')