abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:59:19 #51
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220792138
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:57 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Het is een begrafenis. Doorgaans hou je dan ook rekening met de nabestanden. Dus kan je ook niet zomaar alles aantrekken waar jij je lekker in voelt. Vandaar de spoiler ter ilustratie.
Mij lijkt het dat je daar sowieso al rekening mee houdt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220799347
Grinnik. Ik was keihard mijn best aan het doen, qua outfit. Krijg net app'je van mijn zus (als antwoord op mijn: "Help, wat moet ik aan?", die ik haar een paar dagen geleden (voor dit topic) stuurde).

"Iets netjes. Hoeft niet zwart of wit te zijn (mag wel). Liefst iets in effen kleuren, maar zelfs dat is niet verplicht."

Shit. :D
Mon 'en!
pi_220799917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:14 schreef bloempjuh het volgende:
Grinnik. Ik was keihard mijn best aan het doen, qua outfit. Krijg net app'je van mijn zus (als antwoord op mijn: "Help, wat moet ik aan?", die ik haar een paar dagen geleden (voor dit topic) stuurde).

"Iets netjes. Hoeft niet zwart of wit te zijn (mag wel). Liefst iets in effen kleuren, maar zelfs dat is niet verplicht."

Shit. :D
Nu nog minder stress om een outfit te vinden? Of is de de vraag nu: Wat is netjes :-)

Ik zou je Free Palestina trui wèl thuislaten (maar dat was je al van plan) :-)
pi_220800380
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:59 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Nu nog minder stress om een outfit te vinden? Of is de de vraag nu: Wat is netjes :-)

Ik zou je Free Palestina trui wèl thuislaten (maar dat was je al van plan) :-)
Haha, ik denk dat ik bij mijn plan (zwarte jumpsuit, zwarte trui of hoodie, rode schoenen) blijf. Ik ga wel even uittesten of de trui doorschijnt (en indien ja er iets kleurigs onder aandoen).

Inderdaad blijft alles met (politieke) statements wel thuis. Helaas. ;)

(Zeker ook omdat er mensen in mijn familie rondlopen die qua politiek nogal aan de extreem-niet-mijn-opvattingen-kant zitten, neem ik liever geen risico. In mijn dagelijks leven blijf ik wel een zwart-witte keffiyeh dragen e.d.)
Mon 'en!
pi_220800563
Laat je ons weten wat je aan hebt gehad?

Ben heel benieuwd namelijk! :Y en stiekem hoop ik dat je een klein beetje rebels bent! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:29:56 #56
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800587
Ik zou die jumpsuit doen met zwarte shirt met lange mouwen eronder als je het graag wil bedekken.

Verder mag ik hopen dat je familie je kent en je voorkeuren kent dus dan is dit voor jou al ingetogen genoeg.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:19:44 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220800934
Ik zie regelmatig begrafenis gangers hier in de buurt naar de kerk wandelen. Je zus heeft gelijk : zwart hoeft echt niet meer. Je zult er dus gewoon prima/onopvallend uitzien.
Alvast sterkte gewenst voor een paar moeilijke uurtjes.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220808413
Potverdorie, ik was dus de enige die volledig in zwart was.

Rebels: ik had een knalroze longsleeve onder mijn jumpsuit, maar omdat het koud was had ik mijn (zwarte) hoodie aan.

Op zich was dit wel een prima outfit, dus. Dankjewel voor het meedenken, allemaal! O+
Mon 'en!
  Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 13:24:44 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220808491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:16 schreef bloempjuh het volgende:
Potverdorie, ik was dus de enige die volledig in zwart was.

Rebels: ik had een knalroze longsleeve onder mijn jumpsuit, maar omdat het koud was had ik mijn (zwarte) hoodie aan.

Op zich was dit wel een prima outfit, dus. Dankjewel voor het meedenken, allemaal! O+
Goed gedaan!
Fijn dat het achter de rug is. ^O^
pi_220815090
Mijn moeder is onlangs overleden. En zij zei altijd, doe op een uitvaart iets aan waar jij je goed en prettig in voelt.
Nou hangt het wel een klein beetje af van wat gebruikelijk is in de omgeving van waar de overledene vandaan komt.
Maar ik zou gaan voor een nette kleding waar je je fijn in voelt.
pi_220819484
Even een tip voor iedereen die een uitvaart te organiseren heeft: zet even iets op de kaart over een dresscode!

Volgende keer als ik 'mee moet' (ik ga níet bij elk familielid, sorry, dat trek ik oprecht niet) houd ik deze jumpsuit/hoodie/nette trui als optie en ik ga investeren in longsleeves in alle mogelijke effen kleuren (ik heb nu alleen knalroze en een regenboog-kleurige). Dat is dan gewoonweg mijn begrafenis-outfit. Done.

Bonus: nu kan ik ook de zwarte jurk (die ik al jaren bewaar 'voor de eerstvolgende begrafenis') éindelijk weg doen. No way dat ik nog óóit in een jurk ergens heenga.
Mon 'en!
pi_220819648
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 07:06 schreef bloempjuh het volgende:
Even een tip voor iedereen die een uitvaart te organiseren heeft: zet even iets op de kaart over een dresscode!

Bij mijn moeder stond op de kaart:
...naam... heeft genoten van haar leven en
dat mag ook geuit worden bij haar afscheid.

Indirect was dat ook gericht op dat het niet in het zwart hoeft. Zelf had ze toen mijn vader (95jr) overleed een lila
shirt aan.
Ik had bij haar herdenkingsdienst bordeaux rood shirt met licht grijze spijkerbroek aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')