Ik ben ook niet zo naief dat ik niet zie dat draagvlak creëren geen moeite gaat kosten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar met deze beredenering laat je ook piekfijn zien waarom het in Loosdrecht niet gaat werken.
[..]
Gezien de effecten die het geweld heeft gehad verwacht ik eerder meer toekomstig geweld.
[..]
Men was juist niet bang voor verandering en stapte daarom uit de EU.
Nederland heeft geen democratisch proces.quote:Op woensdag 13 mei 2026 07:58 schreef Isdatzo het volgende:
En daar moet dan, volledig buiten het democratisch proces om, politieke besluitvorming mee worden afgedwongen?
Ja, nederland kan maar 0,001 % van de wereldbevolking opnemen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tot op heden heeft niemand maar daar een sluitend antwoord op kunnen geven. Wat is het nut van asiel? Verder dan wat abstract gewauwel en misplaatste morele hooghartigheid komt men niet.
Die willen alleen andere christenen helpen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als niemand in je omgeving zo denkt dan zit je ook wel vast in een eenzijdige omgeving.
Maar ik spreek dan weer heel veel mensen dus put uit een grotere poel. De mensen die nog wel in migratie en het helpen geloven komen uit de biblebelt en hebben vroeger vaak uitzendingswerk gedaan. Maar ja die geloven dan ook weer in sterke verhalen uit een boek
Ik voel me niet geroepen om jou hier te gaan overtuigen van het nut of doel van asielopvang.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tot op heden heeft niemand maar daar een sluitend antwoord op kunnen geven. Wat is het nut van asiel? Verder dan wat abstract gewauwel en misplaatste morele hooghartigheid komt men niet.
Nee helemaal niet. Jij zet je punt kracht bij door nepnieuws.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oke dan heb ik dat verkeerd begrepen
Blijft het punt toch hetzelfde
Slopen en geweld gebruiken
Echt erg!quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nederland heeft geen democratisch proces.
Oh ik heb er wel die zo denken maar niet zo extreem, mijn broer bijvoorbeeld maar die stond niet in Loosdrecht gisteren en zal hier ook niet achter staanquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als niemand in je omgeving zo denkt dan zit je ook wel vast in een eenzijdige omgeving.
Maar ik spreek dan weer heel veel mensen dus put uit een grotere poel. De mensen die nog wel in migratie en het helpen geloven komen uit de biblebelt en hebben vroeger vaak uitzendingswerk gedaan. Maar ja die geloven dan ook weer in sterke verhalen uit een boek
Oh dus er is geen brand gesticht en geweld gebruikquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Jij zet je punt kracht bij door nepnieuws.
Lokale bewoners aangevuld met relschoppers van buitenaf en Wesley op zijn fatbike.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Jij zet je punt kracht bij door nepnieuws.
folklore om boze geesten te verdrijvenquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh dus er is geen brand gesticht en geweld gebruik
Wat zag ik gisteren dan op TV?
Rusland is een autoritair land dat schijnverkiezingen houdt terwijl de elite achter de schermen alle macht in handen heeft. Lijkt me meer iets voor jou dus! Hoef je nooit bang te zijn dat het volk de verkeerde kiest.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou snel ergens asiel aanvragen waar het beter is. Rusland? Paraguay?
Ik had ook niet verwacht dat je er antwoord op zou geven. Net als niemand dat kan buiten wat abstract gewauwel en misplaatste morele hooghartigheid.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik voel me niet geroepen om jou hier te gaan overtuigen van het nut of doel van asielopvang.
Mijn punt is dat de Nederlandse samenleving nu eenmaal bedacht heeft dat dat er is, los van wat jij of ik er als individu van vinden. Daar kan je het mee oneens zijn (of juist niet), maar dat maakt jouw mening nog geen feit.
En dat je het ermee oneens bent geeft je nog niet het recht om besluitvorming met geweld en intimidatie af te dwingen.
Tuurlijk sta ik niet achter ongeregeldheden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh ik heb er wel die zo denken maar niet zo extreem, mijn broer bijvoorbeeld maar die stond niet in Loosdrecht gisteren en zal hier ook niet achter staan
Je kan toch gewoon tegen asiel zijn en dit afkeuren, net zoals ik tegen het beleid van Israël ben maar die vernielingen in de universiteiten af keur van die demonstrates hier
Het kan samen gaan
En dat mis ik hier bij sommige, ook bij jou en je lijkt me een intelligente kerel
Dit is zo’n beetje de tendens onder de goedpraters in dit topicquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk sta ik niet achter ongeregeldheden.
Maar
Ik ben niet zo snel bang dus ik denk dat ik lekker hier blijf in dit verschrikkelijke land zonder(!!!) democratisch proces waar je (blijkbaar?) wel bang moet zijn dat 'het volk' 'de verkeerde' kiest.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Rusland is een autoritair land dat schijnverkiezingen houdt terwijl de elite achter de schermen alle macht in handen heeft. Lijkt me meer iets voor jou dus! Hoef je nooit bang te zijn dat het volk de verkeerde kiest.
De overheid faalt al heel lang, op dat gebied ben ik het met je eensquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk sta ik niet achter ongeregeldheden.
Maar ik vind de overheid zo star in dit alles, al bij de verkiezingen bleek 63% rechts had gesteld en mild tege verder migratie is.
En dan nog gewoon alles doordrukken, niet communiceren niet luisteren naar protesten
En het ene na het andere incident met “jongeren” dagelijks in het nieuws.
En dan ook nog steeds: tekort aan drinkwater!
Tekort aan woningen!
Wegen en treinen steeds voller!
Wachttijden woningen steeds langer!
Ter Apel steeds voller!
Waarom praat jij altijd over haat aan buitenlanders? Noem het beestje bij de naam, het is de Islam. Er zijn er weinig die problemen hebben met Oekraïense vluchtelingen volgens mijquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Echt schrikbarend hoe mensen hier gewoon oproepen tot geweld en het laten dood branden van mensen.
Alles om de haat tegen buitenlanders te uiten.
Maar he, de users hier zijn natuurlijk niet echt tegen buitenlanders. Uhu![]()
quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:41 schreef DobbyDobby het volgende:
Waarom praat jij altijd over haat aan buitenlanders? Noem het beestje bij de naam, het is de Islam. Er zijn er weinig die problemen hebben met Oekraïense vluchtelingen volgens mij
quote:"Of de vietnamese loempiaverkopertjes."
Niet wat het toewijzen van asiellocaties betreft in ieder geval. Mensen worden totaal voor een voldongen feit geplaatst. Eigenlijk hadden we al gekozen burgemeesters moeten hebben die beter de signalen vanuit de samenleving snappen en niet rucksichtlos alleen doen wat Den Haag wil.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Omdat mensen hier niet altijd specifiek praten over haat tegen moslims.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom praat jij altijd over haat aan buitenlanders? Noem het beestje bij de naam, het is de Islam. Er zijn er weinig die problemen hebben met Oekraïense vluchtelingen volgens mij
1 van de meest democratische landen ter wereld, maar sure.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Onze radicale knakkertjes hebben radicale en totaal onzinnige verzonnen ideeën. Je verwacht het niet…quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1 van de meest democratische landen ter wereld, maar sure.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |