abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220767254
Aangezien we vaak dood worden gegooid met de slechte invloed van de manosphere, Tate en Peterson (bij die laatste is het mij nog altijd onduidelijk waarom, want anders dan op een biologisch correcte en politiek incorrecte mening over transgenders heb ik hem nog niet echt kunnen betrappen) en er nu zelfs een docu over is op Netflix (gekeken, ik zie vooral een paar mannen die hun onzekerheid overschreeuwen op SM en daar een verdienmodel van hebben gemaakt wat slechts een beperkte groep tijdelijk zal trekken) vond ik onderstaand artikel op Geenstijl wel de moeite van het bespreken waard:

https://www.geenstijl.nl/(...)s-de-manosphere-weer

Ja het is allemaal weer heel erg gesteld met mannen. Dit weekend periodiek groots uitgepakt door de NOS, en vandaag weer door de Volkskrant. Boeit allemaal niet wat er staat want er staat precies hetzelfde als alle vorige keren, en ook toen was het enige leerzame dat er verzwegen wordt dat Andrew Tate zich tot de islam heeft bekeerd.

Maar laten we het voor de verandering eens over vrouwen hebben. Ten eerste is heel woke natuurlijk een ten diepste vrouwelijk fenomeen. Waar fascisme als viering van brute kracht en uniformiteit de toxisch mannelijke polariteit vertolkt, zo vertolkt woke als viering van handicap en multipliciteit de toxisich vrouwelijke polariteit. Zodoende leven we ook helemaal niet in een patriarchaat, want instituties - media, rechtspraak, onderwijs, de kunstsector, de GGZ en grensbewaking - zijn in daadwerkelijke of psychologische zin juist matriarchaten.

En gemiddeld genomen, wie radicaliseert hier nou eigenlijk? Een nieuw onderzoek onder 2.000 Britten tussen de 18 en 30 jaar oud in opdracht The New Statesman toont aan dat - in tegenstelling tot het beeld dat talloze artikelen over de Manosphere schetsen - vrouwen juist een veel vijandiger beeld van mannen hebben, dan mannen van vrouwen:

"Gen Z women are more left wing than their male peers when it comes to politics and economics. This generation of women is also (...) substantially more negative towards men than the men are towards women. Seventy-two per cent of men under 30 say they have a positive view of the opposite gender, compared with just 50 per cent of women of the same age. Thirty-eight per cent of men say they feel “very positively” towards women, while only 18 per cent of women say the same about men. This trend is particularly pronounced among women under 25, of whom just 35 per cent feel positively towards men. Men of this generation overwhelmingly think that they are understood by women and can trust members of the opposite gender, whereas women report much lower scores on both questions."

Nog zoiets dan, linkse jonge vrouwen zijn ook véél minder tolerant voor mannen met andere politieke opvattingen over immigratie, Israël, Trump en 'social justice' in de bredere zin:

"One in four young women say that their partner having different political views to them would be a red flag in a relationship. However, on particular political issues, women’s stance is more hard-line. Six in ten say they would find it difficult to date someone who disagreed with them on the Palestine/Israel conflict, or who did not share their views on Donald Trump. Seventy-four per cent say they’d find it difficult to be in a relationship with someone who did not share their views about social justice. Young women are also more likely than young men to say that they would not have a relationship with someone who disagreed with them over immigration."

Het zal inmiddels weinig verrassen maar jonge vrouwen zijn dus ook positiever over COMMUNISME dan kapitalisme:

"Men of this generation are substantially more positive about capitalism (net +28), whereas women view it (+2) substantially less favourably than communism (+11)."

In het verlengde daarvan hekelen vrouwen de natiestaat en nationale identiteit ook veel meer dan mannen:

"Gen Z women are significantly less likely to say they are proud to call themselves British than Gen Z men (53 per cent compared with 68 per cent). Perhaps this is because young men in Britain strongly do not think the country is racist (29 per cent to 57 per cent), while women (43 per cent to 38 per cent) think it is. The divide is similar on the question of whether the UK is sexist."

Kortom, Britse onderzoeksresultaten die volledig in lijn zijn met onderzoeken naar Amerikaanse jonge vrouwen, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat Nederlandse vrouwen en in de rest van continentaal West-Europa hier heel veel van verschillen.

De reden dat Louis Theroux geen spannende docu kan maken over de Femosphere, is dat de Femosphere gewoon de institutionele leidcultuur is.

Naschrift 12:51 - Een Europa-breed onderzoek door de University of Vienna lijkt te bevestigen dat jonge vrouwen uit 13 Europese landen waaronder Nederland in politiek opzicht nagenoeg identiek zijn aan Britse en Amerikaans jonge vrouwen: "Younger women are substantially more progressive on LGBTQ+ support and more left leaning in their ideological self-placement than their male peers (...) Overall, the findings indicate that the modern gender gap is primarily driven by shifts among young women toward the left, rather than by changes among young men." Nogmaals, wie radicaliseert hier nou?

Ps: laat dit vooral geen vrouwen- of mannenbash topic worden. De resultaten van de onderzoeken die genoemd worden maken duidelijk genoeg dat daar geen gebrek aan is.

Eerder: hoe krijgen we de geradicaliseerden weer binnen de lijntjes van gematigd…
pi_220767262
Oh YES nog een deel :') _O-
OH NOES!!!!1*&@@!!
  maandag 11 mei 2026 @ 19:49:10 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220767271
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het eerste deel van die post is ook niet echt iets om blij te liken :')
Omdat het waar is?
Alles voor de insta.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220767338
:')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220767345
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, daar komt de volgende complottheorie weer.
De witte man, die doet zoiets niet. :')
Het gaat om de getalsverhoudingen in de nachtelijke uren op straat. Het gaat ook om de getalsverhoudingen bij de verkiezingen. Als je wil weten hoe dat uitpakt moet je eens een leuke avondwandeling in Molenbeek gaan maken of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220767360
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat het waar is?
Alles voor de insta.
Is het volgende waar?
quote:
Voor een paar nylons en chocolade heulen ze met de vijand doorgaans, en tegenwoordig voor een paar likes.
Zien jij en Weltschmerz vrouwen als een soort van moffenhoeren? Of was neuken met een Canadees heulen met de vijand?
Het is weer erg verwarrend, dat vrouwenbashen. En ook nogal, tja, bot.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 mei 2026 @ 19:59:47 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220767375
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:48 schreef Regilio_ het volgende:
Oh YES nog een deel :') _O-
Haha, stormlooptopic.
Tweede zak popcorn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220767377
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Is het volgende waar?
[..]
Zien jij en Weltschmerz vrouwen als een soort van moffenhoeren? Of was neuken met een Canadees heulen met de vijand?
Bot? Gewoon onopgevoed.
pi_220767399
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha, stormlooptopic.
Tweede zak popcorn.
Ben het zelden inhoudelijk met je eens, maar een dergelijke tekst over popcorn zit ik al een hele tijd voor me te houden.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  maandag 11 mei 2026 @ 20:05:14 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220767443
quote:
Geen idee of dat een verwijzing naar Canadezen was.
Maar er zullen genoeg vrouwen en mannen zijn die verliefd worden op buitenlandse mensen of mensen van buitenlandse afkomst.

Sterker nog, flink wat mannen die naar Oost Europa gaan, of Thailand in de hoop daar een vrouw te vinden, of die met ze naar bed gaat in ruil voor een tientje of zo.

Niets mis mee.
pi_220767454
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat om de getalsverhoudingen in de nachtelijke uren op straat. Het gaat ook om de getalsverhoudingen bij de verkiezingen. Als je wil weten hoe dat uitpakt moet je eens een leuke avondwandeling in Molenbeek gaan maken of zo.
Groot broeinest van terrorisme Meer meer.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:06:43 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220767467
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef Regilio_ het volgende:
Ben het zelden inhoudelijk met je eens
Ah, jij bent zeker ook zo'n Trump, Wilders, of Netanyahu fanboy. :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220767472
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
[..]
Eens. Vrouwen zijn vaak wat liever.
Als iemand die met alleen maar vrouwen op een afdeling heeft gezeten zal ik mijn mond maar houden :X
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220767475
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Sterker nog, flink wat mannen die naar Thailand in de hoop daar een vrouw te vinden, of die met ze naar bed gaat in ruil voor een tientje of zo.

Niets mis mee.
Smerig ranzige oude lui ja.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:09:07 #15
5428 crew  miss_sly
pi_220767507
quote:

[..]
Is het volgende waar?
[..]
Aangezien het over geulen met de vijand gaat, zal het eerder verwijzen naar moffenhoeren dan neuken met Canadezen.

Maar buiten dat is het weer een typisch voorbeeld van neerbuigend spreken over vrouwen. Ze zijn zo dom en nutteloos en doen alles voor een beetje aandacht want tja, het blijven gewoon domme wijven, jatog
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220767514
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vieze gore misbruikers, die lopen te roeptoeteren dat al die wijven hier te feministisch zijn en alle buitenlanders het land uit moeten.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:10:12 #17
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220767519
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja, dat is wel treurig. En ook wel een vorm van uitbuiting.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220767629
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vieze gore misbruikers, die lopen te roeptoeteren dat al die wijven hier te feministisch zijn en alle buitenlanders het land uit moeten.
Dat zal ik niet willen zeggen. Meer gewoon vieze lui :P
pi_220767635
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat is wel treurig. En ook wel een vorm van uitbuiting.
Klopt. In Indonesië was het al erg. Van die lui die je opa konden zijn die dan aanpappen met een jonge dame.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:21:52 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220767646
Ik vind dit oprecht een ridicuul radicaal onderwerp in een dito topic, deel 2 alweer…
pi_220767650
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind dit oprecht een ridicuul radicaal onderwerp in een dito topic, deel 2 alweer…
Welkom op FOK! anno 2026.

Blijven doneren!

[ Bericht 1% gewijzigd door Regilio_ op 11-05-2026 20:33:29 ]
OH NOES!!!!1*&@@!!
  Redactie Sport maandag 11 mei 2026 @ 20:25:17 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220767670
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Shockerende troep levert. Je verwacht het niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220767756
Hoe kan je eigenlijk vaststellen dat de ene groep meer radicaliseert dan de andere groep? Dat is toch afhankelijk van waar het midden ligt, en dat midden is net zo goed subjectief. Elke groep vindt per definitie dat zij zelf dichter bij het midden ligt dan "die anderen".
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 11 mei 2026 @ 20:36:45 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220767781
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:33 schreef knoopie het volgende:
Hoe kan je eigenlijk vaststellen dat de ene groep meer radicaliseert dan de andere groep? Dat is toch afhankelijk van waar het midden ligt, en dat midden is net zo goed subjectief. Elke groep vindt per definitie dat zij zelf dichter bij het midden ligt dan "die anderen".
Het is toch echt rechts dat steeds meer radicaliseert.
Links is helaas juist meer naar het midden bewogen. Het links van vroeger is redelijk dood onderhand.
pi_220767814
Zie je ook op de dating apps, ik date met een Perzische die pro-Trump is en anti-regiem.
Op de dating apps heb je Nederlandse vrouwen met palestina en nog net geen ayahtolla foto's.

Komt door MSM en shows zoals Lubach
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')