Die therapie is kennelijk nog niet geheel afgesloten als je nog steeds niet goed in staat bent je grenzen aan te geven jegens je moeder en te snel 'opgeeft' of mogelijk wat cnflict-vermijdend bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Haar woorden doen me echt pijn. Ze zegt wel sorry, maar later begint ze weer opnieuw. Ze heeft mij heel lief opgevoed en pas in therapie heb ik geleerd wat grenzen zijn en hoe ik meer van mezelf kan laten zien.
Zo... jij kent mij goedquote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die therapie is kennelijk nog niet geheel afgesloten als je nog steeds niet goed in staat bent je grenzen aan te geven jegens je moeder en te snel 'opgeeft' of mogelijk wat cnflict-vermijdend bent.
Dit is geen goede conclusie. Leren grenzen aangeven kan en mag gedurende een mensenleven. Als het niet mogelijk was om dit in de kinder en jeugdtijd te leren dan mag dat in de vele jaren erna. Iemand moet een heel scala aan referentiekaders opbouwen voor er een mogelijkheid komt om wat vertelt is in therapie toe te gaan passen in het dagelijks leven.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die therapie is kennelijk nog niet geheel afgesloten als je nog steeds niet goed in staat bent je grenzen aan te geven jegens je moeder en te snel 'opgeeft' of mogelijk wat cnflict-vermijdend bent.
En hoe lang hebben jullie al een relatie?quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:02 schreef Medusa666 het volgende:
Update: ik ben ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd, maar niet voor mijn moeder maar voor mezelfMijn moeder kwam uiteraard met allemaal advies om het sneller te laten gebeuren, maar niet naar geluisterd.
En dat een maand nadat je nog niemand had.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:02 schreef Medusa666 het volgende:
Update: ik ben ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd, maar niet voor mijn moeder maar voor mezelfMijn moeder kwam uiteraard met allemaal advies om het sneller te laten gebeuren, maar niet naar geluisterd.
In de OP van iets meer dan een maand geleden was ze nog singlequote:Op woensdag 17 juni 2026 14:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe lang hebben jullie al een relatie?
Waar lees jij dat ik niemand had?quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
En dat een maand nadat je nog niemand had.
Lieg niet tegen me.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:14 schreef Medusa666 het volgende:
De op zei niet dat ik geen vriend heb.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn moeder vindt dat ik snel een vriend moet krijgen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:55 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn zusje heeft zelf wel een vriend en woont nu veel uit huis.
Voor haar bedoelt ze een vriend als in een man krijgen.quote:
Dit:quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:16 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Voor haar bedoelt ze een vriend als in een man krijgen.
Daarom pushte ze ook het trouwen met mijn vriend.
leest anders gewoon dat je op dat moment nog alleen was en niemand hebt...quote:Ik ben bang om haar advies níét te volgen en uiteindelijk inderdaad te eindigen als een van die eenzame ouderen die zij beschrijft. Maar ik ben ook bang om met de verkeerde persoon te eindigen en ongelukkig te worden.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:16 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Voor haar bedoelt ze een vriend als in een man krijgen.
Daarom pushte ze ook het trouwen met mijn vriend.
Vuile leugenaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:55 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn zusje heeft zelf wel een vriend en woont nu veel uit huis.
Waar lees ik dat je wel iemand had?quote:
Dat is maar hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:31 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Jezus helemaal boos. Ik doe er gelukkig niemand kwaad mee.
Ik wist niet dat hij me ten huwelijk zou vragen. Is wat traditioneler gegaan, (nee niet met dwang maar dat is hoe ik het wilde). Ik wilde geen relatie voor we gingen trouwen (en dus ook niet naar bed etc. en we spraken welkaar 8 maanden wel vaak afquote:Op woensdag 17 juni 2026 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar lees ik dat je wel iemand had?
Waarom zou je de OP zo opstellen als je op dat moment al een vaste vriend had op wiens aanzoek je een maand later ja zegt?
Ik zie dat allemaal niet terug in de OP.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:33 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hij me ten huwelijk zou vragen. Is wat traditioneler gegaan, (nee niet met dwang maar dat is hoe ik het wilde). Ik wilde geen relatie voor we gingen trouwen (en dus ook niet naar bed etc. en we spraken welkaar 8 maanden wel vaak afAls hij met anderen praatte vond ik ook niet erg maar we vertrouwden elkaar.
Daarom had mn moeder haast bij om te trouwen en ik ook een beetje aan hem. En nu vroeg hij me ten huwelijk en voelde dat goed.
Het is gewoon bullshit verzinnen. Dus óf TS had wél een vriend en dan is dit hele topic gewoon in de basis onzinnig, of die vriend is splinternieuw en in dat laatste geval is een aanzoek na een maand wel érg snel, want dan ken je elkaar nog helemaal niet.quote:
Wat valt je tegen? Want ik bespreek in de op waar ik tegenaanloop of liep.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat allemaal niet terug in de OP.
Dit valt me wel tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |