abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220768913
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220768958
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
Jaaaa :9
Binnenkort ook weer eens maken O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220768969
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 12-05-2026 08:41:03 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 23:05:56 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769036
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Spoilers!
  maandag 11 mei 2026 @ 23:06:14 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769040
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje O+
Spoilers!
pi_220769249
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je in je spoiler?
pi_220769251
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Rabarber, beetje water, suiker naar smaak, mespuntje kalkpoeder om te ontzuren en pruttelen maar :9 Minuut of 10 is vaak al zat, tot hij lekker uit elkaar gevallen is.
Ik doe er meestal nog wat rozijnen door.

Pureren niet nodig.

Koud serveren.
Prima toetje, puur of door pudding. Of vervanging voor appelmoes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220769259
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat bedoel je in je spoiler?
Vroeg ik me ook af. Vast een minder heftige verklaring dan ik nu kan bedenken...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220769320
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh wat? :o
pi_220769333
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Ja, in stukjes snijden, afspoelen, suiker en vanille extract, 3-4 minuten pot-in-pot in instant pot. Roeren en proeven en opeten. Maar ook lekker in porties invriezen om later in het jaar te eten (in yoghurt bijvoorbeeld, of in cheesecake)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220769345
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
We have far more in common than that which devides us..
pi_220769459
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
IJs, moes, frisdrank, doet het vast ook goed als cider.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220769460
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
:o een soort danny-loos fok?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220769466
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
Ja, het stond er wat vreemd. Sorry.
Zijn abo was verlopen en hij is het zat.

Voorlopig vind ik het hier èn jullie nog wel gezellig. w/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2026 @ 06:34:32 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220769646
Mogge.
Laatste dag studie met presentaties.
Vanavond laatste bestuursvergadering.

Dag van afsluitingen. :+. Ben ook wel blij als het erop zit. Laatste maand kom ik door de mix van alles gewoon niet meer toe aan sporten, avondwandeling of bank omdat ik nog bezig ben met van alles. Maar the end is near. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220769654
Mogge!

Rabarbermoes : snij de stukjes klein genoeg, omdat je niet pureert houden de draden hun lengte dus 1cm is echt wel max, vind ik. En de bereiding vind ik het makkelijkst in de magnetron. Het kan het beste in glas bereid worden, rabarber reageert nogal met metalen en ook met emaille. Dus ook dat maakt magnetron een handige methode. En je kan het dan goed in de gaten houden en niet meer verhitten dan nodig voor de vermoezing.

Overigens vind ik rabarber het lekkerste in rabarbercake.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:12:25 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220769693
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield 8)7
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...

Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 12 mei 2026 @ 08:04:21 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769827
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.

Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
Spoilers!
pi_220769843
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:12 schreef Barreltje het volgende:
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield 8)7
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...

Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie *)
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220769884
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
_O_

Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_220769939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O_

Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken :D
Ja zeg! excuus aan Anthraxx en jullie: het was bijzonder ongelukkig geformuleerd! o|O
pi_220770117
Annie leeft voort in een ander café *O*
pi_220770178
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.

Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:06:50 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770531
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220770539
Van
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:06 schreef Barreltje het volgende:

nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten :P
Moeilijke situatie :*
pi_220770551
Mogge!

Oef @Barreltje wat moeilijk. Zijn er buren waar je eventueel contact mee kunt opnemen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220770552
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huis :D Slechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons _O-
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:10:41 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770556
mn tante is ingeschakeld.. wil mn pa meteen weten hoe zij het dan weer weet.. pfftt.. emoties, het is een lastige combinatie met mn vader
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:11:17 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:10 schreef Blues het volgende:
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huis :D Slechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons _O-
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220770567
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
:+
Herkenbaar *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')