Jaaaaquote:Op maandag 11 mei 2026 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
Deze heb ik eens gefabriceerd.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 12-05-2026 08:41:03 ]
quote:Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.PlaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.Wat bedoel je in je spoiler?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarber, beetje water, suiker naar smaak, mespuntje kalkpoeder om te ontzuren en pruttelen maarquote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!
Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Vroeg ik me ook af. Vast een minder heftige verklaring dan ik nu kan bedenken...quote:
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.Huh wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, in stukjes snijden, afspoelen, suiker en vanille extract, 3-4 minuten pot-in-pot in instant pot. Roeren en proeven en opeten. Maar ook lekker in porties invriezen om later in het jaar te eten (in yoghurt bijvoorbeeld, of in cheesecake)quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!
Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
IJs, moes, frisdrank, doet het vast ook goed als cider.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
Ja, het stond er wat vreemd. Sorry.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:12 schreef Barreltje het volgende:
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield![]()
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...
Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantieik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja zeg! excuus aan Anthraxx en jullie: het was bijzonder ongelukkig geformuleerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.
Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons pratenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
Moeilijke situatiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:06 schreef Barreltje het volgende:
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:10 schreef Blues het volgende:
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huisSlechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons
Herkenbaarquote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |