abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220828646
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Freek Bartels met een ballad bohhhh
Godverdomme. Keihard gelachen. _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220829027
Cornald vandaag bij De Perstribune op Radio 1, nabeschouwen en vooruitkijken:

Cornald Maas hoopt op terugkeer bij Songfestival: 'Dit zou ik niet als aftocht willen'

"Ik zou hopen dat AVROTROS weer aan boord is", zegt hij. "Ook omdat ik dan volgend jaar weer het commentaar kan doen." Toch beseft hij ook dat televisiewerelden veranderen. "Aan alles komt soms een eind, maar deze aftocht zou ik niet willen".

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:00 schreef Meridiaan het volgende:[..]
Je maakt hier deels een denkfout door de Nederlandse omroep en de bedrijven over één kam te scheren.
De decorbouwers of de knakker die heeft meegeschreven aan het Maltese nummer vallen niet onder de AVRO TROS en kunnen dus gewoon op eigen houtje besluiten mee te doen, dat devalueert de boycot van de omroep niet.
Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde het als optelsom. Ik kan soms een beetje afdwalen en er van alles bijslepen. Sorry!
pi_220830068
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:05 schreef NLpop het volgende:
Cornald vandaag bij De Perstribune op Radio 1, nabeschouwen en vooruitkijken:

Cornald Maas hoopt op terugkeer bij Songfestival: 'Dit zou ik niet als aftocht willen'

"Ik zou hopen dat AVROTROS weer aan boord is", zegt hij. "Ook omdat ik dan volgend jaar weer het commentaar kan doen." Toch beseft hij ook dat televisiewerelden veranderen. "Aan alles komt soms een eind, maar deze aftocht zou ik niet willen".
Ik denk niet dat het de taak van de NPO is om de FOMO van Cornald op te lossen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220835079
Ik hou van lijstjes..

Artiesten van wie we weten dat ze afgelopen jaren een liedje hebben ingestuurd naar de selectiecommissie, of die weleens hebben gezegd dat ze open staan voor deelname aan het Songfestival:

- Davina Michelle
- Karsu
- Ilse DeLange
- Anouk
- Douwe Bob
- Bente
- Maan
- Numidia
- Tangarine
- Flemming
- Racoon
- Rolf Sanchez
- Frenna
- Goldband
- Zoë Livay
- S10 & Froukje
- Caro (voorheen Emerald, The Jordan)
- Plume (Pleun Bierbooms)
- Mart Hoogkamer
- De Bankzitters
- Nielson
- Meau
- Emma Heesters
- Kris Kross Amsterdam
- Samantha Steenwijk
- Snollebollekes
- Romy Monteiro
- Emma Kok
- Paul Morris
- Judith
- Sera

Deze lijst is vast nog niet compleet. Ik vergeet dan... oja, die ook nog!
pi_220843694
Hoi,

Ik volg het esf niet sinds aantal jaren maar bij toeval dit yt kanaal ontdekt.
Amerikaanse jongedame die de laatste maanden veel filmpjes maakt over Nederland.

Ik vond dit filmpje hier wel passen. Inzendingen vanaf 1956
Bekijk deze YouTube-video
pi_220871799
Kovacs zou ik ook geweldig vinden. Ze heeft een nieuwe single.

Geen idee of ze open zou staan voor deelname.

En Thomas Azier idem. Ook zo goed!
pi_221118004
Had een kaartje gekregen voor AhoyZingtDeNijs. Met o.a. 3Js, Trijntje en Douwe Bob. Maar ook met Numidia.
Ik vond haar solo sterker dan in de duetten. Maar ze kwam wel tot haar recht in Ahoy. Met het juiste liedje een prima kandidaat.

Jan Dulles zat lekker in zijn lage range en Douwe deed in de verte denken aan Freddy Mercury in het Wembley stadion.

Trijntje pakte me niet in.

[ Bericht 18% gewijzigd door Rebel- op 22-06-2026 16:02:58 ]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:25:22 #33
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221196711
Je zou toch zeggen dat AVROTROS snel een standpunt in moet nemen over 2027. De algemene vergadering is inmiddels geweest, en mochten ze weer willen, moeten ze, lijkt mij, snel het proces openstellen (of ze moeten uitgaan van de inzending die ze eigenlijk voor 2026 hadden geselecteerd natuurlijk). Ben benieuwd of we snel iets horen.
pi_221214704
Tina Nijkamp heeft het nagevraagd bij AVROTROS. Ze zullen eind augustus hun besluit over deelname in 2027 bekendmaken.

(Tina herhaalde in haar podcast weer dat ze verwacht dat AVROTROS dan zal bekendmaken dat ze stoppen en dat Omroep MAX het overneemt. Ik denk dat ze het mis heeft. Dat hoop ik ook. Ik denk dat het wensdenken is van die boomers-kliek rond Jan Slagter, Johan Derksen, enzo die alleen Davina Michelle willen, maakt hun niet uit met welk liedje. Ik vind dat kortzichtig en oppervlakkig. AVROTROS heeft een hele organisatie met ervaring opgebouwd, doet nog steeds Junior Songfestival, en zal het Songfestival volgens mij niet zomaar willen opgeven. Ze zouden wel gek zijn. Maar goed dat is mijn inschatting.)
  donderdag 2 juli 2026 @ 13:29:36 #35
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221214865
Ik gok eigenlijk dat AVROTROS gewoon weer meedoet :@

En zo nee, dat MAX het ook niet gaat doen. Die zeiden zelf al dat ze daar te weinig budget voor hadden.
pi_221218912
Ik vermoed dat AVROTROS gewoon gaat meedoen Als de geruchten kloppen dat de televoting nog verder wordt aangepakt zou je wedstrijdtechnisch ook geen bezwaar meer kunnen hebben. Politiek/mensenrechtentechnisch zul je sowieso nog wel jaren thuis kunnen blijven, maar dan laat je de Israelische regering ook een soort van winnen. Ik hoop wel dat ze actief uitspreken dat wat hen betreft Israel geen plek heeft op het ESF.

Wat AVROTROS ook besluit, het zal toch wel kritiek oproepen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221219018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:29 schreef molloot200 het volgende:
Ik gok eigenlijk dat AVROTROS gewoon weer meedoet :@

En zo nee, dat MAX het ook niet gaat doen. Die zeiden zelf al dat ze daar te weinig budget voor hadden.
Als MAX het gaat doen gaat het veel meer van ONZE BELASTINGCENTEN! kost dan dat AVROTROS zou doen, dat zou wel heerlijk hilarisch zijn voor al die schreeuwende rechtse rukkers die Pro-Israel zijn maar het ook verspilling vinden :D

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 02-07-2026 21:57:35 ]
pi_221220282
Ze zeggen eind augustus/begin september, ook Lara van NU.nl heeft navraag gedaan bij AVROTROS en een stukje geschreven.

Ik denk dat het eerder kan uitlekken. Dan kunnen de Arans, Tina's en Reetvegers alvast op basis van onbevestigde bronnen verontwaardigd hun plasje erover doen. Als AVROTROS dan met officiële bevestiging komt is het geen groot issue meer.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:57:17 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221293768
twitter
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 14:19:18 #40
375570 crew  Cyan9
pi_221293890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Even los van of ik wil dat we meedoen volgend jaar, lijkt me dit wel een interessante optie.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221294211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik ben bang dat we bij haar een gevalletje zoals Sarah Engels krijgen. Te veel afkijken van de grote namen en weinig eigen stijl.
pi_221294974
Hoe eerder er een aankondiging volgt, des te waarschijnlijker lijkt het me dat we meedoen, ook om artiesten de kans te geven om wat in te sturen. Dus het feit dat we deze maand of in augustus nog wat horen lijkt me een abc'tje
pi_221294993
Emma godin
pi_221295363
Emma of Maan zie ik wel zitten
  vrijdag 10 juli 2026 @ 17:35:52 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221295384
Emma of Davina zijn allebei goede vocalisten en hebben charisma, weet alleen niet of we heel interessant nummer krijgen of een b-side die al 7 jaar ergens ligt.
  ESF Reporter zondag 12 juli 2026 @ 17:59:47 #46
87554 Cee
Welluk?
pi_221317571
Ze brengen nu al niks interessants uit dus laat ze volgend jaar maar lekker meedoen, meer dan een schreeuwerig niemendalletje is het ESF in de huidige staat ook niet waard.
  zondag 12 juli 2026 @ 18:07:06 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221317604
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:59 schreef Cee het volgende:
Ze brengen nu al niks interessants uit dus laat ze volgend jaar maar lekker meedoen, meer dan een schreeuwerig niemendalletje is het ESF in de huidige staat ook niet waard.
Daar was de afgelopen editie sowieso voor driekwart mee gevuld.

Van beiden verwacht ik iig niet veel.
pi_221358377
Spreekbuis had een paar artikelen die niet in mainstream media zijn verschenen. Na Kamervragen van Mona Keijzer en Groep Markuszower. Zij zijn zoals bekend zeer pro-Israël, en waren tegen de boycot door AVROTROS. En ook over een klacht ingediend bij het Commissariaat voor de Media, door een onbekende actiegroep tegen antisemitisme.

Nou kan je zeggen: wie neemt die mensen serieus? Maar de antwoorden zijn interessant. Want de minister moet antwoord geven op alle Kamervragen. Het Commissariaat voor de Media verklaarde het bezwaar niet-ontvankelijk.

- Minister: AVROTROS hoeft niet politiek neutraal te zijn bij Songfestival-besluit
- Commissariaat verklaart bezwaar over Songfestival niet-ontvankelijk
- Mona Keijzer vraagt minister om Nederlandse Songfestivaldeelname veilig te stellen

Op de laatste vervolgvragen zijn nog geen antwoorden. Ze vraagt o.a. naar afspraken tussen EBU, NPO en AVROTROS, en of de Nederlandse inzending bij een andere omroep ondergebracht kan worden. Ik vermoed dat de minister weer zal zeggen: het is niet aan mij, de omroepen zijn onafhankelijk. Maar ik ben benieuwd hoe. En wat ze bij AVROTROS denken.
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 09:48:41 #49
375570 crew  Cyan9
pi_221359633
Hoe vaker Mona Keijzer ongelijk krijgt hoe beter.

On a more serious note: het zijn inderdaad wel interessante antwoorden. Ben ook wel benieuwd welke beslissing de AVROTROS uiteindelijk gaat nemen en hoe ze dat gaan motiveren.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 12:46:40 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221361192
Bekijk deze YouTube-video

Mona die ineens zich druk maakt over het woke songfestival
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')