1993 of 1994 denk ik.(er waren toen erg veel extreem linkse studenten clubjes).quote:
Geen idee waarom je het meteen persoonlijk maakt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat verbaast me van jou dan ook niet nee.
Nogmaals, waarom zou TATA hem eerst moeten aannemen om hem kapot te maken? Sterker nog, ze hadden een veel betere case gehad als ze hadden kunnen zeggen dat er een rechts extremist bij Milieudefensie werkte en dat zij het nog wisten ook. Nu staan ze er zelf ook niet heel lekker op.
Nog even los van het feit dat ik niet denk dat Anne-Lot Hoek een verzoek van Tata Steel om te snuffelen in de persoonlijke dirt van een milieuactivist zou honoreren, maar goed, daar hebben jullie ook vast een waterdichte theorie voor.
Zeker gaat dat een stapje verder, maar ik heb op mijn 19de ook wel dingen gedaan waar ik nu niet per se nog achter sta ofzo hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is dat nog een jeugdzonde? Een snickers stelen bij de supermarkt als je 9 bent, dat is een jeugdzonde. Actief apartheid promoten als je 19 bent gaat wel een stapje verder.
'Ik stel geen vraag'quote:
Was je ook voorzitter van een studentenvereniging die als doel had apartheid te promoten?quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker gaat dat een stapje verder, maar ik heb op mijn 19de ook wel dingen gedaan waar ik nu niet per se nog achter sta ofzo hoor.
Nee dat niet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Was je ook voorzitter van een studentenvereniging die als doel had apartheid te promoten?
Kern is dat wat Tata al of niet (ook) had kunnen onder/zoeken om te weten, Pols zelf dat niet kenbaar heeft gemaakt en je op dat soort posities dat wmb uit eigen beweging moet (ver)melden. Het is geen job waar de persoonlijkheid of verschijning er niet toedoet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker gaat dat een stapje verder, maar ik heb op mijn 19de ook wel dingen gedaan waar ik nu niet per se nog achter sta ofzo hoor.
Goeie termen wel.quote:
Tot zover NRC, in een verleden een kwaliteitskrantquote:Op woensdag 3 juni 2026 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
Bizar ook wel dat deze info al een jaar bekend was, maar 'dat ze toen niet wist wat ze ermee moest'.
Lijkt mij dat ze nogal tribaal is in wie ze met beschadigende feiten spaart en wie niet. Zodra Pols van de in-group naar de out-group ging, wist ze ineens wél wat ze ermee aan moest.
[ x ]
Dan verzinnen we maar een complot van Tataquote:Op woensdag 3 juni 2026 00:54 schreef Kottnauer het volgende:
De druiven zijn zuur voor links.
Een van hun vaandeldragers blijkt een kneiterharde racist te zijn
Een ras(cistische) opportunistquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daarvoor ook niet. Begrijp echt niet wat die man bezielde.
Het is wel een andere tijdsgeest. In 1990 werd Mandela vrij gelaten, in 1992 was er een referendum waarbij 31,27% pro apartheid stemden en in 1994 was pas de eerste multiraciale verkiezing.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Was je ook voorzitter van een studentenvereniging die als doel had apartheid te promoten?
Dit is niet handig idd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
Bizar ook wel dat deze info al een jaar bekend was, maar 'dat ze toen niet wist wat ze ermee moest'.
Lijkt mij dat ze nogal tribaal is in wie ze met beschadigende feiten spaart en wie niet. Zodra Pols van de in-group naar de out-group ging, wist ze ineens wél wat ze ermee aan moest.
[ x ]
Dit is een schandaal. We wisten dit natuurlijk wel al, maar om het zo expliciet te horen van zo iemand is wel nieuw. Een gotspe van begin tot eind, hier moeten ontslagen vallen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
[ x ]
Mensen die vroeger hebben gerookt hebben ook met meeste last van rokers op een terras...quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moet aan Gunter Grass denken, decennialang heel fel op iedereen die maar een beetje oorlogsverleden had, tot naar buiten kwam dat ie in de waffen SS had gezeten
quote:"Donald Pols kwam 33 jaar geleden uit Zuid-Afrika naar Nederland, weg uit een wit gezin, weg uit een verdeeld land. Gelukkig zijn de ogen van deze jongen opengegaan en is hij anders naar de wereld gaan kijken. Maar het zwaard van Damocles hing steeds boven zijn hoofd. En ja hoor, hij moet hangen! Volle tafels op tv die allemaal hun zegje moeten doen. We kunnen ons beter druk maken over dat er in onze Tweede Kamer zitten die in 2026 diezelfde mening en taal bezigen die Donald op 19-jarige leeftijd had. En bij hen is het geen jeugdige overmoed maar in volle ernst. Laten we ons daar druk over maken! Dat gaat veel verder dan een foute keuze van een jongen van 19 jaar!"
Bron: Trouw
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |