abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 14:22:01 #1
38824 crew  Droopie
pi_220704689
Ik heb sinds kort een eigen bedrijfje (om zelfstandig douane aangiftes te maken en het liefst remote) en heb mijn HP Victus al een keer meegenomen op vakantie.

Wat een onding is dat om mee te slepen, zeker in combinatie met de oplader.

Daarom wil ik een laptop die licht is en makkelijk mee te nemen.

De LG Gram lijkt me een hele toffe laptop, maar is blijkbaar niet in Europa te verkrijgen.

1. Hoe kom ik aan zo'n ding
2. Indien niet mogelijk, wat is een goede aanrader.

Eisen!
1. Moet een numpad hebben
2. Moet er mooi uitzien
3. Buiten werken moet wel te doen zijn.
4. Licht gewicht.

Hij hoeft niet een zware CPU te hebben enzo, mijn software zit op een simpele website.

Hoor graag :)
Hell To The Liars
pi_220704724
Ik zou iets kiezen wat in Nederland leverbaar is, waar je in Nederland support op kan krijgen en waar je in Nederland onderdelen voor kan vinden.

Denk aan Lenovo bijvoorbeeld.
  zondag 3 mei 2026 @ 14:34:11 #3
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220704779
Over het algemeen als je naar een numpad gaat word de laptop een stuk groter en zwaarder.

Verder kijken bij Dell, Lenovo of HP. Dat hebben ze zaken modellen zonder al te veel vage functies enzo erop
pi_220704805
MacBook Air. Snel, stil, licht en ziet er goed uit.
  zondag 3 mei 2026 @ 14:50:40 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220704885
Benieuwd waar TS zijn gram gaat halen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyaenidae op 03-05-2026 15:06:42 ]
pindazakje
pi_220705245
Ik heb een 17" LG Gram, maar die was toen nog in NL te koop. Is inderdaad uitzonderlijk licht. Hij was daarna ook nog een tijd verkrijgbaar in Duitsland, maar aangezien jij zegt dat hij in Europa niet meer te koop is zal dat geen oplossing zijn.
  zondag 3 mei 2026 @ 15:33:57 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220705259
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 14:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Benieuwd waar TS zijn gram gaat halen.
Bij ons uiteraard.
Eerste gratis.

Gr gr Mo & Samir
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 15:39:43 #8
38824 crew  Droopie
pi_220705306
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een 17" LG Gram, maar die was toen nog in NL te koop. Is inderdaad uitzonderlijk licht. Hij was daarna ook nog een tijd verkrijgbaar in Duitsland, maar aangezien jij zegt dat hij in Europa niet meer te koop is zal dat geen oplossing zijn.
Dan is ie al best oud, ze zijn gestopt in 2023?

Hoopte eigenlijk dat een betrouwbare website een zooi van die dingen had liggen voor de verkoop.

Ben nu iig even aan het kijken bij de Lenovo website.
Hell To The Liars
pi_220705322
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:39 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dan is ie al best oud, ze zijn gestopt in 2023?

Hoopte eigenlijk dat een betrouwbare website een zooi van die dingen had liggen voor de verkoop.

Ben nu iig even aan het kijken bij de Lenovo website.
Jawel, maar ik heb 'm dus ook in Duitsland gekocht. In Nederland was ie er toen nog, maar schaars, en de 17" variant met 16gb geheugen was hier een stuk duurder dan in Duitsland. Dus ik heb een Duits model, met dus ook een Duitse toetsenbord indeling (maar die staat wel gewoon op NL/US) ingesteld uiteraard. Dus ik moet op de Y drukken om de Z te krijgen, en op de Z drukken om de Y te krijgen.

Op het toetsenbord zijn die 2 letters nl omgedraaid. Maar er zitten ook knoppen op als de ö en ä en zo.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 15:52:45 #10
38824 crew  Droopie
pi_220705397
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar ik heb 'm dus ook in Duitsland gekocht. In Nederland was ie er toen nog, maar schaars, en de 17" variant met 16gb geheugen was hier een stuk duurder dan in Duitsland. Dus ik heb een Duits model, met dus ook een Duitse toetsenbord indeling (maar die staat wel gewoon op NL/US) ingesteld uiteraard. Dus ik moet op de Y drukken om de Z te krijgen, en op de Z drukken om de Y te krijgen.

Op het toetsenbord zijn die 2 letters nl omgedraaid. Maar er zitten ook knoppen op als de ö en ä en zo.
Wow, je kan deze gewoon kopen.
Terwijl als ik google staat er dat ze niet in Europa leveren of iets in die trant.

https://www.nl.fnac.be/LG(...)23366#omnsearchpos=3

Hier gaan we eventjes voor kijken deze week :)
Hopelijk hebben ze dan wel een qwerty toetsenbord.
Hell To The Liars
  zondag 3 mei 2026 @ 17:33:12 #11
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_220706321
Amazon heeft 'm ook. Met qwerty.
Wél 200 euro duurder, dat dan weer wel.

https://www.amazon.nl/LG-(...)s=electronics&sr=1-5
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 17:54:29 #12
38824 crew  Droopie
pi_220706440
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:33 schreef Donkergroen het volgende:
Amazon heeft 'm ook. Met qwerty.
Wél 200 euro duurder, dat dan weer wel.

https://www.amazon.nl/LG-(...)s=electronics&sr=1-5
Die is ook duits.

Zou je die knopjes niet gewoon kunnen wisselen, "even mesje eronder plop en omwisselen" :P

Zal wel niet he
Hell To The Liars
pi_220706719
Lenovo maakt echt top laptops, licht, draagbaar, solide, met goede toetsenborden. Al zijn de echt goede (zoals het topmodel de Thinkpad X1 Carbon) niet goedkoop. Maar voor zakelijk gebruik (waar je de waarde sowieso kan afschrijven en de afschrijving van de belasting af kan trekken) zou ik niet al te zuinig zijn.
pi_220706745
Zakelijk sowieso MacBook. Dat is gewoon de standaard.
blablablabla
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 18:38:17 #15
38824 crew  Droopie
pi_220706782
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:32 schreef Farenji het volgende:
Lenovo maakt echt top laptops, licht, draagbaar, solide, met goede toetsenborden. Al zijn de echt goede (zoals het topmodel de Thinkpad X1 Carbon) niet goedkoop. Maar voor zakelijk gebruik (waar je de waarde sowieso kan afschrijven en de afschrijving van de belasting af kan trekken) zou ik niet al te zuinig zijn.
Maar hij moet ook numpad hebben.
Zit nu te kijken, tis wel een mooi en stevig ding.
Hell To The Liars
pi_220706864
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maar hij moet ook numpad hebben.
Zit nu te kijken, tis wel een mooi en stevig ding.
Met een numpad wordt de laptop wel een stuk groter, en dus ook zwaarder. De meeste draagbare laptops (15 inch en kleiner) hebben die niet. Misschien is een extern toetsenbord een optie?
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:00:51 #17
38824 crew  Droopie
pi_220707093
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Met een numpad wordt de laptop wel een stuk groter, en dus ook zwaarder. De meeste draagbare laptops (15 inch en kleiner) hebben die niet. Misschien is een extern toetsenbord een optie?
Daarom leek die lg gram een goede, en licht en numpad.

Heb een mail gestuurd naar LG, en anders maar eens kijken voor een externe numpad.

Maar bedankt voor het meedenken, het is een eisenlijstje die niet echt meewerkt haha..

En zonder coolguy had ik niet opgelet op de layout van toetsenborden..
Hell To The Liars
pi_220712415
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 4 mei 2026 @ 12:03:37 #19
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712425
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:35 schreef Elan het volgende:
Zakelijk sowieso MacBook. Dat is gewoon de standaard.
Wat een onzin dit :')
pi_220712433
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die is ook duits.

Zou je die knopjes niet gewoon kunnen wisselen, "even mesje eronder plop en omwisselen" :P

Zal wel niet he
Als je lang genoeg typed kijk je niet eens meer wat er op de toetsen staat, ik kwam er pas na iets van 3 jaar achter dat mijn keyboard een compleet andere indeling heeft ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 4 mei 2026 @ 12:04:37 #21
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712438
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Daarom leek die lg gram een goede, en licht en numpad.

Heb een mail gestuurd naar LG, en anders maar eens kijken voor een externe numpad.

Maar bedankt voor het meedenken, het is een eisenlijstje die niet echt meewerkt haha..

En zonder coolguy had ik niet opgelet op de layout van toetsenborden..
Je heb ook echt een losse numpad

pi_220712444
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Wat een onzin dit :')
Dit dus, de meeste bedrijven hebben ook hekel aan Macs omdat policy enforcement allemaal een stuk lastiger is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220712460
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit dus, de meeste bedrijven hebben ook hekel aan Macs omdat policy enforcement allemaal een stuk lastiger is.
In de creatieve sector gebruikt vrijwel iedereen Mac.
blablablabla
  maandag 4 mei 2026 @ 12:07:51 #24
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712465
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je lang genoeg typed kijk je niet eens meer wat er op de toetsen staat, ik kwam er pas na iets van 3 jaar achter dat mijn keyboard een compleet andere indeling heeft ;)
Pas geleden lag ee op t werk een toetsenbord zonder text :D

Ik had het pas door toen iemand half in paniek raakte
  maandag 4 mei 2026 @ 12:08:28 #25
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712472
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]
In de creatieve sector gebruikt vrijwel iedereen Mac.
Meer omdat het hippies zijn dan voor een nuttige reden
pi_220712476
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:07 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Pas geleden lag ee op t werk een toetsenbord zonder text :D

Ik had het pas door toen iemand half in paniek raakte
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 4 mei 2026 @ 12:16:23 #27
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712527
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
haha ja zo eentje :D

Trouwens als je een Lenovo neemt de fn en ctrl key zitten omgedraaid. Je kan het veranderen wat ze doen maar fysiek zitten ze omgedraaid en dit geef ik altijd als waarschuwing mee :P
  maandag 4 mei 2026 @ 12:43:52 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220712683
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Defuk :D

Ik zou daar echt niks mee kunnen.

Als men mij zo'n minimalistisch toetsenbord zou geven, zou men ook een zeer minimalistisch resultaat krijgen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220712741
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Defuk :D

Ik zou daar echt niks mee kunnen.

Als men mij zo'n minimalistisch toetsenbord zou geven, zou men ook een zeer minimalistisch resultaat krijgen
Ja, ik heb nog officieel een typediploma behaalt, gewoon om zo een mechanisch ding, dat was trouwens geen kattepis, dat was gewoon 2 jaar lang, 2 uur per week les. Was trouwens niet alleen typen, je moest er ook oldskool memos uitwerken en financieele staten maken, dus een soort van excel maar dan op een typemachine :)
Het vereiste voor typen was trouwens 120 aanslagen per minuut met maximum 5 fouten, dat halen de meeste jongeren tegenwoordig makkeljk op hun telefoon ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220712856
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:16 schreef Friday12 het volgende:

[..]
haha ja zo eentje :D

Trouwens als je een Lenovo neemt de fn en ctrl key zitten omgedraaid. Je kan het veranderen wat ze doen maar fysiek zitten ze omgedraaid en dit geef ik altijd als waarschuwing mee :P
Ja dat vind ik het enige kutte aan lenovo. Thuis gebruik ik een extern toetsenbord maar onderweg niet. Dan grijp ik soms wel eens mis. Maar ik kan ook niet omgaan met toetsen die iets anders doen dan wat er op staat :P
pi_220713337
Je bent gewoon op zoek naar een ultrabook. Koop een Dell XPS.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:41:17 #32
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220716602
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:10 schreef dimmak het volgende:
Je bent gewoon op zoek naar een ultrabook. Koop een Dell XPS.
Heb jij ervaring met de nieuwste XPS? Mijn ervaring met de oudere is best wel slecht maar de nieuwe schijnt goed te zijn
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 22:36:15 #33
38824 crew  Droopie
pi_220717050
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Met een numpad wordt de laptop wel een stuk groter, en dus ook zwaarder. De meeste draagbare laptops (15 inch en kleiner) hebben die niet. Misschien is een extern toetsenbord een optie?
Ik ga morgen eens kijken voor een goede numpad (het zal ook gewoon een kwestie van een knoop doorhakken zijn).

Ik heb nu een plaatje in mn hoofd qua toekomst met aangiftes maken, maar voor het zelfde geld (stel ik zit in t buitenland) koop je daar een toetsenbord of ga je naar een co-working space.
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 12:45:17 #34
38824 crew  Droopie
pi_220719934
Het is een 14" HP Omnibook geworden :)

Er stond ook een medion laptop van 1 kg, maar die had maar een accuduur van 3 uur..

Bedankt voor jullie hulp :)
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 20:54:27 #35
38824 crew  Droopie
pi_220723766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:45 schreef Droopie het volgende:
Het is een 14" HP Omnibook geworden :)

Er stond ook een medion laptop van 1 kg, maar die had maar een accuduur van 3 uur..

Bedankt voor jullie hulp :)
Deze is dus retour gebracht.
Teveel glare, dus het is een Lenovo geworden.
Hell To The Liars
pi_220723805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
Deze is dus retour gebracht.
Teveel glare, dus het is een Lenovo geworden.
Tering jij bent echt een lastige klant... Dat rare idee ook dat er een numeriek pad op moet zitten. En als de Lenovo niet bevalt dan zal die ook weer teruggaan wegens altijd iets aan te merken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 21:02:49 #37
38824 crew  Droopie
pi_220723836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tering jij bent echt een lastige klant... Dat rare idee ook dat er een numeriek pad op moet zitten. En als de Lenovo niet bevalt dan zal die ook weer teruggaan wegens altijd iets aan te merken.
een klant met wensen , en ja die wensen zijn lastig maar hebben ook een reden.
als ik aangiftes wil maken is een numpad best handig en als ik straks remote wil werken buiten bleek glare niet zo handig..

die glare hadden de verkoper en ik niet over nagedacht.
kwam ik thuis achter
Hell To The Liars
pi_220723895
Maar zo'n 14 inch omnibook heeft die wel een numeriek blok?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 21:11:46 #39
38824 crew  Droopie
pi_220723923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
Maar zo'n 14 inch omnibook heeft die wel een numeriek blok?
Nee, ik heb een externe numeriek blok erbij gekocht.
Hell To The Liars
pi_220816722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:59 schreef Bart2002 het volgende:
Dat rare idee ook dat er een numeriek pad op moet zitten.
Oh, maar ik vind dat echt niet gek hoor.

* Sally had (heeft) ook zo de specifieke wensen, maar ook eisen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lenovo IdeaPad die ik had was overigens best zwak qua (plastic) behuizing, al is het wel gelukt het scherm te vervangen en de deksel incl. scharnieren, toen dat allemaal stuk/gebroken was paar jaar geleden.
Ik kreeg van sommige mensen al 'op de kop' dat ik een IdeaPad had gekozen, want die 'was nu eenmaal slecht qua materiaal.' Maar ja.. budget he.

On topic: ik hoop dat de 14" je bevalt met het typen, @Droopie !

Ik vind het zelf heel lastig wennen tussen mijn huidige, net nieuwe 16" HP werklaptop en de 13"HP Folio.. :X
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')