Ik doelde dus dat de grond droog en hard is waardoor het meeste regen weg stroomt. Als je nou eens 20mm over hele dag laat vallen is dat al een heel stuk beter dan in 10min.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Water dat in het riool eindigt was daar ook terecht gekomen met langdurige lichte regen. Beetje een onzinnige redenatie dit.
Op plekken waar de grond droog is zijn geen puttenquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik doelde dus dat de grond droog en hard is waardoor het meeste regen weg stroomt. Als je nou eens 20mm over hele dag laat vallen is dat al een heel stuk beter dan in 10min.
Hier trouwens nu prachtig weer. Komende dagen ook nog flink zonnig
Van het kei harde werk in de moestuinquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ideaal weer voor die twee rode kreeften hier om even bij te komen.
Nee, dat valt reuze mee. Soms vergeten in te smeren. Tien minuten zon en ze zijn knalrood. Zoontje smeer ik preventief in meestal, ook als hij nog ff binnen is. Rent vaak gewoon random de tuin in, maar zodra die een zonnestraaltje oppikt is het klaarquote:Op woensdag 6 mei 2026 16:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van het kei harde werk in de moestuin
Nee die verzuipen in het waterquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op plekken waar de grond droog is zijn geen putten
Pisces als het regent: Boh heerlijk die regen!quote:
Waren er maar meer mensen die een half glasvol hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pisces als het regent: Boh heerlijk die regen!
Pisces als het koud is en sneeuwt: Boh, prachtig sfeertje dit
Pisces als de zon schijnt: Weertje hoor. Boh.
Pisces als er een categorie 5 orkaan zojuist haar hele huis aan gort heeft gestampt: Poh zo hee, dat was me een ervaring
quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zal mijn maandelijkse huiswerk nog maar even doen, die is me helemaal ontschoten
Edit:
Huiswerk weer gedaan, pfff dit doet me geen goed en met de gemiste maand erbij kan ik het nu wel fluiten![]()
Ik vind onweer echt vet. Schade o.i.d niet, maar de bliksem en donder welquote:Op donderdag 7 mei 2026 10:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Waren er maar meer mensen die een half glasvol hebben.
Overigens Pisces bij onweer:
Wat is er leuk aan schade?Hopelijk snel voorbij.
Eens! Ben ik al te laat om nog tomaten planten te gaan starten? Of kan nog..had ineens zin in nog meer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis mee vandaag. Groeizaam weer
Kan best!quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Eens! Ben ik al te laat om nog tomaten planten te gaan starten? Of kan nog..had ineens zin in nog meer.
Gaat echt fel en heftig en mooi onweer niet meteen of altijd samen met heftig noodweer?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind onweer echt vet. Schade o.i.d niet, maar de bliksem en donder wel
Het is laat, maar kan nog wel hoor. Je hebt dan latere oogst en wat minder in totaal.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Eens! Ben ik al te laat om nog tomaten planten te gaan starten? Of kan nog..had ineens zin in nog meer.
Balkon.. had ineens wat potten nog vrij en bouw er een raster op..dacht leuk kunnen de tomaten klimmenquote:Op donderdag 7 mei 2026 18:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is last, maar kan nog wel hoor. Je hebt dan latere oogst en wat minder in totaal.
Wat heb je staan en tuin of balkon?
Locatie en weer zijn belangrijk inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is last, maar kan nog wel hoor. Je hebt dan latere oogst en wat minder in totaal.
Ben jij al met die Atlantic giant begonnen?quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb hem gezaaid, wel maar 2 planten. Zijn net uitgekomen. Ben benieuwd of het wat gaat worden. Zo ja, wat dan is de vraag?quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben jij al met die Atlantic giant begonnen?
Mja vroeg voor tomaten zeker niet. Ideaal is voor buitenteelt ergens in maart zaaien vind ik. Zelf zaaien we normaal veel begin februari, maar kunnen ze ook relatief vroeg in de kassen kwijt voor ze de volle grond in gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Locatie en weer zijn belangrijk inderdaad.
Maar het is nog relatief vroeg
Kunt ook voor kleiner blijvende soorten gaan als Tiny Tim of Gartenperle. Doen het hier altijd goed en best goede opbrengst. Zijn wel kleine tomaatjes. Enige wat ze nodig hebben is een stokje voor extra ondersteuning.quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Balkon.. had ineens wat potten nog vrij en bouw er een raster op..dacht leuk kunnen de tomaten klimmen
Nu zaaien is wel enigszins laat. Ik zou dan wel stekjes kopen. Dat groeit nog makkelijkquote:Op donderdag 7 mei 2026 19:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja vroeg voor tomaten zeker niet. Ideaal is voor buitenteelt ergens in maart zaaien vind ik. Zelf zaaien we normaal veel begin februari, maar kunnen ze ook relatief vroeg in de kassen kwijt voor ze de volle grond in gaan.
Maar ik zou wel nu snel zaaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |