Hij is prachtigquote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:16 schreef Sarabi het volgende:
11 maanden na ik deel 4 af had is deel 5 eindelijk af![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog 1 deel te gaan
Prachtig! Wat kan jij haken zegquote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:16 schreef Sarabi het volgende:
11 maanden na ik deel 4 af had is deel 5 eindelijk af![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog 1 deel te gaan
Die MAL is prachtig, de kleurencombinatiesquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:01 schreef trui het volgende:
Ik zag een mooie MAL van Lila Bjorn Crochet (Tatsiana) https://www.lillabjorncrochet.com/2026/06/fae-fleur-blanket.html
Kenden jullie 'm al / doet iemand van hier eraan mee? Ik zag een paar heel mooie kleurencombinaties van mensen die er mee bezig zijn (in haar facebookgroep).
Bij mij ligt 't haken even stil. Heb wel een sjaal die bijna af is, maar met die warmte had ik er weinig trek in. Verder wil ik eigenlijk al een tijdje proberen me meer te bekwamen in breien, maar daar hik ik ook een beetje tegenaan.
Hobby's kunnen ook naast elkaar bestaan gelukkigquote:Op woensdag 1 juli 2026 06:37 schreef trui het volgende:
Mooi, Sarabi!
Mrs Peel, ik heb al wel gebreid, maar niet met de continentale techniek. Die wil ik inderdaad juist graag eens proberen. En ik zou bijv. sokken willen breien, heb zulke leuke patronen gezien. Maar ik blijf ook zeker haken hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over ZorgenvriendjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En informatie over:
https://dehaakhelden.com/2015/12/28/de-anonieme-sjaal/
Haar creaties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mega post. 😎![]()
Oh wat een leuk, zinvol project!
Ik ben totaaaaaaaaal inspiratieloos, ik ga me hier eens in verdiepen.
(de pianoloper ga ik overigens ook niet maken)
![]()
Tuurlijk niet 😂quote:Op zaterdag 4 juli 2026 21:09 schreef Blues het volgende:
Oh wat een leuk, zinvol project!
Ik ben totaaaaaaaaal inspiratieloos, ik ga me hier eens in verdiepen.
(de pianoloper ga ik overigens ook niet maken)
![]()
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:51 schreef AnneX het volgende:
Afgelopen vrijdag ontmoette ik een enthousiaste haakster, die onvermoeibaar Zorgenvriendjes en Zorgenwormpjes haakt.
Omdat ik weet hóe veel er hier wordt gehaakt deel ik met jullie de info die zij mij vertelde.
Misschien vindt iemand het leuk om dit ook te doen.
De vrouw haakt voor het Máximà centrum. Eens in de zo veel tijd wordt een doos vol opgehaald (?) in Friesland.
Jullie creaties uit de OP heb ik laten zien en mn. die van @:ChildoftheStars vond zij prachtig. Graag geef ik de complimenten door. 💐
Omdat het veel info is - die je natuurlijk ook zelf kunt vinden - gooi ik de info
als een aanzet in een spoiler.
En ook foto’s van haar creaties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over ZorgenvriendjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En informatie over:
https://dehaakhelden.com/2015/12/28/de-anonieme-sjaal/
Haar creaties:Dank je wel! Je maakt me verlegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mega post. 😎
En goed zijn zulke haakprojectenerg inspirerend. Zie het soms ook op fb voorbij komen
![]()
![]()
De laatste dagen weer steeds 2 toeren gehaakt, met hoe groot het deken nu is hebben we het dan over 3 a 4 uur haken. Het is toch vakantie![]()
![]()
Ja... aan de ene kant fijn zulke grote toeren, maar het lekker afstrepen duurt dan zo langquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:29 schreef Sarabi het volgende:
De laatste dagen weer steeds 2 toeren gehaakt, met hoe groot het deken nu is hebben we het dan over 3 a 4 uur haken. Het is toch vakantie
Hij wordt wel heel mooi en een goede invulling van vakantie dunkt mij!![]()
De laatste toer is gehaaktnu alleen nog alle touwtjes wegwerken en dan zal ik foto's delen.
Wel nog erg veel garen over dus eens nadenken wat ik daar mee ga doen.![]()
Wauw! Dat laatste stuk is snel gegaan ja! Ben erg benieuwdquote:Op maandag 27 juli 2026 19:18 schreef Sarabi het volgende:
De laatste toer is gehaaktnu alleen nog alle touwtjes wegwerken en dan zal ik foto's delen.
Wel nog erg veel garen over dus eens nadenken wat ik daar mee ga doen.
Bruikbare resten? Je kan allerlei verschillende granny's maken oid?
Ben erg benieuwd naar je resultaat![]()
Mooi!! Zijn dat allemaal rónde toeren? Want een toer is een ronde toch?quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toer 87 van de 111 op de naald
Morgen verder. Wil dan toer 90 behalen (elke toer is best veel werk nu)
[ afbeelding ]![]()
Je gaat idd gewoon rondjes. Dus dit is enkel rondjes haken en elk rondje op een andere manier. erg leuk om te doen jaquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mooi!! Zijn dat allemaal rónde toeren? Want een toer is een ronde toch?![]()
Ik vind dit echt zó'n prachtig project. Echt leuk om steeds de vorderingen te zien. Is het de mandala madness? Ik heb even niet meer scherp hoe die er precies uit ziet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toer 87 van de 111 op de naald
Morgen verder. Wil dan toer 90 behalen (elke toer is best veel werk nu)
[ afbeelding ]![]()
Dank je wel! Hij is ook lekker simpel, gewoon serietje of podcast aan en gaanquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:11 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zó'n prachtig project. Echt leuk om steeds de vorderingen te zien. Is het de mandala madness? Ik heb even niet meer scherp hoe die er precies uit ziet.
En idd, de Mandala Madness. Echt een aanrader. Leuk project en kan natuurlijk in heel veel soorten kleuren en zo![]()
Wat een leuke mandala! Die zou ik ook weleens willen maken.
Is er iemand die meegedaan had aan de verloting en mijn gewonnen pakket wil overnemen? Het is echt nog te hoog gegrepen voor me, ik ben met ander garen aan het oefenen geslagen, maar ik kom er niet uitK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Da’s heel lief! Maar ik kende nog niet alle steken en merk dat ik het niet voldoende in de vingers heb nog om er iets moois van te maken. En dan gun ik m iemand anders.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:03 schreef trui het volgende:
Waar kom je niet uit, Tink? Kunnen we meekijken misschien?K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ik heb toevallig vorige maand de kleinste en middelste ster (half) gehaakt, helpen is geen probleem!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da’s heel lief! Maar ik kende nog niet alle steken en merk dat ik het niet voldoende in de vingers heb nog om er iets moois van te maken. En dan gun ik m iemand anders.![]()
Lief dat je er iemand blij mee wil maken (ik hoef 'm niet). Maar ik dacht dat je met iets anders aan het oefenen was en daar niet uit kwam. Stel hier dus gerust je vragen!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da’s heel lief! Maar ik kende nog niet alle steken en merk dat ik het niet voldoende in de vingers heb nog om er iets moois van te maken. En dan gun ik m iemand anders.
in de haak.![]()
Nee ik heb met ander garen geprobeerd om de sterren te maken (om het echte garen nog niet te verhoepzakken). Wel even dik enzo. Maar het is echt nog te ingewikkeld. Dus mocht iemand hem willen maken, geef een gil.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:37 schreef trui het volgende:
[..]
Lief dat je er iemand blij mee wil maken (ik hoef 'm niet). Maar ik dacht dat je met iets anders aan het oefenen was en daar niet uit kwam. Stel hier dus gerust je vragen!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Even een paar vraagjes:
• zijn gehaakte onderzetters met een thee en wat lekkers een leuke housewarminggift?
• en hoeveel maken? Acht of twaalf? Voor als ze bezoek hebben. Gezin van vier
• ze hadden in de vorige woning veel donker groen en donker eroden tinten, zal ik daarvoor gaan of meer neutraal?
• Nog andere tips?
Edit:
• is het een leuker idee om aan ieder van dat gezin een lievelingskleur te benoemen en dan daar twee onderzetters mee te haken?
[ Bericht 9% gewijzigd door ChildoftheStars op 18-08-2026 09:25:33 ]![]()
Leuk idee! Niet te lichte kleur ivm koffie- en theevlekken. Ik vind 6 al heel mooi, 8 is top! Heb je nog garen dat je kan gebruiken? Dat zou ik dan doen.![]()
Dank je!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
Leuk idee! Niet te lichte kleur ivm koffie- en theevlekken. Ik vind 6 al heel mooi, 8 is top! Heb je nog garen dat je kan gebruiken? Dat zou ik dan doen.
Heb hen gevraagd naar de kleuren in huis. Een licht oker, bruine banken (die heb ik wel al gezien) en wit. Dus ik ga oor die kleuren.
Denk dat ik oor acht ga. Vier oker en vier bruin
En heb, genoeg garen ervoor. Dus even kritisch kijken binnenkort![]()
Wil je ze per se in één kleur maken? Want anders zou je nog een oker rand met bruine binnenkant voor 4 kunnen doen en dan vier andersom bijvoorbeeld. Is het meer een echte set.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: