quote:Een tjokvolle Afhameren! Kort voor het reces zijn er nog belangrijke momenten voor dit kabinet, zoals bijvoorbeeld de stikstofplannen. Wouter de Winther en Pim Sedee nemen de maatregelen vast door, en schetsen hoe die zouden kunnen vallen. Verder gaat het over de samenwerkingen, die het minderheidskabinet wil aangaan om tot meerderheden te komen. Pro lijkt daarin een steeds prominentere rol te vertolken. Voor de VVD is dat niet per se een aantrekkelijke route, De Winther schetst de risico's. Verder in deze Afhameren: een heuse presentatie van NAVO-baas Mark Rutte bij de Amerikaanse president Donald Trump en een pijnlijke ontwikkeling rond ons regeringsvliegtuig.
quote:Geert Wilders is one of the Netherlands most famous, influential and controversial politicians. Visegrad24 founder Stefan Tompson sits down for a rare interview with the Dutch firebrand in the The Hague to discuss mass migration, remigration, the grooming gang scandal and right wing politics in general.
quote:Hovenier en auteur William Immink (30) woont en werkt in Rusland. Hij schrijft over de Russische staatspropaganda, maar vindt dat het Westen er ook wat van kan. ,,De onderlinge banden zijn sinds de invasie in Oekraïne verbroken. Enorm jammer want Rusland heeft zoveel moois en interessants te bieden.”
Ik vind het prima dat je hier elke podcast plaatst die in je straatje past, maar interviews zijn niet perse podcasts. Dit is geen verzameltopic van een politieke stroming.quote:
Oei oei oei, nu ik hier verder over nadenk...quote:Op zondag 28 juni 2026 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je hier elke podcast plaatst die in je straatje past, maar interviews zijn niet perse podcasts. Dit is geen verzameltopic van een politieke stroming.
Je leest niet wat ik zeg. En gaan schelden in DM's mag je laten.quote:Op zondag 28 juni 2026 11:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Oei oei oei, nu ik hier verder over nadenk...
Jij zegt: "Dit is geen verzameltopic van een politieke stroming."
Dit zegt heel veel over jezelf en het liefst wil je mij cancelen omdat het je niet aan staat.
Het staat IEDEREEN vrij om ook linkse podcasts te plaatsen!
Ik lees heel goed wat jij zegt.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. En gaan schelden in DM's mag je laten.
quote:Nederland behoort tot de Europese landen die roemloos afdruipen van het WK-podium. ,,Een weergave van de staat van het land”, zegt opiniemaker Wierd Duk in een nieuwe aflvering van de podcast Het Land van Wierd Duk: ,,Zielloos en angstig; onderwijl de identiteit van het Nederlandse voetbal verloochenend.” Verder in de podcast: hoe sektarisme en rationaliteit op elkaar stuiten in het stikstofdebat. En: onrust in Rusland.
quote:De laaste Afhameren voor het reces, uiteraard met Wouter de Winther en Pim Sedee. De balans wordt door de heren opgemaakt, na de eerste maanden van het kabinet Jetten. Hoe brengt de premier het er vanaf, en welke ministers en staatssecretarissen springen eruit? Je hoort het in de politieke podcast van de Telegraaf. Net als de positie van de belangrijke oppositiepartijen JA21 en Pro, die het minderheidskabinet aan meerderheden moet helpen. Wat vindt De Winther van de strategie van beide partijen? In Afhameren het antwoord. Verder een blik op de parlementaire enquêtecommissie corona, waarbij de waterlanders opvielen bij oud-minister Ferd Grapperhaus. En: een opmerkelijke uitspraak van Mona Keijzer.
quote:We leven in het tijdperk van de sterke man. Poetin en Trump beloven orde, kracht en nationale trots. Maar zijn ze wel zo sterk als ze lijken? In deze aflevering vertelt Beatrice de Graaf samen met Stefan Paas over de aantrekkingskracht, zwaktes en betekenis van tirannen. Volgens Beatrice de Graaf ontstaat tirannie zelden van de ene op de andere dag. Het begint vaak in periodes van angst en verdeeldheid, wanneer samenlevingen steeds meer openstaan voor leiders die beloven chaos te vervangen door orde. Ook als daarvoor vrijheid, kritische tegenmacht en democratische spelregels langzaam moeten wijken. Waarom blijven leiders als Poetin en Trump zo lang overeind? En wat zegt de oorlog in Oekraïne, de politieke chaos in de Verenigde Staten en de positie van China over de toekomst van democratie?
In dit gesprek hoor je onder meer:
◼ De aantrekkingskracht van ‘sterke mannen’
◼ Hoe Poetin, Trump en andere leiders chaos gebruiken om macht te houden
◼ Hoe trage democratieën vaak sterker zijn dan spectaculaire machtspolitiek
quote:Onze westerse samenlevingen zijn steeds vaker georganiseerd langs tribale lijnen, zegt opiniemaker Wierd Duk in nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,We moeten nadenken over manieren waarop we daarin nog samenhang kunnen aanbrengen,” aldus Duk. ,,Ik heb daar overigens een hard hoofd in.”Verder in de podcast: hoe ‘Gazologie’ het debat over Israël vergiftigt. En: hebben de weigergemeentes gelijk?
quote:Rupert Lowe is a British politician who has served as the member of Parliament for Great Yarmouth since 2024 and the leader of Restore Britain.
quote:In deze aflevering van Nieuws van de Week bespreken we de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen week. Mark Rutte was aanwezig bij de NAVO-top, waar hij zich steeds meer als een "trumpetist" begint te gedragen — inclusief het verhaal over een pistool dat hij van Erdogan zou hebben gekregen. Ondertussen escaleert de oorlog tussen Iran, Israël en de VS, met grote gevolgen voor de geopolitieke situatie en de oorlog in Oekraïne.
In Nederland groeit het verzet tegen de spreidingswet: steeds meer gemeenten weigeren asielzoekers op te vangen en worden daarvoor door minister Van der Brink op het matje geroepen. Ook duiken we in de nieuwe Britse mediaregels die algoritmes van sociale media willen sturen, de aangenomen Chat Control-wetgeving in de EU en de gevolgen voor onze privacy, en blikken we terug op de corona-enquêtecommissie.
https://npo.nl/luister/podcasts/58-docs/142776quote:Het land is verdeeld. Tenminste, zo voelt het voor Nina. ‘De andere kant’ ziet migratie en verloren identiteit als problematisch, maar Nina ziet de wereld langzaam ten onder gaan aan klimaatverandering en sociale ongelijkheid. Ze voelt zich machteloos, maar ook boos. Het is tijd om in actie te komen. Het doel? Ten minste één iemand overtuigen om over te steken naar ‘haar kant’. Maar hoe overtuig je iemand die je niet kent en die je ook eigenlijk helemaal niet begrijpt?
Ah, het gebruikelijke 'wij hebben gelijk' (en wel in alles), alleen godverdomme de meerderheid wil het maar niet snappen. De redenen daarvoor kunnen dan weer variëren: de 'andere kant' (quote:Op donderdag 23 juli 2026 01:38 schreef Black_Baron het volgende:
Links meisje snapt niet dat er ook mensen zijn die anders kunnen denken. Wie zijn die mensen?
Ik weet niet of dit serieus is, of compleet cynisch. Het lijkt wel cabaret, Zo wereldvreemd is dit.
[..]
https://npo.nl/luister/podcasts/58-docs/142776
Want asielzoekers zijn wel een veel groter probleem dan de klimaatcrisis?quote:Op donderdag 23 juli 2026 07:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, het gebruikelijke 'wij hebben gelijk' (en wel in alles), alleen godverdomme de meerderheid wil het maar niet snappen. De redenen daarvoor kunnen dan weer variëren: de 'andere kant' () is te dom, te grof, DPG/Murdoch/Elon/algo's, de elite, usw.
Een spiegel is toch het beste begin.
Dat is niet wat ik zeg, het punt is dat het voor velen nogal lastig te accepteren is dat er mensen anders denken dan zij en dat om de één of andere reden het bekeren van die anderen van hun evangelie moet worden in plaats van "hoe verwezenlijk ik het beste de doelen die ik belangrijk vind?".quote:Op donderdag 23 juli 2026 08:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Want asielzoekers zijn wel een veel groter probleem dan de klimaatcrisis?
Moeite hebben met het accepteren van andersdenkenden geldt ook voor de andere kant. Maar wanneer je feitelijk gelijk hebt (want de klimaatcrisis is wel een groter probleem) is het je goed recht de ander daarvan probrren te overtuigen. Anders krijgen we een samenleving waar meningen ipv feiten de toon aangeven en dat loopt niet goed af.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg, het punt is dat het voor velen nogal lastig te accepteren is dat er mensen anders denken dan zij en dat om de één of andere reden het bekeren van die anderen van hun evangelie moet worden in plaats van "hoe verwezenlijk ik het beste de doelen die ik belangrijk vind?".
quote:Loop mee met Kimberley en Jan Roos door het Hollandse landschap in deze eerste aflevering van De Open Wandeling. In deze wandeling krijgt Jan alle ruimte om zijn verhaal te doen, zonder MSM-kader en zonder aanvallen.
Kimberley en Jan bespreken onder andere de staat van Nederland, zijn politieke verleden, de grootste bedreigingen voor ons land en de vrijheid van meningsuiting.
Een open en direct gesprek over waar Nederland nu staat en waar het naartoe gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |