Ik vind het wel lachen: enkele maanden geleden liep je nog te fulmineren over China toen ik zei dat door de gedragingen van Trump en Musk China een betrouwbaardere partner begint te worden dan de VS.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Waar is Lil X?
Voor het volgende truucje laat hij de anti-Trumpers weer de Chinezen haten.
Ze hebben respect voor Trump, in China schijten ze 7 kleuren voor hem. Daarom ook het grandioze ontvangst vergeleken met Obama.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lachen: enkele maanden geleden liep je nog te fulmineren over China toen ik zei dat door de gedragingen van Trump en Musk China een betrouwbaardere partner begint te worden dan de VS.
En nu gaat Trump samen met zijn zoon en het summum van de Amerikaanse techbedrijven op handelsmissie naar China, en jij loopt dat hier trots te posten
Wat dat betreft val je aardig door de mand.
quote:Border crackdown: Minder releases, meer focus op smuggling. Supporters linken dit aan de daling (minder fentanyl binnen).
China in de tang via tariffs: Trump legde extra tariffs op China (10-20%) specifiek om precursors. Dit leidde tot deals: China beloofde strengere controles op 13+ precursor-chemicaliën, exportbeperkingen naar Noord-Amerika. Tariffs deels verlaagd na overeenkomsten (nov. 2025). China was al sinds 2019 precursors aan het reguleren (na druk uit eerste Trump-term), maar enforcement was inconsistent. Mexicaanse cartels maken er fentanyl van.
Andere acties: HALT Fentanyl Act (permanente scheduling), cartels als terroristen labelen, fentanyl als WMD aanduiden.
Dat is ook een manier van geen antwoord geven.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze hebben respect voor Trump, in China schijten ze 7 kleuren voor hem. Daarom ook het grandioze ontvangst vergeleken met Obama.
Vergeet volgende niet
[ x ]
Trump zal daar Chyna er op wijzen wie echt de baas is en dat ze van Thailand af moeten blijven.
Je hebt je er zozeer in verdiept dat je het verschil tussen Taiwan en Thailand niet eens weet. Je zit dus gewoon puur blind Trump te verdedigen en je erop af te trekken, zonder de geringste achtergrond kennis. Waardoor je dus ook geen flauw benul hebt van de geopolitieke gevolgen van de chaos die Trump veroorzaakt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trump zal daar Chyna er op wijzen wie echt de baas is en dat ze van Thailand af moeten blijven.
1 pot nat.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt je er zozeer in verdiept dat je het verschil tussen Taiwan en Thailand niet eens weet. Je zit dus gewoon puur blind Trump te verdedigen en je erop af te trekken, zonder de geringste achtergrond kennis. Waardoor je dus ook geen flauw benul hebt van de geopolitieke gevolgen van de chaos die Trump veroorzaakt.
Nog afgezien van het feit dat je niet weet hoe je 'China' moet spellen.
Hoe zeg ik dat ik de algemene ontwikkeling van een driejarige heb, zonder te zeggen dat ik de algemene ontwikkeling van een driejarige heb?quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze hebben respect voor Trump, in China schijten ze 7 kleuren voor hem. Daarom ook het grandioze ontvangst vergeleken met Obama.
quote:Toen Trump acht jaar geleden Peking bezocht, kreeg hij van president Xi Jinping een rondleiding in de Verboden Stad. Ditmaal neemt Xi Trump mee naar de Tempel van de Hemel, een iconische plek in de Chinese hoofdstad.
Xi weet nog precies hoe hij Trump moet paaien. Toch pakt China het iets minder groots aan dan in 2017. Toen kreeg de Amerikaan, als eerste ooit, een 'staatsbezoek-plus', in een land waar dit soort jargon veelbetekenend is. Ditmaal gaat het om een 'gewoon' staatsbezoek.
https://www.nu.nl/verkiez(...)-ontzag-voor-vs.htmlquote:China gunt Trump spectaculaire ontvangst, maar heeft weinig ontzag voor VS
Voor Trump is vooral belangrijk wat hij zelf voor elkaar krijgt
Diplomatie is in Oost-Azië meestal een kwestie van maanden of jaren van nauwgezet voorwerk. Onder Trump heeft de VS die benadering grotendeels laten varen. Zijn persoonsgerichte stijl van onderhandelen domineert. Dat maakt het lastiger om op voorhand te voorspellen tot welke afspraken Washington en Peking zullen komen als Trump en de Chinese president Xi Jinping elkaar treffen.
De Amerikaanse president wil in de eerste plaats thuiskomen met iets wat hij kan verkopen als een grote overwinning dankzij zijn vaardigheden als dealmaker. Dat is vaak een focus voor Trump, maar die is nu extra dringend vanwege recente tegenslagen (zoals in de oorlog met Iran) en zijn diepe impopulariteit in eigen land.
Dit is alleen maar klagen, ik zie liever goede standpunten van de democraten. Maar hen hele campagne bestaat uit "look at what Trump is doing" en nog kunnen ze niet van hem winnen.quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe zeg ik dat ik de algemene ontwikkeling van een driejarige heb, zonder te zeggen dat ik de algemene ontwikkeling van een driejarige heb?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Dat is zijn de standaard berichten uit geëmotioneerde activisten die "journalistiek" bedrijven bij copy/paste + google translate nieuwsoutlets.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.nu.nl/verkiez(...)-ontzag-voor-vs.html
Misschien de AI die de vertalingen niet helemaal op een rijtje heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt je er zozeer in verdiept dat je het verschil tussen Taiwan en Thailand niet eens weet. Je zit dus gewoon puur blind Trump te verdedigen en je erop af te trekken, zonder de geringste achtergrond kennis. Waardoor je dus ook geen flauw benul hebt van de geopolitieke gevolgen van de chaos die Trump veroorzaakt.
Nog afgezien van het feit dat je niet weet hoe je 'China' moet spellen.
Radicaal links is net zo waardeloos als extreem rechts. Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een radicaal links figuur horen of zien zeggen dat de 10 geboden slecht zijn. Waar komt dat vandaan?quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Zelfde gaande in EU, scholen zijn tegenwoordig vergif.
quote:Dat is zijn de standaard berichten uit geëmotioneerde activisten die "journalistiek" bedrijven bij copy/paste + google translate nieuwsoutlets.
Huilebalk post wat bij NYtimes een artikeltje over Trump en Chyna, NOS kopieert dat en plakt dat met hen eigen sausje op NOS. Journalistiek is echt een vak tegenwoordig zeg.
NOS had ook al zo'n huil bericht geschreven en ondertussen titel aangepast.
Nee, fascisme wordt gewoon benoemd voor wat het is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 01:32 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Is het iedereen waar je het niet mee eens bent een fascist noemen nu nog steeds gaande? of is het tegenwoordig een signaal voor potentiële antifa doelwitten.
Ik wist niet dat NYT de spreekbuis van de Democraten is...quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit is alleen maar klagen, ik zie liever goede standpunten van de democraten. Maar hen hele campagne bestaat uit "look at what Trump is doing" en nog kunnen ze niet van hem winnen.
Ja, dat artikel is weer tegen het zere scheenbeen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is zijn de standaard berichten uit geëmotioneerde activisten die "journalistiek" bedrijven bij copy/paste + google translate nieuwsoutlets.
Huilebalk post wat bij NYtimes een artikeltje over Trump en Chyna, NOS kopieert dat en plakt dat met hen eigen sausje op NOS. Journalistiek is echt een vak tegenwoordig zeg.
NOS had ook al zo'n huil bericht geschreven en ondertussen titel aangepast.
quote:De 23-jarige Andrea Pedro-Francisco uit Guatemala vroeg 7 jaar geleden asiel aan in de Verenigde Staten. Op 5 februari 2026 hield de immigratiedienst ICE Andrea aan in Minnesota en zette haar vast in Texas, 1.800 kilometer van huis. Het gaat elke dag slechter met haar gezondheid. Andrea heeft een grote cyste in haar eierstokken die op 11 februari verwijderd zou worden. Omdat ICE haar vastzette, ging dit niet door.
Andrea heeft zoveel pijn in haar buik en rug dat ze niet kan slapen. Zonder goede medische zorg en een operatie kan ze zelfs komen te overlijden.
Teken de protestmail. Roep de autoriteiten van de Verenigde Staten op om Andrea Pedro-Francisco onmiddellijk vrij te laten en haar de medische zorg te geven die ze dringend nodig heeft.
Een islamitische Georgiër die Joden haat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:33 schreef AFA2022 het volgende:
"De leider van een neonazigroep in de Verenigde Staten is veroordeeld tot vijftien jaar cel voor het organiseren van raciaal geweld."
Is het heel erg dat mijn eerste gedachte was dat het me niets verbaasd zou hebben wanneer hij een prominente rol in de regering Trump had gekregen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |