Zijn ze helemaal van de (sier)pot gerukt of proberen ze defensie in een kwaad daglicht te zetten?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vuurpijlen? Dus ze schieten gewoon vuurwerk op een droge heiWat een mongolen
Frankrijk weet ik zo niet, maar Spanje sowieso.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Cool!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Frankrijk weet ik zo niet, maar Spanje sowieso.
Zeker hebben ze daar ook wel eens geBBQ'edquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Sjie-nook?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken.
Uh, ja? Ik weet dat het officieel iets als "Tsjainoek" is, maar zo heb ik het in mijn hele leven echt nog helemaal niemand uit horen spreken en ik ben opgegroeid met een legervader die het gedurende de decennia natuurlijk best wel eens over de Chinook heeft gehadquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken.
Naast af en toe een beetje assistentie bij natuurbranden, doet Nederland natuurlijk altijd veel ter assistentie bij overstromingen overal ter wereld.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Jaquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Dan vind ik wel dat ze even een DC-10 aan ons kunnen uitlenenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Naast af en toe een beetje assistentie bij natuurbranden, doet Nederland natuurlijk altijd veel ter assistentie bij overstromingen overal ter wereld.
Om daar een voorbeeldje van te geven: Na orkaan Catherina in New Orleans had de VS zo ongeveer alle pompinstallaties die ze hadden naar de stad gesleept. Nederlandse hulp werd ruim een week afgehouden. Uiteindelijk werd toch de hulp aan Nederland "gevraagd", waarna één van onze twee reserve pomp-sets werd ingevlogen. Daarmee werd de pomp capaciteit 72u tijd verdubbeld ten opzichte van waar de VS al vele dagen voor nodig had.
Voor eigen gebruik stond er nog zo'n setje in Nederland standby, want je weet nooit wanneer de gemalen van de Flevopolder of Haarlemmermeer er mee stoppen.
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicoptersquote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken.
Nu snap ik waarom alles in de brand staat, als je met apache munitie gaat schieten...quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicopters
En de beste man zei ook nog u weer wel, die helicopters met 2 rotoren bovenop![]()
Ik heb overigens net als @:heywoodu nog nooit iemand het anders horen uitspreken.
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicopters
En de beste man zei ook nog u weer wel, die helicopters met 2 rotoren bovenop![]()
Ik heb overigens net als @:heywoodu nog nooit iemand het anders horen uitspreken.
Je zou haast zeggen, laat er een chinook overheen vliegen, die zitten nu toch al in de buurt, dan kun je er snel bij zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat er in de omgeving niet meer met 't Harde bezig is, hoor ik nu weer op pad gaan.
15:09:3701-05-2606BRANP 1 BON-06 (Pel. GW NBB 1) BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 061261 061661 071161 069391 073097
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0805830 BRW N-O Gelderland ( OvD Achterhoek Noord )
0805310 BRW Nunspeet ( Lichtkrant )
0805297 BRW Nunspeet ( WT-WTS Ploeg 1 )
0805285 BRW Nunspeet ( Kazernecode )
0805283 BRW Nunspeet ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804935 BRW Ermelo ( Bemanning WT-7364 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )
15:08:4701-05-2606BRANP 1 BON-04 BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 069904 069693 069901 061141 061041 061241 061242 069801 069991
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0806210 BRW N-O Gelderland ( Boswachters )
0806150 BRW N-O Gelderland ( Informatiemanger West )
0806050 BRW N-O Gelderland ( Persvoorlichter )
0805930 BRW N-O Gelderland ( HOvD West )
0805770 BRW N-O Gelderland ( OvD Veluwe )
0805750 BRW N-O Gelderland ( Calamiteitencoordinator )
0805730 BRW N-O Gelderland ( Piket Team Brandonderzoek )
0805030 BRW Hierden ( Lichtkrant )
0805006 BRW Hierden ( Blusgroep )
0805005 BRW Hierden ( Kazernecode )
0805003 BRW Hierden ( Bevelvoerder )
0804990 BRW Harderwijk ( Lichtkrant )
0804966 BRW Harderwijk ( Blusgroep 1 )
0804965 BRW Harderwijk ( Kazernecode )
0804963 BRW Harderwijk ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804927 BRW Ermelo ( Blusgroep 2 )
0804926 BRW Ermelo ( Blusgroep 1 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )
Uurtje geleden begonnen en nu al de snelweg afgesloten, gaat lekker.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat ook een lekker zooitje worden met de vrijdagmiddagspits. Gelukkig is het nog vakantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |