abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:00:58 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220688695
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Frankrijk weet ik zo niet, maar Spanje sowieso.
Cool! _O_
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 12:02:48 #277
8781 crew  Frutsel
pi_220688704
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Zeker hebben ze daar ook wel eens geBBQ'ed
  Spellchecker vrijdag 1 mei 2026 @ 12:05:28 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220688713
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken. _O-
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 12:07:01 #279
8781 crew  Frutsel
pi_220688721
--> WKN

NWS heeft zijn eigen topic nog
NWS / Grote brand op militair oefenterrein 't Harde
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:09:05 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220688735
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken. _O-
Sjie-nook?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 mei 2026 @ 12:09:16 #281
284411 crew  heywoodu
pi_220688737
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken. _O-
Uh, ja? Ik weet dat het officieel iets als "Tsjainoek" is, maar zo heb ik het in mijn hele leven echt nog helemaal niemand uit horen spreken en ik ben opgegroeid met een legervader die het gedurende de decennia natuurlijk best wel eens over de Chinook heeft gehad :+

Iedereen en z'n moeder noemt het een Sjienoek.
  Spellchecker vrijdag 1 mei 2026 @ 12:09:21 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220688738
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sjie-nook?
:Y
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:10:53 #283
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220688749
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:09 schreef maily het volgende:

[..]
:Y
hihi :@
pi_220688974
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Naast af en toe een beetje assistentie bij natuurbranden, doet Nederland natuurlijk altijd veel ter assistentie bij overstromingen overal ter wereld.

Om daar een voorbeeldje van te geven: Na orkaan Catherina in New Orleans had de VS zo ongeveer alle pompinstallaties die ze hadden naar de stad gesleept. Nederlandse hulp werd ruim een week afgehouden. Uiteindelijk werd toch de hulp aan Nederland "gevraagd", waarna één van onze twee reserve pomp-sets werd ingevlogen. Daarmee werd de pomp capaciteit 72u tijd verdubbeld ten opzichte van waar de VS al vele dagen voor nodig had.

Voor eigen gebruik stond er nog zo'n setje in Nederland standby, want je weet nooit wanneer de gemalen van de Flevopolder of Haarlemmermeer er mee stoppen.
pi_220689091
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Starhopper het volgende:
Maar is onze brandweer ook weleens gaan helpen in Frankrijk bij de natuurbranden?
Ja
Vrijwel elke zomer. In heel Europa trouwens.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-de-brand-a4903097

[ Bericht 19% gewijzigd door Elan op 01-05-2026 13:01:26 ]
blablablabla
  Redactie Frontpage vrijdag 1 mei 2026 @ 13:07:02 #286
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220689146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Naast af en toe een beetje assistentie bij natuurbranden, doet Nederland natuurlijk altijd veel ter assistentie bij overstromingen overal ter wereld.

Om daar een voorbeeldje van te geven: Na orkaan Catherina in New Orleans had de VS zo ongeveer alle pompinstallaties die ze hadden naar de stad gesleept. Nederlandse hulp werd ruim een week afgehouden. Uiteindelijk werd toch de hulp aan Nederland "gevraagd", waarna één van onze twee reserve pomp-sets werd ingevlogen. Daarmee werd de pomp capaciteit 72u tijd verdubbeld ten opzichte van waar de VS al vele dagen voor nodig had.

Voor eigen gebruik stond er nog zo'n setje in Nederland standby, want je weet nooit wanneer de gemalen van de Flevopolder of Haarlemmermeer er mee stoppen.
Dan vind ik wel dat ze even een DC-10 aan ons kunnen uitlenen _O_

  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:18:41 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220689219
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef maily het volgende:
Op t nieuws iets over twee Chinook-helicopters.
In het Nederlands uitgesproken. _O-
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicopters :')
En de beste man zei ook nog u weer wel, die helicopters met 2 rotoren bovenop :') :')

Ik heb overigens net als @heywoodu nog nooit iemand het anders horen uitspreken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 mei 2026 @ 13:21:31 #288
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220689235
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicopters :')
En de beste man zei ook nog u weer wel, die helicopters met 2 rotoren bovenop :') :')

Ik heb overigens net als @:heywoodu nog nooit iemand het anders horen uitspreken.
Nu snap ik waarom alles in de brand staat, als je met apache munitie gaat schieten...
  FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2026 @ 14:18:40 #289
842 Zorro
Z
pi_220689487
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ach, op Omroep Brabant op de radio spraken ze gistermiddag over Apache helicopters :')
En de beste man zei ook nog u weer wel, die helicopters met 2 rotoren bovenop :') :')

Ik heb overigens net als @:heywoodu nog nooit iemand het anders horen uitspreken.
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 mei 2026 @ 15:13:51 #290
284411 crew  heywoodu
pi_220689818
Wat er in de omgeving niet meer met 't Harde bezig is, hoor ik nu weer op pad gaan.

15:09:3701-05-2606BRANP 1 BON-06 (Pel. GW NBB 1) BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 061261 061661 071161 069391 073097
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0805830 BRW N-O Gelderland ( OvD Achterhoek Noord )
0805310 BRW Nunspeet ( Lichtkrant )
0805297 BRW Nunspeet ( WT-WTS Ploeg 1 )
0805285 BRW Nunspeet ( Kazernecode )
0805283 BRW Nunspeet ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804935 BRW Ermelo ( Bemanning WT-7364 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )

15:08:4701-05-2606BRANP 1 BON-04 BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 069904 069693 069901 061141 061041 061241 061242 069801 069991
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0806210 BRW N-O Gelderland ( Boswachters )
0806150 BRW N-O Gelderland ( Informatiemanger West )
0806050 BRW N-O Gelderland ( Persvoorlichter )
0805930 BRW N-O Gelderland ( HOvD West )
0805770 BRW N-O Gelderland ( OvD Veluwe )
0805750 BRW N-O Gelderland ( Calamiteitencoordinator )
0805730 BRW N-O Gelderland ( Piket Team Brandonderzoek )
0805030 BRW Hierden ( Lichtkrant )
0805006 BRW Hierden ( Blusgroep )
0805005 BRW Hierden ( Kazernecode )
0805003 BRW Hierden ( Bevelvoerder )
0804990 BRW Harderwijk ( Lichtkrant )
0804966 BRW Harderwijk ( Blusgroep 1 )
0804965 BRW Harderwijk ( Kazernecode )
0804963 BRW Harderwijk ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804927 BRW Ermelo ( Blusgroep 2 )
0804926 BRW Ermelo ( Blusgroep 1 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 mei 2026 @ 15:19:50 #291
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220689918
Nieuwe ZGB in Kootwijk ondertussen.
pi_220690008
Las op internet dat daar in Weert 80 hectare verbrand is en dat het gebied 92 hectare is. Bijna helemaal weg dus
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 mei 2026 @ 15:24:34 #293
284411 crew  heywoodu
pi_220690052
En inmiddels is de volgende uit Nunspeet vertrokken en zijn Elburg en nota bene Wezep ook al opgeroepen voor Harderwijk (vlak bij Van der Valk daar), het gaat hard.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 mei 2026 @ 15:24:55 #294
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220690064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat er in de omgeving niet meer met 't Harde bezig is, hoor ik nu weer op pad gaan.

15:09:3701-05-2606BRANP 1 BON-06 (Pel. GW NBB 1) BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 061261 061661 071161 069391 073097
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0805830 BRW N-O Gelderland ( OvD Achterhoek Noord )
0805310 BRW Nunspeet ( Lichtkrant )
0805297 BRW Nunspeet ( WT-WTS Ploeg 1 )
0805285 BRW Nunspeet ( Kazernecode )
0805283 BRW Nunspeet ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804935 BRW Ermelo ( Bemanning WT-7364 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )

15:08:4701-05-2606BRANP 1 BON-04 BR bos (Uitbr.: zeer hoog) PLAGGENWEG HARDERWIJK 069904 069693 069901 061141 061041 061241 061242 069801 069991
0806240 Meldkamer Oost Nederland ( Monitorcode )
0806210 BRW N-O Gelderland ( Boswachters )
0806150 BRW N-O Gelderland ( Informatiemanger West )
0806050 BRW N-O Gelderland ( Persvoorlichter )
0805930 BRW N-O Gelderland ( HOvD West )
0805770 BRW N-O Gelderland ( OvD Veluwe )
0805750 BRW N-O Gelderland ( Calamiteitencoordinator )
0805730 BRW N-O Gelderland ( Piket Team Brandonderzoek )
0805030 BRW Hierden ( Lichtkrant )
0805006 BRW Hierden ( Blusgroep )
0805005 BRW Hierden ( Kazernecode )
0805003 BRW Hierden ( Bevelvoerder )
0804990 BRW Harderwijk ( Lichtkrant )
0804966 BRW Harderwijk ( Blusgroep 1 )
0804965 BRW Harderwijk ( Kazernecode )
0804963 BRW Harderwijk ( Bevelvoerder )
0804950 BRW Ermelo ( Lichtkrant )
0804927 BRW Ermelo ( Blusgroep 2 )
0804926 BRW Ermelo ( Blusgroep 1 )
0804925 BRW Ermelo ( Kazernecode )
0804923 BRW Ermelo ( Bevelvoerder )
Je zou haast zeggen, laat er een chinook overheen vliegen, die zitten nu toch al in de buurt, dan kun je er snel bij zijn.

Maar zullen wel allemaal protocollen voor zijn natuurlijk.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:31:33 #295
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220690202
ZGB Harderwijk, Grip1 ZGB Kootwijk. Korpsen van Rheden tot Ede, Wageningen en Arnhem weer die kant op.

Ik denk dat alle korpsen van Gelderland nu bezig zijn met natuurbranden.
Voorheen Post ID 101472
  Redactie Frontpage vrijdag 1 mei 2026 @ 15:37:49 #296
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220690303
Ik denk ook wel dat ze extra groot opschalen meteen, want soms hoor je na de eerste paar meldingen er niks meer van.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 mei 2026 @ 15:50:47 #297
284411 crew  heywoodu
pi_220690437
Lekkere timing ook, staat er nu een bijgebouw in de hens in Hulshorst waar wat nog in Nunspeet stond naartoe moet. Het verbaast me dat hier nog een auto stond :D
  Redactie Frontpage vrijdag 1 mei 2026 @ 15:56:10 #298
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220690497


Dit gaat ook een lekker zooitje worden met de vrijdagmiddagspits. Gelukkig is het nog vakantie.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:58:38 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220690512
Maar nog steeds geen brandweer Lunteren??? Zijn ze uit dienst ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 mei 2026 @ 16:00:23 #300
284411 crew  heywoodu
pi_220690522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[ afbeelding ]

Dit gaat ook een lekker zooitje worden met de vrijdagmiddagspits. Gelukkig is het nog vakantie.
Uurtje geleden begonnen en nu al de snelweg afgesloten, gaat lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')