abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 12:34:55 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677309
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:33 schreef Blues het volgende:
Gister had g een mail gestuurd naar de wbv waarom het huurhuis tegenover ons al maanden leeg staat.

Lange uitgebreide mail terug van de directeur hemzelf, dat er 6 bewoners van 'de Ark' komen die elders weg moeten.
Prima uitleg en fijn voor die mensen dat ze een plek hebben ^O^

https://www.arkhaarlem.nl/
Mooi dat er nog WBV zijn die hun maatschappelijke taak nog waarnemen
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 13:00:58 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220677483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja! Die gaat zeker op de shortlist.

De tips van @:borisz staan ook genoteerd.
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220677651
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alleen dit al zou het fantastisch beter maken.
Maar als dat vorige keer wel was, begrijp ik minder waarom je teruggegaan bent.
Nou, op zich was het tot 22 uur en niet extreem hard. Maar vooral niet-compatibel met het dreumesritme. Nu we de lay-out van het hotel kenden, was het ook makkelijk te bedenken welk deel beter lag t.o.v. de muziek. Bij een nieuw hotel zou ik die info niet hebben. Dus dit was een verstandige keuze :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:31:52 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
  woensdag 29 april 2026 @ 14:45:23 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:14 schreef Blues het volgende:
NiB alweer gedaan. Na de koffie een aarbeienplantexperiment (hep op feesboek gestaan)

* Aarbeizaadjes uit de aardbei pulken met een pincent.
* Ei leeg laten lopen, dakkie er dus af.
* In lege ei wat potgrond, daar de aardbeizaadjes inkiepen, nog een laagje grond erover, met spuitje beetje natmaken
* Zaadeibommetje in een grotere pot met aarde en af en toe water geven.

Benieuwd *G* :D


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Spoilers!
pi_220678277
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 29-04-2026 15:11:03 ]
pi_220678301
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 15:22:45 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220678407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
Skywalk Garzweiler is leuk ja
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 april 2026 @ 15:32:27 #219
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D
Ok :D

Compleet gelul maar het is wel een lollig experiment. Ben benieuwd!

Fijn van de tandarts. Minder van de ontsteking en fistel, balen zeg.
Spoilers!
pi_220678869
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @Tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220678917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @:tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@:blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
pi_220679035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
Taal is inderdaad een ding, maar alle deelnemers werken bij vwn dus taalfrustratie is ons niet onbekend :D
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 april 2026 @ 17:43:33 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220679139
Ai Blues, sterkte alvast! Wel fijn dat de nieuwe tandarts goed is bevonden :Y

Hier weinig te melden, gewoon druk aan het werk as always. In ieder geval 1 van de 2 privégroepjes lijkt nu toch te gaan boeken, da´s wel fijn. En een interessante offerte-aanvraag gekregen, ook leuk. Nieuwe medewerker in gaan werken, intussen zo goed als alles overgezet naar het nieuwe systeem, dan kan hij aan de slag. En krijg ik meer tijd voor andere dingen O+ Hm, wel werkgerelateerd natuurlijk, want er staat nog zó veel op de to-do lijst...

En vanavond weer even laten zien dat ik de poker-koning ben :7 Vorige week gewonnen, toch mooi met... eh, een paar tientjes naar huis gegaan :P Inleg is een tientje ongeveer, gaat vooral om de lol natuurlijk.

Wie heeft er hier trouwens last van rook van die brand bj ´t Harde? Ziet er best heftig uit :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:54:26 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220679205
Stom stom stom. Kalkoenpoten waren om 16:00 nog steeds niet ontdooid; dan kan ik stoven en sudderen wat ik wil, maar die zijn natuurlijk nooit fijn gaar en zacht rond het avondeten.

Dan maar even iets erbij verzinnen, en deze naar morgen schuiven...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220679207
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:04 schreef Blues het volgende:
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
Fijn dat ze allemaal aardig zijn :)
En hopelijk helpt de behandeling.


Hier is het op een of andere manier weer een drukke week geworden. Alle avonden wel afspraken, wel leuke maar toch dat was niet helemaal de planning :+

Vanavond op bezoek bij een brouwerij om te kijken of we daar kleine batches willen laten brouwen.
Morgen afspreken met een groepje van het brouwgilde om beer en foodpairings uit te proberen.
Vrijdag dan naar de clubavond om die beer en foodpairing te presenteren.
En in het weekend weer veel afspraken met vrienden en familie.
pi_220679246
Weer eens wat anders: naar de ochtend film “Champagne” beter dan ik had gedacht. Huub Stapel deed het goed.
Ook een beetje vakantie met de roadtrip door wijngaarden (zoals wij eerder eens hebben gedaan). Acteur Ton Kas had weer een irritante rol.
Al eens eerder drie kwartier bijgezeten, dat ik bijna was weggelopen.
Hopelijk is hij als zichzelf een gulle innemende en charmante persoonlijkheid.
Daarna lunch op het terras en nu gapen van de bijbehorende glazen champagne Chardonnay.

Mooie oplossing van het huis! En fijn van de tandarts.
Dat van die aardbei is een interessant filmpje. Er zijn nog meer voorbeelden van. Wij lezen nog wel van het resultaat.

Interessante cursus @Kaatje1 en goeie plannen van Lucky.
Blues en g. waren eens in Gent met fraaie muurschilderingen. Kijk daar eens op hun site. Nu zij er niet over begint, zeg ik het maar.
pi_220679291
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:00 schreef AnneX het volgende:
Weer eens wat anders: naar de ochtend film “Champagne” beter dan ik had gedacht. Huub Stapel deed het goed.
Ook een beetje vakantie met de roadtrip door wijngaarden (zoals wij eerder eens hebben gedaan). Acteur Ton Kas had weer een irritante rol.
Al eens eerder drie kwartier bijgezeten, dat ik bijna was weggelopen.
Hopelijk is hij als zichzelf een gulle innemende en charmante persoonlijkheid.
Daarna lunch op het terras en nu gapen van de bijbehorende glazen champagne Chardonnay.

Mooie oplossing van het huis! En fijn van de tandarts.
Dat van die aardbei is een interessant filmpje. Er zijn nog meer voorbeelden van. Wij lezen nog wel van het resultaat.


Blues en g. waren eens in Gent met fraaie muurschilderingen. Kijk daar eens op hun site. Nu zij er niet over begint, zeg ik het maar.
Naar de Film O+ Ik doe het te weinig. Ton Kars heeft geen andere types in zijn arsenaal lijkt het he.


En Gent was:
Oostende :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 29-04-2026 18:39:56 ]
pi_220679395
O+ erwtensoep O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220679561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ erwtensoep O+
Die heb ik ook nog, nog 1 portie. Maar nu geen zin in. Geen idee wat ik nu ga eten, denk iets te zien met kip en rijst (etiket was eraf :D )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220679581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die heb ik ook nog, nog 1 portie. Maar nu geen zin in. Geen idee wat ik nu ga eten, denk iets te zien met kip en rijst (etiket was eraf :D )
*O* vriezerroulette *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220679622
Buffet *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220679636
Ik had gelijk, kip, rijst, champignons, doperwten en kerrie
We have far more in common than that which devides us..
pi_220679711
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Dan kun je toch ook de hele aardbei inclusief de zaadjes in de grond stoppen!?
Hoe zou een teler het doen? Die koopt stekkies van de kweker, vermoed ik.
Op het balkon hier staat een grote plant met veelbelovende bloemetjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220679827
Ik gaf werkgroep en kreeg vlak voor de pauze een hoestbui waar ik niet echt uit kwam, precies toen we samen de opdracht gingen nabespreken die zij hadden gemaakt. En waar ik dus voor moest praten :+ . Niet meer kunnen praten en tot tranen rollend over mn wangen aan toe :') . Toen maar pauze vervroegd. Toch maar neusspray genomen - ik was juist vandaag nog zonder en dat ging best goed, maar denk dat snot in keel het hoesten triggerde. Daarna ging tweede helft ging gelukkig beter. In trein naar huis 2x bijna in slaap gevallen.

Eenmaal thuis wel nog gekookt, zelfs nog lasagne gemaakt :o ik herken mezelf niet terug. Hij is goed gelukt en vet lekker *O* . En nu probeer ik de andere helft zo snel mogelijk te koelen want LHO heeft me bang gemaakt voor pasta vooraf maken :+ . Nu al zin in eten morgen O+
pi_220679962
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:22 schreef AnneX het volgende:
Hoe zou een teler het doen? Die koopt stekkies van de kweker, vermoed ik.
Aardbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aardbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-04-2026 20:09:22 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220679989
Dat lijkt mij rottig zeg! Hoesten op die manier.

In de linker pot - met anti slakken tape - zit bollen lasagne.
De eerste twee lagen bollen hebben achter elkaar gebloeid.
Van de tulpen is niks te merken. Nog niet eens een groen puntje. 😢
pi_220679994
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Aarbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aarbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D
Aha. Kwekers en telers had ik al.
De veredelaars was ik vergeten.
pi_220680088
De mural in Oostende, om daar nog ff op terug te komen, die ik het mooist vond in Oostende was deze:

pi_220680093
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Aardbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aardbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D
Ik vind het grappig om te proberen, meer niet :)
pi_220680161
Ik heb aardbeien in een van mijn bakken staan, een van een paar plantjes in het eerste jaar, is die inmiddels behoorlijk vol. Iedereen die wil krijgt stekjes.

@Lucky_Strike Drs. P de party was inderdaad erg leuk! Lekker meegehumd met de grijze massa :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')