Friet oorlogquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We krijgen een voedseloorlog:
[ x ]
Dus snel die goedkope aardappelen hamsteren nu het nog kan
Je kunt van Trump vinden wat je wilt hoor, ik vind de kritiek meer dan eens best begrijpelijk. Maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden de echte naam van iemand te gebruiken?quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder die hele links-rechts discussie, zie velen die Trump een idioot en een gevaar vinden over vrijwel het hele politieke spectrum. Hij gedraagt zich ook helemaal niet als president toch? Wat ik soms juist bijzonder vind is dat mensen die zeggen nationalistisch te zijn en wel voor Trump gaan juichen zelfs als die iets doet wat ons juist zou schaden. Het is America First, misschien nog eerder zijn eigen cirkel first.
Nee, frietquote:
Mensen maken wel eens grappen over "preppen" maar het kan echt geen kwaad om af en toe een extra blikje / potje lang houdbaar voedsel in te slaan. Gewoon casual preppen. Je hoeft echt geen kelder of zolder in te richten en je klaar te maken voor "doomsday" maar gewoon zorgen dat je een paar maanden door kan komen, bij voorkeur met producten die je toch wel eet zodat ze (als je wat rouleert) niet bederven en je over 3 of 4 jaar met een berg onbruikbaar voedsel zit.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We krijgen een voedseloorlog:
[ x ]
Dus snel die goedkope aardappelen hamsteren nu het nog kan
Vanuit beide NL en EU perspectief is Trump niet bepaald een ally. Maarja als je het over supernationalisten hebt, ik zie op twitter ook wel veel mensen die super nationalistisch zijn met Nederlandse vlaggetje en gek zijn op Putin en Trump.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt van Trump vinden wat je wilt hoor, ik vind de kritiek meer dan eens best begrijpelijk. Maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden de echte naam van iemand te gebruiken?
Daarnaast speelt het ook een rol hoe je 'ons' in deze bekijkt. Als je het over Nederland hebt levert het een ander vraagstuk op dan vanuit een Europees perspectief. Je merkt dat degenen met de grootste haat jegens Trump vaak supranationalisten zijn.
Jatten, valsema, haatbaarden, gutmenschen en ga zo maar door. Fok! staat er vol mee.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt van Trump vinden wat je wilt hoor, ik vind de kritiek meer dan eens best begrijpelijk. Maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden de echte naam van iemand te gebruiken?
Daarnaast speelt het ook een rol hoe je 'ons' in deze bekijkt. Als je het over Nederland hebt levert het een ander vraagstuk op dan vanuit een Europees perspectief. Je merkt dat degenen met de grootste haat jegens Trump vaak supranationalisten zijn.
Maarja kunnen mensen die met hun tweeën in een appartement van 50 m2 wonen genoeg voedsel in slaan om een aantal maand door te komen. Niet iedereen heeft de woonruimte of de financiën voor zoiets.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen maken wel eens grappen over "preppen" maar het kan echt geen kwaad om af en toe een extra blikje / potje lang houdbaar voedsel in te slaan. Gewoon casual preppen. Je hoeft echt geen kelder of zolder in te richten en je klaar te maken voor "doomsday" maar gewoon zorgen dat je een paar maanden door kan komen.
Voedsel zal niet ineens op zijn maar het kan wel fors duurder worden, bepaalde schappen die leeg blijven, etc.
Als 1/3e van de kunstmest niet geleverd wordt, gaat er ergens schaarste ontstaan. Dat is zeker.
Australië is van de westerse landen voorlopig de grootste kandidaat waar het mis kan gaan.
Wij hebben aardappelkanonnenquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, friet![]()
Kijk, daar is de voedseloorlog al.
Btw, team friet/Rietland heeft nukes, in Volkel![]()
Ik ben consequent tegen naamverbasteringen van politici. Ook als op het politici als Jetten en Halsema aankomt.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jatten, valsema, haatbaarden, gutmenschen en ga zo maar door. Fok! staat er vol mee.
Ik verwacht vanaf nu dat je bij elke melding even het uitstapje naar feedback maakt natuurlijk. Je lijkt me wel een consequent en principieel mens.
Voedselprijzen zullen zeker stijgen, maar voor een schaarste ben ik niet echt bang, zeker niet in Nederland. Hooguit dat bepaalde producten moeilijker verkrijgbaar zijn en flink in prijs stijgen. We hebben genoeg strontquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen maken wel eens grappen over "preppen" maar het kan echt geen kwaad om af en toe een extra blikje / potje lang houdbaar voedsel in te slaan. Gewoon casual preppen. Je hoeft echt geen kelder of zolder in te richten en je klaar te maken voor "doomsday" maar gewoon zorgen dat je een paar maanden door kan komen, bij voorkeur met producten die je toch wel eet zodat ze (als je wat rouleert) niet bederven en je over 3 of 4 jaar met een berg onbruikbaar voedsel zit.
Voedsel zal niet ineens op zijn maar het kan wel fors duurder worden, bepaalde schappen die leeg blijven, etc.
Als 1/3e van de kunstmest niet geleverd wordt, gaat er ergens schaarste ontstaan. Dat is zeker.
Australië is van de westerse landen voorlopig de grootste kandidaat waar het mis kan gaan.
Ik denk dat je een heel eind kan komen. Sowieso je huidige voorraad- en/of keukenkastjes een keer goed "uitmesten", schoonmaken, opnieuw indelen. Daar kwam voor mij al ruim 1 kastje vrij en daar kan je al een hoop rijst, pasta, sausen, groenten, fruit, bouillon, etc. in bewaren.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maarja kunnen mensen die met hun tweeën in een appartement van 50 m2 wonen genoeg voedsel in slaan om een aantal maand door te komen. Niet iedereen heeft de woonruimte of de financiën voor zoiets.
We hebben inderdaad een mestoverschot (stikstofcrisis) maar wat verbouwen we hoofdzakelijk in Nederland?quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voedselprijzen zullen zeker stijgen, maar voor een schaarste ben ik niet echt bang, zeker niet in Nederland. Hooguit dat bepaalde producten moeilijker verkrijgbaar zijn en flink in prijs stijgen. We hebben genoeg stront
Gras?quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben genoeg mest maar wat verbouwen we hoofdzakelijk in Nederland?
Wiet en XTCquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben inderdaad een mestoverschot (stikstofcrisis) maar wat verbouwen we hoofdzakelijk in Nederland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |