Wel getest met wat water uit het slootje in de winter. geen ijzersmaak, wel nauwelijks merkbare chloorsmaak vanwege het zuiveringstabletje. Zeker in noodgevallen voldoet het prima. Vanuit de pomp moet ik het nog eens uittesten de volgende keer dat ik hem aan slinger om de grote bakken te vullen met water.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je ooit water gedronken uit dat waterfilter of met die tabletten? Heb je het getest?
Die dronk toch alleen zijn eigen pis.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon Bear Gryls methode, je neemt wat houdskool, legt dat op een lapt stof en je giet het water er doorheen.
Je kan ook vrij eenvoudig zo'n filter maken met een lege plastic fles, houtskool, steentjes, zand en wat stof of watten. Moet ik inderdaad eens uitproberen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon Bear Gryls methode, je neemt wat houdskool, legt dat op een lapt stof en je giet het water er doorheen.
Ik vermoed dat regenwater ook nog de meest eenvoudige manier is om bijv de plee mee door te spoelen en te reinigen is voor drinkwaterverbruik. Grondwater in Nederland bevat vaak teveel ijzer en/of nitraten, die nitraten komen vanwege de intensieve landbouw&veeteelt in het grondwater.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik wacht nog even tot m'n dak vervangen is, daarna komt er ook ongeveer 1m3 aan regenwateropslag.
Test het vooral ook op nitraat, vanwege de intensieve landbouw&veeteelt kan dat gehalte verhoogd zijn. Nitraat is goed oplosbaar en heeft geen sterke smaak. Je ziet het niet, maar kan wel degelijk in schadelijke hoeveelheden aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:59 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wel getest met wat water uit het slootje in de winter. geen ijzersmaak, wel nauwelijks merkbare chloorsmaak vanwege het zuiveringstabletje. Zeker in noodgevallen voldoet het prima. Vanuit de pomp moet ik het nog eens uittesten de volgende keer dat ik hem aan slinger om de grote bakken te vullen met water.
Maar dan moet je het wel op je watersysteem aansluiten, want anders moet je met een emmer of gieter water gaan tappen bij je regenton (en dat ga je niet doen als het zeikt van de regen) elke keer dat je naar het toilet bent geweest, en dat blijf je niet volhouden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat regenwater ook nog de meest eenvoudige manier is om bijv de plee mee door te spoelen en te reinigen is voor drinkwaterverbruik. Grondwater in Nederland bevat vaak teveel ijzer en/of nitraten, die nitraten komen vanwege de intensieve landbouw&veeteelt in het grondwater.
Aquarium testsetje is wel handig.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Test het vooral ook op nitraat, vanwege de intensieve landbouw&veeteelt kan dat gehalte verhoogd zijn. Nitraat is goed oplosbaar en heeft geen sterke smaak. Je ziet het niet, maar kan wel degelijk in schadelijke hoeveelheden aanwezig zijn.
Ja maar na paar dagen ben je dat ook wel zat he.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die dronk toch alleen zijn eigen pis.
vitens wil al jaren uitbreiden en nieuwe winlocaties openen. maar drinkwaterbedrijven in NL zijn gebonden aan strikte vergunningen van de provincies. terwijl de bevolking explodeert en de woningbouwopgave doordendert, blokkeren diezelfde overheden nieuwe waterwinning vanwege stikstofregels of natuurbelangen. je kunt een bakker niet verwijten dat hij geen brood bakt als de overheid de oven verzegelt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:29 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat wij als Vitens jarenlang structureel te weinig geïnvesteerd hebben in het hele gebeuren, dat laten we voor ons eigen gemak gewoon even achterwege en wentelen het probleem af op de burger die het gore lef heeft om die kraan open te draaien.
Donderstraal op, achterlijk kutbedrijf.![]()
Regel je shit.![]()
Idem met al die energiebedrijven. Jarenlang alles in eigen zak gestoken en nu is het de schuld van de burger.
Flikker toch op.
#allekranenopen
Het ligt eraan of het de moeite waard is de plee met grond of regenwater door te spoelen. Er wordt nogal wat drinkwater verspilt bij het plee doorspoelen. Bij nieuwbouw kan men het gebruik van regenwater voor het doorspoelen integreren. Het hoofdkantoor van ons bedrijf heeft dat al. Bij langdurige droogte wordt automatisch omgeschakeld op leidingwater, maar meestal is er voldoende regenwater in reserve opgevangen. Als je een eigen huis hebt staat hoofdzakelijk een gebrek aan handigheid en creativiteit je nog in de wegquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dan moet je het wel op je watersysteem aansluiten, want anders moet je met een emmer of gieter water gaan tappen bij je regenton (en dat ga je niet doen als het zeikt van de regen) elke keer dat je naar het toilet bent geweest, en dat blijf je niet volhouden.
Dus dan moet het al geintegreerd worden zodat dat regenwater automatisch gebruikt wordt om je toilet-reservoirs te vullen.
Ook een goed idee inderdaad. Ik zal eens een setje teststrips bestellen. Ik heb dan wel 2+ weken drinkwater in flessen staan maar mocht ik hierop terug moeten vallen is het wel goed om te weten of het veilig is zonder bewerking.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Test het vooral ook op nitraat, vanwege de intensieve landbouw&veeteelt kan dat gehalte verhoogd zijn. Nitraat is goed oplosbaar en heeft geen sterke smaak. Je ziet het niet, maar kan wel degelijk in schadelijke hoeveelheden aanwezig zijn.
vitens is 100% eigendom van de overheid...er zijn geen private aandeelhouders of durfkapitalisten die met de winst weglopen...quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:47 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even kijken wie de aandeelhouders zijn van dit soort bedrijven en die vonden het wel heel lekker om al dat dividend in de zakjes te proppen. De netbeheerders willen meestal echt wel, maar konden geen kant af door het afromen van de gelden.
kan er niet meer over zeggen. maar onze politici gaan gwn doodleuk door met de massa-instroom, dus hier hoeven we niets van te verwachtenquote:Op vrijdag 24 april 2026 10:44 schreef Digi2 het volgende:
Het zijn mensen die zoveel water gebruiken, een stop op de bevolkingsgroei is essentieel. Daarnaast moeten er ivm met de klimaatverandering veel meer spaarbekkens komen. Daarmee vang je 2 vliegen in 1 klap, je reduceert overstrominggevaar en er komt meer water ter beschikking.
De uitkeringsgerechtigden leggen hun medemensen toch geen leverplicht op van producten en diensten? Dat doen slechts de mensen met teveel tot veel geld.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Iedereen die een uitkering accepteert doet dat impliciet al. Valuta zelf behelst nog geen leverplicht maar een claim op diensten en goederen. Leverplicht benodigt een overheid die contract-naleving en belastingplicht afdwingt met haar geweldsmonopolie.
Je kan ook gewoon je plas drinken.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
de incidenten met de enterokokken zijn juist het bewijs van het gelijk van vitens. waarom treden die besmettingen op? omdat het systeem totaal overbelast is. door de extreme piekvraag moeten de pompen op maximale capaciteit draaien, wat de drukverhoudingen in het oude netwerk (dat door trage vergunningen niet vernieuwd kan worden) verstoort.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:42 schreef marc0871 het volgende:
Goh. Alweer Vitens die aan het zeuren is over watertekort?
Laten ze eerst eens zorgen dat ze überhaupt schoon water kunnen leveren.
De afgelopen jaren al meerdere keren geweest dat je kraanwater in hun verzorgingsgebied moest koken, ivm poepbacterien.
Drinkwater is een nutsvoorziening. Het ACM zit daar echt wel scherp op met toezicht, om te beoordelen of er geen misbruik van het monopolie plaatsvindt en aandeelhouders op grote schaal hun zakken vullen ten koste van de consument. De bevolking groeit snel en ik vermoed dat de overheid achterblijft met vergunningverstrekking mbt water wingebieden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:47 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even kijken wie de aandeelhouders zijn van dit soort bedrijven en die vonden het wel heel lekker om al dat dividend in de zakjes te proppen. De netbeheerders willen meestal echt wel, maar konden geen kant af door het afromen van de gelden.
Bevolkingsexplosie terugdraaien, stoppen met landbouwgif en Amerikaanse datacentra sluiten.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:12 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
vitens wil al jaren uitbreiden en nieuwe winlocaties openen. maar drinkwaterbedrijven in NL zijn gebonden aan strikte vergunningen van de provincies. terwijl de bevolking explodeert en de woningbouwopgave doordendert, blokkeren diezelfde overheden nieuwe waterwinning vanwege stikstofregels of natuurbelangen. je kunt een bakker niet verwijten dat hij geen brood bakt als de overheid de oven verzegelt.
datacenters zijn een rode haring, die verbruiken zo minuscuul weinig water, het is een lachertje (0,08% van het totale leidingwaterverbruik per jaar). elektriciteit vreten ze wel hard (rond de 5% per jaar). het zijn nederlanders zelf die zoveel data verbruiken dat ze wel nodig zijnquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bevolkingsexplosie terugdraaien, stoppen met landbouwgif en Amerikaanse datacentra sluiten.
Probleem opgelost.
De uitkeringsgerechtigden doen dat alleen en uitsluitend op het moment dat ze een uitkering accepteren, zelfs wanneer het een private verzekering betreft. Immers het benodigd ofwel contract-naleving danwel belastingplicht om de uitkering te verschaffen. Daarvoor wordt dus contract-naleving of belastingplicht gebruikt dmv het geweldsmonopolie van de overheid. Een plicht behelst immers altijd een aspect van geweld om het af te kunnen dwingen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:18 schreef torentje het volgende:
[..]
De uitkeringsgerechtigden leggen hun medemensen toch geen leverplicht op van producten en diensten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |