Ja ik doe mijn best maar mijn balkonnetje is zo klein dat we momenteel heel erg in elkaars aura zitten!quote:Op donderdag 23 april 2026 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Wij hebben hier ook duiven in de tuin, zijn best leuke vogeltjes hoor. Ik zou ze lekker met rust laten, mensen nemen al genoeg ruimte af van dieren.
Ja vogels kunnen erg agressief en luidruchtig zijn als je te dicht bij hun nest komt. Ik heb hier ook regelmatig een nest naast een terras in de tuin, en in de broedperiode kan ik het niet gebruiken. Maar is wel leuk om de mini vogeltjes te zien wanneer de eitjes uitkomen!quote:Op donderdag 23 april 2026 19:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja ik doe mijn best maar mijn balkonnetje is zo klein dat we momenteel heel erg in elkaars aura zitten!
In het eerste filmpje zie je dat de linkerpoot van de ene ouder niet in orde is .....quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:04 schreef Farenji het volgende:
Update!
Het duivenstel heeft zich inmiddels wel goed genesteld op mijn balkon. Het mannetje was eerst heel lang zoek maar kwam toch terug, met allemaal takjes om het de moeder behaaglijker te maken. Soms wisselen ze ook af op het ei.
Ze beginnen ook een klein beetje aan me te wennen, en ik heb wat foto's kunnen maken. Heb zelfs een webcam setup inelkaar geMcGyvert dus er zijn ook filmpjes!
Hier zitten beide duiven op het balkon van het uitzicht te genieten.
[ afbeelding ]
Dit is het gelegde ei waar het allemaal om gaat:
[ afbeelding ]
En hier zit ze te broeden.
[ afbeelding ]
Filmpjes (onbewerkt):
Het plekje voor het nestje is maar smal, ze kunnen nog maar net hun kont keren!
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-143101.webm
Echtgenoot komt takjes brengen voor het nestje. Let op hoe ze mijn bakje met lekkere erwtjes volledig negeren. Dit zijn geen allesvretende stadsduiven maar zelfvoorzienende kritische eters.
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-143622.webm
Hier is het ei ook zichtbaar
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-144643.webm
Kijk eens in de camera, je bent op tv!
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-161826.webm
(inb4 "wat een vieze bende op je balkon!", daarom vinden ze het natuurlijk juist zo fijn bij mij!)
Geen idee, ik dacht eigenlijk dat dat zo hoort? Ben verre van een expert.quote:
Oh jee dat was me niet eens opgevallen! Zie je wel vaak met stadsduiven, al zijn dit niet de typische friet vretende dikzakken die je vaak ziet.quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:13 schreef maily het volgende:
[..]
In het eerste filmpje zie je dat de linkerpoot van de ene ouder niet in orde is .....
Het viel me zo op, laten we hopen dat het zo hoortquote:Op vrijdag 24 april 2026 17:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geen idee, ik dacht eigenlijk dat dat zo hoort? Ben verre van een expert.
[..]
Oh jee dat was me niet eens opgevallen! Zie je wel vaak met stadsduiven, al zijn dit niet de typische friet vretende dikzakken die je vaak ziet.
Wat leuk! En ziet er inderdaad uit als een rustig veilig plekje om een nest te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:04 schreef Farenji het volgende:
Update!
Het duivenstel heeft zich inmiddels wel goed genesteld op mijn balkon. Het mannetje was eerst heel lang zoek maar kwam toch terug, met allemaal takjes om het de moeder behaaglijker te maken. Soms wisselen ze ook af op het ei.
Ze beginnen ook een klein beetje aan me te wennen, en ik heb wat foto's kunnen maken. Heb zelfs een webcam setup inelkaar geMcGyvert dus er zijn ook filmpjes!
Hier zitten beide duiven op het balkon van het uitzicht te genieten.
[ afbeelding ]
Dit is het gelegde ei waar het allemaal om gaat:
[ afbeelding ]
En hier zit ze te broeden.
[ afbeelding ]
Filmpjes (onbewerkt):
Het plekje voor het nestje is maar smal, ze kunnen nog maar net hun kont keren!
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-143101.webm
Echtgenoot komt takjes brengen voor het nestje. Let op hoe ze mijn bakje met lekkere erwtjes volledig negeren. Dit zijn geen allesvretende stadsduiven maar zelfvoorzienende kritische eters.
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-143622.webm
Hier is het ei ook zichtbaar
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-144643.webm
Kijk eens in de camera, je bent op tv!
https://www.farenji.net/fok/duivennest/2026-04-24-161826.webm
(inb4 "wat een vieze bende op je balkon!", daarom vinden ze het natuurlijk juist zo fijn bij mij!)
Ik wil nog wel even zeggen dat dit de reactie was die me heeft doen besluiten om de duiven te houden.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:45 schreef Elan het volgende:
Weghalen die troep. Duiven zijn vliegende ratten, verspreiden bovendien tal van ziektes.
Mooi retroblik van Brabantia(?) tegenwoordig geld waard.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hadden vroeger een tamme postduif, zat ineens uitgeput in de vensterbank na de zware storm van 1990.
Hebben we nog jaren gehad, leuk beest, vloog ook iedere dag vrij, kwam bij je raam om snacks te scoren, zat op je schouder, etc.
Had wel een ring om z'n pootje maar in die tijd kon je dat niet zo makkelijk terugvinden, geen internet.
Die was iig helemaal gek van maiskorrels, droge erwten en zonnebloempitten, dus mocht je willen bijvoeren dan heb je hierbij je wat tips
Schaaltje water (>3cm diep) vinden ze ook fijn.
R.I.P. Roekie
[ afbeelding ]
Ja, ontbijtkoekblik en broodtrommel, werd dagelijks gebruikt toen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi retroblik van Brabantia(?) tegenwoordig geld waard.
Dat is de cere en dient ter bescherming van de neusgaten en vermoedelijk ook wat temperatuur- en gevoelsdetectie.quote:
Gelukkigquote:Op woensdag 29 april 2026 16:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is de cere en dient ter bescherming van de neusgaten en vermoedelijk ook wat temperatuur- en gevoelsdetectie.
Op moederdagquote:Op zondag 10 mei 2026 22:17 schreef Farenji het volgende:
Vanmiddag, precies 17 dagen na het leggen, kwam er een kuiken uit het eerste ei kruipen. Een lelijk hulpeloos spartelend schepseltje van geel dons. Vader blijft vrij onbewogen, kind doet nog even een Calimero'tje door het ei-dekseltje als hoed te gebruiken.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |