abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2026 @ 15:52:10 #26
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220633772
Ook alleen maar, omdat de Britten dit hebben gedaan _O- kabinet had zijn mondje gehouden en zich er niet mee bemoeid als de Britten hem binnen hadden laten gaan. Laf volk.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220633780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:40 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wat dachten we van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van artistieke uiting garanderen zoals de meeste ontwikkelde landen?

En ja dan moet je ook tegen een stootje kunnen met uitspraken die ver gaan. Die toets wat er mag ligt bij een rechter.

Altijd bijzonder hoe mensen die als hardste tekeer gaam tegen cancelcultuur doorgaans zelf bij allerlei verboden voor anderen uitkomen.
Wat mij betreft moet de vrijheid van meningsuiting zo groot mogelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat deze onbeperkt is. Juist met artiesten moet je ook in ogenschouw nemen wat de maatschappelijk impact is.

Neem als voorbeeld het romantiseren van terreurgroeperingen zoals Kneecap bijvoorbeeld heeft gedaan of oproepen tot de dood van een leger van een Westerse bondgenoot, wat effect de dood van een hele populatie (heel toevallig allemaal Joden) zou zijn, zoals Bob Vylan heeft gedaan.

Als je zulke sentimenten gaat normaliseren, kan dat natuurlijk hele slechte effecten hebben. Desastreus voor de eigen cultuur op den duur. We helaas zitten al met een jonge generatie die dagelijks op de socials en in sommige media een stortvloed aan desinformatie en geschiedvervalsing wordt gevoerd, allemaal met een anti-Westers perspectief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220633783
Kanye (ik mag nog Kanye zeggen) West is een god.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220633805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
---------------------------

Goedzo. Dit soort haatzaaiers moeten we niet willen hebben.
quote:
16s.gif Op maandag 15 september 2025 17:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jammer!!! Nijmegen is ook best ver voor mij ;( Ik was graag gegaan.
En dit soort haat is natuurlijk wel oke
maar zo kennen wij jou ook wel lmao
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220633806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:40 schreef tizitl2 het volgende:
Wat dachten we van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van artistieke uiting garanderen zoals de meeste ontwikkelde landen?
In de meeste ontwikkelde landen is de vrijheid van meningsuiting anders niet onbeperkt...

Art. 10 EVRM
Alle landen van de Raad van Europa hebben zich gebonden aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dat zijn alle Europese landen inclusief Rusland, maar exclusief Wit-Rusland, plus een aantal landen in de Kaukasus.

Volgens art. 10 EVRM mag de vrijheid van meningsuiting worden beperkt als

• deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet,
• deze beperking een legitiem doel dient,
• deze beperking in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van:
• de nationale veiligheid,
• territoriale integriteit,
• openbare veiligheid,
• het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten,
• de bescherming van de gezondheid of de goede zeden,
• de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen,
• om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of
• om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:59:48 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220633820
Ik snap niet helemaal de waardering voor Adolf Hitler.
Als het aan Hitler had gelegen zat hij als eerste in een trein naar een vernietigingskamp.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220633857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat heeft dat hiermee te maken, lieverd.
Van jou hoeft men toch niet de landsgrenzen te sluiten voor vrouwvijandige mannen?
pi_220633892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:51 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
En dat we die grens aan de rechter laten, waar hij thuis hoort.

Bovendien haalt hij voorbeelden aan die niet strafbaar waren. Bob Vylan is gewoon vrijgesproken en Kneecap niet eens vervolgd hier. Dan ben je aan het gummen wat jou niet uitkomt en daar moeten we niet aan mee doen.

Bij Kanye zit er natuurlijk ook wel een verhaal aan met psychische problemen. Ik vind het een idioot daar verder niet van, maar iemand op 1 episode voor altijd de toegang ontzeggen daar vind ik ook wel iets van.
Ja eens hoor, ik denk dat er ook nogal een verschil is of het aandachtshoeren zijn, of dat het 1 of andere haat prediker is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 22 april 2026 @ 16:20:12 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220633913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:46 schreef Haags het volgende:
Je Kanye toch niet voorstellen dat hij hier het land binnenkomt
Ach, aan het einde van de straat Kanye West, maar je kan ook naar het oosten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220634148
Dus Bob Vylan die doelbewust antisemitische dingen roept en blijft roepen is artistieke vrijheid, maar Ye, die in een vlaag van verstandsverbijstering antisemitische dingen heeft geroepen en daarvoor zijn excuses heeft aangeboden niet?

Bijzonder.

Dan zwijg ik nog maar over wat er allemaal geroepen mag worden door Imams in de moskee waar de honden soms geen brood van lusten.
pi_220634191
Wat een fophef weer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 22 april 2026 @ 17:15:12 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220634196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:57 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
[..]
En dit soort haat is natuurlijk wel oke
maar zo kennen wij jou ook wel lmao
Dat is totaal niet vergelijkbaar
pi_220634973
Ik hoop het niet. Ik wil Ye zien binnenkort!
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:28:28 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220635012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
Dus Bob Vylan die doelbewust antisemitische dingen roept en blijft roepen is artistieke vrijheid, maar Ye, die in een vlaag van verstandsverbijstering antisemitische dingen heeft geroepen en daarvoor zijn excuses heeft aangeboden niet?
Nope, ook bij Vylan werd er vanuit het kabinet geopperd om hem de toegang te ontzeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 22 april 2026 @ 20:10:17 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220635413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
Dus Bob Vylan die doelbewust antisemitische dingen roept en blijft roepen is artistieke vrijheid, maar Ye, die in een vlaag van verstandsverbijstering antisemitische dingen heeft geroepen en daarvoor zijn excuses heeft aangeboden niet?

Bijzonder.

Dan zwijg ik nog maar over wat er allemaal geroepen mag worden door Imams in de moskee waar de honden soms geen brood van lusten.
Bob Vylan heeft niets antisemitisch geroepen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220635562
Al Jolani de IS leider, sindskort geinstalleerd door het westen als de leider van Syrie (can't make this shit up!). Werd wel gewoon ontvangen en begroet met een knuffel door mister deepstate himself, Dick Schoof.
pi_220635725
Kanye West is een beetje een koekwous, en zegt het ene moment dit en het andere dat. Daarnaast trekt hij volle zalen en genereert inkomsten, geen enkele reden om hem buiten te houden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220635752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bob Vylan heeft niets antisemitisch geroepen.
Ehm ....eens even kijken.....death death to the IDF......from the river to the sea, inshallah Palestine shall and will be free.

Yup, stinkt naar antisemitisme.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 april 2026 @ 21:02:50 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220635756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ehm ....eens even kijken.....death death to the IDF......from the river to the sea Palestine shall and will be free.

Yup, stinkt naar antisemitisme.
Geen antisemitisme.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220635760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen antisemitisme.
Ok struisvogel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 april 2026 @ 21:04:25 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220635769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok struisvogel.
OK sneeuwvlokje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220636095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Nope, ook bij Vylan werd er vanuit het kabinet geopperd om hem de toegang te ontzeggen.
Nee, de BBB heeft dat geopperd. Dat is wezenlijk anders.
pi_220636106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bob Vylan heeft niets antisemitisch geroepen.
Vanuit het perspectief van antisemieten niet inderdaad.
pi_220636203
Alsof er nu massaal neonazi's naar Kanye z'n optredens komen om daar lekker te viben.

Er zit een schroefje bij hem los, dat zie je aan zijn gedrag en hij geeft het ook toe. Lekker laten gaan. Ik denk niet dat hij ergens schade aanricht.

Moet wel lachen om het argument wat betreft 'normaliseren'. Racisme, discriminatie en haat is al normaal in deze wereld, en mensen moeten eens ophouden daar helemaal verrast over te zijn. Ik heb de racisten liever waar ik ze kan zien.
-nee-
  woensdag 22 april 2026 @ 22:16:49 #50
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220636253
Death to the IDF lijkt me gewoon een legitieme wens op basis van hun voortdurende oorlogsmisdaden. Geen antisemitisme. Je mag toch ook gewoon 'dood aan het Russische leger' roepen.
Blaf me vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')