Druk? Verrijking.quote:Op zondag 19 april 2026 15:18 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het vooral interessant dat niemand het heeft over waarom dit een beter alternatief is voor de huidige lokatie in Beekbergen.
Beekbergen is een klein dorpje met heel veel vakantieparken en is al jaren gericht op toerisme. Op 5000 inwoners zijn er 4500 immigranten. Dus ik snap wel dat er gekeken wordt om de druk op Beekbergen (gemeente Apeldoorn) te verlagen.
Jawel.quote:Op zondag 19 april 2026 15:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bizar, er zitten nog helemaal geen asielzoekers dus van multiculturele spanningen is nog helemaal geen sprake...
De immigranten in kwestie zijn al in de gemeente Apeldoorn, er komen helemaal geen immigranten aan.quote:Op zondag 19 april 2026 15:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jawel.
De aangekondige komst van uitheems volk doet de inheems bevolking in opstand komen. Ik concludeer dat er dan sprake is van multiculturele spanningen.
Ik ben niet bekend met de omgeving (correct me if im wrong) maar wat ik begrijp is dat die opvang daar voornamelijk weggestopt zit in vakantieparken en hotels in de bossen. Niet ingeklemd tussen allerlei basisscholen, kinderopvang en scholen voor kwetsbare jongeren.quote:Op zondag 19 april 2026 15:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
De burgemeester van Apeldoorn is ook verantwoordelijk voor de inwoners van Beekbergen.
Het gaat om de debiele locatie die nu aangewezen wordt.quote:Op zondag 19 april 2026 15:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
De immigranten in kwestie zijn al in de gemeente Apeldoorn, er komen helemaal geen immigranten aan.
Het is een dorp met 1 school en 1 supermarkt. De vakantieparken liggen allemaal vlak buiten het dorp, allemaal met gemak op fietsafstand. En veel ook nog wel loopafstand.quote:Op zondag 19 april 2026 15:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de omgeving (correct me if im wrong) maar wat ik begrijp is dat die opvang daar voornamelijk weggestopt zit in vakantieparken en hotels in de bossen. Niet ingeklemd tussen allerlei basisscholen, kinderopvang en scholen voor kwetsbare jongeren.
Wat weet jij eigenlijk al over die debiele lokatie?quote:Op zondag 19 april 2026 15:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het gaat om de debiele locatie die nu aangewezen wordt.
Dit is wel een bizar slechte alternatieve locatie voor zo'n grote gemeente. Echt zo achter de computer in een vergaderruimte bedacht door mensen die in wijken wonen waar dit nooit zal spelenquote:Op zondag 19 april 2026 15:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is een dorp met 1 school en 1 supermarkt. De vakantieparken liggen allemaal vlak buiten het dorp, allemaal met gemak op fietsafstand. En veel ook nog wel loopafstand.
De toeristen zijn vervangen door Oost Europese arbeidsmigranten.
Daarnaast doet Apeldoorn dit aan opvang:
Apeldoorn vangt momenteel 881 vluchtelingen op en 1.035 Oekraïense ontheemden. Vanaf januari komen er nog 60 extra opvangplekken voor Oekraïners in Hoog Soeren beschikbaar. Volgens de landelijke spreidingswet en afspraken met het Rijk moet de gemeente in totaal 881 opvangplekken realiseren voor vluchtelingen en circa 1.159 opvangplekken voor Oekraïense ontheemden.
En dan nog het hotel in Beekbergen en een ander hotel voor spoed opvang. Toerisme is enorm belangrijk voor Apeldoorn dus ik snap wel dat de gemeente hier naar alternatieven zoekt.
Heb je de OP uberhaupt gelezen? Je hebt het krantenartikel namelijk ook al slecht gelezen.quote:Op zondag 19 april 2026 15:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat weet jij eigenlijk al over die debiele lokatie?
Dat krantenartikel geeft het ook niet duidelijk weer. In eerste instantie is dit een Spoedopvang voor een jaar, daarna gaat de spoedopvang in het hotel dicht. En in Apeldoorn gaan ook wel eens lokaties dicht (Christiaan Geurtsweg is onlangs gesloten).quote:Op zondag 19 april 2026 15:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is wel een bizar slechte alternatieve locatie voor zo'n grote gemeente. Echt zo achter de computer in een vergaderruimte bedacht door mensen die in wijken wonen waar dit nooit zal spelen
Overigens blijkt uit niks in het krantenartikel dat dit een vervanging is voor een andere locatie in de gemeente.
Dit is gewoon ordinair plussen voor zogenaamd een jaar. Je kunt nu al uittekenen dat dit voor de komende jaren zal zijn.
Oh boy.... des te meer reden dat dit een debiele locatie isquote:Op zondag 19 april 2026 15:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat krantenartikel geeft het ook niet duidelijk weer. In eerste instantie is dit een Spoedopvang voor een jaar, daarna gaat de spoedopvang in het hotel dicht. En in Apeldoorn gaan ook wel eens lokaties dicht (Christiaan Geurtsweg is onlangs gesloten).
En staar je niet blind op de voorzieningen in de directe omgeving. Het is volgens mij best gezellig maar het is vandaag ook geen topwijk. In het park ben je 's avonds al jaren niet veilig, de supermarkt op 200m is met enige regelmaat in het nieuws wegens overvallen. De rotonde 150m verderop wordt elk jaar wel een keer ontruimd door de ME.
Laat ik het zo zeggen: het aantal incidenten gaat niet van 0 naar 100 door de komst van een noodopvang. Daarvoor gebeurt er vandaag al genoeg.
Ik denk eerder dat jij de context niet helemaal begrijpt, maar goed..quote:Op zondag 19 april 2026 15:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Heb je de OP uberhaupt gelezen? Je hebt het krantenartikel namelijk ook al slecht gelezen.
Ik hoop van niet. Maar het is in ieder geval geen wijk waarvan je straks direct kunt zeggen dat de asielzoekers het gedaan hebben als er iets gebeurt.quote:Op zondag 19 april 2026 16:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oh boy.... des te meer reden dat dit een debiele locatie is
Mij benieuwen of dit topic nog voorbij gaat komen komend jaar
Apeldoorn heeft wel een reputatie dat het met opvang allemaal nogal moeizaam gaat. Geurtsweg is toen veel langer opengebleven omdat echte AZC paar jaar vertraging opliep door allerlei verbouwingen. Hotel in Hoog Soeren werd ook een hoofdpijndossier voor de gemeente. Zijn daar überhaupt ooit mensen opgevangen eigenlijk?quote:Op zondag 19 april 2026 15:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat krantenartikel geeft het ook niet duidelijk weer. In eerste instantie is dit een Spoedopvang voor een jaar, daarna gaat de spoedopvang in het hotel dicht. En in Apeldoorn gaan ook wel eens lokaties dicht (Christiaan Geurtsweg is onlangs gesloten).
En staar je niet blind op de voorzieningen in de directe omgeving. Het is volgens mij best gezellig maar het is vandaag ook geen topwijk. In het park ben je 's avonds al jaren niet veilig, de supermarkt op 200m is met enige regelmaat in het nieuws wegens overvallen. De rotonde 150m verderop wordt elk jaar wel een keer ontruimd door de ME.
Laat ik het zo zeggen: het aantal incidenten gaat niet van 0 naar 100 door de komst van een noodopvang. Daarvoor gebeurt er vandaag al genoeg.
Vanaf januari 60 plekken. Het hotel in Beekbergen is trouwens ook al 2x verlengd. Daar moet deze locatie dus verandering in gaan brengen.quote:Op zondag 19 april 2026 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Apeldoorn heeft wel een reputatie dat het met opvang allemaal nogal moeizaam gaat. Geurtsweg is toen veel langer opengebleven omdat echte AZC paar jaar vertraging opliep door allerlei verbouwingen. Hotel in Hoog Soeren werd ook een hoofdpijndossier voor de gemeente. Zijn daar überhaupt ooit mensen opgevangen eigenlijk?
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 19 april 2026 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Oekrainers dacht ik?
Heb het verder ook niet echt bijgehouden meer.
Om te deugen en schijt te hebben aan je eigen bevolking.quote:
Het grappige is dat allochtonen onderling precies weten hoe het in elkaar zit.quote:Op zondag 19 april 2026 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij víndt dat een Syriër die Oostenrijk en Duitsland overslaat een economische vluchteling, maar dat is natuurlijk onzin. Die definities zijn niet aan een persoonlijke mening onderhevig. Dat is netjes voor: wat lul je toch weer dom uit je nek, lees je nou eens een keer in.
Zéker!quote:Op zondag 19 april 2026 12:07 schreef Ambtenaar030 het volgende:
zijn jullie van die mensen die hard gaan op dat "wij zeggen nee, nee, nee tegen een AZC" ai lied?
Ik snap niet zo goed wat hier staat.quote:Op zondag 19 april 2026 17:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het grappige is dat allochtonen onderling precies weten hoe het in elkaar zit.
Begrijpelijkquote:Op zondag 19 april 2026 17:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat hier staat.
Nog lang niet zwaar genoeg.quote:Op zondag 19 april 2026 14:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De psychose waar sommige in zitten omtrent het asieldebacle zorgt er wel voor dat mensen richting dat soort enge partijen gedreven worden. En er mede voor zorgt dat het voor welwillende migranten elke dag een stukje zwaarder wordt in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |