waarschijnlijk wel, appel vaak roze bloesem. Nu afhankelijk van wind, vorst en of er voldoende bijen zijn voor bestuiving voor oogst in september/oktober.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:23 schreef MaJo het volgende:
Dit moeten wel appeltjes gaan worden toch?
[ afbeelding ]
Ik hoop het zoquote:Op zaterdag 18 april 2026 14:40 schreef marcel.de het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel, appel vaak roze bloesem. Nu afhankelijk van wind, vorst en of er voldoende bijen zijn voor bestuiving voor oogst in september/oktober.
Hier gaat het ook goed met de dingen waar ik helemaal geen aandacht hebt besteedquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Je zou trouwens niet zeggen dat we al een tijdje weinig aandacht aan moestuin en kas geven, het groeit en bloeit dat het een lieve lust is. In de kas bloeien aardbeien, uitgezaaid komkommerkruid en doorgeschoten meiraap en radijs. Er groeit Nieuwzeelandse spinazie, uitgezaaide sla die deze zomer net naast de kas stond te bloeien, kamille, peterselie en ik denk ook koriander en selderij en er komen nog meer zaailingen van komkommerkruid op. In de diverse stukjes moestuin bloeien de perenboompjes, komkommerkruid, rode bes, winterpostelein, kleine veldkers, smeerwortel, paardenbloem, afrikaantjes en doorgeschoten dingen als rucola, palmkool, paarse spruitbroccoli en nog een andere kool. Verder groeit er nog meer komkommerkruid dat net ontkiemd is, bieslook, chinese bieslook, uitgezaaide viooltjes, wilde knoflook, rabarber, oerprei en rode pluksla. Lui moestuinieren for the win.
Ach gossie.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:36 schreef marcel.de het volgende:
hier nachtvorst waardoor enkele plantjes sneuvelden
inderdaad en de wortels die soms erg lang en stug zijn, goed verwijderen. Restje is al genoeg voor nieuwe brandnetelquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:32 schreef Elleska het volgende:
Ik heb ook lang "plezier" van brandnetel maar het gaat wel goed als de plantjes nog klein zijn. Dus ik zou proberen alles zo snel mogelijk weghalen.
Toen ik tomaten las dacht ik idd boh wat laat, maar mijn komkommers moeten nog gezaaid worden. Je bent niet met alles laat.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
3 van de 4 soorten tomaat zijn opgekomen, maar nog niet meer dan kiemblaadjes te zien. Groene courgette 1 van de 4 zaadjes, gele nog helemaal niet. Snackkomkommer begint een klein beetje wat te worden. Dat weinige en late zaaien breekt me nu wel een beetje op, alleen de sla en peultjes kan ik deze week uitplanten.
Valt heel erg mee met laat hoor! Ja het had eerder gekund, maar het voordeel van nu zaaien is dat het veel harder groeit met de hogere temperaturen (ok vandaag nietquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
3 van de 4 soorten tomaat zijn opgekomen, maar nog niet meer dan kiemblaadjes te zien. Groene courgette 1 van de 4 zaadjes, gele nog helemaal niet. Snackkomkommer begint een klein beetje wat te worden. Dat weinige en late zaaien breekt me nu wel een beetje op, alleen de sla en peultjes kan ik deze week uitplanten.
Oh top dank je, meteen even langs gelopen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Paw paw, ik ben jaloers
Wat betreft je stoofperen, ik las toevallig deze week dit https://fruitbomen.net/in(...)deman-stoofperenboom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |