Klopt. Het effect is hetzelfde. Dit jaar nog eerst de dodenherdenking op 4 mei, maar misschien was dat de laatste keer. Vanaf volgend jaar alleen nog de Nakba-herdenking.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik dacht dat juist het probleem was dat de Filistijnen naar dit land kwamen?
ok boomer, slechts 1% is nooit naar het buitenland geweestquote:Op donderdag 16 april 2026 12:45 schreef bianconeri het volgende:
Ah, is dit onzin topic nog altijd gaande?
Jankende mensen die nog nooit naar het buitenland geweest zijn, laat staan er ooit gewoond te hebben.
Ondertussen wel klagen omdat ze in 1 van de allerbeste landen, feitelijk, wonen.
was dat die stefanP it kneus toevallig?quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ken ook een Nederlander die naar de VS is gegaan en gewoon nooit meer terug is gekomen. Die woont er dus inmiddels al meer dan 20 jaar illegaal. Wel een paar kinderen die daar geboren zijn en dus legaal zijn, maar ook 2 of 3 kinderen die hij meegenomen had uit Nederland, en dus niet hebben kunnen studeren enzo. En als ze het land uit gaan, komen ze er nooit meer terug in. Hij ook niet, zal ook nu wel uit moeten kijken voor ICE.
Zo zelfvoorzienend mogelijk worden. Dus ruime groententuin, kruiden, fruitbomen/struiken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom willen zoveel mensen een grote tuin? Je moet het allemaal bijhouden.
Ja, als je het voor het verbouwen gebruikt is het ideaal. Maar als je er geen gebruik van maakt word je snel een slaaf van je tuin qua onderhoud.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zo zelfvoorzienend mogelijk worden. Dus ruime groententuin, kruiden, fruitbomen/struiken.
Kost het veel tijd? Ja. Maar voor mij is het ontspanning.
Singaporequote:Op vrijdag 17 april 2026 08:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die 20 landen dan.
Klopt. Nu wil ik ook wel wat plukjes siertuin hier en daar, maar het grootste deel zal toch moestuin en voedselbos gaan worden. En ik vind het niet erg wat te investeren in hulpmiddelen. Het gaat straks toch om een zeer belangrijk deel van m'n voedselvoorziening.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, als je het voor het verbouwen gebruikt is het ideaal. Maar als je er geen gebruik van maakt word je snel een slaaf van je tuin qua onderhoud.
Ik mis m.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:57 schreef Edding345 het volgende:
[..]
was dat die stefanP it kneus toevallig?
Dan zul je een flinke variatie in groente hebben. Maar wat doe je met vlees of eet je geen vlees?quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Klopt. Nu wil ik ook wel wat plukjes siertuin hier en daar, maar het grootste deel zal toch moestuin en voedselbos gaan worden. En ik vind het niet erg wat te investeren in hulpmiddelen. Het gaat straks toch om een zeer belangrijk deel van m'n voedselvoorziening.
In geval van SHTF zelfs iets waar ik volledig van zou willen kunnen leven.
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Zolang er niets aan de hand is, waarschijnlijk gewoon bij plaatselijke boerderijen of farmer's markets halen. Kippen gaan er sowieso komen, maar eigenlijk puur voor eieren. Paar koeien of geiten puur voor melk om kaas/yoghurt etc zelf te maken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan zul je een flinke variatie in groente hebben. Maar wat doe je met vlees of eet je geen vlees?
Ondernemend!quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Zolang er niets aan de hand is, waarschijnlijk gewoon bij plaatselijke boerderijen of farmer's markets halen. Kippen gaan er sowieso komen, maar eigenlijk puur voor eieren. Paar koeien of geiten puur voor melk om kaas/yoghurt etc zelf te maken.
Er is wel een verschil, ik vermoed dat de zwitsers vanwege hun referenda-systeem over het algemeen beter geïnformeerd zijn en een zeer directe democratie hebben. Ik krijg de indruk dat ze een rem willen zetten op met name het tempo van de verstedelijking. Dat kan opnieuw leiden tot spanningen met de EU waar het overgrote merendeel van de migranten vandaan komt. De asielinstroom is daar minimaal omdat er zeer stringente eisen worden gesteld aan nationalisering, zoals een langdurig arbeidsverleden, bijstand-afhankelijkheid leidt daar al snel tot uitsluiting van nationalisering.quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
Dat laatste is bijna onvermijdelijk. Je ziet steeds meer een concentratie van banen in gebieden waar je zonder over te stappen in Singapore, New York, Tokyo, Peking, Londen, Parijs of Berlijn kan zijn. Vandaar ook dat al die multinationals in Amsterdam willen zitten. Iedereen klaagt over Schiphol, maar dat vliegveld is de motor achter de Nederlandse economie.
Dit is gemaakt nieuwsquote:Op donderdag 16 april 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:
Niet mijn OP.
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
[..]
[..]
Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.
Ik ga er vanuit dat ze het tempo van de bevolkingsgroei/verstedelijking willen afremmen en het aangename met het noodzakelijke willen verenigen door selectiever te zijn en meer prio te gaan geven aan het welzijn, zelfs als dat deels ten koste gaat van welvaart.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:42 schreef Lyrebird het volgende:
Die Zwitsers zijn niet achterlijk. Ze hebben de meest effectieve democratie ter wereld en timmeren aardig aan de weg op het gebied van nano engineering, fintech en medtech.
Maar als je Swatch klokjes wil verkopen en onderzoek wil doen, dan ontkom je er eigenlijk niet aan om grote stedelijke gebieden te ontwikkelen.
Nope, een 'gewone' Nederlander. Niet iemand die je op social media of in gewone media tegenkomt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:57 schreef Edding345 het volgende:
[..]
was dat die stefanP it kneus toevallig?
Dit meen je niet serieus neem ik aan? Boek eens een ticket en ga eens kijken in pak hem beet Indonesië, China of Maleisië. En dan iets verder kijken dan het centrum van de hoofdstad.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:02 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Singapore
Taiwan
Japan
China
Finland
Maleisie
Indonesie
Korea
Zwitserland
Portugal
Spanje
Thailand
Abu Dhabi
Marokko
Brazilie
VS
Kroatie
Italie
Kazachstan
Vietnam
Mahahahahahaquote:Op woensdag 20 mei 2026 20:02 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Singapore
Taiwan
Japan
China
Finland
Maleisie
Indonesie
Korea
Zwitserland
Portugal
Spanje
Thailand
Abu Dhabi
Marokko
Brazilie
VS
Kroatie
Italie
Kazachstan
Vietnam
Het is een beetje een trol inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:35 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus neem ik aan? Boek eens een ticket en ga eens kijken in pak hem beet Indonesië, China of Maleisië. En dan iets verder kijken dan het centrum van de hoofdstad.
Op Finland en Zwitserland na kan je ook die Europese landen wel wegstrepen hoor.
Ik ben naar elk van dit land geweest homoquote:Op woensdag 20 mei 2026 22:35 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus neem ik aan? Boek eens een ticket en ga eens kijken in pak hem beet Indonesië, China of Maleisië. En dan iets verder kijken dan het centrum van de hoofdstad.
Op Finland en Zwitserland na kan je ook die Europese landen wel wegstrepen hoor.
dat kan me geen kk schelenquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mahahahahaha![]()
![]()
![]()
Buiten dat Abu Dhabi geen land is, zijn het grotendeels ook gewoon landen waar het economisch veel slechter is dan in NL.
Over voorzieningen nog maar niet gesproken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |