abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 16:11:50 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220573895

12 April staat de (volgens vele) mooiste klassieker van het jaar weer op de kalender.
L'Enfer du Nord (De Hel van het Noorden), Parijs-Roubaix.

Alhoewel sinds dit jaar de naam officieel Paris-Roubaix Hauts-de-France is, zullen velen dit gewoon de Hel van het noorden blijven noemen.
Een dag lang dokkeren en stuiteren over de vele kasseistroken in het noord Franse landschap.

Gestart wordt er om 10:50u op de ‘Place General de Gaulle in Compiegne.
Als we na 100km koers het plaatsje Troisvilles binnenrijden gaan de poorten van de hel open, en wacht de eerst van in totaal 30 kasseistroken.
Na iets meer dan 258km ligt op het Vélodrome André Pétrieux in Roubaix de eindstreep.
Pakt Tadej Pogačar hier zijn laatste ontbrekende monument, of is het Mathieu van der poel die hier als eerste renner ooit 4x als 1e weet te winnen.
Wat het ook wordt. Spektakel gegarandeerd.

Wielerflits wist enkele maanden geleden het volgende te melden:
de organisatie heeft rondom Briastre een paar kleine wijzigingen doorgevoerd én een klimmetje toegevoegd.

Met de lichte koerswijziging grijpt de organisatie terug naar de blauwdruk van de editie van 2024. “Door de route lichtjes naar het oosten te trekken nabij het dorp Briastre, krijg je nu een situatie dat de eerste vier kasseistroken elkaar heel snel opvolgen”, legt parcoursbouwer Thierry Gouvenou uit. “Er zit amper asfalt tussen die secteurs, waardoor je een ongekende dichtheid van kasseien krijgt
.”

Op de definitieve indeling van de zwaarte van alle stroken is het nog even wachten.
Maar op het kaartje zien we in elk geval de 3 zwaartste stroken (met 5 sterren) terug.
Bos van Wallers
Carrefour de l'Arbre
Mons-en-Pévèle

Vorig jaar was het opnieuw van der Poel die solo als 1e over de streep kwam. Pogacar kon lange tijd volgen, maar een valpartij was er de oorzaak van dat hij van der Poel moest laten gaan.

De winnaars van de laatste 10 edities
2025: Mathieu van der Poel
2024: Mathieu van der Poel
2023: Mathieu van der Poel
2022: Dylan van Baarle
2021: Sonny Colbrelli* (Verreden in het najaar ivm de corona beperkingen)
2020: Niet verreden ivm Corona
2019: Philippe Gilbert
2018: Peter Sagan
2017: Greg van Avermaet
2016: Mathew Hayman
2015: John Degenkolb
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 16:14:19 #2
Belg
pi_220573902
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga het mezelf nooit vergeven dat ik dit stukje wielerspektakel niet live heb kunnen meemaken.

Vanaf nu moet alles wijken voor parijs roubaix en de Ronde van Vlaanderen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220573911
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga het mezelf nooit vergeven dat ik dit stukje wielerspektakel niet live heb kunnen meemaken.

Vanaf nu moet alles wijken voor parijs roubaix en de Ronde van Vlaanderen.
En dan is de kans groot dat je de enige zege van Wout in een kasseimonument hebt gemist!
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 16:24:15 #4
Belg
pi_220573961
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]
En dan is de kans groot dat je de enige zege van Wout in een kasseimonument hebt gemist!
Eerst was het van hij gaat nooit meer Roubaix of de Ronde winnen en nu is het “ hij gaat hem maar 1x winnen
pi_220574022
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:14 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik ben geen wielrennerfan, maar een "omgevingkijker" bij de Tour de France. Ik heb ook weinig verstand van wielrennen en kom dus met eigen verbazingen als "Als iemand 40 seconden in 30 km kan inhalen of 2,5 minuten (!) in 100 km, hoe is het dan mogelijk dat je niet wint?

Het was gisteren een zeer boeiende koers, ook voor niet wielrennerfans. Er gebeurde van alles. En dan zie je ook wat die kasseien doen met die fietsen.
pi_220574114
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Eerst was het van hij gaat nooit meer Roubaix of de Ronde winnen en nu is het “ hij gaat hem maar 1x winnen
;)

Wat mij betreft mag hij de komende jaren Vlaanderen ook nog een keer winnen hoor, maar die kans lijkt me niet zo groot
pi_220574138
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:32 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik ben geen wielrennerfan, maar een "omgevingkijker" bij de Tour de France. Ik heb ook weinig verstand van wielrennen en kom dus met eigen verbazingen als "Als iemand 40 seconden in 30 km kan inhalen of 2,5 minuten (!) in 100 km, hoe is het dan mogelijk dat je niet wint?

Het was gisteren een zeer boeiende koers, ook voor niet wielrennerfans. Er gebeurde van alles. En dan zie je ook wat die kasseien doen met die fietsen.
Dat laatste stukje dichtrijden is vaak zo moeilijk, omdat dan het beste er vaak ook wel af is. En Van Aert versnelde toen Van der Poel op komst was.
pi_220574166
quote:
Wout van Aert viert zege met frietjes
Het contrast met zijn eeuwige rivaal Wout van Aert kon nauwelijks groter zijn. Na enkele emotionele en hectische uren meteen na de finish was het voor Wout van Aert, zijn gezin en ploegmaats tijd om te genieten. En bestaat er een betere manier om dat te doen dan... met Belgische frieten? Meteen na de aankomst van zijn papa gaf Georges van Aert al aan de zege te willen vieren met frieten. En zo geschiedde.

Georges regeert met ijzeren vuist.
  Redactie Sport maandag 13 april 2026 @ 16:57:49 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220574252
Ik heb de winst van Wout ook gevierd met friet

Komt wel dichtbij zo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220574327
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Laten we eerlijk wezen hij had het geluk ook wel aan zijn zijde deze keer, met Pogacar die al een hoop krachten verspeeld had en Van der Poel op dikke achterstand omdat hij zonder fiets zat.
Maar het is hem gegund hoor.
pindazakje
pi_220574355
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Laten we eerlijk wezen hij had het geluk ook wel aan zijn zijde deze keer, met Pogacar die al een hoop krachten verspeeld had en Van der Poel op dikke achterstand omdat hij zonder fiets zat.
Ik denk dat Wout op dit moment eigenlijk altijd een reële kanshebber is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_220574410
quote:

[..]
Wout zelf heeft ook wel wat krachten verspeeld met terugkomen na z’n lekke band. Mathieu oogde wel sterker inderdaad, maar dat is andersom ook wel eens zo geweest. Zeker bij deze koers is het ook een kwestie van zo min mogelijk tegenkomen onderweg
pi_220574428
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Dat laatste stukje dichtrijden is vaak zo moeilijk, omdat dan het beste er vaak ook wel af is. En Van Aert versnelde toen Van der Poel op komst was.
Was toch weer een bizar huzarenstukje van Van der Poel. Wat een pech had die man. En dan niet in elkaar storten en er gewoon voor gaan. Knap hoor, wat hij liet zien.
pi_220574505
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 16:51 schreef wimderon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Georges regeert met ijzeren vuist.
https://sporza.be/nl/2026(...)ubaix~1776069340635/

Een medium frietje mayonaise met een frikandel en viandel. Wout is geen fijnproever.
pi_220574624
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:19 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Een medium frietje mayonaise met een frikandel en viandel. Wout is geen fijnproever.
Zo te lezen konden ze nog wel de hulp van een @Mexicanobakker gebruiken
Jack does it in real time...
  maandag 13 april 2026 @ 17:38:51 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220574647
Morgen een artikel over bij welk tankstation hij ging schijten

VLAANDERENED
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220574655
quote:
9s.gif Op maandag 13 april 2026 17:36 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Zo te lezen konden ze nog wel de hulp van een @:Mexicanobakker gebruiken
Mexicano is toch wel het uitschot van de frituur
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_220574667
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:38 schreef Szura het volgende:

VLAANDERENED
https://sporza.be/nl/2026(...)-aert~1776073840785/

Tom Waes was zich weer aan het bezatten terwijl hij naar WOUT aan het kijken was. Dat verwacht je toch ook niet.
pi_220574673
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:38 schreef Szura het volgende:

VLAANDERENED
Inclusief interview met de toiletjuffrouw die de toilet daarna moest schoonmaken?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220574681
quote:

[..]

quote:
Wie weet vernoemen we een nieuwe frietmix naar hem
De Mora Morele Winnaars snack
  Redactie Sport maandag 13 april 2026 @ 17:47:59 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220574695
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:39 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Mexicano is toch wel het uitschot van de frituur
Geperst gekruid gehakt. Maar het is bijna allemaal geperste zooi
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220574720
quote:
Watching Wout van Aert win Paris–Roubaix today was a reminder of something powerful.

Dreaming 💭

After the finish, when asked what he was thinking entering the velodrome with Tadej Pogacar, he said: “When I was entering the velodrome I was just sticking to my plan. In my dreams and in my preparation, I did the sprint so many times already, so I knew exactly what to do. And the hardest part was coming to the velodrome I would say.”

That says everything.

In my opinion dreaming isn’t something soft or unrealistic. It’s part of the process.

To see it before it happens.
To feel it.
To believe it’s possible, long before it becomes reality.

The moment itself is just the execution.
The real work starts much earlier.

And still, dreaming alone is never enough.
The hardest part is doing the work, overcoming setbacks, and putting yourself in the position where that dream can actually become real.

That’s what makes performances like this so special. And Wout is a special example of overcoming setbacks and doing the work.

Now, a dream (backed by years of work) came to life. 💭✨

A well-deserved victory. 👏🏼

Congrats a lot Wout van Aert 👊🏼

#parisroubaix #cycling #dreaming #performance
Ik weet sommigen hier intens kunnen genieten van het merk Demi Vollering.
pi_220574960
quote:

[..]
Dat is Roubaix, zo is hij ook al zelf lekgereden op Carrefour de l'arbre in kansrijke positie. Het is ook onzinnig om de vraag te stellen wat als Pogi of van der Poel niets tegenkomen. Was van Aert de sterkste gisteren, of Matje of Pogacar? Geen idee, hoewel je vrij zeker weet dat je alleen gaat winnen als je dik in orde bent.
  maandag 13 april 2026 @ 18:33:36 #24
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220574982
quote:

[..]

Frikandel niks mis mee.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 18:57:46 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220575132
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 14:18 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Wij staan nog steeds volledig achter Iran.

Tevens las ik zojuist dit: https://www.wielerflits.n(...)-lekke-band-pogacar/

Ze denken echt dat ze onschendbaar zijn heh? Was Bjerg ook al niet viesmad in de RvV toen ze massaal door een rood sein waren gereden?
Dit maakt mij echt heel chagrijnig. Dit is inderdaad de Mikkel Bjerg die tijdens de Ronde van Vlaanderen op kop reed en het rode lichtsignaal bij de spoorwegovergang totaal negeerde. Ondanks het feit dat die overtreding genoeg was om hem uit koers te zetten had hij het lef om minutenlang tegen de jury te mekkeren. De jury die hem aanmaande om in te houden en het tweede deel van het peloton terug te laten keren, zoals de regels aangeven. Mikkel wilde dit absoluut niet, want in het tweede deel zaten Van Aert en Van der Poel, die hij wilde elimineren door hard door te rijden. Wat een hypocriete lul.

En dan nu klagen omdat Alpecin en Visma halfslachtig besloten te rijden na de lekke band van Pogacar, terwijl ze ook nog eens op weg waren naar de belangrijke stroken van Haveluy en Arenberg. Stroken waar je ongeacht de situatie tempo wil maken omdat je het liefst met zo min mogelijk man aan het Bos begint en als het even kan nog goed gepositioneerd ook. Wij waren ziedend dat ze niet hard genoeg reden, maar voor de prinsjes van UAE was het alsnog veel te hard. Wat een lachwekkende ploeg, ze denken inderdaad dat ze onaantastbaar zijn. Iedereen moet de rode loper voor ze uitrollen, maar natuurlijk.

Dat er (logischerwijs) niemand heeft gewacht op Van der Poel naar het Bos hoor je ze dan weer niet over. Het is bijna alsof het dan wel koers is, maar als Pogacar een keer lek rijdt moeten we met z'n allen doen of het een overgangsritje in de Tour is. Zoveel entitlement heb ik in het peloton nog niet eerder gezien. Al snap ik het ook wel weer, ze komen overal mee weg, dan begin je er onderhand ook wel in te geloven natuurlijk.

Maar goed, het kan ook zijn dat ik gewoon een slechte verliezer ben.

Dat denk ik wel, Mikkel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')