quote:Op maandag 13 april 2026 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga het mezelf nooit vergeven dat ik dit stukje wielerspektakel niet live heb kunnen meemaken.
Vanaf nu moet alles wijken voor parijs roubaix en de Ronde van Vlaanderen.
En dan is de kans groot dat je de enige zege van Wout in een kasseimonument hebt gemist!quote:Op maandag 13 april 2026 16:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga het mezelf nooit vergeven dat ik dit stukje wielerspektakel niet live heb kunnen meemaken.
Vanaf nu moet alles wijken voor parijs roubaix en de Ronde van Vlaanderen.
Eerst was het van hij gaat nooit meer Roubaix of de Ronde winnen en nu is het “ hij gaat hem maar 1x winnenquote:Op maandag 13 april 2026 16:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dan is de kans groot dat je de enige zege van Wout in een kasseimonument hebt gemist!
Ik ben geen wielrennerfan, maar een "omgevingkijker" bij de Tour de France. Ik heb ook weinig verstand van wielrennen en kom dus met eigen verbazingen als "Als iemand 40 seconden in 30 km kan inhalen of 2,5 minuten (!) in 100 km, hoe is het dan mogelijk dat je niet wint?quote:
quote:Op maandag 13 april 2026 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Eerst was het van hij gaat nooit meer Roubaix of de Ronde winnen en nu is het “ hij gaat hem maar 1x winnen
Dat laatste stukje dichtrijden is vaak zo moeilijk, omdat dan het beste er vaak ook wel af is. En Van Aert versnelde toen Van der Poel op komst was.quote:Op maandag 13 april 2026 16:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben geen wielrennerfan, maar een "omgevingkijker" bij de Tour de France. Ik heb ook weinig verstand van wielrennen en kom dus met eigen verbazingen als "Als iemand 40 seconden in 30 km kan inhalen of 2,5 minuten (!) in 100 km, hoe is het dan mogelijk dat je niet wint?
Het was gisteren een zeer boeiende koers, ook voor niet wielrennerfans. Er gebeurde van alles. En dan zie je ook wat die kasseien doen met die fietsen.
quote:Wout van Aert viert zege met frietjes
Het contrast met zijn eeuwige rivaal Wout van Aert kon nauwelijks groter zijn. Na enkele emotionele en hectische uren meteen na de finish was het voor Wout van Aert, zijn gezin en ploegmaats tijd om te genieten. En bestaat er een betere manier om dat te doen dan... met Belgische frieten? Meteen na de aankomst van zijn papa gaf Georges van Aert al aan de zege te willen vieren met frieten. En zo geschiedde.
Laten we eerlijk wezen hij had het geluk ook wel aan zijn zijde deze keer, met Pogacar die al een hoop krachten verspeeld had en Van der Poel op dikke achterstand omdat hij zonder fiets zat.quote:Op maandag 13 april 2026 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Eerst was het van hij gaat nooit meer Roubaix of de Ronde winnen en nu is het “ hij gaat hem maar 1x winnen
Ik denk dat Wout op dit moment eigenlijk altijd een reële kanshebber is.quote:Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen hij had het geluk ook wel aan zijn zijde deze keer, met Pogacar die al een hoop krachten verspeeld had en Van der Poel op dikke achterstand omdat hij zonder fiets zat.
Maar het is hem gegund hoor.
Wout zelf heeft ook wel wat krachten verspeeld met terugkomen na z’n lekke band. Mathieu oogde wel sterker inderdaad, maar dat is andersom ook wel eens zo geweest. Zeker bij deze koers is het ook een kwestie van zo min mogelijk tegenkomen onderwegquote:Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen hij had het geluk ook wel aan zijn zijde deze keer, met Pogacar die al een hoop krachten verspeeld had en Van der Poel op dikke achterstand omdat hij zonder fiets zat.
Was toch weer een bizar huzarenstukje van Van der Poel. Wat een pech had die man. En dan niet in elkaar storten en er gewoon voor gaan. Knap hoor, wat hij liet zien.quote:Op maandag 13 april 2026 16:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat laatste stukje dichtrijden is vaak zo moeilijk, omdat dan het beste er vaak ook wel af is. En Van Aert versnelde toen Van der Poel op komst was.
https://sporza.be/nl/2026(...)ubaix~1776069340635/quote:Op maandag 13 april 2026 16:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Georges regeert met ijzeren vuist.
Zo te lezen konden ze nog wel de hulp van een @Mexicanobakker gebruikenquote:Op maandag 13 april 2026 17:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2026(...)ubaix~1776069340635/
Een medium frietje mayonaise met een frikandel en viandel. Wout is geen fijnproever.
Mexicano is toch wel het uitschot van de frituurquote:Op maandag 13 april 2026 17:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zo te lezen konden ze nog wel de hulp van een @:Mexicanobakker gebruiken
https://sporza.be/nl/2026(...)-aert~1776073840785/quote:Op maandag 13 april 2026 17:38 schreef Szura het volgende:
Morgen een artikel over bij welk tankstation hij ging schijten
VLAANDERENED
Inclusief interview met de toiletjuffrouw die de toilet daarna moest schoonmaken?quote:Op maandag 13 april 2026 17:38 schreef Szura het volgende:
Morgen een artikel over bij welk tankstation hij ging schijten
VLAANDERENED
quote:Op maandag 13 april 2026 17:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Een medium frietje mayonaise met een frikandel en viandel. Wout is geen fijnproever.
De Mora Morele Winnaars snackquote:Wie weet vernoemen we een nieuwe frietmix naar hem
Geperst gekruid gehakt. Maar het is bijna allemaal geperste zooiquote:Op maandag 13 april 2026 17:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mexicano is toch wel het uitschot van de frituur
Ik weet sommigen hier intens kunnen genieten van het merk Demi Vollering.quote:Watching Wout van Aert win Paris–Roubaix today was a reminder of something powerful.
Dreaming 💭
After the finish, when asked what he was thinking entering the velodrome with Tadej Pogacar, he said: “When I was entering the velodrome I was just sticking to my plan. In my dreams and in my preparation, I did the sprint so many times already, so I knew exactly what to do. And the hardest part was coming to the velodrome I would say.”
That says everything.
In my opinion dreaming isn’t something soft or unrealistic. It’s part of the process.
To see it before it happens.
To feel it.
To believe it’s possible, long before it becomes reality.
The moment itself is just the execution.
The real work starts much earlier.
And still, dreaming alone is never enough.
The hardest part is doing the work, overcoming setbacks, and putting yourself in the position where that dream can actually become real.
That’s what makes performances like this so special. And Wout is a special example of overcoming setbacks and doing the work.
Now, a dream (backed by years of work) came to life. 💭✨
A well-deserved victory. 👏🏼
Congrats a lot Wout van Aert 👊🏼
#parisroubaix #cycling #dreaming #performance
Dat is Roubaix, zo is hij ook al zelf lekgereden op Carrefour de l'arbre in kansrijke positie. Het is ook onzinnig om de vraag te stellen wat als Pogi of van der Poel niets tegenkomen. Was van Aert de sterkste gisteren, of Matje of Pogacar? Geen idee, hoewel je vrij zeker weet dat je alleen gaat winnen als je dik in orde bent.quote:Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Frikandel niks mis mee.quote:Op maandag 13 april 2026 17:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit maakt mij echt heel chagrijnig. Dit is inderdaad de Mikkel Bjerg die tijdens de Ronde van Vlaanderen op kop reed en het rode lichtsignaal bij de spoorwegovergang totaal negeerde. Ondanks het feit dat die overtreding genoeg was om hem uit koers te zetten had hij het lef om minutenlang tegen de jury te mekkeren. De jury die hem aanmaande om in te houden en het tweede deel van het peloton terug te laten keren, zoals de regels aangeven. Mikkel wilde dit absoluut niet, want in het tweede deel zaten Van Aert en Van der Poel, die hij wilde elimineren door hard door te rijden. Wat een hypocriete lul.quote:Op maandag 13 april 2026 14:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wij staan nog steeds volledig achter Iran.
Tevens las ik zojuist dit: https://www.wielerflits.n(...)-lekke-band-pogacar/
Ze denken echt dat ze onschendbaar zijn heh? Was Bjerg ook al niet viesmad in de RvV toen ze massaal door een rood sein waren gereden?
https://sporza.be/nl/2026(...)oeket~1776093644960/quote:Staf Goolaerts vertelt dat Van Aert een rusteloze nacht heeft gehad. "Ik heb hem gisteravond een bericht gestuurd en kreeg om 4.15 uur een antwoord. Ik werd wakker en zag het plots: 'Ik kan niet slapen, Staf. Er is te veel gebeurd vandaag. Maar de bloemen zijn onderweg.'"
quote:“En dan had Pogacar nog ‘geluk’ dat ze de volgwagen van UAE heel snel doorlieten waardoor hij opnieuw op zijn eigen fiets kon rijden. Vlakaf gezegd: dat was op het randje. Op de kasseien laat je normaal nooit een volgwagen een peloton passeren. De wedstrijdcommissaris die dit toeliet, mag zich gelukkig prijzen dat er geen ongelukken zijn gebeurd.”
Was dit op circa 116km van de aankomst?quote:Op maandag 13 april 2026 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Marc Sergeant heeft ook een mening over volgwagen van UAE en de wedstrijdcommissaris waar ik het mee eens ben
[..]
116,6km van aankomst in beeld. Totale idioterie. Het is dat de renners op kasseien reden, dan ga je niet met je arm zwaaien.quote:Op maandag 13 april 2026 20:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Was dit op circa 116km van de aankomst?
Die bedoelde ik inderdaad. Was op het randjequote:Op maandag 13 april 2026 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
116,6km van aankomst in beeld. Totale idioterie. Het is dat de renners op kasseien reden, dan ga je niet met je arm zwaaien.
Er zou gewoon een afspraak moeten zijn dat auto's motor, maar aan 1 kant mogen parkeren bij lek.quote:Op maandag 13 april 2026 20:31 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Hier de eerste fietswissel, er komt gewoon een UAE-ploegmaat langs in dat groepje. Of hebben ze bij die ploeg ook uiteenlopende pedalen?
Ver over de rand.quote:Op maandag 13 april 2026 20:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Die bedoelde ik inderdaad. Was op het randje
De ploeggenoot reed slechts op het 250cc model, dus die volstond niet.quote:Op maandag 13 april 2026 20:31 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Hier de eerste fietswissel, er komt gewoon een UAE-ploegmaat langs in dat groepje. Of hebben ze bij die ploeg ook uiteenlopende pedalen?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 13 april 2026 20:52 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De ploeggenoot reed slechts op het 250cc model, dus die volstond niet.
Zag overigens een gedetailleerde foto en de Shimano fietsen zijn 2020 Canyon Ultimate, waardoor er dus een dropper post in de seat tube past.![]()
Wel slim, want dan kunnen er verschillende lengte renners op rijden, al is dit echt de eerste keer in 10-15 jaar dat er iemand zo'n fiets gebruikt? Kan mij geen eerder voorval herinneren.
Pssst die regel is er ook ;-) Alleen kan het in praktijk weleens anders uitpakken. Denk bv aan massale valpartij waar de hele weg geblokkeerd isquote:Op maandag 13 april 2026 20:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er zou gewoon een afspraak moeten zijn dat auto's motor, maar aan 1 kant mogen parkeren bij lek.
Ik heb niet het idee dat de ouders het al enigszins losgelaten hebbenquote:Op maandag 13 april 2026 19:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2026(...)oeket~1776093644960/
Vroeg me ook al af of het puur voor de foto was of het altijd zo isquote:Op maandag 13 april 2026 21:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat de ouders het al enigszins losgelaten hebben![]()
[ afbeelding ]
Het totale anti-talent Jip 'wilt' van den Bos.quote:Op maandag 13 april 2026 22:54 schreef Pino112 het volgende:
Wanneer je als MVDP zo'n debiele vraag krijgt dat je niet meer weet wat je moet zeggen:
https://www.instagram.com/reel/DXEqV0-jbZi/
Sterkste man in koers idd.quote:Op maandag 13 april 2026 17:09 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Was toch weer een bizar huzarenstukje van Van der Poel. Wat een pech had die man. En dan niet in elkaar storten en er gewoon voor gaan. Knap hoor, wat hij liet zien.
Is dit prototype spul eigenlijk wel commercieel beschikbaar? Zo niet, dan hadden ze hier helemaal niet mee mogen rijden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:16 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mooie foreshadowing, Philipsen had dus SPD-SLR prototype pedalen op z'n fiets, we hebben het gezien.
De regel is volgens mij dat je prototypes moet aanmelden bij de UCI en je dan ongeveer een jaar hebt voordat het commercieel beschikbaar moet zijn. Wel apart dat de schoenplaatjes dus niet (backwards) compatible zijn en een blunder van het team om juist in deze race prototypes te gebruiken.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is dit prototype spul eigenlijk wel commercieel beschikbaar? Zo niet, dan hadden ze hier helemaal niet mee mogen rijden.
Wat ik wel gezien heb, dat hij de finish op de baan van Roubaix goed in de vingers had, en dit scenario (waarschijnlijk tegen MvdP) al jaren op deze manier in gedachten had.quote:Op maandag 13 april 2026 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En hij is dit hele jaar tot ni toe al minder succesvol. En zijn finish in Wevelgem vond ik nou niet zo overtuigend als zijn overwinningen in voorgaande jaren. Zou het toch een beetje aan de nieuwe pedalen liggen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:16 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mooie foreshadowing, Philipsen had dus SPD-SLR prototype pedalen op z'n fiets, we hebben het gezien.
Het was in het Engels,. en hij kon niet zo snel op de vertaling van het woord 'gunnen' komen. Ik trouwens ook niet.quote:Op maandag 13 april 2026 22:54 schreef Pino112 het volgende:
Wanneer je als MVDP zo'n debiele vraag krijgt dat je niet meer weet wat je moet zeggen:
https://www.instagram.com/reel/DXEqV0-jbZi/
Wat ik mis aan het hedendaagse wielrennen.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat ik wel gezien heb, dat hij de finish op de baan van Roubaix goed in de vingers had, en dit scenario (waarschijnlijk tegen MvdP) al jaren op deze manier in gedachten had.
Pogacar hoeft niet meer extra te oefenen op de kasseien, maar nog wel op een plaatselijke wielerbaan. En ik vind dat Pogacar ook tweemaal het weer ontzettend mee heeft gehad. Ik acht Wout en Mathieu in regenedities veel kansrijker dan Pogacar.
quote:Inspecteur Kris (48) gaat viraal door opmerkelijke foto met Wout van Aert: “Echt bijzonder om mee te maken”
Een opmerkelijke foto van een juichende agent langs de wielerpiste in Roubaix is de wereld rond gegaan. Naast Wout van Aert staat Kris Cardoen, inspecteur bij politiezone Grensleie.
Een schitterend beeld is het. Wout van Aert met de vinger naar de hemel, net over de meet in de velodroom in Roubaix. Eindelijk de triomf, eindelijk de glorie, eindelijk de belofte aan zijn overleden vriend Michael Goolaerts waargemaakt. Daarnaast de juichende agent. Twee vuisten in de lucht, de glimlach op het gezicht.
De foto is van de hand van Tim Staes, de juichende agent is Kris Cardoen (48) uit Geluwe. Al sinds 2009 werkt hij bij de politiezone Grensleie, die opereert op het grondgebied Menen, Wevelgem en Ledegem.
Dat hij in uniform langs de wielerpiste stond, was niet gepland. “Door de aanzienlijke aanwezigheid van Belgische supporters langs het parcours wordt telkens structureel bijstand gevraagd door de Franse politie”, zegt hij.
Heel dichtbij
Tijdens de twee voorgaande edities werd Kris geposteerd aan de kasseistrook van de Carrefour de l’Arbre, deze keer werd hij gekoppeld aan zijn Franse collega Guillaume en diens vijfkoppige team. “Zij waren verantwoordelijk voor de coördinatie van de Velodroom-sector, waar ik fungeerde als aanspreekpunt voor Nederlandstalige supporters.”
Op die manier beleefde hij de legendarische overwinning van Wout van Aert van wel heel dichtbij. “Het was echt bijzonder om dat van zo dichtbij mee te maken. Ondanks zijn indrukwekkende palmares had hij de voorbije jaren ook met tegenslagen en ereplaatsen te maken gekregen, waardoor deze zege des te meer betekenis had. Het is net leuk wanneer niet altijd de favoriet aan het langste eind trekt.”
Trillende gsm
Of hij dan ook fan is van Van Aert? “Het is niet dat ik een uitgesproken favoriete renner heb. Uiteraard heb ik sympathie voor Wout en de andere Belgen, maar bijvoorbeeld ook voor Mathieu. Voor mij is het vooral belangrijk dat je altijd voor iemand kan supporteren, maar nooit tegen iemand.”
Dat hij supporterde, is duidelijk te zien op de foto. Al snel wist hij dat hij duidelijk in beeld was gekomen. “Enkele seconden tot minuten na de aankomst begon mijn gsm onafgebroken te trillen. Door de beperkte ontvangst op dat moment kon ik de bijhorende foto’s en filmpjes niet meteen openen. Uit een eerste sms kon ik wel afleiden dat ik zelf opvallend in beeld was gekomen. In de dagen nadien bleef dat effect aanhouden.”
Legendarisch
Eén collega merkte op hoe speciaal dat wel was. “’Besef je wel dat je op een legendarisch sportmoment stond’”, klonk het. “En ja, wanneer je dan die beelden van enthousiaste Italiaanse, Engelse en Belgische journalisten terugziet, maar ook Van Aert hoort juichen op dat moment en jij daar dan staat als oranje figuurtje dat staat te juichen. Het is grappig en bijzonder tegelijk. Iets waar ik later nog af en toe met een glimlach op zal terugkijken”, besluit de agent.
Ze vinden altijd wel een willekeurige Belg voor een interview.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Een diepte-interview:
[..]
Altijd dus.quote:Op maandag 13 april 2026 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vroeg me ook al af of het puur voor de foto was of het altijd zo is
quote:Stilte
De woonkamer is inmiddels verveld tot een bedevaartsoord. De urne heeft de vorm van een steen en staat prominent in een hoek, omringd met foto’s, bloemen en het shirt dat Michael droeg op de noodlottige dag. Dominant in de eetkamer hangt een levensgrote foto van Michael, energiek wroetend op de Muur van Geraardsbergen. De achtergrond somber in zwart-wit. Hijzelf stralend in lichtblauw. De foto is een week voor zijn overlijden genomen. Geen spoor van naderend onheil. Een jonge wolf in de fleur van zijn leven.
De woning is een plaats voor droefheid geworden, maar ook voor warme herinneringen. Ook tijdens dit interview wisselen Marianne, Staf en Kristof een lach met een traan. Zo liggen ze net niet dubbel als ze oprakelen hoe Michael verschillende keren een koersbroek vergat mee te nemen. Maar er wordt ook een foto bovengehaald die een Britse wielerfan gemaakt heeft, honderd meter voor Michael in elkaar zakte. Het is een gesprek met twee snelheden. De ene keer een snedige demarrage. De andere een lastige klim.
(...)
Kristof stuurt nog elke avond een sms-bericht naar zijn broer. “Michael en ik waren elke dag de laatsten die ‘s avonds berichten naar elkaar stuurden. Dat doe ik nog steeds. Ik heb zijn telefoon nog altijd, ik laad die elke week op en ik betaal nog elke maand zijn abonnement. En dan stuur ik, elke avond opnieuw zonder een dag over te slaan, hetzelfde bericht als toen hij nog leefde: ‘Sloppel (slaapwel, red.) en tot morgen.’”
“Er zijn ongetwijfeld mensen die dat weten”, gaat Kristof voort terwijl ook hij het even moeilijk krijgt. “Onze Michael krijgt nog altijd veel berichten. Op oudejaar, op zijn verjaardag. Ik kijk nooit naar de inhoud. Maar ik hoor ze binnenkomen.”
Een telefoonabonnement acht jaar aanhouden om berichten te kunnen blijven ontvangen? Hmmm, kun je dan niet beter even prepaid opladen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |