Oh, ok, dan had ik jouw vorige post verkeerd begrepen. Je schreef dat 'linkse' omroepen als doelstelling hadden om te voorkomen dat kijkers zelf gingen nadenken. Ik denk juist het tegenovergestelde.quote:Op zondag 12 april 2026 22:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal hoe de linkse talkshows tegenwoordig rechtse gasten en meningen benaderen. Meteen in de strijdmodus en niet uit laten praten, vooral ook laten blijken dat ze het verschrikkelijk vinden dat zulke meningen bestaan. In tegenstelling tot de NOS mag de VARA links zijn, dat moet zelfs, maar het doel van een gesprek is toch te weten komen wat iemand vindt.
Laten ze een voorbeeld nemen aan Barend, die kon gewoon wel links zijn binnen het kader van een interview ipv alleen maar kunnen interviewen binnen het kader van de linkse boodschap bij de kijker door de strot rammen.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of het vroeger op dit punt echt beter was dan nu. Het verschil is dat mensen met erg controversiële meningen, zoals Geert Wilders of Thierry Baudet tegenwoordig wel gewoon uitgenodigd worden om aan te schuiven bij een talkshow. Het zou veertig jaar geleden ondenkbaar zijn geweest dat een politicus als Hans Janmaat voor een talkshow zou worden uitgenodigd. Of iemand als criminoloog prof. Wouter Buikhuisen, om maar een wat minder extreem voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 12 april 2026 22:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het niet normaal hoe de linkse talkshows tegenwoordig rechtse gasten en meningen benaderen. Meteen in de strijdmodus en niet uit laten praten, vooral ook laten blijken dat ze het verschrikkelijk vinden dat zulke meningen bestaan. In tegenstelling tot de NOS mag de VARA links zijn, dat moet zelfs, maar het doel van een gesprek is toch te weten komen wat iemand vindt.
Laten ze een voorbeeld nemen aan Barend, die kon gewoon wel links zijn binnen het kader van een interview ipv alleen maar kunnen interviewen binnen het kader van de linkse boodschap bij de kijker door de strot rammen.
Niet ondenkbaar. Janmaat werd wel uitgenodigd soms, maar vaak had men geen zin in die extreemrechtse zeur.quote:Op zondag 12 april 2026 23:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het zou veertig jaar geleden ondenkbaar zijn geweest dat een politicus als Hans Janmaat voor een talkshow zou worden uitgenodigd.
Kletskoek, die zaten juist wel in haar programma.quote:Op zondag 12 april 2026 23:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd betwijfel ik of het vroeger op dit punt echt beter was dan nu. Het verschil is dat mensen met erg controversiële meningen, zoals Geert Wilders of Thierry Baudet tegenwoordig wel gewoon uitgenodigd worden om aan te schuiven bij een talkshow. Het zou veertig jaar geleden ondenkbaar zijn geweest dat een politicus als Hans Janmaat voor een talkshow zou worden uitgenodigd. Of iemand als criminoloog prof. Wouter Buikhuisen, om maar een wat minder extreem voorbeeld te noemen.
En we kunnen Sonja Barend nu wel prijzen voor het feit dat ze haar gasten altijd met respect behandelde, maar we zullen nooit weten hoe ze gasten met al te controversiële meningen zou hebben behandeld, want die kwamen gewoon niet in haar programma.
Dit dus!quote:Op maandag 13 april 2026 12:20 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren de hele dag geen nieuws gelezen of gehoord
Potver, Sonja Barend. Zij was er ook nog.
Wat een fantastische, sterke, mooie en intelligente televisievrouw was ze.
Een fenomeen in Nederland
Uitgenodigd worden om dan gemaand te worden afstand te nemen en door andere hoepeltjes van links te springen voordat er een mening gegeven mag worden, om daar vervolgens doorheen te blaten. Alles met het doel rechts niet in de kaart te spelen, zo'n uitzending heeft maar één doel.quote:Op zondag 12 april 2026 23:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd betwijfel ik of het vroeger op dit punt echt beter was dan nu. Het verschil is dat mensen met erg controversiële meningen, zoals Geert Wilders of Thierry Baudet tegenwoordig wel gewoon uitgenodigd worden om aan te schuiven bij een talkshow. Het zou veertig jaar geleden ondenkbaar zijn geweest dat een politicus als Hans Janmaat voor een talkshow zou worden uitgenodigd. Of iemand als criminoloog prof. Wouter Buikhuisen, om maar een wat minder extreem voorbeeld te noemen.
En we kunnen Sonja Barend nu wel prijzen voor het feit dat ze haar gasten altijd met respect behandelde, maar we zullen nooit weten hoe ze gasten met al te controversiële meningen zou hebben behandeld, want die kwamen gewoon niet in haar programma.
Nee, ze is katholiek opgevoed. Later ontdekte ze dat haar vader joods was, maar die man heeft ze nooit gekend.quote:
Of je leest even terug en ziet dan hoe ze joods werd.quote:Op maandag 13 april 2026 18:40 schreef Kottnauer het volgende:
Nee, ze is katholiek opgevoed. Later ontdekte ze dat haar vader joods was, maar die man heeft ze nooit gekend.
Ah, bekeerd. Wist ik niet. Ik vraag me af dat klopt. Zoiets kost vele jaren studie. Misschien zéí ze alleen dat ze bekeerd was?quote:Op maandag 13 april 2026 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Of je leest even terug en ziet dan hoe ze joods werd.
Nee. Ze heeft het hele traject in Israël doorlopen.quote:Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
Ah, bekeerd. Wist ik niet. Ik vraag me af dat klopt. Zoiets kost vele jaren studie. Misschien zéí ze alleen dat ze bekeerd was?
Ze sprak ook een aardig woordje Hebreeuws:quote:Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ah, bekeerd. Wist ik niet. Ik vraag me af dat klopt. Zoiets kost vele jaren studie. Misschien zéí ze alleen dat ze bekeerd was?
Verre familie had ik begrepen.quote:Op zondag 12 april 2026 23:06 schreef TLC het volgende:
En ja ik hoorde het vanavond op de radio, zij is idd familie van Frits
quote:
SPOILER: Familieconnectie Sonja en FritsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frits is dus een 'achter-achterneef, 1 keer verwijderd'.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ook nog met coryfeeën Rolf Wouters, Francois Boulanger en die gozert van Waku Waku.quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:17 schreef Toby56 het volgende:
Ik stuitte hierop (en herinnerde het me nog een beetje) en ben het helemaal uit blijven kijken.
Dit was ooit op prime time op de vaderlandse tv.
Bekijk deze YouTube-video
"Ach kassian, het is voorbij..."
Tis wat meid.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:38 schreef Sorella het volgende:
Sorry hoor maar valt er niemand over het woord presentator ? Ik weet toch voor 100% zeker dat Sonja Barend een vrouw was dus is het presentatrice. de vrouwelijke vorm van het woord presentator.
Ik snap zowiezo niet waarom al dat soort vrouwelijk woorden vervangen moesten worden voor manlijke.
Die niet ontslagen zouden worden als de kijkcijfers zouden tegenvallen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:11 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ook nog met coryfeeën Rolf Wouters, Francois Boulanger en die gozert van Waku Waku.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |