abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220559890
Het Nederlandse beleid stimuleert dit gedrag. Immers, als er uit een verkrachting een kind wordt geboren, kan de man als vader zijnde niet meer uitgezet worden.
pi_220559898
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 00:43 schreef Lavenderr het volgende:
Zijn ze hier gek geworden?
Nee, dit is onze maatschappij.
Dit is wat de meerderheid wil.

En verder moppel ik nog wat over keuzes, bashen op SGP gemeentes, gemeentes met de meest lage misdaadcijfers, eenverdieners anno 2026 en nogmaals keuzes.
pi_220559908
quote:
quote:
AI Overview
Er zijn sterke aanwijzingen dat de normalisering van seksueel grensoverschrijdend gedrag en een toename van bepaalde vormen van geweld een trend vormen in Nederland. Uit recente data van het CBS en politiecijfers (2024-2025) blijkt dat, ondanks een algemene daling van de geregistreerde criminaliteit in de afgelopen tien jaar, zedenmisdrijven en bepaalde geweldsmisdrijven momenteel een stijgende lijn vertonen.Hieronder volgen de belangrijkste trends:Seksueel Grensoverschrijdend Gedrag en ZedenmisdrijvenStijgende meldingen: In 2025 is het aantal meldingen van zedendelicten flink gestegen (met 13 tot 31 procent in sommige regio's zoals Amsterdam).Hoge prevalentie onder jongeren: Uit onderzoek (2024) blijkt dat 22% van de meiden en 5% van de jongens onder 25 jaar minstens één keer seksueel geweld heeft meegemaakt. Onder jonge vrouwen van 16 tot 24 jaar is het risico bijzonder hoog.Online misbruik: Vooral online seksueel misbruik wordt vaker gemeld, wat duidt op een verplaatsing en normalisering van gedrag in de digitale ruimte.Nieuwe wetgeving (2024): De Wet seksuele misdrijven (juli 2024) richt zich op deze trend door de focus te verleggen van dwang naar 'nee is nee' (op seksueel contact zonder wederzijdse instemming).Geweld en VeiligheidWapengeweld jongeren: Er is een significante stijging in het bezit en gebruik van steekwapens onder jongeren.Geweld tegen hulpverleners: De politie registreert een toename van geweld, waaronder fysiek geweld tegen hulpverleners.Huiselijk geweld: De Prevalentiemonitor 2024 toont aan dat fysiek en seksueel huiselijk geweld een aanhoudend maatschappelijk probleem blijft, met een vergelijkbaar hoog percentage slachtoffers in 2024 als in 2022.Oorzaken van de trendDe toename in cijfers kan zowel duiden op een werkelijke stijging als op een verhoogde meldingsbereidheid. Maatschappelijke debatten (zoals #MeToo), verbeterde registratie door de politie en actieprogramma's zorgen ervoor dat slachtoffers zich vaker uitspreken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 12 april 2026 @ 01:46:09 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220559954
Oh my fucking....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 april 2026 @ 01:46:53 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220559955
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, dit is onze maatschappij.
Dit is wat de meerderheid wil.

En verder moppel ik nog wat over keuzes, bashen op SGP gemeentes, gemeentes met de meest lage misdaadcijfers, eenverdieners anno 2026 en nogmaals keuzes.
Nou nee. Dit is wat de meerderheid krijgt. Niet wil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 april 2026 @ 01:51:15 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220559959
quote:
Ja.
  zondag 12 april 2026 @ 02:08:31 #57
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220559969
Deze hoop stront gaat nooit uitgezet worden, maar met fluwelen handschoentjes begeleid worden. Om er later achter te komen dat er niets met dit volk te beginnen valt.

Want zo rolt onze rechtstaat. Een grote laffe bende zonder ruggengraat.
  zondag 12 april 2026 @ 03:38:39 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220560017
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel hij heeft zijn straf uitgezeten en zijn behandelingen gehad, hoe groot is de kans dat hij daarna weer de fout in gaat? Ik begrijp dat mensen stellen dat hij sowieso uitgezet moet worden. Emotioneel prima te begrijpen. Niemand houdt van verkrachters of criminelen en iedereen wil veilig leven. Ik ook.
Het heeft niks met emotie van doen, het heeft van doen met het categoriseren van personen aan de hand van wat men uitgespookt heeft. Ik zie de emotie juist bij degenen die wensen dat een persoon na twee verkrachtingen nog altijd hier mag blijven; het lijkt me een soort overactieve vorm van compassie en medelijden die we ook terugzien in aandoeningen als hybristofilie. Het vreemde is dat dit soort compassie of medelijden eigenlijk niet gericht lijkt te kunnen worden op een potentieel volgend slachtoffer, er zit wat mij betreft ook een stukje vrouwenhaat bij in dit specifieke geval.
Vergelijk het eens met een persoon die bij jouw komt logeren en je vrouw verkacht. Zou je die na een behandeling nog eens laten logeren?

quote:
Alleen als we ondertussen weten dat de kans reëel is dat hij dqwevervolgd gaat worden omdat hij in het verkeerde dorp geboren is, hij van 't verkeerde geloof was of wat dan ook waar hij niks aan kan doen. Verdient hij het dan nog steeds dat hij nadat hij zijn straf uitgezeten heeft nog als gestraft gaat worden terwijl Henk, Klaas of Jan na dezelfde misdaden op dezelfde locatie het leven weer op kunnen pakken om daarna in hun vrije tijd rustig te verder te kunnen gaan 'jagen'?

Ik vind dat iedereen gelijk is en dezelfde straf verdient. Als jij of PieterdeRijke iets flikken dan klopt het niet dat jullie zwaarder gestraft worden dan ik omdat mijn familie en gemeenschap beter is of hier eerder was. Ik kan me niet voorstellen dat jij het met dat laatste oneens bent. Beslissingen maken op basis van emotie is een slecht idee.
Iedereen verdient ook dezelfde straf, dat is hier nicht im frage. Hetgeen je hier schrijft is een reactie op een straf, niet de straf an sich; als hij door toedoen van het verkrachten zijn kansen verspeelt in een land en daardoor gedood wordt is dat niet iets wat opgelegd is; het is niet meer dan een uitvloeisel van.

Vanuit het perspectief van de Nederlandse staat zouden ook de rechten en veiligheid van de Nederlandse ingezetenen voorop moeten staan, niet de veiligheid van degene die precies de veiligheid van de Nederlandse ingezetenen bedreigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 12-04-2026 03:47:42 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220560355
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 03:38 schreef BlaZ het volgende:
Het heeft niks met emotie van doen, het heeft van doen met het categoriseren van personen aan de hand van wat men uitgespookt heeft. Ik zie de emotie juist bij degenen die wensen dat een persoon na twee verkrachtingen nog altijd hier mag blijven
Precies wat je ervan verwacht als je sociopaten en psychopaten tot rechter benoemd :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220560492
Welke losgeslagen totaalmongool zou zich überhaupt willen inzetten om dit stuk stront in NL te willen laten houden?

Echt....
  zondag 12 april 2026 @ 08:53:23 #62
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220560555
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:40 schreef Toine51 het volgende:
Welke losgeslagen totaalmongool zou zich überhaupt willen inzetten om dit stuk stront in NL te willen laten houden?

Echt....
Oh echt méér dan genoeg hoor :Y
  zondag 12 april 2026 @ 09:37:12 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220560826
Maar het was zo'n lieve jongen.
pi_220560838
En na het einde van zijn straf is hij zo gewend in Nederland dat hij mag blijven :')
  zondag 12 april 2026 @ 09:42:52 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220560863
quote:

[..]
Het heeft niks met emotie van doen, het heeft van doen met het categoriseren van personen aan de hand van wat men uitgespookt heeft. Ik zie de emotie juist bij degenen die wensen dat een persoon na twee verkrachtingen nog altijd hier mag blijven; het lijkt me een soort overactieve vorm van compassie en medelijden die we ook terugzien in aandoeningen als hybristofilie. Het vreemde is dat dit soort compassie of medelijden eigenlijk niet gericht lijkt te kunnen worden op een potentieel volgend slachtoffer, er zit wat mij betreft ook een stukje vrouwenhaat bij in dit specifieke geval.
Vergelijk het eens met een persoon die bij jouw komt logeren en je vrouw verkacht. Zou je die na een behandeling nog eens laten logeren?
[..]
Iedereen verdient ook dezelfde straf, dat is hier nicht im frage. Hetgeen je hier schrijft is een reactie op een straf, niet de straf an sich; als hij door toedoen van het verkrachten zijn kansen verspeelt in een land en daardoor gedood wordt is dat niet iets wat opgelegd is; het is niet meer dan een uitvloeisel van.

Vanuit het perspectief van de Nederlandse staat zouden ook de rechten en veiligheid van de Nederlandse ingezetenen voorop moeten staan, niet de veiligheid van degene die precies de veiligheid van de Nederlandse ingezetenen bedreigd.

Goed verwoord maar dat is aan onze oogkleppende wokers niet besteed. Die hebben een zichzelf aangepraat minderwaardigheidscomplex en helpen dit soort schorem zelfs nog als hun eigen dochter verkracht wordt!
"Hoka Hey!"
  zondag 12 april 2026 @ 09:43:34 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220560870
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Goed verwoord maar dat is aan onze oogkleppende wokers niet besteed. Die hebben een zichzelf aangepraat minderwaardigheidscomplex en helpen dit soort schorem zelfs nog als hun eigen dochter verkracht wordt!
Wel een terecht minderwaardigheidscomplex.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 12 april 2026 @ 09:47:07 #67
287741 matspontius
pi_220560903
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 09:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wel een terecht minderwaardigheidscomplex.
Dat ze minderwaardig zijn in hun hoofd is wel duidelijk ja!
"Hoka Hey!"
pi_220560915
quote:

[..]
[..]

We kunnen vanaf nu iedereen die Henk, Klaas of Jan heet of er een in de familie heeft in de ban doen want daarmee wordt het veiliger. Kiezen we eindelijk eens geen partij voor de dader maar staat veiligheid voorop. Oja en de Samantha's, Katriens en Ingrids die bij hetzelfde volk horen worden ook verbannen, omdat wij die "vrouwenhaat" zo verschrikkelijk vinden.
pi_220561031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Die zou je direct al moeten weigeren, dit gaat echt helemaal nooit iets toevoegen aan Nederland.

Het land moet stuk :N
We moeten naar het gemiddelde IQ van het land van herkomst kijken als ze asiel aanvragen, is het onder de 85 dan zijn ze niet geschikt om in deze maatschappij te leven blijkbaar.
  zondag 12 april 2026 @ 10:02:56 #70
287741 matspontius
pi_220561036
Kijk, typisch zo'n ookkleppende hippie die de wereld vanachter zijn pinkroze bril aanschouwt en ziet dat alles goed en tevreden is _O- _O- _O- En dan weer gaan janken omdat zijn ego geschonden wordt ......
"Hoka Hey!"
pi_220561045
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:39 schreef Halcon het volgende:
En na het einde van zijn straf is hij zo gewend in Nederland dat hij mag blijven :')
Lijkt mij dat in de gevangenis meer een afrikaanse cultuur de overmacht heeft.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:11:15 #72
236264 crew  capricia
pi_220561091
quote:
De rechtbank legt ook een maatregel voor langdurig toezicht op, zodat de man na zijn celstraf in de gaten kan worden gehouden. De reclassering adviseerde dit, omdat er zorgen zijn dat hij opnieuw de fout ingaat. Met die maatregel kunnen later voorwaarden worden opgelegd, zoals begeleiding of beperkingen.

Of dat ook echt gebeurt, is nog onzeker, omdat de verdachte nog in een asielprocedure zit en zijn verblijfsstatus onduidelijk is. Pas tegen het einde van zijn gevangenisstraf wordt bekeken of hij in Nederland mag blijven en of het toezicht kan worden uitgevoerd.
https://www.rtvutrecht.nl(...)yrier-in-azc-leersum

Ongelooflijk weer. Al dat geld en menskracht investering in een amoebe. En het risico gewoon bij de Nederlandse maatschappij neerleggen.
Hier betalen we belasting voor. :r

Lijkt mij dat er maar 1 oplossing kan zijn: direct stoppen met de asielprocedure en de man ongewenst vreemdeling verklaren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220561115
Ik vind de verdachtmaking van rechters niet kunnen. Rechters maken geen wetten maar toetsen aan de wet. Misschien moet er niet gestemd worden op partijen/volksvertegenwoordigers die niet komen opdagen bij debatten of uberhaupt hun hele ambt thuis blijven.
  zondag 12 april 2026 @ 10:14:26 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220561117
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Ongelooflijk weer. Al dat geld en menskracht investering in een amoebe. En het risico gewoon bij de Nederlandse maatschappij neerleggen.

Lijkt mij dat er maar 1 oplossing kan zijn: direct stoppen met de asielprocedure en de man ongewenst vreemdeling verklaren.
Voor dit soort figuren moet je dus EU-detentiekampen hebben en dan mogen ze kiezen: leven lang daar blijven zitten of oprotten terug naar je zandbak. Het is wel een keer mooi geweest met die fluwelen handschoen.
pi_220561121
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Direct stoppen met de asielprocedure kan dus niet zomaar als de wetgeving er niet voor is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')