als de het max dagloon verlaagd wordt dan gaat een WAO geval die het absolute maximum krijgtquote:Op donderdag 9 april 2026 23:30 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die kunnen werken gestimuleerd mogen worden.
Maar er zijn ook mensen die in een iva zitten en ik vind dat je die juist moet beschermen. Je komt daar niet zomaar in.
Als je vroeger een goed salaris houdt krijg je bv ook een hoge IVA uitkering. Je levert ook dan tov je salaris sowieso in. Maar je hebt je leven wel ingericht op wat je verdiende met je werk. Dan denk ik niet aan luxe vakanties of dure auto's, maar bv de hypotheek.
Mijn inziens kun je niet sowieso niet een uitkering verlagen vanaf 1 jan 2029 als je nu al een uitkering hebt.
MAAR als uit wia herkeuring na deze datum blijkt dat je nog kan werken of voor de nieuwe mensen die beoordeeld moeten worden / "nieuwe gevallen" vind ik dat het mogelijk wel kan.
Bij een herkeuring kunnen nl regels wijzingen en bij nieuwe keuring gelden de regels van dar moment.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat als het plan deels doorgaat het ook deze kant op gaat. Eigenlijk hebben daar dan alleen nog de huidige iva gerechtigden profijt van. Die krijgen immers geen herkeuring meer. Met goede redenen.
ook Oekraïners en statushouders moeten werken , en met een basisloon beginnenquote:Op donderdag 9 april 2026 22:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Rechts Nederland wil per se op kracht winnen van de nieuwkomers, hebben liever kracht dan verstand.
Huizen moet je eerst opeten en dan iets huren wat je van je uitkering niet kunt betalen.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de het max dagloon verlaagd wordt dan gaat een WAO geval die het absolute maximum krijgt
minder inkomen krijgen
er zijn zat mensen die keihard moeten werken voor fors minder
en dat praatje dat ze vaak een luxe auto of en groot huis hebben, dus niet gekort zouden moeten worden is beetje onzin he?
huizen zijn niet te vretenquote:Op donderdag 9 april 2026 23:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Huizen moet je eerst opeten en dan iets huren wat je van je uitkering niet kunt betalen.
Precies, werknemers die niet assertief zijn en dus vrijwillig mensonwaardige werkzaamheden verrichten.quote:
Linkse stemmers willen klimaatgedram, asielzoekers en miljarden naar defensie.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Linkse stemmers willen graag een sociaal vangnet. Bestaanszekerheid. Rechts vind, dat burgers daar zelf maar voor moeten zorgen. Winnen of doodgaan.
Dat is anno '26 wel wat er gebeurt inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2026 06:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Linkse stemmers willen klimaatgedram, asielzoekers en miljarden naar defensie.
En daarvoor halen ze geld weg bij het sociale vangnet.
Bron? Volgens mij haal je links en rechts wat door elkaar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 06:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Linkse stemmers willen klimaatgedram, asielzoekers en miljarden naar defensie.
En daarvoor halen ze geld weg bij het sociale vangnet.
Uiteraard VVD/D66/CDA links noemen 😃😃quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is anno '26 wel wat er gebeurt inderdaad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |