Helaas niet net zo kinderlijk naïef qua beleid als de Trump regering die niets met inlichtingen gedaan had dat Iran wel de straat van hormus zou kunnen gaan blokkeren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Uitstekende analyse. Doen we niks mee.
Uh nee, dat klopt dus gewoon niet. Iran bestookt nog steeds haar buurlanden, schieten nog steeds Amerikaanse vliegtuigen uit de lucht en controleren nog steeds de Straat van Hormuz. Iran is nog niet verslagen, ook militair niet, en Amerika heeft al helemaal niet gewonnen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Militair gezien klopt dat eigenlijk ook
Winning is endless. Rob de Wijk heeft al een paar weken het idee dat de milities bewust een gewonde Aya naar voren hebben geschoven zodat ze feitelijk de macht in handen hebben.quote:
Militair is het land verslagen, dat ze zich verlagen tot terrorisme, gijzeling van de wereldeconomie, doorgaan met het afslachten van het eigen volk doet daar niets aan af, we zijn echter nog lang niet van het clubje religieuze gekken af, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Uh nee, dat klopt dus gewoon niet. Iran bestookt nog steeds haar buurlanden, schieten nog steeds Amerikaanse vliegtuigen uit de lucht en controleren nog steeds de Straat van Hormuz. Iran is nog niet verslagen, ook militair niet, en Amerika heeft al helemaal niet gewonnen.
Alles om maar niet te hoeven zeggen dat Trump liegt. Bijzonder.
Duikvlucht is ook wat overdreven hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Olie maakt een duikvlucht opeens terwijl de voorbeurs omhoog schiet.
Ik denk dat er achter de schermen of een Taco wordt voorbereid, of Iran heeft toch iets van een deal.
Misschien speculeren mensen nu wel op het TACO fenomeen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duikvlucht is ook wat overdreven hoor.Gaat van pakweg 111 naar 108 voor Brent crude. Dat soort fluctuaties zien we natuurlijk al tijden. Soms is het speculatie, soms is het een aankondiging van het een of het ander.
Meer dan 'rancuneuze narcistische bejaarde is boos dat hij zijn zin niet krijgt en daarom moet alles kapot en iedereen dood' is het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand mij in ELI5 vertellen wat alle bruggen slopen of treinsporen vernietigen gaat bijdragen aan het bereiken van ofwel een regime change ofwel het openen van Straat van Hormuz?
9quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:45 schreef vosss het volgende:
@:glazenmaker kan je de OP aanvullen met Trump zijn uitspraken van gisteren? Zie berichtje van tess met weet ik veel hoeveel essen.
Niks. Het brengt Iran als failed state en gelijkwaardige vergelding richting buurlanden wel een stap dichterbij. Winning!quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand mij in ELI5 vertellen wat alle bruggen slopen of treinsporen vernietigen gaat bijdragen aan het bereiken van ofwel een regime change ofwel het openen van Straat van Hormuz?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:52 schreef Tjoent het volgende:
Deze mag ook in de OP
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Types als Trump en Hegseth zijn er heilig van overtuigd dat 'bombing into submission' een strategie is die in alle situaties werkt. SItuaties zoals die in Afghanistan en Iran laten zien dat dit niet het geval is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat doet Kockelmann dan nog best netjes, die krijg je niet zomaar aan de telefoon.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
TACO net ook op radio1 bij Sven Kockelmann, haha geweldig!
Als je alles verwoest hebt en de straat is nog niet open dan heb je weinig opties over.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |