abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220518065
Onderzoek betrouwbaarheid van kranten:
POLL

quote:
Telegraaf tekent protest aan tegen ‘feitenvrije column’ in Volkskrant

Hoofdredacteur Kamran Ullah van De Telegraaf vindt dat Sander Schimmelpenninck aanzet tot polarisatie - ‘waar ook meteen dreigementen aan hangen’ - met zijn recente Volkskrant-column waarin hij stelt dat Wierd Duk moet worden aangesproken ‘op de manier waarop hij online extremisme aanjaagt’.
Laatste wijziging: 1 augustus 2024, 12:57

In dezelfde column trekt hij de integriteit van twee Telegraaf-journalisten in twijfel en verwijt hij de krant ‘corrupte’ verslaggeving.
Ullah tekent protest aan tegen deze aantijgingen en heeft contact opgenomen met de hoofdredactie van de Volkskrant.

In Schimmelpennincks column van 22 juli met de kop ‘Mensen als Geert Wilders en Wierd Duk moeten worden aangesproken op de manier waarop zij online extremisme aanjagen’ noemt hij Duk ‘Telegraaf-propagandist’ en ‘fanatiek twitteraar, met een tijdlijn vol moslimhaat’.

Algemeen hoofdredacteur Kamran Ullah van De Telegraaf vindt deze kwalificaties not done, zo valt op te maken uit de jongste aflevering van de podcast Telegraafkwartier.

‘Voor Schimmelpenninck zijn Wierd Duk en De Telegraaf een soort obsessie’

‘Voor Schimmelpenninck zijn Wierd Duk en De Telegraaf een soort obsessie. Ik kan me voorstellen dat die columns het ook goed doen. En dat dit ook de reden is voor de Volkskrant om dat op die manier te blijven afdrukken. Want ik zag zelfs dat in de kop op de website - op de homepage van de Volkskrant - een hele dag lang de naam van Wierd Duk wordt getoond. Wij werken hier met data-analyses en zijn ook (net als de Volkskrant, red.) continu aan het kijken wat de beste kop van het verhaal kan zijn, want je wil uiteindelijk zoveel mogelijk mensen in het verhaal trekken. Daar baseer je je kop op - naast journalistieke afwegingen.

Maar hieruit maak ik op dat het dus ook gewoon een verdienmodel is. Alleen het gaat wel over de rug van journalisten, want ik vind het gevaarlijk als we op deze manier journalisten van andere media met naam en toenaam benoemen. Omdat er ook meteen dreigementen aan hangen. In een gepolariseerde land is dat wat er gebeurt. Je zegt richting je eigen achterban: die is fout, en diegene krijgt vervolgens dus ook bagger over zich heen. Daar teken ik echt protest tegen aan.’

Ullah zegt hierover contact te hebben gehad met de hoofdredactie van de Volkskrant. ‘Ik heb mijn mening laten horen en ik heb ook de andere kant gehoord.’

Over hoe die andere kant erover denkt wil Ullah ‘niet uitweiden’.

Het heeft te maken met de vrijheid van de columnist, niet met een verdienmodel.

Adjunct-hoofdredacteur Chris Buur van de Volkskrant wil er wel iets over zeggen: ‘We kunnen elkaar vinden in de constatering dat je, over het algemeen gesproken, niet te veel op de persoon moet schrijven. Tegelijk staat het columnisten vrij om scherpe kritiek te verwoorden, dat heeft met vrijheid van de columnist te maken, niet met een verdienmodel.’
Columnisten o.a.
Valentijn Driessen
Lale Gui
Ronald Plasterk
Wierd Duk
pi_220518070
Ja, Telegraaf is een hoop fake News
  maandag 6 april 2026 @ 10:57:23 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220518082
De Pers. Spits en Metro? :') Bestaat dat nog?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220518084
Nou heb je een fantastische staafdiagram, maar geen bronvermelding over de herkomst van de data
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220518104
Nog een feitje

De telegraaf krijgt bakken vol geld uit Israelische hoek om zoveel mogen anti islam propaganda te maken in Nederland.
  maandag 6 april 2026 @ 11:03:50 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220518115
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 10:57 schreef Jordy-B het volgende:
Nou heb je een fantastische staafdiagram, maar geen bronvermelding over de herkomst van de data
Komt hier vandaan: https://www.bnnvara.nl/jo(...)jl-en-telegraaf-niet

16 moederneukende jaren geleden :') . Neemt niet weg dat De Telegraaf nog steeds een belediging is voor het papier dat beter af was geweest op een wc-rol.
Huilen dan.
  maandag 6 april 2026 @ 11:04:59 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220518122
Grafiekje zonder link. Topic Starter is een stuk ongeloofwaardiger. :Y

Maar dat was al bekend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 6 april 2026 @ 11:06:07 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220518125
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

16 moederneukende jaren geleden :') .
Ooh nu snap ik waarom de spits en metro en de pers erbij zijn _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 6 april 2026 @ 11:06:37 #9
182233 thedeedster
pi_220518127
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 10:57 schreef Jordy-B het volgende:
Hier zijn de bronnen; ^O^

De linker én de rechterduim. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 6 april 2026 @ 11:07:49 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220518138
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

16 moederneukende jaren geleden :') . Neemt niet weg dat De Telegraaf nog steeds een belediging is voor het papier dat beter af was geweest op een wc-rol.
Wel mooi. Bij websites staat FOK! erbij :D :D :D

pi_220518143
Daarvoor moet je toch echt bij de extreemlinkse activisten van de Volkskrant en het NRC zijn.
  maandag 6 april 2026 @ 11:08:46 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220518145
De Telegraaf had de oorlog niet mogen overleven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220518151
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:01 schreef WillemVOC het volgende:
Nog een feitje

De telegraaf krijgt bakken vol geld uit Israelische hoek om zoveel mogen anti islam propaganda te maken in Nederland.
Nou, die bakken met geld zijn niet nodig voor die propaganda hoor. Dat doet de Islam helemaal zelf, elke dag weer.
pi_220518152
Zowierzo de Telegraaf :') :')
pi_220518157
Met Wierd Duk en Ronald Plasterk heb je wel de twee grootste kneuzen in dienst ja
Zonder wrijving geen glans
  maandag 6 april 2026 @ 11:13:51 #16
182233 thedeedster
pi_220518171
Fascinerend dat mensen die de Telegraaf fout in de oorlog vinden, vaak weglopen met de Gemeente Amsterdam. Nou, vergeleken met die gemeente, is de Telegraaf een stelletje koorknapen.
pi_220518177

Stukje wat de telegraaf schreef

subblaadje van de telegraaf
pi_220518193
Oh, geniaal. Een anti Telegraaf topic. :') _O-
pi_220518196
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:11 schreef Haags het volgende:
Met Wierd Duk en Ronald Plasterk heb je wel de twee grootste kneuzen in dienst ja
Waarom? Omdat zij vaak met rake columns en artikelen de vinger op de zere linkse plek leggen?
pi_220518200
pi_220518201
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:16 schreef WillemVOC het volgende:
[ afbeelding ]

[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:1280/plain/https://s3-newsifier.ams3(...).png@webp]afbeelding[/url] ]
Stukje wat de telegraaf schreef

[ afbeelding ]
subblaadje van de telegraaf
Weerman Koot hadden ze dan ook niet moeten vermoorden.
pi_220518205
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Waarom? Omdat zij vaak met rake columns en artikelen de vinger op de zere linkse plek leggen?
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:08 schreef Anti_schaap het volgende:
Daarvoor moet je toch echt bij de extreemlinkse activisten van de Volkskrant en het NRC zijn.
Het grote boze links!
Alles wat slecht gaat is de schuld van links.

_O- _O-
pi_220518206
pi_220518223
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:20 schreef WillemVOC het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft het blad De Misthoorn van 15 november 1941, getiteld "Jodenplaag in Amsterdam" met de Telegraaf te maken?

https://www.delpher.nl/nl(...)0453724:mpeg21:a0012
pi_220518227
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 11:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat heeft het blad De Misthoorn van 15 november 1941, getiteld "Jodenplaag in Amsterdam" met de Telegraaf te maken?
Het is een oorspronkelijk telegraaf stukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')