Ik vind niet dat hij er niets van kan, maar ik vind het wel heel raar dat hij speler van het jaar is geworden. Kennelijk is hij dan het meest constant geweest ofzo, maar voor mij springt hij er dit seizoen toch echt niet uit in de Eredivisie. Vond het juist één van zijn mindere seizoenen.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:25 schreef GotenSSJ het volgende:
Ach, en dan is die speler die er volgens de ekte ekte kenners hier helemaal niets van kan ook nog eens speler van het jaar geworden bij VI.
@wie???quote:Op maandag 18 mei 2026 20:15 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Maar 19 punten verschil, dat moet beter komend seizoen @:sopiliar
8 goals en 14 assists is niet niks in ieder geval.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij er niets van kan, maar ik vind het wel heel raar dat hij speler van het jaar is geworden. Kennelijk is hij dan het meest constant geweest ofzo, maar voor mij springt hij er dit seizoen toch echt niet uit in de Eredivisie. Vond het juist één van zijn mindere seizoenen.
Met 19 punten verschil kampioen worden is geen toplevel prestatie, dat moet komend seizoen beterquote:Op maandag 18 mei 2026 21:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat is er maatjechemtrails gespot?
Dat is een prima prestatie, maar dat zegt meer over de rest en dat weet jij zelf ook natuurlijk welquote:Op maandag 18 mei 2026 22:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Met 19 punten verschil kampioen worden is geen toplevel prestatie, dat moet komend seizoen beter
Tsjah. De haat op Veerman is allemaal leuk en aardig, maar wie zou het anders zijn? Sano? Valente? De enige die ik nog zou kunnen bedenken is Godts van Ajax, die heeft ook een waanzinnig seizoen gehad in een verder erbarmelijk team.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
8 goals en 14 assists is niet niks in ieder geval.
Maar wel eens, Saibari waarschijnlijk speler van het seizoen. Daar achter denk ik dat Veerman wel de meeste aanspraak maakt eerlijk gezegd.
Het gaat er niet om of hij bij de beste 40 voetballers van Nederland hoort. Je hebt ook nog verschillende posities en spelers die multi-inzetbaar zijn. Dan wordt het al een heel ander verhaal natuurlijk. Veerman is behoorlijk eenzijdig en voor die positie is hij (denk ik terecht) niet de eerste of tweede keuze.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:41 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Tsjah. De haat op Veerman is allemaal leuk en aardig, maar wie zou het anders zijn? Sano? Valente? De enige die ik nog zou kunnen bedenken is Godts van Ajax, die heeft ook een waanzinnig seizoen gehad in een verder erbarmelijk team.
Er is geen middenvelder met de voorassists, key passes, voorwaartse passes etc die Veerman nu levert. Voor het NL elftal is het in principe om het even (want ook de vervanger van Veerman zal in principe niet spelen), maar Koeman laat zich wel ontzettend kennen in deze hoor.. als je Veerman niet bij de beste 40 voetballers van Nederland zet dan ben je toch wel ongeschikt als bondscoach.
Maar is zijn vervanger (Kees Smit vul ik even in) dan wel zo veelzijdig? Veerman kan in principe op alle posities centraal op het middenveld uit de voeten, dus 'eenzijdige' valt dan toch ook nog wel mee?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of hij bij de beste 40 voetballers van Nederland hoort. Je hebt ook nog verschillende posities en spelers die multi-inzetbaar zijn. Dan wordt het al een heel ander verhaal natuurlijk. Veerman is behoorlijk eenzijdig en voor die positie is hij (denk ik terecht) niet de eerste of tweede keuze.
Ik heb wel een beetje m'n twijfels over dat moderne van die 3 die jij noemt, aanvallender is niet meteen moderner en NEC, hartstikke leuk voor ze, maar mogen verliezen speelt daar toch een grote rol.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:42 schreef Lyrebird het volgende:
Koeman speelde aardig voetbal in de vorige eeuw, maar kan geen modern voetbal zoals Slot, Schreuder of Bosz spelen.
Je ziet dit ook terug in z’n beleid. Ipv spelers te kiezen die Slot, Schreuder of Boszbal kunnen spelen, kijkt hij naar individuele kwaliteiten. Die we eigenlijk niet hebben om mondiaal mee te kunnen doen. Onze beste spelers zijn waterdrager bij grotere teams.
Dit vraagt om out of the box thinking: stel spelers op die gewend zijn om hoog druk te zetten en die 90 minuten vol gas kunnen geven. Spelers van NEC (dat moeten dan wel Nederlanders zijn) ipv spelers van Ajax en Feyenoord.
Er zijn maar weinig ploegen die een eindtoernooi hebben gewonnen met aanvallend en attractief voetbal zoals Bosz of Slot dat graag spelen en dat is niet voor niets. Dat soort systemen inslijpen kan gewoon niet in die paar dagen die je als ploeg samen hebt bij een nationale selectie.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje m'n twijfels over dat moderne van die 3 die jij noemt, aanvallender is niet meteen moderner en NEC, hartstikke leuk voor ze, maar mogen verliezen speelt daar toch een grote rol.
Verder heb ik ook niet zo'n hoge pet op van Koeman, maar toernooivoetbal vraagt wel om een specifieke aanpak.
Eens. Of je moet alleen maar spelers kiezen die dat spel gewend zijn te spelen. Dan zul je dus vedetten moeten passeren en loop je het risico dat je al afgebrand wordt voordat je een wedstrijd gespeeld hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig ploegen die een eindtoernooi hebben gewonnen met aanvallend en attractief voetbal zoals Bosz of Slot dat graag spelen en dat is niet voor niets. Dat soort systemen inslijpen kan gewoon niet in die paar dagen die je als ploeg samen hebt bij een nationale selectie.
Koeman heeft gewoon geen idee wat hij met het Nederlands elftal aan moet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 00:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Of je moet alleen maar spelers kiezen die dat spel gewend zijn te spelen. Dan zul je dus vedetten moeten passeren en loop je het risico dat je al afgebrand wordt voordat je een wedstrijd gespeeld hebt.
Dat is politiek/menselijk, en Koeman kennende speelt hij op zeker.
Het valt of staat wel met een trainer die wat neer kan zetten en spelers toch iets boven zichzelf kan laten uitstijgen. Beide kan Koeman dus totaal niet. Zie ook die pannenkoek bij Frankrijk, die speelt al jaren afbraakvoetbal met een team waar je bijna verplicht alle toernooien mee moet winnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig ploegen die een eindtoernooi hebben gewonnen met aanvallend en attractief voetbal zoals Bosz of Slot dat graag spelen en dat is niet voor niets. Dat soort systemen inslijpen kan gewoon niet in die paar dagen die je als ploeg samen hebt bij een nationale selectie.
En dan heeft Nederland, internationaal gezien, ook niet de spelers om ongestraft op die manier te spelen tegen de top landen.
Spanje kan dat, Brazilië kan dat. En verder houdt het heel snel op. Ik zie Bosz ook geen halve finale halen met dit Oranje. Het zou hooguit kunnen met een trainer die echt heel realistisch kijkt naar hoe je uit dit zooitje brandhout resultaat voetbal kunt halen. Ik geef een type Farioli of Mourinho dan meer kans, eerlijk gezegd.
Bosz laat toch ook maar zelden teams boven zichzelf uitsteken. Vorig jaar nog bijna de titel weggegeven aan een slecht Ajax. Laten we nou niet doen alsof hij de verlosser is. En Slot gaat ook niet bepaald lekker dit jaar.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het valt of staat wel met een trainer die wat neer kan zetten en spelers toch iets boven zichzelf kan laten uitstijgen. Beide kan Koeman dus totaal niet. Zie ook die pannenkoek bij Frankrijk, die speelt al jaren afbraakvoetbal met een team waar je bijna verplicht alle toernooien mee moet winnen.
Nee, Koeman is weggegooide tijd bij het Nederlands elftal helaas. En daarnaast: als je dan toch in de kwartfinales elke keer naar huis mag: dan liever met mooi voetbal en wat durf toch?
Wut? Bosz is 3x op rij kampioen geworden en heeft in elk jaar spelers beter gemaakt of beter doen lijken dan ze zijnquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:37 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Bosz laat toch ook maar zelden teams boven zichzelf uitsteken. Vorig jaar nog bijna de titel weggegeven aan een slecht Ajax. Laten we nou niet doen alsof hij de verlosser is. En Slot gaat ook niet bepaald lekker dit jaar.
Brazilië speelt ook al jaren vreselijk voetbalquote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dan heeft Nederland, internationaal gezien, ook niet de spelers om ongestraft op die manier te spelen tegen de top landen.
Spanje kan dat, Brazilië kan dat. En verder houdt het heel snel op. Ik zie Bosz ook geen halve finale halen met dit Oranje. Het zou hooguit kunnen met een trainer die echt heel realistisch kijkt naar hoe je uit dit zooitje brandhout resultaat voetbal kunt halen. Ik geef een type Farioli of Mourinho dan meer kans, eerlijk gezegd.
In de Eredivisie ja. En met alle respect, dat is de laatste 2 jaar weer van het niveau Frank de Boer. M.b.t. Mauro heb je gelijk, maar een Koeman heeft zelfs Europees gehaald met Southampton. Die 2 doen elkaar niet veel.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:56 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wut? Bosz is 3x op rij kampioen geworden en heeft in elk jaar spelers beter gemaakt of beter doen lijken dan ze zijnNeem alleen al een Mauro Junior, die heeft in die 3 jaar toch absurde stappen gezet? Ik zag een jaar of 5 geleden echt niet dat dit erin zat hoor.
Zijn zelfs 5e geworden in de kwalificatiequote:Op woensdag 20 mei 2026 14:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Brazilië speelt ook al jaren vreselijk voetbal
Van het samba voetbal van destijds is weinig over
Ja dat zegt ook al genoegquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zijn zelfs 5e geworden in de kwalificatie
Dat zegt ook wel wat over hoe snel spelers worden afgeschreven. Die potentie heeft hij altijd gehad. Al in zijn eerste jaar was het absurd hoe hij in een kluts of kleine ruimte altijd met de bal naar buiten kwam.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:56 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik zag een jaar of 5 geleden echt niet dat dit erin zat hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |