abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220511753
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
pi_220511758
Ik heb maar een nieuw deel geopend.
Het is per slot van rekening een onderwerp waar je gewoon nooit over uitgepraat raken.
  zondag 5 april 2026 @ 11:50:02 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511785
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb maar een nieuw deel geopend.
Het is per slot van rekening een onderwerp waar je gewoon nooit over uitgepraat raken.
sommige vrouwen leven heel snel , veel te snel

anderen slepen je mee naar iedere vreemde kennis en dan zit je weer op een verjaardag van mensen die je niet aanstaan , of ze zadelen je met allerlei rare klusjes op

Die een paar week later opeens binnenkomen in jouw huis , ff hallo zeggen en vreemde brutale kinderen meenemen

beter je eigen leven leiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220511799
Vermoed trouwens dat we qua vrouwelijke schijnzelfstandigheid het ergste inmiddels wel gehad hebben. Je kunt in de meeste regio's op 1 parttime salaris niks huren laat staan kopen. En sociale huur is nagenoeg niet existent meer. Als je dus wat wil met je leven (laat staan een kind) zal je toch een relatie moeten beginnen. Al is het maar voor het financiële gedeelte.
blablablabla
  zondag 5 april 2026 @ 11:53:08 #5
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511806
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:51 schreef Elan het volgende:
Vermoed trouwens dat we qua vrouwelijke schijnzelfstandigheid het ergste inmiddels wel gehad hebben. Je kunt in de meeste regio's op 1 parttime salaris niks huren laat staan kopen. En sociale huur is nagenoeg niet existent meer. Als je dus wat wil met je leven (laat staan een kind) zal je toch een relatie moeten beginnen. Al is het maar voor het financiële gedeelte.
ik heb hier twee jongens 30+ op kamers
ik zie ze niet van komen dat ze ooit nog een gezin gaan stichten

ik wil ze wel kwijt , maar ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:54:28 #6
5428 crew  miss_sly
pi_220511815
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik aan Tinder één leuke relatie(tje) en mijn huidige vriendin overgehouden, dus het kan wel. Het is alleen wel volume draaien en inderdaad jezelf niet vergelijken met die vriendin die 100 likes per dag heeft. C'est la vie.

Maar inderdaad, 'iedereens' leven is zóóó super, terwijl 98% van iedereens leven gewoon baseline middelmaat is. :+
Ik heb mijn man ook via FOK! leren kennen. En ik ken ook wel mensen die via dating apps een leuke relatie hebben gekregen. Maar het valt niet mee, dat is wel duidelijk.

Baseline middelmaat vind ik wel een goede beschrijving van de levens van het grootste gedeelte van de mensen. Op een of andere manier is dat niet meer goed genoeg tegenwoordig. Het moet allemaal helemaal tha bomb zijn, een groot feest met mooie mensen en leuke dingen. Geen wonder dat zoveel mensen dan ontevreden zijn met het leven dat ze daadwerkelijk leiden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP zondag 5 april 2026 @ 11:56:04 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220511826
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb mijn man ook via FOK! leren kennen. En ik ken ook wel mensen die via dating apps een leuke relatie hebben gekregen. Maar het valt niet mee, dat is wel duidelijk.

Baseline middelmaat vind ik wel een goede beschrijving van de levens van het grootste gedeelte van de mensen. Op een of andere manier is dat niet meer goed genoeg tegenwoordig. Het moet allemaal helemaal tha bomb zijn, een groot feest met mooie mensen en leuke dingen. Geen wonder dat zoveel mensen dan ontevreden zijn met het leven dat ze daadwerkelijk leiden.
Social media at work.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 5 april 2026 @ 11:56:55 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220511835
Wat is baseline middelmaat dan? Ik zit naast werk heel het weekend een beetje op internet en fok, valt dat onder de baseline?
pindazakje
pi_220511851
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ken wel vrouwen begin 30 die juist samen zijn gaan huren.
  Moderator / Colorchick zondag 5 april 2026 @ 12:04:46 #10
382129 crew  Donna
pi_220511871
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hier verderop wonen 2 jongens die samen het huis gekocht hebben vorig jaar.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:05:57 #11
5428 crew  miss_sly
pi_220511878
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is baseline middelmaat dan? Ik zit naast werk heel het weekend een beetje op internet en fok, valt dat onder de baseline?
Wat vind je zelf?
  zondag 5 april 2026 @ 12:06:23 #12
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220511880
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat vind je zelf?
Weet ik niet, want ik weet niet zo goed wat anderen doen in het weekend.
pindazakje
pi_220511897
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik was oprecht benieuwd naar je oplossing, maar ergens had ik al wel het idee dat vrouwen degenen zijn die de oplossing moeten aanreiken. En ja hoor, vrouwen moeten zich aanpassen om mannen zich beter te laten voelen en meer kans te laten maken op een relatie. Logisch wel.
Wat voor oplossing had je verwacht?
Ik word niet langer, daar kan ik niets aan doen.
Vrouwen hebben nu eenmaal een voorkeur voor langere mannen, dat kan ik ook niet veranderen.
Hoge hakken zullen helaas niet verboden worden. Overigens zou een vrouw die hoge hakken draagt al sowieso geen match voor mij zijn.
Ik zou hoogstens in een andere vijver kunnen gaan vissen waar de vrouwen het minder belangrijk vinden dat een man zoveel langer is.
  zondag 5 april 2026 @ 12:12:14 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220511912
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Hoge hakken verbieden.
Je noemt de hele tijd al allerlei andere zaken waarom die mannen nog vrijgezel zijn (sociaal niet handig), maar blijft alleen maar terugkomen op "vrouwen hebben te hoge eisen en dan willen ze ook nog eens een lange man". Als jij een leuk persoon bent, die gewoon sociaal doet, dan is het allemaal al niet zo lastig meer, als je ook nog eens humor hebt dan maakt het ook niet meer uit hoe lang je bent. Punt is dat mannen die alleen maar klagen dat vrouwen hen niet zien staan ten eerste vaak vrouwen zoeken die buiten hun categorie vallen, waar ze dus niet gelijkwaardig aan zijn, en ten tweede vaak gewoon niet leuk in de omgang zijn. En nee, niemand zit te wachten op een arrogante zeikerige man die niks klaarmaakt, zelfs de meest wanhopige vrouw niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 april 2026 @ 12:13:46 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511917
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hoge hakken verbieden.
of naar de Filipijnen op vakantie gaan ,
als ik daar ben dat steek ik een volle kop boven de gemiddelde Filipijn uit

das raar als een reus in een winkelcentrum rond te lopen

daar is de gemiddelde lengte van een vrouw 1.50 en 1,45 is niet vreemd , heel raar
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:16:30 #16
5428 crew  miss_sly
pi_220511935
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat voor oplossing had je verwacht?
Ik word niet langer, daar kan ik niets aan doen.
Vrouwen hebben nu eenmaal een voorkeur voor langere mannen, dat kan ik ook niet veranderen.
Hoge hakken zullen helaas niet verboden worden. Overigens zou een vrouw die hoge hakken draagt al sowieso geen match voor mij zijn.
Ik zou hoogstens in een andere vijver kunnen gaan vissen waar de vrouwen het minder belangrijk vinden dat een man zoveel langer is.
Mijn man is 168, ik ben 165. Als ik hakken aan heb, ben ik langer dan hij. Hij heeft daar geen problemen mee; sterker nog: hij vindt dat wel tof. Hij had ook weinig ervaring toen wij een relatie kregen, ik was namelijk zijn eerste.

Je kunt wel allerlei randzaken erbij halen, maar de basis ligt zoals met alles bij en in jezelf. Verander wat je kunt veranderen en probeer niet anderen of de hele wereld te veranderen, en accepteer zaken zoals ze zijn als ze onveranderbaar (b)lijken.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:17:12 #17
5428 crew  miss_sly
pi_220511938
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Weet ik niet, want ik weet niet zo goed wat anderen doen in het weekend.
Is dat belangrijk dan?
Als jij het zo fijn vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ben jij degene die iets kan/moet veranderen.
  zondag 5 april 2026 @ 12:19:35 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220511947
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En had je hem aantrekkelijk gevonden als hij online alleen maar een zure zeikerd was geweest?

Hier nog een FOK!relatie, dan leer je elkaar heel anders kennen, wat soms ook weer lastig is, maar er zijn ook veel dingen die je al wel weet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220511953
quote:
Ik vermoed dat alles dan heel gemiddeld moet zijn, want er komt nogal snel eens ongeloof als je iets persoonlijks verteld wat niet standaard is en dat wordt vertaald naar perfect leventje (wat ik uiteraard niet heb).
  zondag 5 april 2026 @ 12:22:23 #20
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220511958
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dat belangrijk dan?
Als jij het zo fijn vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ben jij degene die iets kan/moet veranderen.
Meestal vind ik dat wel prima, maar soms vind ik het een beetje eentonig en saai. Maar op die momenten weet ik ook niet hoe ik dat even snel kan veranderen. Maar als ik zou weten dat dit ook gewoon 'de baseline' is voor veel mensen dan kan ik me daar ook makkelijker bij neerleggen en heb ik niet het gevoel dat ik iets mis tov anderen.
pindazakje
pi_220511963
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja mijn nichtje ook met drie vriendinnen, maar ze gaan nu een voor een samenwonen. Op een gegeven moment wil je toch wat voor jezelf en een gezin stichten in plaats van elke vrijdag wijntjes drinken met je dinnetjes.
blablablabla
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:29:33 #22
441859 crew  Lenny77
pi_220511992
quote:
Ik vind dit behoorlijk onder baseline middelmaat vallen.
Niets mis mee, zeker niet als vrijgezel.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220512000
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Mijn man is 168, ik ben 165.
Alles meegemaakt dan.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220512007
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Passief agressief nog wel?
Je beseft dat de meerderheid van ons vrouwen hier sowieso al pro man is? Anders zaten we wel te ranten op Viva of één of ander giftig feminazi forum. FOK! is hard en masculien. Als we dus al reageren is het om toch nog een beetje voor onszelf op te komen. We starten zelden de aanval.
Ik denk niet dat jij beseft hoe giftig het hier soms kan zijn voor ons meisjes hier. Als ik moest geloven hoe hier over ons gedacht werd dan had ik het zelfvertrouwen van een dooie mug.. veel waard zijn we niet in FOK!s ogen..
Je kunt de discussie toch algemeen houden? Waarom die behoefte om iets of iemand te verdedigen alleen omdat hij of zij anders denkt dat jij. Veel Oostblokvrouwen, Aziatische vrouwen en moslima's kijken anders aan tegen de rol van mannen en vrouwen binnen relaties. Wat je dan leest hier is dat ze zwak zijn, gold diggers. Dat is nogal een diskwalificatie . De mannen zijn mysogene kneuzen die niet tegen een geëmancipeerde vrouw op kunnen. Hebben allerlei issues met hun jeugd, met zichzelf...terwijl het gewoon een kwestie van smaak is. Zat mannen zullen wel die geëmancipeerde dame aantrekkelijk(er) vinden. Ik heb nogmaals niks tegen vrouwen die geëmancipeerd zijn, dat is hun leven. Maar op persoonlijk vlak heb ik er gewoon niet zoveel mee.
blablablabla
pi_220512044
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Triest ja, maar hun tijd komt nog wel. Dit systeem zoals we het hebben opgetuigd is niet houdbaar. Het zijn Japanse toestanden.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')