Geldt dat dan voor slaapzalen of ook voor losse kamers in een hostel?quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:56 schreef MaJo het volgende:
Als ik alleen zou reizen zou ik ook voor een hostel gaanIk heb nog nooit in een hotel iemand ontmoet terwijl je in een hostel makkelijk aan de praat raakt met anderen.
Alleen zou ik een losse kamer doen. Ik heb een paar keer in hostels in privékamers geslapen en ook dan kreeg ik wel contact met anderen. Maar in de tijd dat ik nog slaapzalen deed was dat nog wel veel meer jaquote:Op donderdag 7 mei 2026 15:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geldt dat dan voor slaapzalen of ook voor losse kamers in een hostel?
De meeste hostels hebben privekamers en slaapzalen, maar het belangrijkste is de common room waar de gesprekken en de feestjes zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geldt dat dan voor slaapzalen of ook voor losse kamers in een hostel?
Ik kan me ook nog wel feestjes in de slaapzalen herinneren. The good old daysquote:Op donderdag 7 mei 2026 16:09 schreef Individual het volgende:
[..]
De meeste hostels hebben privekamers en slaapzalen, maar het belangrijkste is de common room waar de gesprekken en de feestjes zijn.
Die naam zegt me dan weer niets, dus nee.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 07:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik niet. Redmond O'Hanlon kwam wel onze bruiloftreceptie crashen. Wellicht denk je daar aan?
Of het was wel iets van Hik. Dat kan natuurlijk ook.
Het was ook zo mooi schoon en ontworpen door Bang&Olufsen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:02 schreef Redefine het volgende:
Gisteren teruggekomen van een paar dagen Kopenhagen. Erg leuke stad waar veel te zien en te doen is. Scheelt daarbij wel dat ik een architectuur liefhebber ben. Verder ook een goede sfeer in de stad.
Naar de top van Aiguille du Midi.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga binnenkort een week naar Chamonix. Tips?
Wat al op ons lijstje staat: paragliden, hiken, trail runnen.
Dat is Mer de Glace, die is echt schikbarend in volume afgenomen. Wel nog steeds een prachtige wandeling / uitzicht daar.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Naar de top van Aiguille du Midi.
Halverwege heb je ook een station, daar kun je uitstappen en hiken.
Je kunt daar wandelen naar een gletsjer in de buurt en daar heb je echt een prachtig pad door de gletsjer (grotte de glace). Die zou nu dicht zijn volgens Google.
Klopt, grotte de Glace is dat deel van de gletsjer waar je in kunt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:35 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat is Mer de Glace, die is echt schikbarend in volume afgenomen. Wel nog steeds een prachtige wandeling / uitzicht daar.
Ik snap dat je het fascinerend vindt maar ik zou zelf niet naar een land willen waar de bevolking zo onderdrukt wordt en ze je alleen maar laten zien wat zij je willen laten zien. Je zult dus nooit het land écht te zien krijgen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:54 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie wel eens wat dingen van Noord-Korea langs komen, en (afhankelijk van het moment) kun je er ook gewoon pakketreizen naar toe boeken.
Eigenlijk lijkt het mij zeer fascinerend om eens het land te bezoeken.
Ben ik de enige? Of zijn er misschien wel al eens users naar toe geweest?
Zuid-Korea kan mij nog niet zo fascineren. Japan eigenlijk ook niet. Bijzonder slag volk en manier van leven daar.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:03 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dat je het fascinerend vindt maar ik zou zelf niet naar een land willen waar de bevolking zo onderdrukt wordt en ze je alleen maar laten zien wat zij je willen laten zien. Je zult dus nooit het land écht te zien krijgen.
Doe mij dan maar Zuid-Korea waar je gewoon zelf vrij rond kan reizen.
Het is inderdaad allemaal afgebakend en je ziet nooit het echte leven. Maar alsnog echt fascinerend om een inzicht in te hebben, voor mij dan.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
Er is daar een hardloopevenement, daar heb ik wel eens naar zitten kijken. Maar je hele verblijf lijkt me zo enorm afgebakend, benauwend, je moet met een gids op pad om te zien wat zij willen wat je ziet. Je mag alleen foto's maken van dingen die zij willen dat je ziet. Je kunt wel contact willen met locals, maar dat gaat ook niet echt.
@:MaJo Zuid-Korea is wel zo enorm de andere kant op. Het zijn allemaal Koreanen, alleen heeft de ene helft een totaal andere afslag genomen dan de andere.
Het lijkt mij inderdaad ook enorm benauwend, dat je niet vrij bent en alleen een lijstje afvinkt met dingen die ze jou laten zien. Bovendien draag je dan ook bij aan het beeld dat zij de buitenwereld willen laten zien, je bent dan onderdeel van de propaganda naar buiten toe.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
Er is daar een hardloopevenement, daar heb ik wel eens naar zitten kijken. Maar je hele verblijf lijkt me zo enorm afgebakend, benauwend, je moet met een gids op pad om te zien wat zij willen wat je ziet. Je mag alleen foto's maken van dingen die zij willen dat je ziet. Je kunt wel contact willen met locals, maar dat gaat ook niet echt.
@:MaJo Zuid-Korea is wel zo enorm de andere kant op. Het zijn allemaal Koreanen, alleen heeft de ene helft een totaal andere afslag genomen dan de andere.
Ik denk dat je je even iets meer in moet lezen in Noord-Korea. Het is niet enkel onthouden van bepaalde dingen maar echt zware propaganda en onderdrukking. Men beslist je beroep, kritiek is uitgesloten. Wanneer je kritiek hebt word jij met je hele familie in een werkkamp gezet waar je nooit meer onderuit komt. Ze bepalen letterlijk wat jij vindt en denkt. Het is de allerzwaarste vorm van propaganda en onderdrukking ter wereld. Door er heen te gaan ben je daar een klein beetje onderdeel van. Nee mij niet gezienquote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zuid-Korea kan mij nog niet zo fascineren. Japan eigenlijk ook niet. Bijzonder slag volk en manier van leven daar.
Noord-Korea is dan nog echt iets unieks en een hele bijzondere manier van leven.
Hoewel ik je punt wel snap van onderdrukking, al denk ik meer dat heel veel meer een geval is van ´´onthouden van´´.
Onthouden van open informatie en van banen voor bepaalde klasses.
[..]
Het is inderdaad allemaal afgebakend en je ziet nooit het echte leven. Maar alsnog echt fascinerend om een inzicht in te hebben, voor mij dan.
Dat is maar net hoe je het plaatst natuurlijk he. Ik zie er nu wel eens van langs komen, maar altijd ook met uitleg en de kanttekening ervan. Dus dat is juist alles behalve propaganda.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:24 schreef MaJo het volgende:
Bovendien draag je dan ook bij aan het beeld dat zij de buitenwereld willen laten zien, je bent dan onderdeel van de propaganda naar buiten toe.
Ik heb er genoeg documentaires van gezien en reis ´´vlogs´´.quote:Ik denk dat je je even iets meer in moet lezen in Noord-Korea. Het is niet enkel onthouden van bepaalde dingen maar echt zware propaganda en onderdrukking. Men beslist je beroep, kritiek is uitgesloten. Wanneer je kritiek hebt word jij met je hele familie in een werkkamp gezet waar je nooit meer onderuit komt. Ze bepalen letterlijk wat jij vindt en denkt. Het is de allerzwaarste vorm van propaganda en onderdrukking ter wereld. Door er heen te gaan ben je daar een klein beetje onderdeel van. Nee mij niet gezien
Nee die skip ik. Net als USA, Rusland, het midden oosten en China. Ga uit protest niet naar landen met zulke regimes. Rusland vindt ik wel echt jammer. Zak graag nog eens naar Moskou willen. Wie weet maak ik nog een normaal Rusland mee. USA zal ook nog wel eens normaal worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:54 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie wel eens wat dingen van Noord-Korea langs komen, en (afhankelijk van het moment) kun je er ook gewoon pakketreizen naar toe boeken.
Eigenlijk lijkt het mij zeer fascinerend om eens het land te bezoeken.
Ben ik de enige? Of zijn er misschien wel al eens users naar toe geweest?
Dit ja. Allemaal fake news.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:20 schreef laziness het volgende:
Maar het geeft geen inzicht dat is juist het punt. Een verkeerd inzicht hooguit want je weet dat je niet te zien krijgt hoe het echt is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |