abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220517491
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:07 schreef Masberum het volgende:

[..]
Als de ander maar wel verliefd op je is dan is er geen probleem. Of ook al is ze niet verliefd, misschien is het dan nog geen probleem. De relatie is er nog steeds trouwens, net als 16 andere daarvoor, (nee die zijn er niet meer maar verliefdheid vanuit een jongen of man is geen eis voor een meid of vrouw om een relatie met die jongen of man aan te gaan).

Zelf denk ik dat "houden van" veel belangrijker is dan verliefdheid.
Wait, whut?

Als de ander verliefd is op mij en ik niet op de ander dan is dat toch een hele dikke no go....
Als je niets voor de ander voelt, dan kan je toch geen relatie aangaan?

Verliefdheid groeit naar houden van. Je wordt verliefd op iemands uiterlijk en innerlijk, die ga je beter leren kennen en je ontwikkelt een liefdes verhouding en dat wordt de houden van.
pi_220517494
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 02:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik heb even hulp gevraagd.

Ik heb eerst de vraag gesteld wat het verschil is tussen liefde en verliefdheid. Daar kreeg ik dit antwoord op:
[..]
Vervolgens heb ik de vraag gesteld of liefde kan ontstaan zonder verliefdheid, en daar kreeg ik dit antwoord op:
[..]
Ik ben het over het algemeen wel eens met deze antwoorden.
Hmm, de verschillen zijn natuurlijk ook wel duidelijk.
Alleen lijkt mij toch echt dat van alle relaties je ook al duurt de opbouw lang je een bepaalde verliefdheid gaat voelen.

Het is niet alsof je iemand al 10 jaar kent en ineens zegt: Oh ja, ik hou nu van je.
pi_220517498
TT slaat niet op wat TS zegt.

Demiseksueel komt minder voor.
Wat TS zegt heeft denk ik juist de meerderheid.

Een bepaalde lust zullen vooral de mannen snel voelen, gebaseerd op uiterlijk.
Relaties is echt wel anders.
pi_220517844
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 08:32 schreef bianconeri het volgende:
Als de ander verliefd is op mij en ik niet op de ander dan is dat toch een hele dikke no go....
Als je niets voor de ander voelt, dan kan je toch geen relatie aangaan?
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 08:34 schreef bianconeri het volgende:
Het is niet alsof je iemand al 10 jaar kent en ineens zegt: Oh ja, ik hou nu van je.
Volgens AI wel :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')