abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:33:07 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220504828
Ik wordt alleen verliefd als ik een diepe emotionele connectie heb met een vrouw, ik kan alleen aangetrokken voelen tot een vrouw met wie ik al een diepe band hebt. Ik wordt niet verliefd alleen gebaseerd op uiterlijk. Is dat raar of hebben meer mensen dit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220504877
Dat is niet raar.
Zowel bij aantrekkelijkheid (verliefdheid noemen we het maar voor het gemak) en seksualiteit (behoefte aan seks, of voorwaarden om er van te genieten) is alles mogelijk.

Ontdek vooral wat jij fijn vind en communiceer dat met de andere.
Trek je niet te veel aan van het mainstream idee dat mensen elkaar toevallig ontmoeten en dezelfde avond al stomende seks hebben. ;)
pi_220504887
Er zijn mensen die verliefd worden op een AI.

Zoals gezegd, qua verliefdheid is bijna alles mogelijk. Daarom moet je, mijns inziens, niet zoveel waarde hechten aan verliefdheid.

Verliefdheid is natuurlijk leuk en lekker. Net zoals een glas koude cola bij warm weer. Lekker, maar niet belangrijk.
pi_220504946
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Is dat raar of hebben meer mensen dit?
Dat is normaal hoor :)
pi_220504954
Volgens mij is hier niks bijzonders aan. Voor de meeste mensen werkt het zo uiteindelijk.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:27 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220506742
Heb ik ook, anders is het slechts lust.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220507695
quote:
Ik wordt alleen verliefd als ik een diepe emotionele connectie heb met een vrouw, ik kan alleen aangetrokken voelen tot een vrouw met wie ik al een diepe band hebt. Ik wordt niet verliefd alleen gebaseerd op uiterlijk. Is dat raar of hebben meer mensen dit?
Heel normaal (voor mij).
Uiterlijk zou dan geen liefde zijn maar lust
pi_220507870
quote:
Je snapt wel dat de term demiseksualiteit niet op verliefdheid slaat? Het slaat op seksualiteit, vandaar dat het woord seksualiteit in demiseksualiteit staat...
pi_220511698
@Keep_Walking Waarom stel je dit soort vragen? Heeft dat met jouw schizofrenie te maken misschien? Bijvoorbeeld dat je teveel verdwaalt in gedachten?
  zondag 5 april 2026 @ 11:37:04 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220511715
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
@:Keep_Walking Waarom stel je dit soort vragen? Heeft dat met jouw schizofrenie te maken misschien? Bijvoorbeeld dat je teveel verdwaalt in gedachten?
Ja ik denk het wel. Mijn hoofd is altijd vol met gedachten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 5 april 2026 @ 11:53:23 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220511810
Herkenbaar ja. Bij mijn vorige "ex" was ik pas hooked na de connectie. Jammer dat zij er op was voorbereid en ook bang voor was. Dat moment heeft mij wel een andere opvatting over seks gegeven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 5 april 2026 @ 12:26:47 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_220511976
quote:
Is dat raar of hebben meer mensen dit?
niet raar, maar eerder afhankelijk van je eigen definities en hoe je dat zelf opvat... wat je beschrijft is eerder in eer of mindere mate wat de meeste mensen zullen beschrijven qua emotionele binding/verliefdheid.

Al is het verder ook iedereen vrij om onder de term 'verliefdheid' ook geilheid of lust te vatten.... waarbij dan geen echte emotionele band een rol hoeft te spelen.

Ik begrijp overigens de titel "Demiseksueel" niet? die term is juist gekoppeld aan de term "Aseksueel" en doelt vooral op mensen die behoefte aan zeer weinig seks hebben binnen een relatie, en een zeer laag libido hebben (en pas seksuele gevoelens ontwikelen nadat er eerst een lange emotionele binding bestaat, dus niet zoals jij beschrijft 'verliefd worden', maar puur de seksuele gevoelens ontwikkelen, verliefdheid !== seksualiteit)... is dat bij jou het geval (en is dat werkelijke en eigenschap, of mogelijk dan niet eerder een gevolg van bepaalde medicatie?)

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 05-04-2026 12:32:59 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220512393
Ik vond Demi Moore in The Substance ook weer goed, maar de term demiseksueel doet geen bellen rinkelen al heb ik de term vaker gehoord.
pi_220512898
quote:
Ja dat is raar. Althans voor mij.

Ik wordt altijd éérst verliefd en van dááruit leg ik verder contact, intensiveert het en pas dán groeit de diepere emotionele band (of niet, dan ebt de verliefdheid weg en blijft het bij vriendschap). Eigenlijk nooit andersom.

Lijkt me trouwens knap vervelend of frustrerend, niet eens een keer spontaan verliefd te kunnen worden op iemand die je heel erg leuk lijkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')